Lahjoitin 33 tuhatta tyttärentyttären säästötilille
Että pääsee yksityiseen osastohoitoon psykiatrian puolelle.
T. Vanha isoisä
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Veroja menee mukavasti.
Tuosta 33.000€ menee lahjaveroa 2.500€ joten jää silti mukava summa käteen noin 30.500€
Bob hoitaisi vähän edullisemmin, viereisessä huoneessa kun muutenkin pötköttelee.
Minä maksan poikani perheen elämisestä aika paljon, jotta vain yhden tarvitsee käydä siitä perheestä töissä. Ajavat myös minun autollani, joka siis koko ajan heidän käytössään ja jonka minä tankkaan, maksan ruuat, sähköt jne. Elättäminen on täysin laillista kunhan en anna rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain äidiltä asunnon lahjaksi. Haettiin verottajalta ennakkopäätös miten paljon tulee lahjaveroa maksettavaksi. Vaikka trollihan tää on.
Mitä ennakkopäätöstä tuosta tarvitaan. Näkee suoraan "listalta". Ei ennakkopäätös siitä voi poiketa:)
Veroja ei tartte maksaa, jollei jää kiinni vetotarkastuksessa. Eikä verottaja niitä ihan jokaiselle tee...
Vierailija kirjoitti:
Minä maksan poikani perheen elämisestä aika paljon, jotta vain yhden tarvitsee käydä siitä perheestä töissä. Ajavat myös minun autollani, joka siis koko ajan heidän käytössään ja jonka minä tankkaan, maksan ruuat, sähköt jne. Elättäminen on täysin laillista kunhan en anna rahaa.
Sama minulla. Maksan heidän laskut ja yksi autoistani on lapseni perheen käytössä, vaikka minun nimissä. Ajattelin antaa ylimääräisen asuntoni heille tai siis lapselleni, mutta miten sen saisi ujutettua vaivihkaa ilman suurempia veroja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain äidiltä asunnon lahjaksi. Haettiin verottajalta ennakkopäätös miten paljon tulee lahjaveroa maksettavaksi. Vaikka trollihan tää on.
Mitä ennakkopäätöstä tuosta tarvitaan. Näkee suoraan "listalta". Ei ennakkopäätös siitä voi poiketa:)
Asunnon arvoa ei näe mistään listalta. Lahjoitetun rahan näkee.
Pässinpää.
kainalosauvat kirjoitti:
Meillä juoppo vävy puhkoi renkaat. Menossa oikeuteen.
Hakkasko sulta jalatkin samalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunto oli ostettu vuonna 2004. Antoi minulle vuonna 2016. Hankittiin kirjallinen lausunto välittäjältä asunnon arvosta ja sitten verottajalta päätös että arvioitu arvo on ok, eikä verottajan mielestä liian alhainen.
Vierailija kirjoitti:
Maksoitko verot myös? Olisi vain kannattanut odottaa ja maksaa niitä hoitolaskuja, niin ei olis verokarhu vienyt välistä mitään.
Ei isoisän tartte niistä veroista huolehtia vaan sen tyttärentyttären, jonka tilillä massit odottaa. Voi tosin olla, että mielenterveyspotilaalla jää hoitamatta.
Ois kannattanu maksaa ne laskut vasta
Olis kannattanut tosiaan maksaa vain ne laskut vain, niin ei olisi mennyt yhtään veroja. Toisen elämisen kuluja kun saa maksaa ihan määrättömästi ilman veroseuraamuksia.
Tytön isä lienee köyhä ja huono rahankäyttäjä? Toivotaan ettei ole väkivaltainen.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessahan tuosta summasta menee iso osa veroihin mikä on täysi läppä, sillä lahjoitusveron pystyy kiertämään helposti. En nyt kerro tässä miten kun en ala kehottamaan rikokseen.
Kuinkahan paljon Suomessa maksetaan vuosittain lahjaveroa ja mitenkähän summa suhteutuu siihen miten mukavasti rikkaiden mukulat elävät silloinkin kun heillä ei ole omia tuloja?
Rikkaiden mukulat saavat täysin laillisesti verovapaasti elää ilman omia tuloja. Elatus on verovapaata, eli laillisesti saa asua äidin omistamassa asunnossa, niin että äiti maksaa kaikki laskut ja kaupassakin voi äiti maksaa kaiken. Kunhan äiti ei anna käteen rahaa yli tuon summan, vaan maksaa elatuksen itse, tämä on oikeasti verovapaata.
Oliko Porvoon osuuspankin tili jolle maksoit? :D
Vierailija kirjoitti:
Ei mene veroja, kun tytön isä keplotteli asian silleen, ettei mene.
Kyllä menee verot. Sen sijaan jos olisit maksanut sen laskuja suoraan maksun vastaanottajalle tuolla summalla, veroja ei menisi senttiäkään. Surullista ettei aikuinen ihminen ymmärrä tuollaista seikkaa.
Keskinkertaisesta ei saa rahallakaan huippua.
Hyvä, että sentään yrität.
Itse sain kainalosauvat just ja ite pitää kaikki tehdä lumityöt kaikki, suvun lahjakkaat on hyvinpalkatuissa ammateissa, eivät auta, mitä työtä isoisä teki?
Mulle äiti antoi hiljattain 26 000€. Maksoin sillä asuntolainan pois.
Isoisä on täällä jokaöinen vieras, että läheiset välit on. Älkää oliko niin kateeelisia ,