Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän perheessä jaetaan asumisen kulut?

Vierailija
05.01.2023 |

Onko yhteiset rahat? Vai yhteinen tili josta asumisen kuluja kuten vakuutusmaksut ym. hoidetaan? Vai maksatteko omista rahoista ne puolet vai miten?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa kaikki kulut. Minä hoidan hänen lapsiaan kotona.

Vierailija
2/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan kaiken, lapset eivät maksa asumisestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen tili, mihin kumpikin laittaa puolet nettotuloista.

Vierailija
4/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen tili, jonne kumpikin laittaa samanverran ja josta maksetaan taloon ja asumiseen kuuluvat laskut. Kodinkoneet ostetan vuorotellen

Vierailija
5/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies omistaa mökin, minä asunnon. Lyhennellään omia lainojamme. Auto on puoliksi. Mies ajaa enemmän ja tankkaa useammin. Ostan useammin ruokaa. Maksan molemmat sähkö- ja sähkönsiirtomaksur. Mies maksaa vakuutukset.

Kai tää jotenkin puoliksi menee. Ei olla viilattu pilkkua suuntaan tai toiseen.

Vierailija
6/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämme kommunismissa.

Vierailija
7/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki puoliksi tietenkin. Miksi joku vielä vuonna 2023 suostuisi hyväksikäytettäväksi?

Vierailija
8/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksueunukkina minä maksan, vaimmo tuhlaa oman palkkansa shoppailuun ja ihmettelee sitten aina miten toi autotalli on aina täynnä krääsää. 

Vierailija
9/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat laittaa prosenttiosuuden tuloistaan yhteiselle tilille. Eli minä maksan enemmän koska on suurempi palkka.

Vierailija
10/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki puoliksi tietenkin. Miksi joku vielä vuonna 2023 suostuisi hyväksikäytettäväksi?

Kaikki puoliksi tarkoittaa sitä, että maksat enemmäntuhlaavan laskut.

Vierailija
11/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen tili mihin menee molempien palkat ja lapsilisät. Lisäksi erillinen yhteinen säästötili. Toimii kun samanlainen rahankäyttö, emme osta turhaa. Joka kuukausi siirretään säästötilille matkoja varten.

Vierailija
12/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset rahat, ollut aina.

Ja asuntolaina otettiin 19v sitten 50/50, se on maksettu 2v sisällä.

Vierailija
13/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan kaiken, sillä olen talouteni ainoa henkilö.

Vierailija
14/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen tili, jolle tulee kaikki tulot ja jolta maksetaan kaikki menot.

Vierailija
15/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan lainan, yhtiövastikkeen, laskut, ruuat, auton ja mun lasten menot eli kaiken. Mies asuu täällä, mutta maksaa omasta kämpästä vuokraa kun emme sitä halua laittaa pois. Mun omaisuus ainoastaan minun ja yritykseni nimissä tietenkin. Miehen tulot noin 1/10 mun tuloista että sikäli reilua.

Vierailija
16/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rento yhteistalous, ei kovin suunnitelmallisesti, mutta näin on aina vain ollut (18 vuotta). Ravintolassa mies maksaa, minä maksan kaupassa. Mies maksaa kaikki autojutut ja talon lainan aika usein. Minä maksan sähkön, veden ja muut kotiin tulevat laskut... Ja siis se maksaa jolla on rahaa. Usein siirretään rahaa toistemme tileille, jos toinen jotain tarvitsee, tai annetaan käteistä toisillemme. Ei pidetä kirjaa ja ei valvota mihin toinen rahansa käyttää. 

Tämä toimii ihan hyvin. Ei varmaan toimisi, jos toinen olisi tosi tuhlaileva. Ja tietysti molempien pitää haluta tätä yhteistä taloutta, tiedän että moni ei halua ja ajatus omasta rahasta on tärkeä. Minusta tämä on kaikkein stressittömintä ja helpointa.

Vierailija
17/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin maksaa omat kulunsa. Koska talo on miehen, hän maksaa kaiken siihen joka tapauksessa liittyvän (kiinteistövero, palovakuutus jne.) ja kulutuksenmukaiset kulut jaetaan puoliksi (jätemaksu, tiemaksut jne.). Minä omistan mökin ja maksan sen kulut yksin. Saan siis asua maksutta miehen talossa ja hänellä on käytössään minun mökkini, on katsottu, että hyöty on 50/50.

Vierailija
18/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan:

asuntolainan, sähkön, lämmityksen, veden, vakuutukset, puhelin- ja nettiliittymät, polttoaineet 75% ( ajot aika tasan), päivittäistavarat, sis.ruoka 75%, autojen kulut.

Vaimo ostaa lahjat ja lasten harrastusmaksut.

Vierailija
19/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaetaan kulut nettotulojen suhteessa. Reilu systeemi joka joustaa eri elämäntilanteissa.

Vierailija
20/63 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

P:so.  tienaa, minä en. Hän siten  hoitaa asumis ja ruokakulut.  -Minä syön vähän ja laihdun jatkuvasti. Hän saa  600:-  kuussa eläkettä.  Kun myimme asuntomme saimme taskurahaa. Ostimme halvan asunnon huonolta seudulta. .mutta asuminen jäi kohtuukuluiseksi. . Eläkeikään on n. 10 v.  En elä eläkkeelle.,  johonkin leilkkikoulutuksiin tal leikkitöihin en mene. -Asuntomme on rannalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi