Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko ero tuli sinulle maksamaan?

Vierailija
05.01.2023 |

Jos lasketaan muuttokustannukset, jaossa menetetty omaisuus, uusien pakollisten huonekalujen hankinta, mahdolliset juristikulut ja muut mitä näitä nyt on, mitkä suoraan liittyy eroon. Kiinnostaa erittelyineen miten ihmisillä on mennyt nämä ja kuinka kalliiksi tuli ja mikä siinä maksoi eniten.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se ilmaista tosiaan ollut mutta kannatti. Liian pitkään siedin sitä eukonkantturaa.

Vierailija
2/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se ilmaista tosiaan ollut mutta kannatti. Liian pitkään siedin sitä eukonkantturaa.

Tätähän ei kysytty. Eikö voisi vain vastata siihen mitä kysytään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut juristia

Sain kymppitonnin eukolta kun otti auton

Asunto meni puoliksi ja ei se mun ollut kuin puoliksi. Jouduin ostamaan oman. 200.000?

Ja elarit on vähemmän kuin muuten lapsiin menisi

Toki kodin kalustus 10.000? Mutta nyt ne on mun eikä anopin vanhoja669

Vierailija
4/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan markka aikana maksoin exälle tasinkoa 1,2 miljoonaa markkaa ja asunnon puolikkaan, johon hän jäi lapsien kanssa asumaan. Lisäksi kun laskee muut kulut ja elatusmaksut 9 vuoden ajalta niin summa on noin 450.000 euroa. Kalliiksi siis tuli 16 vuoden yhteiselo. Laskin kerran, että noin 300 euroa per rakastelukerta, joten maksulliset tulee kyllä halvemmaksi.

Vierailija
5/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, kun eroa hakenut puoliso maksoi käräjäoikeuden kustannukset ja asianajajatutullaan teettämänsä ositussopimuksen. Kalusteiden ostamista, tasinkoa tms. en laske kuluksi, koska avioliiton aikana molemmat osallistuivat tasapuolisesti hankintoihin ja talouden pyörittämiseen joten omaisuus kuuluikin jakaa puoliksi.

Vierailija
6/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään, kun eroa hakenut puoliso maksoi käräjäoikeuden kustannukset ja asianajajatutullaan teettämänsä ositussopimuksen. Kalusteiden ostamista, tasinkoa tms. en laske kuluksi, koska avioliiton aikana molemmat osallistuivat tasapuolisesti hankintoihin ja talouden pyörittämiseen joten omaisuus kuuluikin jakaa puoliksi.

Minua kiinnostaa myös avoeron kustannukset. Siinähän nuo kalusteet menee vähän eri tavalla. Jos vaikka ruokapöytä on ollut eksän aikoinaan hankkima niin sehän jää hänelle ja itse sitten pitää ostaa itselleen uusi. Tämä on kulu, jota ei ilman eroa olisi muodostunut. Ap

Vierailija
7/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan markka aikana maksoin exälle tasinkoa 1,2 miljoonaa markkaa ja asunnon puolikkaan, johon hän jäi lapsien kanssa asumaan. Lisäksi kun laskee muut kulut ja elatusmaksut 9 vuoden ajalta niin summa on noin 450.000 euroa. Kalliiksi siis tuli 16 vuoden yhteiselo. Laskin kerran, että noin 300 euroa per rakastelukerta, joten maksulliset tulee kyllä halvemmaksi.

Mielenkiintoinen lähestymistapa tuo, että yhdistää lasten elatuksen ja seksikerran hinnan. Ehkä parempi, että jätät jatkossa pariutumatta ja käytät seksityöläisten palveluja.

Vierailija
8/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 prosenttia.

Vierailija
9/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehdon puuttumisen vuoksi menetetty omaisuus. Käytännössä kaikki, mitä mulla oli siihen mennessä. Jotain 40 000 ehkä

Vierailija
10/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa myös avoeron kustannukset. Siinähän nuo kalusteet menee vähän eri tavalla. Jos vaikka ruokapöytä on ollut eksän aikoinaan hankkima niin sehän jää hänelle ja itse sitten pitää ostaa itselleen uusi. Tämä on kulu, jota ei ilman eroa olisi muodostunut. Ap

Joo, meillä oli sikäli omanlaisensa tilanne, että muutimme yhteen suoraan lapsuudenkodeista ja kaikki omaisuutemme oli suhteen aikana hankittua. Nyt jos jonkun kanssa muuttaisin yhteen tai menisin naimisiin, tilanne olisi paljon mutkikkaampi.

Vierailija
11/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero maksoi osituksessa noin 400,000€

+ Ne muut juoksevat vuosittaiset kulut vielä tuon edellisen summan päälle.

Sanoisin pyöreillä summilla että eukon pito maksoi noin 50,000€/v.

Tyhjin taskuin saapui taloon ns. kotirouvaksi.

Niin että tervemenoa vaan naimisiin. No, elämä on.

Vierailija
12/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen lähestymistapa tuo, että yhdistää lasten elatuksen ja seksikerran hinnan. Ehkä parempi, että jätät jatkossa pariutumatta ja käytät seksityöläisten palveluja.

Tuo on se sama logiikka kuin mitä joillain miehillä on, että omaa lasta viitsii hoitaa vain jos vaimo antaa makkarissa. Jos vaimo ei anna, niin hoitakoon vaimo lapset minä olen mieluummin harrastuksissa ja sohvalla makaamassa.

Vierailija
13/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä nuo juoksevat vuosittaiset kulut on? En ymmärrä. Eikö ero ja omaisuuden ositus tai jako hoideta kerralla kuntoon?

Ap

Vierailija
14/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä ihmetellään miksi miehet eivät halua nykyään naimisiin :D 

Vierailija
15/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 77000€

Vierailija
16/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet?

Vierailija
17/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuseppä ei paljon veloita kun laittaa sen pöydän puoliksi. Yksi lisäjalka reunaan keskellä riittää.

Vierailija
18/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis tämä aloitus koskee yhtälailla avoeron kustannuksia.

Ap

Vierailija
19/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, ei se nyt paljon maksanut. Muutama tonni meni asunnon myyntiin ja uuden hankkimiseen. Eniten ärsytti, että avioehdon puuttumisen takia mies sai puolet minunkin omaisuudestani, mm. isäni perinnöstä. Rahassa hävisin siis noin 60 000 euroa. Toisaalta itse otin eron, joten en harmittele. Mikään ei ole ilmaista.

Vierailija
20/62 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä nuo juoksevat vuosittaiset kulut on? En ymmärrä. Eikö ero ja omaisuuden ositus tai jako hoideta kerralla kuntoon?

Ap

Itkee varmaan elareita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän