Lähes kaikki Töölön tapaturma-aseman hoitajat uhkaavat irtisanoutua Helsingissä
Hoitajat nostavat kytkintä. Mistä saadaan uusia tilalle?
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Menkööt, ikävä ei tule. Filppareilta osaavaa ja motivoitunutta henkilökuntaa tilalle.
Voi sinua höpsöä, kun sieltä ei tule osaavia eikä motivoituneita. Eikä edes niitä osaamattomia ja ei- motivoituneita.
Valitettavasti se on raha joka puhuu. Itsellä nousi erinäisistä syistä palkka vuoden aikana 400e/kk. Se on ainoa syy siihen miksi siedän nykyistä raskasta työtäni, enkä ole lähtenyt -vielä.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin vahingoniloinen. Tässä tulos hoitajien arvostuksesta maassamme. Nyt vaan Filippiineiltä halpahoitajia hakemaan. Hopi hopi. T. Ex- hoitaja
Suosittelen ihan samaa. Heillä on asenne kohdallaan ja suhtautuvat kunnioittavasti potilaisiin, erityisesti vanhempiin ihmisiin. Toivon, että saamme tänne runsaasti mm filippiiniläisiä sairaanhoitajia, jotta saamme parempaa palvelua.
Näin valmistellaan sitä terveydenhoidon digitalisointia. Kaikki tehdään tarkoituksella.
Vierailija kirjoitti:
Työolohin parannusta. Sairaanhoitajille arvostusta.
Sairaanhoitaja on ollut arvostetuimpien ammattien top vitosessa ikuisuuksia.
Vasta viimeaikaisten korotusvaatimusten johdosta arvostus on laskenut.
Sairaanhoitajat ovat olleet otsikoissa enemmän kuin kaikki muut ammatit yhteensä.
Kuinka usein kuulet kuinka palkanlaskijat, talkkarit, tms vaativat arvostusta työlleen?
Työolojen parantamisesta oli puhetta ja sairaanhoitajien vastaus oli että nyt puhutaan rahasta eikä mistään työolojen parantamisesta.
Edellinen. Minkään ammatin edustajat eivät ole vastaavia drama queeneja kuin sairaanhoitajat.
Palkkaa pitäisi tulla neljästä viiteen tonniin amk-koulutuksella, eikä riitä että ammatti on yksi arvostetuimmista ja mistään muusta kuin hoitajien työn tärkeydestä ei lehdissä puhutakaan. Ei, sairaanhoitajia pitäisi ylistää tauotta ja kritiikittä, ja palkan pitäisi olla Norjan tasolla, vaikkei se ole Norjan tasolla missään ammatissa, koska Suomi ei ole yhtä rikas kuin Norja.
Koko meidän lakko, vai miksi sitä nyt kutsuukaan oli niin hirveää aikaa, että itsekin olen nyt irtisanoutunut.
Hirveetä kuraa ja aliarvostusta tuli niskaan, kun vaan olisimme halunneet, että tulevaisuudessakin olisi työntekijöitä.
Nyt jäi vaan tunne, ettei suomalaiset edes tarvitse hoitajiaan, olkoon siis niin minun puolestani ainakin.
Siis syynä tähän on nyt se, että eivät saa valita ja suunnitella itse työvuorojaan?! Mitä ihmettä, työnantajahan sen päättää milloin olet töissä ja milloin sinua tarvitaan. Lukee sopimuksissa. Toki toiveita esitetään ja ne huomioidaan, mutta kiukuttelu siitä että on saatu tehdä asiat omalla tavallaan pienessä yhteisössä...huhuh.
Vierailija kirjoitti:
Siis syynä tähän on nyt se, että eivät saa valita ja suunnitella itse työvuorojaan?! Mitä ihmettä, työnantajahan sen päättää milloin olet töissä ja milloin sinua tarvitaan. Lukee sopimuksissa. Toki toiveita esitetään ja ne huomioidaan, mutta kiukuttelu siitä että on saatu tehdä asiat omalla tavallaan pienessä yhteisössä...huhuh.
Oletko todella noin viaton, että luulet tuon olevan ainoa syy? Se oli vain se oljenkorsi, mikä katkaisi kamelin selän. Burnoutin partaalla hoippuva ei tarvitse enää mitään suurta ja dramaattista lähtöpäätökseen. Raippaahan terveydenhuollossa on tullut yhtäjaksoisesti viimeiset 15 v. Nyt niitetään vanhojen päätösten satoa.
Eiköhän Kiuru säädä jonkun pakkolain ettei voi ottaa lopareita.
ei taida ulkomailta tulla apuja, kun menevät maihin joissa maksetaan heti parempaa palkkaa, ja pimeä talvi ja kylmyys ei vaivaa. lähetetään vaan lisää rahaa ulkomaille ja eurostoliittoon. veronmaksajat kärsiköön, kun ovat nämä päättäjät valinneet.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on ihan mennyt ohi autonominen työajansuunnittelu? Toimii kuule hyvin, jos sen annetaan toimia.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän Kiuru säädä jonkun pakkolain ettei voi ottaa lopareita.
Kiuru on pihalla kuin lumiukko. Edelleen öyhöttää koronasta, vaikka samaan aikaan koko terveydenhuolto on romahtamassa. Oikeisiin ongelmiin ei ota kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin vahingoniloinen. Tässä tulos hoitajien arvostuksesta maassamme. Nyt vaan Filippiineiltä halpahoitajia hakemaan. Hopi hopi. T. Ex- hoitaja
Tää maa kaipaakin lisää naisia. Tarvitaan ainakin 100 000 nuorta hoitsua.
Ilmeisesti kyse siinä että Töölössä on vastoin työnantajan ohjeistuksia saanut tehdä ns. pitkiä vuoroja eli 12h putkeen ja nyt Meikkuun siirtyessä tämä lähtisi pois mikä työaikalain vastaista onkin.
Että sellaista raippaa ne hoitajat saa juuh.
No miksi eivät saa tehdä niinkuin parhaaksi näkevät? Onko parempi vaihtoehto, että irtisanoutuvat?
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti kyse siinä että Töölössä on vastoin työnantajan ohjeistuksia saanut tehdä ns. pitkiä vuoroja eli 12h putkeen ja nyt Meikkuun siirtyessä tämä lähtisi pois mikä työaikalain vastaista onkin.
Et siis tiedä alasta mitään? Kyse on siitä, että kun viedään pois se viimeinen asia, joka vielä on kallistanut vaa'an sille puolelle, että kannattaa jäädä, ei jää enää yhtään syytä jäädä. Laista saa paikallisesti poiketa itse suunnitellen. Ta ei.
Meilläkin tehdään 12-tuntisia työpäiviä, ei mitenkään outoa alalla.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuinka pihalla te lyttääjät olette. Autonomisessa työvuorosuunnittelussa jokainen työntekijä suunnittelee itse omat työvuoronsa yhteistyössä muiden työntekijöiden kanssa. Työyhteisössä laaditaan yhteiset pelisäännöt ja reunaehdot, joiden mukaan työvuorosuunnittelua tehdään. Nämä säännöt käydään läpi yhdessä työntekijöiden kanssa. Tälläinen käytäntö on tehoilla ja esm. Töölössä jossa hoidetaan vaativampia erikoissairaanhoidon potilaita erittäin toimiva systeemi. Nyt tästä halutaan eroon. Ei mitään järkeä. Potilaat oikeasti kärsivät tästä kun joku kumileimasinta heiluttava elin haluaa toimia oman päänsä mukaan. Eiköhän nämä työtänsä tekevät arvokkaat ammattilaiset tiedä parhaiten oman työnsä kuviot.
Työttömyystuet on saatava pois. Näköjään elämä on ihan liian helppoa, toisten rahoilla.
Pakko pakko vaik ei taho, ottaa ro kotuksia, tehdä 3 vuoroa, osata suome a, tehdä hiki hatussa iiisola palkalla, ai, oliko sittenkin huono pallkka, oli .