Mies ei myönnä olevansa puolikuuro.
Todella rasittavaa. Työelämässä oleva mies, riittää kun menen viereiseen huoneeseen tai puhun selin, ei kuule mitään mutta esittää aina että oli joku muu häiriötekijä jonka takia ei kuullut. Miksi tällainenkin on uhka miehiselle itsetunnolle?
Kommentit (37)
Miehinen itsetuntohan on oikeasti maailman haurain asia. Sitä uhkaa lähes mikä tahansa.
Jos on ajatuksissaan välillä. Entä jos kuulotesti kertoisi miehen kuulevan hyvin, muttei jaksa työn jälkeen heti kuunnella muiden asiaa. Ok, ehkä on sitten joku "vika".
Vierailija kirjoitti:
No mene samaan huoneeseen äläkä mumise selän takana. Kyllä on taas naisen elämä vaikeaa.
Tai mitäpä jos mies vaan menisi sinne kuulotestiin??? Hänelle kun voi muutkin ihmiset yrittää jutella jotain kuin vain vaimo.
Minua taas häiritsee se ,ettei mies mene lääkäriin näköongelmien takia. Oli käynyt aiemmin, mutta tutkimus keskeytyi koronan takia. Nyt kun korona on ohi, niin tutkimuksia täytyisi jatkaa, sinnikkäämmin. Sitten tulee minulle valittamaan, vaikka en ole lääkäri, enkä edes sairaanhoitaja. Olen sanonut lukuisia kertoja että ottaa puhelimen käteensä ja soittaa itse lääkärin ajan, tai suoraan sairaalaan. Sen ei pitäisi olla vaikeaa. Mutta lienee helpompi vain valittaa, eikä tehdä itse asian hyväksi mitään. Minunko se pitää tämäkin tehdä?? Kyse ei ole nyt avuttomasta vanhuksesta.
Mä olen näköjään sattunut nappaamaan tosi harvinaisen miehen. Ihan itse omasta aloitteestaan meni lääkäriin ja hankki kuulolaitteen, eikä ees tehnyt kipeää.
Sanopa sille kokeeksi, että käytiin muuten naapurin Kalevin kanssa eilen dängädängäämässä autotallissa. Jos ei sitä kuule, niin sitten on oikeasti kuuro.
Ei koske pelkästään miehiä. Äitini on todella huonokuuloinen, ei aina kuule vaikka istutaan ihan naamat vastakkain. Kuulolaitetta ei silti suostu hankkimaan, ei edes menemään lääkäriin, jotta voisi selvittää olisiko siitä apua.[/quote]
Sama tilanne.
Tai sitten sulkee itsensä kuplaan kuin ei jaksa kuunnella puhetta. Teen tätä ja olen nainen. Työelämässä toki hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei koske pelkästään miehiä. Äitini on todella huonokuuloinen, ei aina kuule vaikka istutaan ihan naamat vastakkain. Kuulolaitetta ei silti suostu hankkimaan, ei edes menemään lääkäriin, jotta voisi selvittää olisiko siitä apua.
Sama tilanne. Miten tuollaisia ihmisiä voi olla olemassakaan, vaikea ymmärtää kun olen itse käyttänyt silmälaseja kymmenvuotiaasta, ei kai se kuulolaitteen käyttö ole sen kummempaa.
Ennen kuulolaitetta voisitte kokeilla yksinkertaisesti remowaxia, audisprayta tai jotain muuta korvasuihketta joka liuottaa ylimääräisen vahan. Tai vaikka käydä hoitajan tarkistettavana joka tarvittaessa huuhtelee. Monella vahatulppa vie kuulon.
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuulolaitetta voisitte kokeilla yksinkertaisesti remowaxia, audisprayta tai jotain muuta korvasuihketta joka liuottaa ylimääräisen vahan. Tai vaikka käydä hoitajan tarkistettavana joka tarvittaessa huuhtelee. Monella vahatulppa vie kuulon.
Millä niitä suihkeita kokeilee ihmiseen joka ei myönnä mitään ongelmaa olevankaan? Yöllä salaa lorottelee korviin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä niitä suihkeita kokeilee ihmiseen joka ei myönnä mitään ongelmaa olevankaan? Yöllä salaa lorottelee korviin?
Se on suihke joten sanot korvaavasi korville vahingolliset pumpulipuikot sillä. Itse olen vain ostanut ja säännöllisesti suihkutellut vastahakoiselle äidilleni kun lääkärikäynnin yhteydessä paljastui korvien tukkoisuus. Kivutonta ja helppo käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koske pelkästään miehiä. Äitini on todella huonokuuloinen, ei aina kuule vaikka istutaan ihan naamat vastakkain. Kuulolaitetta ei silti suostu hankkimaan, ei edes menemään lääkäriin, jotta voisi selvittää olisiko siitä apua.
Sama tilanne.
Miten tuollaisia ihmisiä voi olla olemassakaan, vaikea ymmärtää kun olen itse käyttänyt silmälaseja kymmenvuotiaasta, ei kai se kuulolaitteen käyttö ole sen kummempaa.
Minulla on kokemusta silmälaseista ja kuulolaitteista. Kuulolaitteiden käyttö on kyllä kummempi asia kuin silmälasien käyttö. Ehkä pitäisi verrata johonkin muuhun näköongelmaan kuin likinäköisyyteen tai ikänäköön, jota korjataan silmälaseilla.
Vaikka olisi kuulolaitteet, niin on haasteellista kuulla, jos toinen on eri huoneessa tai selin. Tosin ei niillä silmälaseillakaan näe toiseen huoneeseen eikä toisen läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on suihke joten sanot korvaavasi korville vahingolliset pumpulipuikot sillä. Itse olen vain ostanut ja säännöllisesti suihkutellut vastahakoiselle äidilleni kun lääkärikäynnin yhteydessä paljastui korvien tukkoisuus. Kivutonta ja helppo käyttää.
Eivät ole oikein hyviä nuo sprayt. Pehmentää vahaa ja sitten vaha+öljy valuu tärykalvolle ja kittaantuu sinne.
Korvalääkärin tsekkaus ja putsaus on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap puhuu/mölisee juttujaan nurkan takaa? Olisiko liian hengästyttävä urakka nousta sohvalta ja kävellä ihmisen luo jolle on asiaa?
Normaalin kuulon omaava kuulee vaikka toisesta kerroksesta puhuisi.
Nimenomaan kerrostalossa kuulevat suurin osa. Ainakin jos palstan itkijöitä uskoo. Naapuri sitä, naapuri tätä
Kai olet muistanut kysyä puolikuurouden myöntämisestä sekä miehen vasemmalta että oikealta puolelta?