Kaveriporukan fine-dining hifistely - polttareitakin pahempaa
Itseä ärsyttää, kun koulutetuilla kavereilla, jotka on aika hyvillä palkoilla, alkaa mennä tähän fine dining-hommaan. Jo pelkkä kaveri-ilta alkaa mennä ruokien ja juomien puolesta sinne osastolle. Ja itse haluaisin vain rauhassa istua jossain peruspaikoissa ruoan ja kaljan ääressä. Varsinkin kun on kaverihommasta kyse, jossa täytyisi olla rentoutta touhussa mukana.
Kokemuksia aiheesta muilla?
Kommentit (1087)
Allekirjoitan tuon yllä olevan kirjoituksen.
Fine dining on ok, hifistely ja analysointi ei ole. Se on teennäistä paskaa kun kailotetaan muka tietävänä näkemyksiä ruokalajeista, vain siksi kun marginaalisesti yli keskipalkasta jäi sen verran yli että pääsi laittamaan Dressmannin kauluspaidan päälle iltaa varten.
Pystyn samaistumaan.
Minäkin muusikkona lähden mielelläni oopperaan, mutta en halua kuulla hifistelyä ja analyysia esityksestä tampioilta jotka eivät tajua musiikista mitään.
Ruoka-asiantuntija en ole, mutta en halua yhtään enempää kuulla sitä mukatietävää hienostelevaa analyysiä kun haluan keskittyä nauttimaan ruuasta ja seurasta.
Eli joo, sama vastaus, riippuu seurasta. Rennossa seurassa fine dining on varsin hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun yksi miespuolinen ystävä tykkää viedä meitä naispuolisia ystäviään syömään fine dining mestoihin. Omaa paljon rahaa nii vie muakin tyyliin pari kertaa viikossa. Ei oikein halua tehdä mitää muuta nii jos haluan hänen seurasta nauttia niin se on se tapa miten voi. Kyllä itse huomaan että on paljon kivempaa röhnötellä jossain perus raflas jossa ei tarvii pönötellä tai laittautua vimpan päälle.
kylläpä oot lokki!
Käyn työni puolesta näissä paremmissa paikoissa ja nauttiihan siitä hyvästä ruoasta paljon. Tosin samanlailla nautin myös siitä kotona tehdystä pannupizzasta leffaa katsoen.
Jos joskus olen suomalaisten kanssa käynyt näissä paremmissa paikoissa niin lähestulkoon joka kerta teiltä sivistyneiltä ihmisiltä on tullut ihmettelyä minun alkoholittomuudesta ja paasausta siitä, kuinka hyvä viini on osana ruokaa ja se pitäisi sisällyttää siihen ruokaan. Olen yleensä jäänyt kirjaimellisesti suu auki aivan sekunniksi katsomaan tälläistä kommentoijaa ja todennut tarjoilijalle, että otan pakettiin kuuluvan alkoholittoman version. Vielä ei ole tullut vastaan parempaa paikkaa, jossa ei ole alkoholitonta juomapakettia suunniteltu ruoan oheen. Valitettavasti minut on kasvatettu sellaiseksi, että tuollainen tökerö kommentointi pitää jättää omaan arvoonsa. Tosin tuollaista kommentointia en ole missään muualla tavannut kuin kaksi kertaa Suomessa.
Vihaan näitä yleensä hesalaisia paremmintietäjähu*oria TOSIASIASSA ovat pelkkää pa*skaa.
Mä rakastan ruoanlaittoa ja tykkään käydä paremmissakin paikoissa mutta kyllä sitä joskus tulee tilattua ihan kebabit raneilla ja paljon valkosipulilla. En jaksa itsekään mitään pönötystä mutta toki joskus on kiva pistää kivat vaatteet ylle ja satsata ruokaan ja juomaan
Joo pizzaa ja halpiskaljaa niin säästyy pari tonnii kuussa... En sponzoroi vahvoja oluita, koska Räsis on niitä vastaan. Uskon Jumalaan kaikki valtiaseen ja kirottuja ovat väärä uskoiset