Päättäjät tyrmistyivät 86-vuotiaan Heimon annoksesta - näin Attendo nappasi hyvinvointialueen ateriapalvelut
Sianruokaa, tylyttää keravalainen Heimo Mäkinen ateriapalvelun tarjoiluja.
86-vuotias keravalainen Heimo Mäkinen sanoo, että vuodenvaihteen jälkeen ruoka on ollut ala-arvoista ja sitä on toimitettu aiempaa vähemmän, mutta hinta on pysynyt samana
Keravalla seurauksena oli muun muassa se, että ateriapalvelun tuottajaksi kaupungin ateriakeskuksen tilalle tuli Attendo Majakka Oy, joka on osa suurta terveyspalvelukonserni Attendoa.
86-vuotias keravalainen ateriapalvelun asiakas Heimo Mäkinen on maistellut uuden palveluntuottajan lounaita nyt muutaman päivän ajan. Mäkisen mukaan muutos johti palvelun laadun romahtamiseen.
Hän sanoo, että toimitettu lounas on nyt ala-arvoinen, ja ruokaa tulee aikaisempaa vähemmän.
Suoraan sanottuna yökkien syö, Mäkinen sanoittaa.
Keravan kaupungin aikaisemmin toimittamiin ruokiin hän oli tyytyväinen.
Jopa appelsiinilohtakin oli, ja jälkiruoat oli mitä mahtavimmat. Nyt kun tuli tämä uusi isäntä, jälkiruoka lähti. Ei ollut kuin tyhjä tila astiassa.
Kommentit (646)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heimolla on siis varaa ostaa ja valittaa ökyhintaisista tarjoiluista. Sellainen pullamössö-Heimo siellä taas. Siitä vaan vaihtamaan palveluntarjoajaa, jos ei nykyinen tarjonta miellytä.
Sulla ei ole kaikki kotona,uskomaton idiootti.
Ei sullakaan. Et taida tietää miten työssäkäyvät pärjäävät nykyään pienillä tuloillaan, kun samaan aikaan ökyeläkelöisille lapataan lisää rahaa ja silti kehtaavat vielä ruikuttaa ITSE tilaamastaan palvelusta.
Vierailija kirjoitti:
Heimon on turha valittaa. Posketon inflaatio on johtanut siihen, että moni muukin joutuu syömään pahanmakuista paskaa, kun kunnon ruoka on nykyään niin kallista.
Älä puhu paskaa. Yhden ihmisen ruokiin ei mene kovin paljoa rahaa ja ruuasta saa niin hyvää kuin itse haluaa, sinä et ilmeisesti vain osaa tehdä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heimolla on siis varaa ostaa ja valittaa ökyhintaisista tarjoiluista. Sellainen pullamössö-Heimo siellä taas. Siitä vaan vaihtamaan palveluntarjoajaa, jos ei nykyinen tarjonta miellytä.
Kymppi ruuasta on kyllä sen verran suolainen hinta, että sillä odottaa saavansa kelpo ruokaa. Ei ehkä mitään appelsiinilohia jälkiruokineen, mutta kunnollista perusruokaa kuitenkin.
Öky-Heimo vaihtaa firmaa ja lopettaa ruikuttamisen. Niin ne Attendot loppuu kun asiakkaat kaikkoaa.
Sulla on kus ta päässä.
Suositukset ovat, että vanhuksille pitäisi tarjota terveellistä eli mautonta ruokaa, koska suola on vaarallista. Naisvanhukset eivät yleensä jaksa syödä isoja annoksia, miehet kyllä.
Pitää tehdä valmistajalle valitus ruuan laadusta, ja ne pitää tarkasaa jo ennen kuin Hiemo on ehtinyt syödä puoli nakkia.
Kyllä, ne kaupan valmistateriat ovat hyvänmakuisia, mutta se kyyti kaupasta kotiin olisi aika arvokasta.
Jos omaiset vaivautuvat viemään niitä kaupan einesruokia vanhukselle, niin maistuu kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heimon on turha valittaa. Posketon inflaatio on johtanut siihen, että moni muukin joutuu syömään pahanmakuista paskaa, kun kunnon ruoka on nykyään niin kallista.
Älä puhu paskaa. Yhden ihmisen ruokiin ei mene kovin paljoa rahaa ja ruuasta saa niin hyvää kuin itse haluaa, sinä et ilmeisesti vain osaa tehdä ruokaa.
Meneehän Heimolla yli kymppi päivässä, mutta se on taas Heimon oma valinta. Silti jaksaa ruikuttaa.
Appelsiinilohi ja jälkiruuat ei ole mikään ihmisoikeus. Jos ruoka pitää hengissä niin se on täysin riittävää. Jos haluatte vanhuksillenne parempaa ruokaa ja hoitoa, niin ottakaa itse vastuuta omistanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sullakaan. Et taida tietää miten työssäkäyvät pärjäävät nykyään pienillä tuloillaan, kun samaan aikaan ökyeläkelöisille lapataan lisää rahaa ja silti kehtaavat vielä ruikuttaa ITSE tilaamastaan palvelusta.
Minä pärjään varsin hyvin, vaikka palkkani on jopa mediaania pienempi. Osaan näet itse tehdä hyvää ruokaa ja minulla ei ole pakonomaista tarvetta lihottaa itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Attendo on täyttä roskaa tuottava riistofirma. Olen ollut töissä siellä, joten tiedän mistä puhun. Palvelutaloissa säästetään jopa leikkeleiden määrässä, jotka ovat halvinta mahdollista lauantaimakkaraa tai kumijuustoa. Leivälle ei saa laittaa molempia. Muistan ikuisesti erään kerran, kun ruokana piti olla kinkkukeittoa tms, mutta kattilasta paljastui vettä ja pakastevihannessuikaleita. Nam.
Jospa laatu nousi, kun lähdit? Eniten huvittaa nämä työntekijät, jotka valittavat paskasta laadusta. Istutteko jouten kaiken päivää, kun mitään hyvää ette saa aikaan siellä?
Vierailija kirjoitti:
Laadukkaanpuoleinen mikroateria 5-8 €, iso pussi valmiiksi pestyä laatusalaattia 2-3 € ja lasi maitoa päälle. Kumpikohan kannattaa valita?
Salaatissa itsessään ei ole mitään ravintoarvoja, täyttä rahan hukkaa vanhukselle, jolla ehkä huono ruokahalu muutenkin.
Tietenkin persaukiset kunnat valitsevat kaikkein halvimman tarjouksen. Ja se on usein Attendo. Myös hoidattaa vanhukset Attendolla tulee kunnalle paljon halvemmaksi kuin itse ruveta rakentamaan laitoksia, kun eivät kuitenkaan osaa.
Ei kannata elää vanhaksi tai ainakaan joutua toisten armoille! Miettikää. Kotihoito ei kerkeä tehdä kaikkea tarvittavaa kun käyvät. Joudut olemaan esim. paskat vaipoissa pitkiä aikoja. Ruoka on mitä on. Jos sulla ei ole ketään joka soittelisi taikka kävisi katsomassa, juttelemassa. Niin siinähän sitten makaat päivät sängyssä ja toivot kuolemaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityinen tekee voittoa toisin kuin kaupunki. Heimo lopettaa palvelun ja ostaa ruokansa kaupasta.
Parempaa laatua saisi jos tilaisi mikroaalto eineksiä kotiin. Ja paljon halvemmaksi jos tilaa muutaman samalla kerralla.
Attendolta laatua? Useampi halvemmalla?
Älä naurata!
Oletan, että kirjottaja tarkoittaa mikrossa lämmitettäviä eineksiä, joita voi ostaa (tilata) itse lähikaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pärjään varsin hyvin, vaikka palkkani on jopa mediaania pienempi. Osaan näet itse tehdä hyvää ruokaa ja minulla ei ole pakonomaista tarvetta lihottaa itseäni.
Ei minullakaan, kaurapuurolla pysyy hyvin hoikkana. Sopisi muuten Heimollekin, eikä maksaa yli kymppiä päivässä. Vinkkinä vaan ökyeläkeloisille.
Ryccätrolli nyt kuono kiinni. Työikäinen pystyy loihtimaan itselleen vaikka mitä herkkuja vähällä rahalla, leikkauksesta toipuva vanhus ei. Sinäkin tulet vanhaksi, muista se, ja noin kuspäisellä luonteella kukaan tuskin auttaa sinua.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin en voi uskoa normaalilla arkijärjellä, että tuo pelkkä nakki ja muusi aski maksaisi kympin. Joku virhe tuossa jutussa täytyy olla.
Nakin ja perunavellin ohessa surkeaa bulkkisalaattia (kiinankaalia pääasiassa), jonka c-vitamiini- ja mineraaliarvo on surkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei ole kaikki kotona,uskomaton idiootti.[/quote
Ei sullakaan. Et taida tietää miten työssääyvät pärjäävät nykyään pienillä tuloillaan, kun samaan aikaan ökyeläkelöisille lapataan lisää rahaa ja silti kehtaavat vielä ruikuttaa ITSE tilaamastaan palvelusta.[/quote
Tiedänkö? Miten sen nyt ottaa,olen ollut nyt vuoden eläkkeellä pienipalkkaisesta työstä jota tein yli 40 vuotta.Ja kyllä,sain 6.8 % korotuksen "öky"eläkkeeseeni joka on nyt 1200 e netto.
Alunperin Heimo oli tilannut ruoan muualta mutta toimittaja muuttui kesken kaiken ja ruoka huononi.
Vierailija kirjoitti:
En käyttäisi ruuasta koskaan tuollaista määritelmää. Riippuen tilanteestani syön kyllä mitä miloinkin on saatavilla enkä ronklaa. Aina ei voi eikä kannata syödä sitä parhainta ja kalleinta.
Toki mikäli tietty ja kohtalainen maksu menee ateriasta, niin silloin sen aterian kyllä tulisi olla hintansa väärti, olipa sitten kuika vahukselle tarkoitettu.
Teen 10€ moneksi päiväksi ruuat. Tuossa vain yksi "ateria", jos sitä voi edes siksi kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Attendo on täyttä roskaa tuottava riistofirma. Olen ollut töissä siellä, joten tiedän mistä puhun. Palvelutaloissa säästetään jopa leikkeleiden määrässä, jotka ovat halvinta mahdollista lauantaimakkaraa tai kumijuustoa. Leivälle ei saa laittaa molempia. Muistan ikuisesti erään kerran, kun ruokana piti olla kinkkukeittoa tms, mutta kattilasta paljastui vettä ja pakastevihannessuikaleita. Nam.
Jospa laatu nousi, kun lähdit? Eniten huvittaa nämä työntekijät, jotka valittavat paskasta laadusta. Istutteko jouten kaiken päivää, kun mitään hyvää ette saa aikaan siellä?
Oletko syntyjäsi tyhmä vai jouduitko ottamaan tunteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensiksi: hoitaja ei tee ruokaa, sitä varten on keittiöhenkilökuntaa. Tämän luulisi olevan yksinkertaisenkin ihmisen helppo ymmärtää. Luuletko ihan oikeasti, että Attendon kaltaista jättifirmaa oikeasti kiinnostaisi yksittäisen hoitajien sanomiset? Siinä saa huutaa useampikin, mutta ei se päättäjiä liikuta. Raha puhuu.
Tässä se on vanhus vs ulkomaantuliainen. Persu nauraa matkan eduskuntaan. Me kaikki jäädään ilman.