Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keinoja testosteronin vähentämiseen?

Vierailija
06.01.2023 |

Mitä vaihtoehtoja on? Olen siis 35-vuotias mies. Kysyn vakavissani, koska haluan tätä ja minulla on oikeus omaan kehooni. Lähinnä normaalin ruokakaupan yms. tee-se-itse puitteissa, lääkärille en ole vielä valmis menemään enkä muutenkaan usko että sieltä saisi apua tällaiselle toiminnalle(?). Testosteronihan on kaikin puolin todistettu olevan kytköksissä esim. väkivaltaisuuteen. Kaikki tieteelliset tutkimuksetkin tukee tätä.

Onko kukaan onnistunut tässä? Olisiko vinkkejä? En kaipaa vähättelyä tai saarnaamista, kiitos.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testosteroni lisää kunnianhimo, ei väkivaltaisuutta. Se saa väkivaltaiseksi vain yhteiskunnassa, jossa arvostetaan lähinnä kovia tappelijoita.

Jossain muussa yhteiskunnassa se saa puurtamaan hulluna töissä - tai vaikka treenaamaan raivoisasti maastojuoksua, tai pianonsoittoa, tai opettelemaan Raamattua ulkoa, tai...

Entä liikatestoiset naiset?

Vierailija
22/81 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veganismi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti et saa laskettua testoroni tasojasi vain sillä että syöt tiettyjä ruokia. Saisit ehkä psykiatrilta tai psykologilta ennemminkin neuvoja ongelmaasi.

Millä perusteella? Onhan naisillekin joitakin ns. testotasojen alennus-hoitoja olemassa, (ja hyvä niin) joten miksi niitä ei voisi tarjota myös miehille, jos he sitä haluavat?

T: ketjun aloittaja

SInulle sitten ilmeisesti biologiset tosiasiat ovat täysin vieraita. Se nyt on vaan ihan tieteellinen fakta, että miehelle korkeat testo-tasot ovat yhteydessä hyvään terveyteen, fyysiseen aktiivisuuteen, ja pitkään elinikään. Naiset eivät tarvitse testosteroinia, yhtä paljon joten siksi heille on tuollaisia hoito-juttuja tarjolla. Miehelle tuollaisten hoitojen tarjoaminen olisi aikamoinen karhunpalvelus mitä tulisi terveyteen. Jos sinulla on korkeat testotasot, niin voin sanoa, että moni mies varmasti vaihtaisa paikkaa sinun kanssasi. Huvittaa myö tuo sinun väite siitä, että testo-tasot jotenkin lisäävät väkivaltaista käytöstä miehellä. Eiköhän suurempi syylllinen siihen ole pikemminkin runsas alkoholin käyttö, kuin testosteroini, vaikka muuta aina väitetään.

N28

Ja sinulla on varmaan laittaa lähteitä noille tutkimuksille?

T: Ketjun aloittaja

Vierailija
24/81 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti et saa laskettua testoroni tasojasi vain sillä että syöt tiettyjä ruokia. Saisit ehkä psykiatrilta tai psykologilta ennemminkin neuvoja ongelmaasi.

Millä perusteella? Onhan naisillekin joitakin ns. testotasojen alennus-hoitoja olemassa, (ja hyvä niin) joten miksi niitä ei voisi tarjota myös miehille, jos he sitä haluavat?

Miksi et kysy lääkäriltä? Saahan sitä sieltä lisääkin.

Mittauta tasosi.

Olen jo kysynyt kahdelta lääkäriltä. Vastaus on ollut että noita teston alennuhoitoja tarjotaan kuulemma vain naisille ainakin täällä Turussa. Selkeää perustelua en kuitenkaan ole saanut siihen, miksi noita palveluja ei tarjota halukkaille miehille. Toki se on varmasti oma mokani ,kun en ole vaatinut sitä, en toki sitä kiellä. Ja noilla tasojen mittauksilla ei luulisis olevan loppujen lopuksi mitään väliä, kun miettii, mitä asiakas itse toivoo.

T: ketjun aloittaja.

Kai tasot on aina hyvä mitata, ennen kuin aletaan säätää tärkeitä hormoneja.

Toki, mutta se tärkeys on subjektiivinen käsite.

Vierailija
25/81 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vaan tyytyväinen. Siitä on hyötyä ja onhyvä asia.

Vierailija
26/81 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit vaan tyytyväinen. Siitä on hyötyä ja onhyvä asia.

Millä perusteella, jos ei kerta ole naisellekkaan?

Vierailija
27/81 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lukenu, että kalja vähentää.

Vierailija
28/81 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mittauta tasosi.

Olen jo kysynyt kahdelta lääkäriltä. Vastaus on ollut että noita teston alennuhoitoja tarjotaan kuulemma vain naisille ainakin täällä Turussa. Selkeää perustelua en kuitenkaan ole saanut siihen, miksi noita palveluja ei tarjota halukkaille miehille. Toki se on varmasti oma mokani ,kun en ole vaatinut sitä, en toki sitä kiellä. Ja noilla tasojen mittauksilla ei luulisis olevan loppujen lopuksi mitään väliä, kun miettii, mitä asiakas itse toivoo.

Paitsi kun puhutaan kehon ja mielen tasapainoon vaikuttavista asioista. Mielialat, syöpävaara, ylipaino.

Vierailija
29/81 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mittauta tasosi.

Paitsi kun puhutaan kehon ja mielen tasapainoon vaikuttavista asioista. Mielialat, syöpävaara, ylipaino.

Totta tuokin, mutta se ei kuulu kenellekkään muulle kuin yksilölle itselleen.

T: Ketjun aloittaja.

Vierailija
30/81 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma testo on korkealla, enkä kavahda väkivaltaa tai ylinopeutta.

Liian korkealla, vaikuttaa verenpaineeseenkin 132/84.

Unissa olen aina se pahantekijä, joka tuhoaa muita.

Vierailija
31/81 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne testosteronin aiheuttamat huonot puolet näkyvät sinussa?

Vierailija
32/81 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karppaus

Tää. Ja kova kuntosalitreeni päälle. Itse vedin tällä kombolla ja libido katosi kokonaan. Eipä tuo sinkkuna haittaa onneksi.

Vierailija
33/81 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni ylipaino eli rasvan runsas määrä kehossa vähentää testosteronia. En kyllä ole täysin varma.

Vierailija
34/81 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. levottomyys, ja ärtyneisyys.

Vierailija
35/81 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleanpunaiset alushousut ja aluspaita. Testotuotanto lähtee nopeammin laskuun kuin millään dieetillä.

Vierailija
36/81 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Carnivore diet ja keto. Toisin kuin kuvitellaan, monella vegaaniruokavalio nostaa testoja.

Ei pidä paikkaansa. Ruolavalio ilman lihaa ei nosta testo tasoja, vaan päinvastoin laskee.

Vierailija
37/81 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin silloin todella levoton, ärtynyt ja nukuin huonosti kun testot olivat alhaalla liian kovan treenaamisen takia.

/40

Ikävä kuulla, Hyvä silti, jos olet päässyt siitä eroon. Itsellä taas tilanne on toisinpäin.

Ketjun aloittaja.

Vierailija
38/81 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testosteroni lisää kunnianhimo, ei väkivaltaisuutta. Se saa väkivaltaiseksi vain yhteiskunnassa, jossa arvostetaan lähinnä kovia tappelijoita.

Jossain muussa yhteiskunnassa se saa puurtamaan hulluna töissä - tai vaikka treenaamaan raivoisasti maastojuoksua, tai pianonsoittoa, tai opettelemaan Raamattua ulkoa, tai...

Entä liikatestoiset naiset?

Trstosteronin antaminen naiselle ainakin lisää seksihaluja.

Vierailija
39/81 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy testaamassa vaikka kilppariarvot. Veikkaan monen muun vaikuttavan enemmän kuin testojen. Vai etkö ole kuullut levottomista ja ärtyneistä naisista? Luulitko mm. menkkojen johtuvan testoista?

Kilpparioarvot testasin viimeksi viime vuoden syyskuussa, olivat silloin ihan hyvät lääkärin mukaan. Vuosina 2008-2011 toki söin kilpirauhaslääkettä, kun silloin oli se joku arvo hiukan koholla, sittemmin lopetin sen lääkkeen, koska lääkärin mukaan ei ollut enää tarvetta jatkaa sen syömistä.

Vierailija
40/81 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin silloin todella levoton, ärtynyt ja nukuin huonosti kun testot olivat alhaalla liian kovan treenaamisen takia.

/40

Ikävä kuulla, Hyvä silti, jos olet päässyt siitä eroon. Itsellä taas tilanne on toisinpäin.

Ketjun aloittaja.

Niin millä testillä mitattuna, millä testituloksella ja kenen diagnosoimana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän