Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lahjoitin 33 tuhatta tyttärentyttären säästötilille

eerro
05.01.2023 |

Että pääsee yksityiseen osastohoitoon psykiatrian puolelle.

T. Vanha isoisä

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisä on täällä jokaöinen vieras, että läheiset välit on. Älkää oliko niin kateeelisia ,

Vierailija
22/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veroja menee mukavasti.

Tuosta 33.000€ menee lahjaveroa 2.500€ joten jää silti mukava summa käteen noin 30.500€

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bob hoitaisi vähän edullisemmin, viereisessä huoneessa kun muutenkin pötköttelee.

Vierailija
24/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan poikani perheen elämisestä aika paljon, jotta vain yhden tarvitsee käydä siitä perheestä töissä. Ajavat myös minun autollani, joka siis koko ajan heidän käytössään ja jonka minä tankkaan, maksan ruuat, sähköt jne. Elättäminen on täysin laillista kunhan en anna rahaa.

Vierailija
25/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain äidiltä asunnon lahjaksi. Haettiin verottajalta ennakkopäätös miten paljon tulee lahjaveroa maksettavaksi. Vaikka trollihan tää on.

Mitä ennakkopäätöstä tuosta tarvitaan. Näkee suoraan "listalta". Ei ennakkopäätös siitä voi poiketa:)

Vierailija
26/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroja ei tartte maksaa, jollei jää kiinni vetotarkastuksessa. Eikä verottaja niitä ihan jokaiselle tee...

Vierailija
27/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan poikani perheen elämisestä aika paljon, jotta vain yhden tarvitsee käydä siitä perheestä töissä. Ajavat myös minun autollani, joka siis koko ajan heidän käytössään ja jonka minä tankkaan, maksan ruuat, sähköt jne. Elättäminen on täysin laillista kunhan en anna rahaa.

Sama minulla. Maksan heidän laskut ja yksi autoistani on lapseni perheen käytössä, vaikka minun nimissä. Ajattelin antaa ylimääräisen asuntoni heille tai siis lapselleni, mutta miten sen saisi ujutettua vaivihkaa ilman suurempia veroja?

Vierailija
28/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain äidiltä asunnon lahjaksi. Haettiin verottajalta ennakkopäätös miten paljon tulee lahjaveroa maksettavaksi. Vaikka trollihan tää on.

Mitä ennakkopäätöstä tuosta tarvitaan. Näkee suoraan "listalta". Ei ennakkopäätös siitä voi poiketa:)

Asunnon arvoa ei näe mistään listalta. Lahjoitetun rahan näkee.

Pässinpää.

Vierailija
29/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lellitty, ja lopputulos ?

Vierailija
30/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kainalosauvat kirjoitti:

Meillä juoppo vävy puhkoi renkaat. Menossa oikeuteen.

Hakkasko sulta jalatkin samalla?

Vierailija
31/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunto oli ostettu vuonna 2004. Antoi minulle vuonna 2016. Hankittiin kirjallinen lausunto välittäjältä asunnon arvosta ja sitten verottajalta päätös että arvioitu arvo on ok, eikä verottajan mielestä liian alhainen.

Vierailija
32/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoitko verot myös? Olisi vain kannattanut odottaa ja maksaa niitä hoitolaskuja, niin ei olis verokarhu vienyt välistä mitään.

Ei isoisän tartte niistä veroista huolehtia vaan sen tyttärentyttären, jonka tilillä massit odottaa. Voi tosin olla, että mielenterveyspotilaalla jää hoitamatta.

Vierailija
33/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kannattanu maksaa ne laskut vasta

Vierailija
34/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kannattanut tosiaan maksaa vain ne laskut vain, niin ei olisi mennyt yhtään veroja. Toisen elämisen kuluja kun saa maksaa ihan määrättömästi ilman veroseuraamuksia.

Vierailija
35/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön isä lienee köyhä ja huono rahankäyttäjä? Toivotaan ettei ole väkivaltainen.

Vierailija
36/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessahan tuosta summasta menee iso osa veroihin mikä on täysi läppä, sillä lahjoitusveron pystyy kiertämään helposti. En nyt kerro tässä miten kun en ala kehottamaan rikokseen.

Kuinkahan paljon Suomessa maksetaan vuosittain lahjaveroa ja mitenkähän summa suhteutuu siihen miten mukavasti rikkaiden mukulat elävät silloinkin kun heillä ei ole omia tuloja?

Rikkaiden mukulat saavat täysin laillisesti verovapaasti elää ilman omia tuloja. Elatus on verovapaata, eli laillisesti saa asua äidin omistamassa asunnossa, niin että äiti maksaa kaikki laskut ja kaupassakin voi äiti maksaa kaiken. Kunhan äiti ei anna käteen rahaa yli tuon summan, vaan maksaa elatuksen itse, tämä on oikeasti verovapaata.

Vierailija
37/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Porvoon osuuspankin tili jolle maksoit? :D

Vierailija
38/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene veroja, kun tytön isä keplotteli asian silleen, ettei mene.

Kyllä menee verot. Sen sijaan jos olisit maksanut sen laskuja suoraan maksun vastaanottajalle tuolla summalla, veroja ei menisi senttiäkään. Surullista ettei aikuinen ihminen ymmärrä tuollaista seikkaa.

Vierailija
39/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskinkertaisesta ei saa rahallakaan huippua.

Hyvä, että sentään yrität.

Itse sain kainalosauvat just ja ite pitää kaikki tehdä lumityöt kaikki, suvun lahjakkaat on hyvinpalkatuissa ammateissa, eivät auta, mitä työtä isoisä teki?

Vierailija
40/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle äiti antoi hiljattain 26 000€. Maksoin sillä asuntolainan pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän