Lähes kaikki Töölön tapaturma-aseman hoitajat uhkaavat irtisanoutua Helsingissä
Hoitajat nostavat kytkintä. Mistä saadaan uusia tilalle?
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
No mitenkäs nyt näin. Hoitajat saivat korotuksia palkkoihin kauhealla kiukuttelulla. Eikö riittänyt?
olisikobsulke riittänyt 13xeuron korus kuukaudessa miinus verot eli alle 10 euroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä hoitajat!
Naisvaltaiset alat ovat alipalkattuja Suomessa. Asialle ei tehdä mitään niin kauan, kun ongelma ratkaistaan tuomalla Suomeen halpatyövoimaa muualta tai kun päättämässä ovat miehiä tyhmyyksissään myötäilevät naispäättäjät tai naisvastaiset miehet.
Nyt oli historian naisvaltaisin hallitus ja mitään ei tehty? Joka hallituspuolueen puheenjohtaja oli nainen. Miksei naiset aja naisten etuja työelämässä?
Naispääministeri oli laatimassa pakkolakia naisvaltaiselle alalle. Hyvä naiset!
Miksi naiset ajattelevat asioita sukupuoliblokkeina?
Eli naiset ryhmänä ajavat naisten etuja?
Eikö päättäjien pitäisi ajaa kaikkien etuja, miettimättä sukupuolia?
ps. kuvitteletko että miesvaltaiset alat kuten poliisit tai sotilaat voivat mennä tuosta vain lakkoon?
Husn hallituksella ja yleensä ylilääkärinä on pitkät perinteet että ovat miehiä. Se on niillä tosi syvässä. Ajan myötä voi tietysti tulla luonnollista poistumaa.
Aina kun leikataan, ei koskaan johdosta vaan aina kentältä.
Muuten, vielä 90-luvun alussa meikussa oli vanhempi lääkärimies joka tuli koskettelemaan nuoria hoitajia. Kättä hartialle. Ihan keikkalaistakin piti tulla koskettamaan. Käsi viipyi olkavarressa rinnan vieressä hyi saatana.
Löytyi vielä vuonna 2022 :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö lääkäreillä ollut sama tilanne ns. pitkien vuorojen kanssa?
Silloinhan lääkärit vaativat lisää rahaa sillä perusteella että pitkät vuorot ovat rankkoja.
Heille vastattiin että olsi kaikin puolin parempi potilaiden turvallisuuden ja lääkärien jaksamisenkin kannalta että poistetaan tämä ongelma joka tekee työn liian rankaksi, eli lopetetaan ylipitkät vuorot.
Jostain syystä lääkärit eivät ilahtuneetkaan tästä?
Hoitajilla oli sama juttu. Työn rankkuudesta valitetaan, mutta keskustelu työolojen parantamisesta vesitettiin hoitajien toimesta saman tien. Siis hetkinen, jos työ ei olisikaan liian rankkaa, milläs perusteella sitten vaadittaisiin neljän tonnin palkkoja amk-koulutuksella?
Pitkät vuorot sopii toisille paremmin ja vastaavasti pidemmillä vapailla palautuu paremmin.
Sen perusteella mitä olen kuullut, lisät ovat aika iso motiivi tehdä pitkiä vuoroja.
Jos ei olisi lisiä, miten olisi?
Pitkät vuorot, pitkät vapaat. Osa arvostaa pitkiä vapaita, osa rahaa. 55-45 voisi olla oikea prosenttimäärä?
Vierailija kirjoitti:
1. Ikälisät takaisin
2. Mahdollisuus osa-aikatyöhön
3. Mahdollisuus tehdä muutakin kuin kolmivuorotyötä.
Nämä ovat varmasti tärkeitä.
Itse olen eri alalla ja olen aika järkyttyneenä seurannut hoitoalan työoloja. Niistä näyttää puuttuvan inhimillisyys ja työntekijöiden arvostus. Kiusaamista, haukkumista, ivaamista, raskaita työvuoroja, jäykkiä käytäntöjä, autoritaarista johtamista.
Suurin osa naispuolista kavereistani on hoitoalalla, ja heidän itkujaan huonoista työoloista olen saanut kuunnella monta kertaa.
En yhtään ihmettele sitä, että hoitajat ovat alkaneet vaatimaan parempia oloja ja arvostusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö lääkäreillä ollut sama tilanne ns. pitkien vuorojen kanssa?
Silloinhan lääkärit vaativat lisää rahaa sillä perusteella että pitkät vuorot ovat rankkoja.
Heille vastattiin että olsi kaikin puolin parempi potilaiden turvallisuuden ja lääkärien jaksamisenkin kannalta että poistetaan tämä ongelma joka tekee työn liian rankaksi, eli lopetetaan ylipitkät vuorot.
Jostain syystä lääkärit eivät ilahtuneetkaan tästä?
Hoitajilla oli sama juttu. Työn rankkuudesta valitetaan, mutta keskustelu työolojen parantamisesta vesitettiin hoitajien toimesta saman tien. Siis hetkinen, jos työ ei olisikaan liian rankkaa, milläs perusteella sitten vaadittaisiin neljän tonnin palkkoja amk-koulutuksella?
Pitkät vuorot sopii toisille paremmin ja vastaavasti pidemmillä vapailla palautuu paremmin.
Sen perusteella mitä olen kuullut, lisät ovat aika iso motiivi tehdä pitkiä vuoroja.
Jos ei olisi lisiä, miten olisi?
Pitkät vuorot, pitkät vapaat. Osa arvostaa pitkiä vapaita, osa rahaa. 55-45 voisi olla oikea prosenttimäärä?
Tutkimusten mukaan liian pitkät työvuorot lisäävät virheitä ja heikentävät tuottavuutta. Työntekijät niistä toki saavat paremmat tienestit, mutta ei se kansantaloudelle ole hyväksi. Ei myöskään terveydelle. Ei hoitajien, ei lääkärien, eikä potilaiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä hoitajat!
Naisvaltaiset alat ovat alipalkattuja Suomessa. Asialle ei tehdä mitään niin kauan, kun ongelma ratkaistaan tuomalla Suomeen halpatyövoimaa muualta tai kun päättämässä ovat miehiä tyhmyyksissään myötäilevät naispäättäjät tai naisvastaiset miehet.
Nyt oli historian naisvaltaisin hallitus ja mitään ei tehty? Joka hallituspuolueen puheenjohtaja oli nainen. Miksei naiset aja naisten etuja työelämässä?
Naispääministeri oli laatimassa pakkolakia naisvaltaiselle alalle. Hyvä naiset!
Miksi naiset ajattelevat asioita sukupuoliblokkeina?
Eli naiset ryhmänä ajavat naisten etuja?
Eikö päättäjien pitäisi ajaa kaikkien etuja, miettimättä sukupuolia?
ps. kuvitteletko että miesvaltaiset alat kuten poliisit tai sotilaat voivat mennä tuosta vain lakkoon?
Husn hallituksella ja yleensä ylilääkärinä on pitkät perinteet että ovat miehiä. Se on niillä tosi syvässä. Ajan myötä voi tietysti tulla luonnollista poistumaa.
Aina kun leikataan, ei koskaan johdosta vaan aina kentältä.
Muuten, vielä 90-luvun alussa meikussa oli vanhempi lääkärimies joka tuli koskettelemaan nuoria hoitajia. Kättä hartialle. Ihan keikkalaistakin piti tulla koskettamaan. Käsi viipyi olkavarressa rinnan vieressä hyi saatana.Ei liity millään tapaa miehiin.
Olin 10 vuotta töissä koulutusalalla. Enemmistö johto- ja suunnitteluportaasta oli naisia. Ihan sama juttu siellä. Suorittavasta portaasta leikattiin, johtajista ja muista visionääreistä ei koskaan.
Se on kaikkialla sama. Tuleeko yllätyksenä että porukka jolla on valtaa, käyttää sitä omaksi edukseen? Riippumatta sukupuolesta.
Minulle riitti 2 vuotta koulutusalalla. Se oli aivan hirveä työympäristö. Kiusaaminen ja alaisten kyykyttäminen olivat ihan normikäytäntöjä.
Muun työurani olen tehnyt teollisuudessa. Sillä puolella ongelman ovat olleet lukuisat yt-neuvottelut, mutta silti työpaikat ovat olleet inhimillisempiä kuin siellä ihanan "sosiaalisella ja ihmisläheisellä" koulutusalalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Ikälisät takaisin
2. Mahdollisuus osa-aikatyöhön
3. Mahdollisuus tehdä muutakin kuin kolmivuorotyötä.Nämä ovat varmasti tärkeitä.
Itse olen eri alalla ja olen aika järkyttyneenä seurannut hoitoalan työoloja. Niistä näyttää puuttuvan inhimillisyys ja työntekijöiden arvostus. Kiusaamista, haukkumista, ivaamista, raskaita työvuoroja, jäykkiä käytäntöjä, autoritaarista johtamista.
Suurin osa naispuolista kavereistani on hoitoalalla, ja heidän itkujaan huonoista työoloista olen saanut kuunnella monta kertaa.
En yhtään ihmettele sitä, että hoitajat ovat alkaneet vaatimaan parempia oloja ja arvostusta.
En ihmettelisi minäkään jos hoitajat vaatisivat parempia oloja.
Mutta hoitajat eivät edes halunneet keskustella paremmista oloista, vaan rahasta.
Nyt sitten surkealle työkulttuurille ei tehty mitään koska hoitajat itse torppasivat kaikki keskustelut aiheesta (kato jos työ ei olekaan kurjaa, niin katoaa yksi peruste vaatia neljää tonnia).
Ensin irtisanoutuu hoitajat, sitten vartijat, kohta siivoojat...
Tiedättekö mitä on meneillään?
Yhteiskunnan ja valtion tarkoituksellinen alasajo!
Ei liity millään tapaa miehiin.
Olin 10 vuotta töissä koulutusalalla. Enemmistö johto- ja suunnitteluportaasta oli naisia. Ihan sama juttu siellä. Suorittavasta portaasta leikattiin, johtajista ja muista visionääreistä ei koskaan.
Se on kaikkialla sama. Tuleeko yllätyksenä että porukka jolla on valtaa, käyttää sitä omaksi edukseen? Riippumatta sukupuolesta.