NHL:stä Suomeen palannut tähtikiekkoilija kutsuttiin armeijaan ei ilahtunut: "Olisi ikävää viettää koko kesä armeijassa."
"Se ei sovi tähän hetkeen. Ja perhetilanteenikin on sellainen, että on kaksi pientä lasta, mikä ei helpota tilannetta."
https://www.iltalehti.fi/smliiga/a/9e7b8988-46f1-497e-a7f5-8f7a2daea8ed
Kommentit (179)
Ehti Teemu Selänne intin käydä. Ja sen jälkeen pelata NHL ihan riittämiin
Tältä näytti Teemu Selänne armeijan vihreissä vuonna 1988 Sirpa-puoliso julkaisi kuvan munkkia mussuttavasta kiekkolegendasta
https://www.is.fi/viihde/art-2000006010237.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö nämä huippu-urheilijat ole jo niin ansioituneita, että heille voisi antaa suoraan majurin arvon, jos vaan käyvät pyörähtämässä esikunnassa?
Kerta ovat hyväkuntoisia, niin luulisi intin Cooperin ja pikkumarssien menevän helpolla.
Varmasti menevätkin, jos ei ole mitään loukkaantumisia tms. alla, mutta uran kannalta monta kuukautta intissä voi sitten olla eri asia.
Monta kuukautta intissä?
Joa menee huhtikuussa, kun kausi ohi, niin kesän aikana pystyy sotilasopit hoitaa ja jos nyt yhden syksyn joutuu pelaa vaikkapa HIFK, JYPin, KalPan tai Tapparan paidassa läheiseltä kasarmilta käsin, niin ei oo maailman loppu.Jos siis haluaa leiviskänsä hoitaa.
Totta. Toisaalta jos haluaa maailman huipulle, pohjat sille olisi kai tehtävä kesäisin. Ei se niin toimi, että ilmestyy työpaikalle syksyllä 10 kg painavampana ja huonossa kunnossa.
Näkö Kulma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikään kuin armeija tarvitsisi joukkueellista änärilätkäilijöitä tms. Niillä on oikeasti parempaakin tekemistä kuin ryynätä metsässä - luuletteko tosiaan ettei jepet saa osakseen huomattavasti kovempaa höykytystä kuin mitä valtion poikaleiri pystyy tarjoamaan keskimääräiselle jantterille? Luuletteko ettei vaadi "hieman enemmän" toimia osana ammattimaista organisaatiota kuin jossain varusmiesjoukkueessa? Luuletteko tosiaan ettei vaadi helvetinmoista itsekuria pitää itsensä kobdiksessa ja sietämään suoranaista fyysistä kipua, että pystyy hoitamaan hommansa?
Tottahan toki, mutta mitä hyötyä siitä on maanpuolustukselle? Ei tässä pitäisi olla kyse siitä, kuka on kovin jätkä, vaan siitä kantavatko kaikki kortensa kekoon.
Isompi ongelma oikeudenmukaisuuden ja yleisen taistelumoraalin kannalta on tietenkin puolen kansan vapauttaminen pelkän sukupuolen perusteella. Nuoremmissa sukupolvissa yhä useampi miespuolinen näkee jo vastakkaisen sukupuolen ihmisinä eikä synnytyskoneina, niin heille on vaikea hyväksyä, ettei "yleinen" velvoite koskekaan kaikkia kansalaisia.
Miks suomalaiset miehet odottaa että naisten pitäisi olla enemmän miehiä kun miehet itse,
ei tällaista omituisuutta vaadita missään muualla maailmassa,tosin suomimiehet on todella naisellisia ja feminiinisiä niin siitäkö tuo "miehistykää naiset" vaatimus johtuu.
Jos yritit tällä ivata minua edellisen kommentin kirjoittamisesta, niin ohi meni. En ole mies ollenkaan. (Huom. myös, että on sovinistista ajatella, että naiselliseksi nimittäminen olisi suurikin loukkaus.)
Ei maanpuolustukseen osallistuminen mitään "miehistymistä" tarkoita. Eikä Suomi todellakaan ole ainoa maa, jossa tästä keskustellaan. Esim. Norja ja Ruotsi ovat muuttaneet järjestelmänsä tasa-arvoisemmiksi. Tunnetusti myös Israelissa naiset ovat olleet asevelvollisia jo vuosikymmenet (vaikka Israelin armeija ei ole muuten ollut tasa-arvoinen).
Naiselliseksi nimittäminen ei ole loukkaus vaan kehu, jos kyse on naisesta. Jos taas kyse on miehestä, on asia päinvastoin.
Mitä järkeä on ensinkään yrittää runnoa ihmiset kahteen muottiin, ja vielä sillä perusteella kellä on munasarjat ja kellä kivekset? Meissä on kaikissa monenlaisia piirteitä, eikä siinä ole mitään pahaa, että kukin voi olla oma itsensä.
Miksei Sami odota esimerkiksi 28-vuotiaaksi ja vaihda sukupuoltaan naiseksi? Sitten vaikka 34-vuotiaana vaihtaa mieheksi, jos siltä tuntuu. Tai yksinkertaisesti mene siviilipalvelukseen?
Nuo voisivat ostaa itsensä pois intistä esimerkiksi yhden kauden tienesteillä. Palattaisiin samalla kunnon vanhaan rälssiaikaan.
Ero kuin yöllä ja päivällä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikään kuin armeija tarvitsisi joukkueellista änärilätkäilijöitä tms. Niillä on oikeasti parempaakin tekemistä kuin ryynätä metsässä - luuletteko tosiaan ettei jepet saa osakseen huomattavasti kovempaa höykytystä kuin mitä valtion poikaleiri pystyy tarjoamaan keskimääräiselle jantterille? Luuletteko ettei vaadi "hieman enemmän" toimia osana ammattimaista organisaatiota kuin jossain varusmiesjoukkueessa? Luuletteko tosiaan ettei vaadi helvetinmoista itsekuria pitää itsensä kobdiksessa ja sietämään suoranaista fyysistä kipua, että pystyy hoitamaan hommansa?
Voi kamala. Aika monessa hommassa vaaditaan itsekuria, että pystyy hoitamaan hommansa.
Intii alta nopeasti pois ja sitten vasta änäriin, olisi ohjeena kaikille kiakkoilijoille.Ne muutamat viikot voi pelata vaikka dIvarissa Rovaniemellä, Rokissa ja hoitaa sen homman.
Väität siis että perusjantterin intti on vaativuudeltaan/kovuudeltaan änäristaran uraan verrattavissa?
Ei ole, mutta änärissä pelaaminen ei myöskään valmista pelaajaa mitenkään isänmaan puolustamiseen.
-Eri
Juu, mutta sillähän sitä perustellaan että ovat mukavuudenhaluisia eivätkä kestäisiä inttiä yms. Perusjantteri jos saisi samaa rumbaa viikon mitä pelkästään SN-liigapelaajat saavat kesätreeneissä, olisi vempassa alle viikossa.
Se on niin tärkeä ammatti, tuo pelaajan ammatti. Mihin tämä maailma menisi, jos ei enää löytyisi miestä, joka liukastelee mustan kiekon perässä ja tönii samalla muita?
Vierailija kirjoitti:
Nuo voisivat ostaa itsensä pois intistä esimerkiksi yhden kauden tienesteillä. Palattaisiin samalla kunnon vanhaan rälssiaikaan.
Se on jo nyt änärirälssi, jos ei niiden tartte mennä.
Toki, jos tulisi vaikka diili, että miljoonan maksamalla, olipa maksaja kuka vaan, saisi vapautuksen, niin olis selkeämpi systeemi.
Ampumahiihdon maailmanmestarista on varmaan myös ikävää viettää aikaansa, Ukrainan armeijassa.
Tekstiviesti sodan keskeltä näin maailmanmestari puolustaa kotimaataan: Rakennamme barrikadeja
Ampumahiihdon maailmanmestari sotii Ukrainan riveissä Venäjää vastaan.
https://www.iltalehti.fi/talviurheilu/a/969e765d-a5f4-4b19-9486-943338f…
Kyseessä on vain maailmaltakin tuttu nykysukupolven loputon itsekkyys.
MINÄ, MINÄ JA VIELÄ KERRAN MINÄ.
Sama toistuu kaikkialla, nimenomaan nykypäivänä, joka helvetin asiassa oma napa ja omat näkemykset ovat ne jotka ratkaisevat.
Oli sitten kyseessä asevelvollisuuden kaltainen kansalaisvelvollisuus tai vaikka opettajan työn arvostaminen. Joka asiassa aletaan inisemään sitä, että MINÄ TIEDÄN MITEN NÄMÄ ASIAT OVAT, MINUN EI TARVITSE TEHDÄ SITÄ TAI TÄTÄ.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin tuhoaa uran kun joutuu pahimmillaan jopa vuoden tekemään orjatyötä ilmaiseksi kasarmilla koska sattui syntymään miehelsi
Maksimissaan 5.5 kk ja siitäkin alolaskauden jälkeen harjoitusvapailla ja pelireissuilla suuren osan
Vierailija kirjoitti:
Sama toistuu kaikkialla, nimenomaan nykypäivänä, joka helvetin asiassa oma napa ja omat näkemykset ovat ne jotka ratkaisevat.
Oli sitten kyseessä asevelvollisuuden kaltainen kansalaisvelvollisuus tai vaikka opettajan työn arvostaminen. Joka asiassa aletaan inisemään sitä, että MINÄ TIEDÄN MITEN NÄMÄ ASIAT OVAT, MINUN EI TARVITSE TEHDÄ SITÄ TAI TÄTÄ.
Tuo kansalaisvelvollisuus vei minulta yhden vuoden elämästäni antamatta mitään hyödyllistä vastineeksi. En tiedä oikeastaan kumpi ärsyttää enemmän, menetetyt vuoden työtulot vai se, että antoi itseään typerämpien hyppyyttää...
Vierailija kirjoitti:
Näkö Kulma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan toki, mutta mitä hyötyä siitä on maanpuolustukselle? Ei tässä pitäisi olla kyse siitä, kuka on kovin jätkä, vaan siitä kantavatko kaikki kortensa kekoon.
Isompi ongelma oikeudenmukaisuuden ja yleisen taistelumoraalin kannalta on tietenkin puolen kansan vapauttaminen pelkän sukupuolen perusteella. Nuoremmissa sukupolvissa yhä useampi miespuolinen näkee jo vastakkaisen sukupuolen ihmisinä eikä synnytyskoneina, niin heille on vaikea hyväksyä, ettei "yleinen" velvoite koskekaan kaikkia kansalaisia.
Miks suomalaiset miehet odottaa että naisten pitäisi olla enemmän miehiä kun miehet itse,
ei tällaista omituisuutta vaadita missään muualla maailmassa,tosin suomimiehet on todella naisellisia ja feminiinisiä niin siitäkö tuo "miehistykää naiset" vaatimus johtuu.
Jos yritit tällä ivata minua edellisen kommentin kirjoittamisesta, niin ohi meni. En ole mies ollenkaan. (Huom. myös, että on sovinistista ajatella, että naiselliseksi nimittäminen olisi suurikin loukkaus.)
Ei maanpuolustukseen osallistuminen mitään "miehistymistä" tarkoita. Eikä Suomi todellakaan ole ainoa maa, jossa tästä keskustellaan. Esim. Norja ja Ruotsi ovat muuttaneet järjestelmänsä tasa-arvoisemmiksi. Tunnetusti myös Israelissa naiset ovat olleet asevelvollisia jo vuosikymmenet (vaikka Israelin armeija ei ole muuten ollut tasa-arvoinen).
Naiselliseksi nimittäminen ei ole loukkaus vaan kehu, jos kyse on naisesta. Jos taas kyse on miehestä, on asia päinvastoin.
Mitä järkeä on ensinkään yrittää runnoa ihmiset kahteen muottiin, ja vielä sillä perusteella kellä on munasarjat ja kellä kivekset? Meissä on kaikissa monenlaisia piirteitä, eikä siinä ole mitään pahaa, että kukin voi olla oma itsensä.
En kannata ihmisten syrjimistä synnynnäisten ominaisuuksiensa vuoksi, mutta en myöskään ole ilahtunut tästä nykyajan sukupuolettomuushumpasta. Ihmiset ovat käsittääkseni yleensä joko miehiä tai naisia, ja miehekkäät ja naiselliset ominaisuudet ovat erilaisia.
Se jolle kommentoit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kansalaisvelvollisuus vei minulta yhden vuoden elämästäni antamatta mitään hyödyllistä vastineeksi. En tiedä oikeastaan kumpi ärsyttää enemmän, menetetyt vuoden työtulot vai se, että antoi itseään typerämpien hyppyyttää...
Hyödyllistä vastinetta on erityisesti Suomen säilyminen itsenäisenä. Mietipä tilannetta, jossa olisimme kuten nykytilanteessa kiireellä hakemassa Natoon MUTTA ilman puolustuskykyistä ja puolustustahtoista reserviä. Voisi naapurimaan johtajaa houkutella poimia helppo maapala itselleen ja markkinoida sitä suurena voittona lännestä, mitä se hänelle henk.koht. olisikin, jos Venäjän länsiraja siirtyisi Tornionjokilaaksoon.
Vierailija kirjoitti:
Se on niin tärkeä ammatti, tuo pelaajan ammatti. Mihin tämä maailma menisi, jos ei enää löytyisi miestä, joka liukastelee mustan kiekon perässä ja tönii samalla muita?
Maksettaisiinko siitä miljoonia jos se ei ketään kiinnostaisi? Tällä mittarilla hyvinkin tärkeä ammatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäys: ja tuo itseään typerämmät on huvittava heitto. Toisaalta enemmistö autoilijoistakin vaikuttaa pitävän itseään keskivertoa parempana kuskina, joten mennee samalla logiikalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyödyllistä vastinetta on erityisesti Suomen säilyminen itsenäisenä. Mietipä tilannetta, jossa olisimme kuten nykytilanteessa kiireellä hakemassa Natoon MUTTA ilman puolustuskykyistä ja puolustustahtoista reserviä. Voisi naapurimaan johtajaa houkutella poimia helppo maapala itselleen ja markkinoida sitä suurena voittona lännestä, mitä se hänelle henk.koht. olisikin, jos Venäjän länsiraja siirtyisi Tornionjokilaaksoon.
Tyypillinen 6-12 kk militäärilarpannut ylipainoinen kerran kymnenessä vuodessa kerrannut reserviläinen ei millään muotoa edusta uskottavaa taistelijaa ja kun armeijamme koostuu näistä niin yhtä tyhjän kanssa isommassa kuvassa.
Onneksi päästään NATOon pian, niin uskottavuus nousee "hieman". Eikä sen jälkeen välttämättä tarvitse itkeä yksittäisten änäriheppujen puuttumista rivistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäys: ja tuo itseään typerämmät on huvittava heitto. Toisaalta enemmistö autoilijoistakin vaikuttaa pitävän itseään keskivertoa parempana kuskina, joten mennee samalla logiikalla...
No jos nyt olen sähkötekniikan DI, niin mitäs veikkaat tutkintoni älyllisen vaatimustason olevan verrattuna sotatieteiden maisteriin?
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö tässä kyse ole mistään tarviiko suomen armeja jotain nhl pelaajia vai ei. SUOMESSA ON YLEINEN ASE PALVELUS joka koskee MIEHIÄ. Ja jos herra on mies niin armejaan niin kuin muutkin .
Ehkä vähän ohi aiheen, mutta pakko tarttua tähän. Vaikka ammattiurheilijoiden vapautukset ovat minustakin lähtökohtaisesti epäilyttäviä, asiat eivät ole ihan yksioikoisia. Jos ihmisellä on vaikka joku polvi- tai selkävamma, joka voisi pahentua armeijassa, niin ehkä ei haluta ottaa riskiä, että hänestä tulisi sen vuoksi työkyvytön loppuiäkseen. Ei kai muiltakaan tieten tahtoen edellytetä terveydestään ja ammatistaan luopumista lopullisesti armeijan takia? Urheilija voi silti halutessaan riskeerata terveytensä jatkaakseen uraa, jolle on pyrkinyt ehkä lapsesta asti.