En uskalla erota, koska olen täysin riippuvainen miehestäni. :(
Kyseessä on ensimmäinen parisuhteeni ikinä vaikka olen jo melkein 30. Tässä muutaman vuoden aikana minusta on tullut rahallisesti riippuvainen puolisostani. Miehen perhe on lähinnä normaalia perhettä mitä olen ikinä päässyt, itkin kun ajattelin etten eron koittaessa tapaisi enää ikinä mieheni äitiä. Oma lapsuudenperheeni on riitaisa, pahantahtoinen ja aiheuttaa minussa vain surua. Miehen kaverit ovat minunkin kavereitani, en ole ikinä osannut ystävystyä ihmisten kanssa.
Parisuhde on mennyt ihan täydeksi riitelyksi ihan kaikesta. En jaksa tätä enää, mutta minulle ei jää mitään jos eroan. Ei sitten mitään.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Ota arabi tai afrikkalainen mies ja jätä suomaiset keskenkasvuiset tuittupäät.
Totta ne on tasapainoisia ja aikaansaavia.
"Naiset ei elä miehen rahoilla."
Annappas kun arvaan... AP:n mies ei ole työtön amis. Ei tietenkään ole. Naiset haluavat hyvin koulutetun miehen, jolla on työpaikka. Ei nainen muuten hyödy miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ammattivalittaja?
En ole. Ja ennen pakollisia provohuuteluita, en ole myöskään provo, olen väsynyt ja yksinäinen ihminen jolla ei ole tällä hetkellä muuta tunteidenpurkukeinoa kuin tämä palsta. Ap
Vaikutat valitettavasti hieman ripustautuneen mieheesi. Onko miehellä esim. aikaa kavereidensa kanssa ilman, että olet mukana? Tai ylipäätään onko meno sitä rataa, että sun pitää olla koko ajan miehen kanssa kaikkialla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niistä riidoista mahdollista päästä eroon? Kiukutteletko omaa turvattomuuttasi vai yrittääkö mies kontrolloida sinua vai mikä niin aiheuttaa riitoja?
Riidat muodostuu nykyään ihan kaikesta. Esimerkiksi jos yritän saada miestä viemään roskat jossain välissä, alkaa mielummin äksyillä minulle kuin vie ne. Ap
Hmm. Miksi yrität saada toista tekemään jonkun asian? Ylipäänsä tuollainen asetelma, että toinen sanoo toiselle mitä tehdä voi olla alentavaa ja epämieluisaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jatkuva riidanhaastaminen miehesi kanssa tai lähde ja tyydy elintasosi laskuun.
Mietin vielä tarkemmin mitä menettäisin erossa ja elintason laskuakin enemmän surettaisi se, että menetän tavallaan oman elämäni erossa. Ei ole enää paikkaa minne mennä juhlapyhinä, en näkisi enää miehen minullekin rakkaaksi muodostunutta koiraa, kukaan miehen kaveri ei enää pyytäisi viettämään iltaa luokseen. Kukaan ei lähtisi pyöräilemään kanssani. Joutuisin myös asumaan ensimmäistä kertaa elämässäni yksin. (Muuttohistoriani on siis lapsuudenkoti, solu, mies). Ap
Iteppä oot soppasi keitellyt.
Niin olen. Tuntuu vain pahalta, että tämä tie jonka koin oman elämän rakentamiseksi poispäin lapsuudenkodin riidoista ja alkoholismista, kiusaamisesta, yksinäisyydestä, onkin ajanut minut ojasta allikkoon. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jatkuva riidanhaastaminen miehesi kanssa tai lähde ja tyydy elintasosi laskuun.
Mietin vielä tarkemmin mitä menettäisin erossa ja elintason laskuakin enemmän surettaisi se, että menetän tavallaan oman elämäni erossa. Ei ole enää paikkaa minne mennä juhlapyhinä, en näkisi enää miehen minullekin rakkaaksi muodostunutta koiraa, kukaan miehen kaveri ei enää pyytäisi viettämään iltaa luokseen. Kukaan ei lähtisi pyöräilemään kanssani. Joutuisin myös asumaan ensimmäistä kertaa elämässäni yksin. (Muuttohistoriani on siis lapsuudenkoti, solu, mies). Ap
Been there, done that. Vaikeaa oli, mutta kyllä siitä selviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niistä riidoista mahdollista päästä eroon? Kiukutteletko omaa turvattomuuttasi vai yrittääkö mies kontrolloida sinua vai mikä niin aiheuttaa riitoja?
Riidat muodostuu nykyään ihan kaikesta. Esimerkiksi jos yritän saada miestä viemään roskat jossain välissä, alkaa mielummin äksyillä minulle kuin vie ne. Ap
Hmm. Miksi yrität saada toista tekemään jonkun asian? Ylipäänsä tuollainen asetelma, että toinen sanoo toiselle mitä tehdä voi olla alentavaa ja epämieluisaa
Kysyn ihan puhtaasta mielenkiinnosta. Mihin mies tarvitsee naista? Palstalta saa sen kuvan ettei naisesta saisi lähteä juurikaan ääntä. Siivouksen ja panon voi hankkia netistä. Kulissiliiton jälkikasvuineen Bulgariasta ja men-have-babies surrogate avustuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat valitettavasti hieman ripustautuneen mieheesi. Onko miehellä esim. aikaa kavereidensa kanssa ilman, että olet mukana? Tai ylipäätään onko meno sitä rataa, että sun pitää olla koko ajan miehen kanssa kaikkialla?
En ole läheskään kaikissa miehen menoissa mukana, mutta menen toki aina jos minut kutsutaan mukaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iteppä oot soppasi keitellyt.
Niin olen. Tuntuu vain pahalta, että tämä tie jonka koin oman elämän rakentamiseksi poispäin lapsuudenkodin riidoista ja alkoholismista, kiusaamisesta, yksinäisyydestä, onkin ajanut minut ojasta allikkoon. Ap
Oot yrittäny paeta menneisyyden epätervettä ilmapiiriä? Mutta se ei onnistunutkaan, koska se on vaikuttanu sinuun niin syvästi ja parisuhdekin on nyt vaan riitelyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska meillä oli kerran kahden viikon roskat eteisessä kun odotin että mies "tekee kyllä asiat omalla tavallaan". En ikinä nalkuta tai valita, jos pyydän tekemään jotain teen sen hyväntuulisesti ja tyylillä "hei kulta, mennäänkö yhdessä kauppaan ja heitetään nää roskat samalla roskiin?". Ap
Ei ne miehen kaverit ole myös sinun kavereitasi, jos kerran eron jälkeen kukaan ei pitäisi sinuun yhteyttä.
Aika itsenäistyä. Varmasti kirpaisee ja tulee olemaan vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska meillä oli kerran kahden viikon roskat eteisessä kun odotin että mies "tekee kyllä asiat omalla tavallaan". En ikinä nalkuta tai valita, jos pyydän tekemään jotain teen sen hyväntuulisesti ja tyylillä "hei kulta, mennäänkö yhdessä kauppaan ja heitetään nää roskat samalla roskiin?". Ap
Roskien vienti?
Tarkoitatko siis, ettei mies huolehdi edes auttavasti kotitöistä, vaan tosiaan voi jättää kahden viikon roskat haisemaan eteiseen jos sinä et vie niitä?
Onko jotain muuta riidan aihetta kuin kodinhoito? Pystyttekö tavallisesti puhumaan kaikenlaisista asioista kuitenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pitäisi tehdä? Heittää ukko ja roskat samaan jätelaatikkoon? Olet tietenkin sitä mieltä, että miehen ei tarvitse tehdä lainkaan kotitöitä, ei edes viedä roskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, otettaisiinko nyt ero tuosta vätysukostasi ja menisit sitten vaikka hierojalle ja kylpylään?
Olet ap jo sen ikäinen, että olisi aika itsenäistyä. Ero ei varmasti ole helppo, mutta pärjäät kyllä. Nykyinen tilanteesi ja parisuhteesi ei selvästikään ole vakaalla pohjalla.
Kaikki lähtee siitä, että muutat omaan asuntoon. Nyt on vuokra-asuntoja hyvin saatavilla. Jos sinulla ei ole työpaikkaa, ja muutat rahattomana, ota yhteys Kelaan ja selvitä, mihin kaikkiin tukiin sinulla on oikeus. Voit saada myös tukea muuttoon ja asunnon hankintaan. Näitä kannattaa selvitellä ennen kamojen pakkaamista.
Kun olet asettunut, rupeat hakemaan tosissasi töitä. Myös jatkokoulutus voi olla järkevää. Saat uusia ystäviä työn tai koulutuksen parissa. Siitä se lähtee oma elämä rullaamaan.
Uutta parisuhdetta ei kannata ihan heti hakea, vaan opetella ensin myös yksinoloa. Toiseen ihmiseen ripustautuminen ja toisen kautta eläminen ei ole sinun elämääsi.
Sinun ei tarvitse katkaista välejäsi exän äitiin, vaan voit yrittää säilyttää itsellesi tärkeät ihmissuhteet myös eron jälkeen. Toki tämä ei aina onnistu, mutta poikkeuksiakin on.
Toivotan tsemppiä ja onnea ja iloa elämääsi.
Onko sinulla ammatti?
Käytkö töissä?
Jos ei, niin näille asioille kannattaa tehdä ensimmäisenä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pitäisi tehdä? Heittää ukko ja roskat samaan jätelaatikkoon? Olet tietenkin sitä mieltä, että miehen ei tarvitse tehdä lainkaan kotitöitä, ei edes viedä roskia.
Olen sitä mieltä, ettei jostain roskien viennistä kannata tehdä jotain isoa ongelmaa, veisin itse seuraavalla kerralla kun oon menossa ulos. Mutta jos tuo sama koskee kaikkia muitakin kotitöitä, niin kevyempäähän se elo olis ilman kehityskelvotonta ukkoa
Suomessa saa töitä tällä hetkellä varmaan jokaisesta päiväkodista ja vanhainkodista niin paljon kuin jaksaa tehdä. Varmaan ilman mitään koulutustakin. Että soittokierros sinne, niin talous on turvattu.
Myös kavereita saa töistä ja harrastuksista. Ja ei kai ystävyys siihen kaadu vaikka ero tulisi. Ethän sä ole parisuhteessa niiden ystävien kanssa kuitenkaan. Kyllä niihin voi pitää yhteyttä, vaikkei mieheen pitäisikään.
Ota lapsia hoitoon. Hanki rikosrekisteriote. Tarjoa kaupassa käynti apua vanhuksille pientä maksua vastaan (kaupan ilmoitustaululle näkyvä ilmoitus)
Tori.fi, care.com ja Facebook ryhmistä siivouskeikkoja. Pyydä maksu ennakkoon. Kouluttamaton voi tehdä jotain. Hiljalleen alat katsomaan asuntoa Lumosta tai soitat sossuun.