Te jotka ette kuulu kirkkoon, oletteko tänään töissä?
Jos ette, niin tuntuuko oudolta että on vapaapäivä ilman varsinaista syytä, kun toiset käyvät esim kirkossa tänään?
Kommentit (89)
En käy töissä muinakaan päivinä.
Miksi trollaat tällä? Monella alalla/työpaikalla on lafka kiinni, töihin ei oikein voi mennä vaikka haluaisin.
Ei taida kovin montaa prosenttia kirkkoon kuuluvistakaan tänään kirkossa näkyä. Ylimääräinen vapaa kelpaa aina.
Hirvee ruuhka varmaan kirkoissa tänään🤪
Ei se oudolta tunnu ollenkaan. Kirkkohan voisi niin halutessaan siirtää loppiaisen, helluntait ja kaikki mahdolliset muutkin pyhäpäivänsä viikonlopuille.
Jostakin mystisestä syystä tätä ei kirkko halua kuitenkaan tehdä.
Jos sinä joskus kävisit Suomessa kirkossa, huomaisit aika harvan käyvän siellä.
Mutta miksi minä yleisenä vapaapäivänä töissä olisin? Ihan sama, onko se päivä vappu, juhannusaatto vai joku muu päivä.
Kuulun kirkkoon ja menen tänään töihin.
Erosin kirkosta viikko sitten, mutta en ole saanut vielä vahvistusta kirjeitse erosta. Teen joka päivä työtä, mutta ansiotyötä vain niinä päivinä, kun saan palkkaa.
En kuulunleterilaiseen korkoon mutta mun kirkon pyhät olen töissä
Vierailija kirjoitti:
.. töihin ei oikein voi mennä vaikka haluaisin.
Siis vaikka haluaisikin.
Ei kaikki käy kirkossa loppiaisena. En minäkään käy vaikka kirkkoon kuulunkin.
Ja kai yleiset juhlapyhät pitäisi olla kaikille vapaita uskonnosta tai maailmankatsomuksesta riippumatta.
En ole kuulunut kirkkoon vuosikymmeniin, erosin sen jälkeen kun keskusteluissa naispappeudesta nousi esiin kysymys siitä, että aiheuttaisiko naispapin oleminen siunatussa tilassa syntisiä ajatuksia miespuolisille kuulijoille. Nyt olen jo eläkkeellä, joten pysyn kotona.
Viettääkö uskikset juhannusta, vaikka on pakanajuhla? Ei kai sentään?
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä joskus kävisit Suomessa kirkossa, huomaisit aika harvan käyvän siellä.
Mutta miksi minä yleisenä vapaapäivänä töissä olisin? Ihan sama, onko se päivä vappu, juhannusaatto vai joku muu päivä.
Aika moni on töissä "yleisinä vapaapäivinä".
Käyn kirkossa vaikka olen eronnut kirkosta. Se on niin että en maksa montaa sataa sinne.
Joulu on keskitalven juhla, juhannus keskikesän juhla. Tietysti juhlin niitä. Tosin ilman keinotekoisia, vanhoihin juhliin päälle liimattuja kristillisten hölynpölyjä.
Oletko ap oikeasti noin tyhmä ? Lähde pois täältä.
En voi mennä koska yksi hihhuliryhmä pakottaa minutkin pitämään yhden vuosittaisen vapaapäiväni tänään.
Taikaukko ei ole antanut minulle yhtään vapaapäivää,
En kuulu kirkkoon ja tottakai menin töihin, rahakas päivä.