Päättäjät tyrmistyivät 86-vuotiaan Heimon annoksesta - näin Attendo nappasi hyvinvointialueen ateriapalvelut
Sianruokaa, tylyttää keravalainen Heimo Mäkinen ateriapalvelun tarjoiluja.
86-vuotias keravalainen Heimo Mäkinen sanoo, että vuodenvaihteen jälkeen ruoka on ollut ala-arvoista ja sitä on toimitettu aiempaa vähemmän, mutta hinta on pysynyt samana
Keravalla seurauksena oli muun muassa se, että ateriapalvelun tuottajaksi kaupungin ateriakeskuksen tilalle tuli Attendo Majakka Oy, joka on osa suurta terveyspalvelukonserni Attendoa.
86-vuotias keravalainen ateriapalvelun asiakas Heimo Mäkinen on maistellut uuden palveluntuottajan lounaita nyt muutaman päivän ajan. Mäkisen mukaan muutos johti palvelun laadun romahtamiseen.
Hän sanoo, että toimitettu lounas on nyt ala-arvoinen, ja ruokaa tulee aikaisempaa vähemmän.
Suoraan sanottuna yökkien syö, Mäkinen sanoittaa.
Keravan kaupungin aikaisemmin toimittamiin ruokiin hän oli tyytyväinen.
Jopa appelsiinilohtakin oli, ja jälkiruoat oli mitä mahtavimmat. Nyt kun tuli tämä uusi isäntä, jälkiruoka lähti. Ei ollut kuin tyhjä tila astiassa.
Kommentit (646)
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että Heimo kuten muutkin vanhukset, ovat itse äänestäneet niitä puolueita, jotka hoivan yksityistämisen ajoivat läpi. Sipilää ja Kokoomusta. Imekööt sitten sitä vedellä jatkettua nakinpätkää, jotta yksityinen johtoporras saisi rypeä kaviaarissa.
Tämäkin on totta. Sitä lopulta saa itsekin mitä tilaa, kun tipahtaa sinne heikompiosaisten kastiin syystä tai toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityinen tekee voittoa toisin kuin kaupunki. Heimo lopettaa palvelun ja ostaa ruokansa kaupasta.
Periaatteessa kannattaisi vain tilata Voltilla tai Foodoralla karvakäsi- tai lounasruokalasta annos. Tai itse raahautua lähimpään lounasruokalaan. Saisi rahalle paremmin vastinetta.
Ongelma on, kun vanhukset osaa huonosti käyttää näitä palveluita.
Tietysti lapset voisi sopia palvelun lähimmän lounasruokalan kanssa.
Nämä vanhukset saavat aina huonoa ruokaa, tuli se mistä osoitteesta tahansa. Omaiseni väitti saavansa ateriapalvelusta usein paistinperunoita jotka eivät sovi hänen vatsalleen. Vaihdettiin toimittajaa, ostettiin välillä eineksiä ja sama marina jatkui. Ei niissä ruoissa aina vikaa ole mutta ymmärtäkää että esteettisyys kärsii sitä mukaan kunvsyömisessä on haasteita. Soseutetut annokset ovat yleisiä ja lähetetään viestiä että oli liian suuria snnoksia, jää syömättä, liian pieniä ne ovat harvemmin. Pahaa se on aina kun on kerran laitosruokaa.
Tuo taistelu ei ole voitettavissa.
Moni vanhus on niin huonossa kunnossa että kykenee juuri ja juuri itse laittamaan lusikan suuhunsa. Eivät he pysty tekemään mitään tilauksia ravintoloista ja maksamaan niistä. Ei ole katos älyluureja käytössä eikä kukaan ole ehkä käteistäkään hakenut automaatilta. Heidän pitää saada lämmin ruoka ja astiat josta syövät ne naamansa eteen. Ei kaupassakaan pääse käymään eikä kukaan sieltä ruokaa tuo noin vain. Se on hyvä määkiä terveenä aikuisena täällä mitenkä pärjää kun itse hakee ainekset ja tekee ruokansa. Taikka tilaa ne netin kautta.
Olen selvittänyt,että sielläkin on kokoomustaustasia johto henkilöitä joten eikös se ole selvää jotta he ottavat kerman päältä ja kuraa vähävaisille,se on kokoomuksen politikkaa vähävaraisille ei anneta mitää vaaan viedään kaikki mitä pystytän heiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laadukkaanpuoleinen mikroateria 5-8 €, iso pussi valmiiksi pestyä laatusalaattia 2-3 € ja lasi maitoa päälle. Kumpikohan kannattaa valita?
Salaatissa itsessään ei ole mitään ravintoarvoja, täyttä rahan hukkaa vanhukselle, jolla ehkä huono ruokahalu muutenkin.
Miten salaatissa ei ole mitään ravintoarvoja? Kasviksissa ja tummissa lehtivihanneksissa on valtavasti kivennäisiä, hivenaineita, vitamiineja, antioksidantteja...! Unohtakaa ne läpinäkyvät jäävuorisalaatit, tummiakin salaatteja on. Katsokaa vaikka pirkka sesonkisalaattiseos, täyttä tavaraa! Siihen paprikaa, avokadoa kylkeen.
Vierailija kirjoitti:
Heimolla on siis varaa ostaa ja valittaa ökyhintaisista tarjoiluista. Sellainen pullamössö-Heimo siellä taas. Siitä vaan vaihtamaan palveluntarjoajaa, jos ei nykyinen tarjonta miellytä.
Turpa kiinni kusipää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tämäkin jollain tavalla persujen syy, vai mitä demarit?
Ette voineet hoitaa asiaa kunnolla koska korona ja ukraina.
Kyllä nuo hoivapalvelujen yksityistämiset ovat olleet oikeiston aikaansaannoksia. Ihanaa markkinataloutta ja tehokkuutta.
Kunnat tekevät itse omat päätöksensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heimolla on siis varaa ostaa ja valittaa ökyhintaisista tarjoiluista. Sellainen pullamössö-Heimo siellä taas. Siitä vaan vaihtamaan palveluntarjoajaa, jos ei nykyinen tarjonta miellytä.
Turpa kiinni kusipää!
Sinä et oikein tuo tähän keskusteluun mitään rakentavaa nyt.
Ja tekö luulette, että nyt kun saadaan oikeistohallitus, tämä muuttuu? Kokoomushan tämä jumal
auta on tehnyt! Miten yksinkertaisia ihmiset ovat? Miksi äänestitte niitä, jotka yksityistivät vanhuspalvelut? Tajuatteko, että itsekin ennen pitkää istutte siellä skeidat housuissa lusikoimassa sitä kapitalistin tehokkaasti tehtyä vetelää muusia? Ette. Ette te helv
etti tajua yhtään mitään. Itse olette tämä tehneet äänestämällä noita oikeistopellejä.
Karmeen näköistä, kun löysässä muusissa iso kauhallinen ruskeeta soosia ja kaks nakkia. Näytti ihan lusikkaruualle, ei kyllä haarukassa pysy, paitsi makkara. Puistatus!
Vierailija kirjoitti:
Ja tekö luulette, että nyt kun saadaan oikeistohallitus, tämä muuttuu? Kokoomushan tämä jumal
auta on tehnyt! Miten yksinkertaisia ihmiset ovat? Miksi äänestitte niitä, jotka yksityistivät vanhuspalvelut? Tajuatteko, että itsekin ennen pitkää istutte siellä skeidat housuissa lusikoimassa sitä kapitalistin tehokkaasti tehtyä vetelää muusia? Ette. Ette te helv
etti tajua yhtään mitään. Itse olette tämä tehneet äänestämällä noita oikeistopellejä.
Tismalleen. Tämä on sitä kokoomuksen lupaamaa "markkinataloudessa palvelut tuotetaan tehokkaasti vähemmillä kustannuksilla". Maksatte ihan yhtä paljon kuin ennenkin, saatte vain vähemmän, ja hoivabisneksen omistaja tienaa miljardeja. Sinun verorahoillasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen attendolla töissä hoitajana ja voin kertoa että ruoka mikä meille tulee on ala-arvoista. Kuin koiranruokaa.
Mautonta ja koostumukseltaan oksettavaa. Ruokia ei tule viikonloppuisin ja jo torstaina saatetaan lähettää sunnuntaipäivän salaatit, jotka ovat varmasti jo pilaantuneet siihen mennessä. Haluaisin yrittää jotenkin vaikutraa vanhustemme syömisiin, mutta kaikki yritykseni puhua esimiehellemme on mennyt kuin kuuroille korville.
Suolapurkkia päällä ravista, niin voit vaikuttaa siihen makuun.
Jo, suolaa verenpainetautia sairastaville vanhuksille!
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on kaikki tehnyt vaikka on jo vuosia ollut punavihreä sosialistihallitus.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on noloa. Ruoka on monelle yksinasuvalle vanhukselle se päivän kohokohta. Häpeäisivät, miten kohtelevat vanhuksia.
Heillä on varaa maksaa ruuasta, mutta kun ovat itaria jaa saitoja valittajia. Neljän tähden illallista vaativat yhteiskunnan kustantamana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityinen tekee voittoa toisin kuin kaupunki. Heimo lopettaa palvelun ja ostaa ruokansa kaupasta.
Parempaa laatua saisi jos tilaisi mikroaalto eineksiä kotiin. Ja paljon halvemmaksi jos tilaa muutaman samalla kerralla.
Tässähän olisi hyvä bisnesmahdollisuus jollekin valmisruokaa tuottavalle firmalle. Saarioinen hoi, vanhuksille äitien tekemää ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Olen attendolla töissä hoitajana ja voin kertoa että ruoka mikä meille tulee on ala-arvoista. Kuin koiranruokaa.
Mautonta ja koostumukseltaan oksettavaa. Ruokia ei tule viikonloppuisin ja jo torstaina saatetaan lähettää sunnuntaipäivän salaatit, jotka ovat varmasti jo pilaantuneet siihen mennessä. Haluaisin yrittää jotenkin vaikutraa vanhustemme syömisiin, mutta kaikki yritykseni puhua esimiehellemme on mennyt kuin kuuroille korville.
Tuot asian julkisuuteen!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on noloa. Ruoka on monelle yksinasuvalle vanhukselle se päivän kohokohta. Häpeäisivät, miten kohtelevat vanhuksia.
Heillä on varaa maksaa ruuasta, mutta kun ovat itaria jaa saitoja valittajia. Neljän tähden illallista vaativat yhteiskunnan kustantamana.
Vierailija kirjoitti:
Mun isä painaa semmoiset 50 kiloa nykyisin. Surkea ruoka tappaa sen kuntoisen vuosia ennen aikojaan. Tätäkö oikein halutaankin?
Käske lusikoimaan soppansa suuhun eikä valittaa tyhjästä.
Ruoka on hyvää ja sitä on riittävästi mutta kun kermapyllyt aina valittaa.
Vanhan ajan koulukeittäjät ja martat voisivat neuvoa näille, miten edullisesti myös täysipainoista ruokaa voi valmistaa.
10 eurolla saa todella laadukkaan lounasbuffetin salaatteineen, keittoineen, monine ruokavaihtoehtoineen. leipineen, levitteineen, juomineen ja jälkiruokineen. Jos vain pystyy, niin ei todellakaan kannata tuollaista sontaa ostaa.