Kaveriporukan fine-dining hifistely - polttareitakin pahempaa
Itseä ärsyttää, kun koulutetuilla kavereilla, jotka on aika hyvillä palkoilla, alkaa mennä tähän fine dining-hommaan. Jo pelkkä kaveri-ilta alkaa mennä ruokien ja juomien puolesta sinne osastolle. Ja itse haluaisin vain rauhassa istua jossain peruspaikoissa ruoan ja kaljan ääressä. Varsinkin kun on kaverihommasta kyse, jossa täytyisi olla rentoutta touhussa mukana.
Kokemuksia aiheesta muilla?
Kommentit (1087)
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen näitä, joiden mukaan fine diningin jälkeen pitäisi käydä mäkkärissä? Oletteko koskaan edes kokeilleet? Itse olen aina esim. neljän tai kuuden ruokalajin menun jälkeen aivan täynnä, vaikka pieniä annoksia ovatkin. Samoin on olleet miespuoliset seuralaiset.
Olen kokeillut, useastikin, Michelin ravintoloita myöten. Tosin mäkkärissä en muutenkaan käy, mutta tiedostan että kulinaarisen nautinnon tuo luo eikä sinne mennä sudennälkää taltuttamaan.
Se, että sinä ja miespuoliset kaverisi olette tulleet aivan tupelleen, kertoo enemmän teistä kuin yleisestä annoskoosta.
Mulla on paljon akateemisia kavereita ja itse olen nuori eläkeläinen. Itse vaan jätän nämä illanvietot ja ravintolakeikat väliin. Mulla ei todellakaan ole laittaa parin viikon ruokaostoksia yhteen illalliseen.
tiedä fine diningista mutta ihmetellyt lisääntyvissä määrin aasialaisen ruoan tunkemista joka paikkaan
Fine dining on ihan ok, harrastan joskus itsekin. Vaikka olen työväenluokkaistaustainen juntti. Viineistä en ole oppinut koskaan pitämään, en vaan pidä mistään alkoholista. Sille ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintola w30
Konkurssissa
Ethän nyt levitä valheellista tietoa?
Tuolla se on ainakin W30 viittaa ravintolayhtiöön;
Katso Asiakastiedon sivu 26.1.2023 ja firman facebook;
Restaurants W30 Oy
Konkurssissa
RavintolatY-tunnus:3121782-7Toimialakoodi:56101Yhtiömuoto:
OsakeyhtiöPerustettu:24.02.2020Kotipaikka:HELSINKIMatkapuhelin:Postiosoite:Pohjoisesplanadi 21, 00100, HELSINKIKäyntiosoite:, ,Häiriötieto:
KonkurssissaVerotiedot
Verotettava tulo:
Taloustiedot
Liikevaihto Tieto tulossa Liikevoitto Tieto tulossa Omavaraisuus Tieto tulossa
Päättäjät
Vastuuhenkilöt Tieto tulossa
RekisteriTila
Verotietojen lähde: Vero.fi Osoitetietojen lähde: PRH
Restaurants W30 Oy
Yritys Restaurants W30 Oy on perustettu 24.02.2020 eli 2 vuotta 11 kuukautta sitten. Yrityksen kotipaikka on HELSINKI.Yritys on yhtiömuodoltaan
Osakeyhtiö
Omalla nettisivullaan ilmoittavat näin:
Restaurant W30 sulkee ovensa lauantaina 4.2.2023
Haikein mielin joudumme ilmoittamaan, että Restaurant W30 tarina on tullut päätökseen ja olemme viimeistä päivää auki lauantaina 4.2.2023.
Haluamme kiittää kaikkia asiakkaitamme, henkilöstöämme ja yhteistyökumppaneitamme yhteisistä vuosista.
Harmin paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintola w30
Konkurssissa
Restaurants W30 Oy
Konkurssissa
OsakeyhtiöPerustettu:24.02.2020Kotipaikka:HELSINKIMatkapuhelin:Postiosoite:Pohjoisesplanadi 21, 00100, HELSINKIKäyntiosoite:, ,Häiriötieto:
KonkurssissaVerotiedot
Verotettava tulo:
Taloustiedot
Päättäjät
RekisteriTila
Restaurants W30 Oy
Yritys Restaurants W30 Oy on perustettu 24.02.2020 eli 2 vuotta 11 kuukautta sitten. Yrityksen kotipaikka on HELSINKI.Yritys on yhtiömuodoltaan
OsakeyhtiöOmalla nettisivullaan ilmoittavat näin:
Haikein mielin joudumme ilmoittamaan, että Restaurant W30 tarina on tullut päätökseen ja olemme viimeistä päivää auki lauantaina 4.2.2023.
Haluamme kiittää kaikkia asiakkaitamme, henkilöstöämme ja yhteistyökumppaneitamme yhteisistä vuosista.
Harmin paikka.
Tänään 4.2.2023, kerkee vielä viimeistä kertaa syömään.
Kaikenkaikkiaan on aika ja siirtymä, ottaa lusikka kauniiseen käteen ja alkaa tehdä ihan tavallista ruokaa, tavallisille ihmisille.
Sehän tässä on, vaikka kuinka söisit kalliisti, menee jäännös elimistöstä lopulta seuraavana päivänä viemäristä alas.
Jos suhteutat tämän siihen monenko päivän palkka, tai oikeastaan palkan nettosäästö menee laskuun, niin eihän siinä ole ostovoimaa eikä edes mieltä.
Jopa 4500€ kuussa tienaavan, viikkopalkan säästö menee helposti.
Kun ihmiset saavat Resque nyssäköitä, wolttia ja foodoraa, ei voi kuin ihmetellä.
On tehtävä vaan bistroja, mitkä myy 20 €, annoksen ja oluen.
Hyvälle ruuaalle tulee olemaan aina kysyntää.
Mutta nyt suomalainen ostovoima on melko nypitty.
Sanotaanko et punainen lanka menee siellä 4 ruokailijaa ja juoma 100€ illallinen.
Hesarissa oli juttua fine dining ,
Yhtälö on muuttunut haasteelliseksi, kun turistit puuttuu;
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä ap:tä, mutta iän ja paremman tulotason myötä sitä on vain tullut nirsommaksi sekä ruoan että miljöön suhteen. En esimerkiksi halua maksaa pizzasta kymppiä jossain räkälässä, koska parilla kympillä saa paljon paremman pizzan laadukkaammilla raaka-aineilla mukavammassa ympäristössä. Minulle ei ole mikään nautinto syödä sitä huonoa pizzaa, ja jos sellainen olisi pakko syödä niin ainakin tilaisin sen mieluummin kotiin.
Kahdenkympin pizza on jo Rossossa. Tässä puhuttaneen vielä vähän eri kategorian paikoista.
Kyllä niitä hyviä pizzoja kivassa ympäristössä saa parillakympillä. Ei se hinta siitä esim. kolmosella alkavaksi nouse parhaissakaan paikoissa. Sitä voi sitten miettiä, onko Rosso hintansa väärti - makuasia sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
FD kuuluu sivistykseen ja sopii kaikille joille raha ei ole ensisijainen haaste.
FD sopii nousukkaille, jupeille, kuten ammattikorkeatyypeille, joilla ei ole rahkeita oikeisiin yliopistoihin.
Sopii ihan korkeakoulutetuille myöskin.
Ite oon Ktm ja muitakin kirjasimia löytyy, mutta suhtaudun ihan pilke silmäkulmassa ja rennosti koko ideaan, ja en missään nimessä tee yliodotuksia, olen kaikkiruokainen ja hyväksyn sen vaikka ruoka ei aina vastaisi odotuksia. Silti kiitän kohteliaasti, jos annan palautetta teen sen hienovaraisesti ja kuitenkin arvostaen.
Näillä ravintolatyöntekijöilläkin on perheitä ja he saavat asiakaspalvelutyössä kuulla kaikenlaista. Missään nimessä ei kannata käydä lokaa kaatamaan niskaan.
On jopa homman suola, jos asiakaspalvelutilanteessa vähän mokaillaan, puhumattakaan siitä, että mokista opitaan.
Rentoutta elämään !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintola w30
Konkurssissa
Restaurants W30 Oy
Konkurssissa
KonkurssissaVerotiedot
Verotettava tulo:
Taloustiedot
Päättäjät
RekisteriTila
Restaurants W30 Oy
OsakeyhtiöOmalla nettisivullaan ilmoittavat näin:
Harmin paikka.
Siis todellakin harmin paikka.
Vaikken mikään suurkuluttaja olekkaan, arvostan tosi paljon ravintola henkilökunnan työtä.
Juuri Helsinkiä ja turisteja varten tarvitaan myös hyvää ravintolaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä ap:tä, mutta iän ja paremman tulotason myötä sitä on vain tullut nirsommaksi sekä ruoan että miljöön suhteen. En esimerkiksi halua maksaa pizzasta kymppiä jossain räkälässä, koska parilla kympillä saa paljon paremman pizzan laadukkaammilla raaka-aineilla mukavammassa ympäristössä. Minulle ei ole mikään nautinto syödä sitä huonoa pizzaa, ja jos sellainen olisi pakko syödä niin ainakin tilaisin sen mieluummin kotiin.
Kahdenkympin pizza on jo Rossossa. Tässä puhuttaneen vielä vähän eri kategorian paikoista.
Kyllä niitä hyviä pizzoja kivassa ympäristössä saa parillakympillä. Ei se hinta siitä esim. kolmosella alkavaksi nouse parhaissakaan paikoissa. Sitä voi sitten miettiä, onko Rosso hintansa väärti - makuasia sekin.
Tämä.
Oot niin oikeassa.
Silti, ite ainakin käyn myös muissakin.
Maailma menee liian ykspuoliseks jos kaikki syö pitsaa.
Mun yksi miespuolinen ystävä tykkää viedä meitä naispuolisia ystäviään syömään fine dining mestoihin. Omaa paljon rahaa nii vie muakin tyyliin pari kertaa viikossa. Ei oikein halua tehdä mitää muuta nii jos haluan hänen seurasta nauttia niin se on se tapa miten voi. Kyllä itse huomaan että on paljon kivempaa röhnötellä jossain perus raflas jossa ei tarvii pönötellä tai laittautua vimpan päälle.
Rajua on pudotuspeli;
Vierailija kirjoitti:
Mun yksi miespuolinen ystävä tykkää viedä meitä naispuolisia ystäviään syömään fine dining mestoihin. Omaa paljon rahaa nii vie muakin tyyliin pari kertaa viikossa. Ei oikein halua tehdä mitää muuta nii jos haluan hänen seurasta nauttia niin se on se tapa miten voi. Kyllä itse huomaan että on paljon kivempaa röhnötellä jossain perus raflas jossa ei tarvii pönötellä tai laittautua vimpan päälle.
Kyllä sä naisena tiedät, miten voit nauttia miehestä.
Fine dining on vaan kiva lisä niihin hommiin.
M42
Selkeästi alaluokan palsta tämä, voi päätellä aloituksen tykkäyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ei ole yhtään ravintolaa, jossa tarvitsisi pönötellä tai laittautua vimpan päälle.
Vaikka onkin vanha ketju, niin toteanpa kuitenkin, että itseäni taas ärsyttää kun kaveriporukan kanssa pitää aina mennä johonkin vtun halparäkälään syömään, vaikkei kenelläkään ole edes rahasta puutetta.
Aloittajan ei tarvitse osallistua joka kerta tuollaisiin tapaamisiin. Ja hei, ei ne paikat niin nopeasti uusiudu että samassa jaksaa useasti käydä.
Voisit itse alkaa näkemään tätä porukkaa muissa yhteyksissä, kuten harrastuksissa tai vastaavaa. Ehdota sinä välillä jotain tälle jengille, jotain muuta.
Ja hei, et sinä siihen kuole jos välillä astut omasta piheyskuplastasi ulkopuolelle ja menet virran mukana avoimin mielin. Minulle ainakin tärkeintä on seura, ja välillä se onnistuu fine dining setissä. Ei ne paikat ainakaan Helsingissä niin pönötykseen tarkoitettuja ole, että ihan kivaa ja monenlaisia keskusteluita on käyty riippumatta siitä että pöydässä onkin valkeat pöytäliinat. Saatat oppia sinäkin arvostamaan niitä hetkiä. Ja jos ei nappaa niin sitten kannattaa miettiä että mikä sinun ongelma on ja todennäköisesti se seura on sulle ihan vääristä ihmisistä koostuva. Etsi uusia kavereita jotka on samalla levelillä sun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia et pysty rentoutumaan paremmassa ravintolassa? Tarkoittaako sinulle rentoutuminen vain kännien vetämistä? Oletko jämähtänyt opiskeluaikaan, kun kaverisi ovat vähitellen alkaneet aikuistua?
Itselläni tuo riippuu siitä millainen meininki siellä on.
Ruokahifistely ja ruuasta keskusteleminen ei kiinnosta, jo siksi ettei yksikään koulutetun kaveriporukan jäsenistä oikeasti tajua ruuasta yhtään mitään. Ja 99% todennäköisyydellä se pätee ap:nkin kaveriporukkaan. Jos porukassa istuisivat Joël Robuchon, Quique Dacosta ja Gordon Ramsay, kuuntelisin mielelläni heidän näkemyksiään ruuasta. Käytännössä touhu on pelkkää hienostelua, josta seuraava askel on myös teennäiset viinitastingit.
Jos pääpaino on hauskassa jutustelussa ja samalla nautitaan hyvästä ruuasta, siitä nautin kyllä. Yleensä paremmissa paikoissa osataan hoitaa asiakaspalvelu hyvin, mutta sopivan huomaamattomasti ettei jutustelu keskeydy. Totta kai saa sanoa jos nauttii ruuasta erityisesti, mutta sitä saatanan amatöörien analysointia en jaksaisi kuunnella.
Enkä jaksaisi vaikken olisikaan entinen kokki.
Kutsu kaverisi kotiisi syömään. Löysin englantilaisesta keittokirjasta tällaisen mainion reseptin.
Liver sausage soup:
1. Boil 2.5 dl of whole milk.
2. Add a few slices of leek, 1/2 dl of frozen peas and a handful of cashew nuts.
3. Boil and add 20-30 grams of butter or margarine.
4. Slice 150 grams of liver sausage into the mixture.
5. Boil and season with chives, mint, marjoram, cumin and nutmeg. Add salt to taste.
6. Boil and let the taste settle for 15-20 min.
The soup is ready to eat. Easy, affordable and good!