Mitä on ne "renkaanpotkijat" joista käytettyjen autojen myyjät ei tykkää?
Sellainenko joka kurkkii että onko lokasuojat, tms piilossa olevat paikat ruosteessa ja muuten etsii vikoja jotka on unohtuneet mainita?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ne renkaanpotkijat ammattiautokauppiasta niin paljon haittaa kuin yksityistä, jonka pitää varata jokaiselle näytölle erikseen aikaa.
Ei, mutta jos et halua kuluttaa aikaasi renkaanpotkijoihin, niin annat yleensä autosi vaihdossa liikkeessä.
Autokauppias tietää edellisen, siksi ne hinnoittelee renkaanpotkimisen vanhan auton hintaan laskien tarjousta siitä, riippumatta mikä on auton kunto.
Vierailija kirjoitti:
Joo mietin kans kun otsikko oli että autokauppiaat toivottaa Jopa renkaiden potkijat nykyään kaupoille - että keitä nää renkaiden potkijat on ja miksi renkaita potkitaan tai miksi niitä ei saisi potkia jos kerran vihoviimeisenä toivotetaan ostoksille ne renkaiden potkijat.
En ole koskaan ostanut autoa tai potkinut renkaita, joten en tiedä.
En minäkään tiennyt että autonmyyjät on näin herkkiä sille, että ihmiset käy autoliikkeissä, ilman että lähtevät auton kanssa pois.
Eiköhän tämmöiset lausunnot karkota loputkin asiakkaat.
Ohis:
Minä, itseni keski-ikäiseksi tunteva nainen, käyn joskus autokaupoissa täysi-ikäisen, mutta iältään kuitenkin nuoren poikani kanssa. Meillä molemmilla on liikkumistarpeita, ja jossain tapauksessa yhteinen auto voisi olla mahdollinen.
Poika sanoo, myyjien asenne on kovin poikkeava, jos hän astuu sisälle autokauppaan äitinsä kanssa. Kukaan myyjistä ei reagoi mitenkään, vietti autokaupassa aikaa tai tutkaili autoja miten pitkään tahansa. Voimme myös poistua kaupasta ilman että kukaan myyjistä reagoi mitenkään.
.
Jos taas poika menee autokauppaan isänsä kanssa (keski-ikäinen mies), ovat myyjät välittömästi paikalla esittelemässä autojen ominaisuuksia. :)
Olemme yhdessä naureskelleet asialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on niitä jotka tulee katsoon autoa, mutta ei ole aikomustakaan ostaa sitä.
Sama kuin jossain Gigantissa, myyjä paukahtaa paikalle selostaan telkusta jota katselit, sitten sanot että "Mää vaan kattelen".
Paitsi että näissä liikkeissä asiakas saattaa usein ostaakin jotain. Vaikka sanoo myyjälle katselevansa. Itse ostan paljon asioita mieluusti niin ettei myyjä ole siinä hönkimässä ja esittelemässä, pakkosyöttämässä kalliimpaa laitetta kuin haluan. Olen useimmiten tutkinut asioita itse verkossa, vertaillut, lukenut kokemuksia ja arvioita. Ja tehnyt päätöksen. En kaipaa siihen ketään selittämään että niin tämä päivitetty malli sisältää yhden pienen ominaisuuden lisää ja hintaa 500€ enemmän mutta uusin malli joten tää sun pitää ostaa.
Paitsi, että kun olet lukenut kokemuksia ja arvioita ja päättänyt minkä käyt ostamassa, Gigantti ei myy sitä sinulle. Mulle on käynyt näin kaksi kertaa (pyykinpesukone ja telkkari) enkä enää asio Gigantissa. Nyt kävi työkaverille sama, eivät myyneet sitä jääkaappia minkä hän olisi halunnut ostaa ja oli vertaillut parhaaksi hänelle käytön suhteen sekä hinta/laatusuhteeltaan. Turha kauppa kun ei kauppa kiinnosta.
Nro 25 jatkaa:
Huvittavaa asiassa on myös se, että nimenomaan Itselläni on jossakin vaiheessa tarve vaihtaa autoa, miehelläni ei niinkään.
Renkaanpotkijoita on useaa eri sorttia.
Omien autojen myyntikokemuksia.
Raineri. (Yritys perustuu lievään painostamiseen ja pelon herättämiseen)
Onk siin talvirenkaat, millä hinnalla lähtee jos tullaan rositan kans kattomaan, kyllä me sille oikee hinta kuule sorvataan, mis sie asut, tunneks hullu pirhosta sieltä päin, no eis sit mittää, seittemän sattaa ja lyyvään kaupat lukkoo, sihä ihme mies oot, tullaan hakeen se illalla vai mitä.
Jobbari (ideana saada myyjä lähtemään riittävän kauas kaupan perumiseksi, perillä odottaa huono tarjous autosta).
Tarttisin autoa pikaisesti ja jos toisit senOulun shellille seittemältä huomiseks tehdään paperit.
Tinkijä. (tuskin ostaa koskaan autoa, kunhan käy potkimassa niitä renkaita)
Tässä on pyyhkijänsulat kuluneet, jättää ikävät juomut lasiin ja koskas on jarrunesteet vaihdettu, renkaat näyttäs olevan kahta eri merkkiä huoltokirjassa sadantonnin öljynavaihdosta ei merkintää, joten tarjoan vaihdossa motin halkoja, Ladan kampiakselin, lyön sulle kuule satasen käteen ja saat loput seuraavan täysikuun aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin jossain Gigantissa, myyjä paukahtaa paikalle selostaan telkusta jota katselit, sitten sanot että "Mää vaan kattelen".
Paitsi että näissä liikkeissä asiakas saattaa usein ostaakin jotain. Vaikka sanoo myyjälle katselevansa. Itse ostan paljon asioita mieluusti niin ettei myyjä ole siinä hönkimässä ja esittelemässä, pakkosyöttämässä kalliimpaa laitetta kuin haluan. Olen useimmiten tutkinut asioita itse verkossa, vertaillut, lukenut kokemuksia ja arvioita. Ja tehnyt päätöksen. En kaipaa siihen ketään selittämään että niin tämä päivitetty malli sisältää yhden pienen ominaisuuden lisää ja hintaa 500€ enemmän mutta uusin malli joten tää sun pitää ostaa.
Kun meet ostaan tarjoustuotetta niin ärsyttävimmät myyjät on niitä, jotka kertoo ettei juuri tätä tarjoustuotetta kannataa lainkaan ostaa vaan tämä toinen, joka on kalliimpi ja enemmän ominaisuuksia (ja jossa parempi kate).
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän näillä potkijoilla tarkoiteta tapauksia, jotka luulevat saavansa parilla sadalla uuden veroisen auton. Nää tyypit kiertää sitten tuhlaamassa myyjien aikaa päivät pitkät, etsien sitä alihintaista helmeä.
Juuri näin. Se renkaiden potkiminen on olemattomien "vikojen" ja virheiden etsimistä, joihin vedoten voi tarjota autosta pilkkahintaa tyyliin "Paljon on vikoja ja värikin huono, mutta voin kyllä viedä pois, jos lähes ilmaiseksi myyt". Vastaavanlaisia tyyppejä pyörii osto- ja myyntipalstoilla.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen tietää, onko ollut aikomus? Jos auto (tai myyjä) ei vaan vastaa sitä mielikuvaa mikä oli ennakolta niin sitten katsotaan jotain muuta ajoneuvoa jostain muualta.
Miten noi myyjät saa ikinä selville oliko aikomus vai ei? Itse olen ostanut useita autoja ja nyt pitäisi ostaa se elämän viimeinen auto (N63) ja menen sellaiseen kauppaan, jossa on nainen automyyjänä.
Vasta oli jonkin autoliikkeen myyjää haastateltu. Sanoi autokaupan menneen niin hiljaiseksi, että "renkaanpotkijatkin ovat jo tervetulleita".
Vierailija kirjoitti:
Ohis:
Minä, itseni keski-ikäiseksi tunteva nainen, käyn joskus autokaupoissa täysi-ikäisen, mutta iältään kuitenkin nuoren poikani kanssa. Meillä molemmilla on liikkumistarpeita, ja jossain tapauksessa yhteinen auto voisi olla mahdollinen.Poika sanoo, myyjien asenne on kovin poikkeava, jos hän astuu sisälle autokauppaan äitinsä kanssa. Kukaan myyjistä ei reagoi mitenkään, vietti autokaupassa aikaa tai tutkaili autoja miten pitkään tahansa. Voimme myös poistua kaupasta ilman että kukaan myyjistä reagoi mitenkään.
.
Jos taas poika menee autokauppaan isänsä kanssa (keski-ikäinen mies), ovat myyjät välittömästi paikalla esittelemässä autojen ominaisuuksia. :)Olemme yhdessä naureskelleet asialle.
Minun eno vaimoineen suurinpiirtein naurettiin ulos kaupasta joskus 25v sitten (kuulemma), olivat nuori pariskunta ja rahaa millä mällätä. Eli joko nuoruus, tai vaatetus antoi kuvan "köyhästä" mikä taas kertoo näiden automyyjien luonteesta paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen tietää, onko ollut aikomus? Jos auto (tai myyjä) ei vaan vastaa sitä mielikuvaa mikä oli ennakolta niin sitten katsotaan jotain muuta ajoneuvoa jostain muualta.
Miten noi myyjät saa ikinä selville oliko aikomus vai ei? Itse olen ostanut useita autoja ja nyt pitäisi ostaa se elämän viimeinen auto (N63) ja menen sellaiseen kauppaan, jossa on nainen automyyjänä.
Kun menen auto kauppaan, niin sukupuolella ei ole väliä, vaan autolla ja hinnalla. Miksi naiset painottaa tätä "minä ostan vain jos on nainen myyjänä" juttua? Onko Marinin Sanna sekoittanut päät noin pahasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis:
Minä, itseni keski-ikäiseksi tunteva nainen, käyn joskus autokaupoissa täysi-ikäisen, mutta iältään kuitenkin nuoren poikani kanssa. Meillä molemmilla on liikkumistarpeita, ja jossain tapauksessa yhteinen auto voisi olla mahdollinen.Poika sanoo, myyjien asenne on kovin poikkeava, jos hän astuu sisälle autokauppaan äitinsä kanssa. Kukaan myyjistä ei reagoi mitenkään, vietti autokaupassa aikaa tai tutkaili autoja miten pitkään tahansa. Voimme myös poistua kaupasta ilman että kukaan myyjistä reagoi mitenkään.
.
Jos taas poika menee autokauppaan isänsä kanssa (keski-ikäinen mies), ovat myyjät välittömästi paikalla esittelemässä autojen ominaisuuksia. :)Olemme yhdessä naureskelleet asialle.
Minun eno vaimoineen suurinpiirtein naurettiin ulos kaupasta joskus 25v sitten (kuulemma), olivat nuori pariskunta ja rahaa millä mällätä. Eli joko nuoruus, tai vaatetus antoi kuvan "köyhästä" mikä taas kertoo näiden automyyjien luonteesta paljon.
Sama itsellä kun olin ulkomailla aikanaan ostamassa verovapaata autoa. Rahaa ei toki valtavasti ollut, mutta laskin, että Suomessa saan 3 vuoden päästä omat takaisin, niin voin ostaa sen "kerran elämässä" auton - ja toisesta liikkeestä sitten ostinkan ja jäin 3v päästä myydessä itse asiassa jopa hieman voitolle.
Ostakaa aina uusi auto niin on takuuta jäljellä, ei tartte sitten tapella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mietin kans kun otsikko oli että autokauppiaat toivottaa Jopa renkaiden potkijat nykyään kaupoille - että keitä nää renkaiden potkijat on ja miksi renkaita potkitaan tai miksi niitä ei saisi potkia jos kerran vihoviimeisenä toivotetaan ostoksille ne renkaiden potkijat.
En minäkään tiennyt että autonmyyjät on näin herkkiä sille, että ihmiset käy autoliikkeissä, ilman että lähtevät auton kanssa pois.
Ite olin joskus autoliikkeessä katselemassa autoja vaikka autonvaihto ei ihan silloin ollut vielä ajankohtainen. Myyjä tuli juttusille ja painosti koeajolle moneen kertaan. Soitteli vielä jälkeenpäinkin ja haukkui sitten että miksi tulet liikkeeseen koeajolle, jos et ole ostamassa mitään. Ihan pimee tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite olin joskus autoliikkeessä katselemassa autoja vaikka autonvaihto ei ihan silloin ollut vielä ajankohtainen. Myyjä tuli juttusille ja painosti koeajolle moneen kertaan. Soitteli vielä jälkeenpäinkin ja haukkui sitten että miksi tulet liikkeeseen koeajolle, jos et ole ostamassa mitään. Ihan pimee tyyppi.
Ihan kuin oman paikkakuntani Ford-myyjä.
Uusi auto on yksi paskimmista sijoituksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän näillä potkijoilla tarkoiteta tapauksia, jotka luulevat saavansa parilla sadalla uuden veroisen auton. Nää tyypit kiertää sitten tuhlaamassa myyjien aikaa päivät pitkät, etsien sitä alihintaista helmeä.
Juuri näin. Se renkaiden potkiminen on olemattomien "vikojen" ja virheiden etsimistä, joihin vedoten voi tarjota autosta pilkkahintaa tyyliin "Paljon on vikoja ja värikin huono, mutta voin kyllä viedä pois, jos lähes ilmaiseksi myyt". Vastaavanlaisia tyyppejä pyörii osto- ja myyntipalstoilla.
Osto- ja myyntipalstalla voit vielä joutua "tää on tän arvoinen" - kampanjan kohteeksi.
Tällöin neljä tai viisi tyyppiä tarjoaa melkein saman hinnan kahtena päivänä. Sitten tulee se parempi 50 tai 100 euroa korkeampi tarjous. Joka on tietty huomattavasti alempi, kuin käypä hinta.
Tämä voisi olla hyvinkin ovelaa ja toimivaa, mutta kun olen laittanut kilpailukykyisen hinnan, niin sain heti 2-4 tarjousta pyytämääni hintaan tai vain pikkuisen tingittynä.
Vielä hauskempaa on moottoripyöräkaupassa.
Alle kolmikymppisenä suurinpiirtein kiellettiin istumasta ja hätisteltiin pois, ettei vaan naarmuta kolmen tonnin pyörää.
Nyt viisikymppisenä tarjotaan parinkymmenen tuhannen pyörää yön yli koeajoon "jotta saat sen tuntuman tähän".
Autokaupoissa en viihdy pätkääkään. Netissä tehdään ennakkovalinnat ja sitten soitetaan kakkospuhelimesta "Onko autolle tehty kuntotarkistus? -Ei, ei katsastus vaan kuntotarkistus? Voinko viedä tarkistettavaksi?" Sitten vasta liikkeeseen.
autokorimekaanikkona en ikuna osta autoa näkemättä pohjaa ensin!