Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän perheessä jaetaan asumisen kulut?

Vierailija
05.01.2023 |

Onko yhteiset rahat? Vai yhteinen tili josta asumisen kuluja kuten vakuutusmaksut ym. hoidetaan? Vai maksatteko omista rahoista ne puolet vai miten?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti minä maksan kaiken, paitsi toinen maksaa ruuat pääsääntöisesti.

Vierailija
22/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen taloustili johon kumpikin laittaa saman verran rahaa joka kuukausi. Sieltä tililtä maksetaan yhteiset ruuat, laskut, kodin kulut, lasten jutut ym. Kumpikin maksaa sitten omat henk koht menot itse omalta tililtä. Aika usein sitten kuitenkin jompikumpi maksaa yhteisiä juttujakin omalta tililtään ihan hyvää hyvyyttään. Meillä ollaan raha-asioissa rentoja siinä suhteessa ettei vahdita sitä, että kumpa on nyt sitten enemmän joutunut maksamaan. Avioliittoa takana 22 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhteinen taloustili, jonne siirretään rahaamSieltä menee vakuutusmaksut, sakokaivon tyhjennys, auton korjaukset, polttopuut, sisustus(joka hyvin vähäistä). Viime kesänä meni myös uusi harmaavesijärjestelmä. Asuntolaina maksetaan puoliksi. Omat puhelinlaskut, trafi ja muut kulut maksetaan itse. Lisäksi mies maksaa ruoan, sähkölaskun ja iltapäivähoidot ja bensat.

Minä maksan vähemmän, tienaan vähemmän ja säästän. Säästöistä makselen matkat, uuden auton ym. Sekä jossain viiden-kuuden vuoden sisään koko asuntolainan. Mies maksaa minulle kyllä asuntolainaa sitten takaisin sovitun summan.

Jos tulee ero niin säästöt menevät puoliksi.

Tämä tapa sopii meille. Eli miehen tili tyhjäksi ja minulta säästöön.

Vierailija
24/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies maksaa kaikki kulut. Minä hoidan hänen lapsiaan kotona.

Oletko ylpeä vapaamatkustelustasi?

Vierailija
25/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan:

asuntolainan, sähkön, lämmityksen, veden, vakuutukset, puhelin- ja nettiliittymät, polttoaineet 75% ( ajot aika tasan), päivittäistavarat, sis.ruoka 75%, autojen kulut.

Vaimo ostaa lahjat ja lasten harrastusmaksut.

Aito maksueunukki ja taloudellisen hyväksikäytön uhri.

Vierailija
26/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat tilit. Vuokra maksetaan puoliksi. Minä maksan sähkön, mies veden.

Vierailija
27/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: miksi utelet? Oletko tekemässä Me naisiin juttua aiheesta?

Vierailija
28/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohta on, että mies maksaa kaiken. 

Oma palkkani, jos olen sillä hetkellä töissä, on sitten perheen ylimääräisiä kivoja juttuja varten. Näin on menty jo yli vuosikymmen ja varmaan mennään siihen asti kunnes joko erotaan tai kuollaan. 

Vierailija
29/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama summa laitetaan yhteiselle tilille rahaa. Koen epäreiluna. Sillä mies tienaa n 8900€/kk bruttona ja itse saan 922€ takuueläkettä kuussa.

Vierailija
30/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaan kumpikin mitä sattuu ja kummalla sattuu enempi olemaan rahaa. Olisi ikävää liikuskella läppäri kainalossa exeliä tutkiskellen.

Vierailija
31/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa talolainan ja taloon liittyvät laskut. Yhdessä maksetaan juoksevia kuluja suurinpiirtein tasan. En ikipäivänä suostuisi yhteiseen omaisuuteen, yhteiseen velkaan tai yhteiseen pankkitiliin.

Vierailija
32/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama summa laitetaan yhteiselle tilille rahaa. Koen epäreiluna. Sillä mies tienaa n 8900€/kk bruttona ja itse saan 922€ takuueläkettä kuussa.

No on kyllä epäreilua! Millainen kus#p## sulla on miehene? Ja hyväksyt sen, että kaikessa rakkaudessaan mies ei halua jakaa omastaan mitään rakastamansa naisen kanssa? 

Vierailija
33/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki asumiskulut maksetaan puoliksi, kauppakäynnit vuorotellen. Ei yhteistä tiliä. Kumpikin maksaa oman autonsa ja harrastuksensa. Lasten kulut puoliksi paitsi ostan enemmän vaatteita ja muuta lapsille.

Vierailija
34/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä omat tilit, mutta yhteiset rahat. Aiemmin, kun laskut tuli vielä kirjepostina, laskun maksoi se, joka ekana ehti avata kuoren. Nykyään laskut tulee omiin nettipankkeihin, joten en ole kärryillä, maksaako toinen enemmän, mutta aina voi siirtää esim 200e omalle tilille puolison tililtä, jos tarvetta on. Mahdollisen eron sattuessa omaisuus menee puoliksi.

35/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä paljon asumisen kuluja ole mutta yhteisistä varoista maksetaan vuokra-asuntojen kulut tarvittaessa.

Vierailija
36/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa meillä kaiken

- Yksin asuva mies

Vierailija
37/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

50/50 tottakai.

Vierailija
38/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä epäreilua! Millainen kus#p## sulla on miehene? Ja hyväksyt sen, että kaikessa rakkaudessaan mies ei halua jakaa omastaan mitään rakastamansa naisen kanssa? 

Mies ei kuulemma siedä loisijoita. Välillä harkitsenkin eroa. Mutta sitten en uskalla

Vierailija
39/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki puoliksi tietenkin. Miksi joku vielä vuonna 2023 suostuisi hyväksikäytettäväksi?

Kaikki puoliksi tarkoittaa sitä, että maksat enemmäntuhlaavan laskut.

Tässä puhutaan nyt asumisen kuluista. Miten pystyt määrittelemään kulutitko viime kuussa enemmän vettä kuin puolisosi ja etenkin sen, kuinka suuri tämä ero kulutuksessa on? Tai kumman elämäntapa kuluttaa enemmän kodin pintoja tai kodinkoneita ja kuinka paljon?

Kuinka itse jaat kulusi/lasket tarkasti nämä erot?

Vierailija
40/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan kaiken ja sossu loput. Meitä on vain yksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan