Elämäsi merkittävimpiä ilon lähteitä?
Hieroja kysyi minulta, mitkä asiat tuovat iloa ja mistä nautin.
Pysähdyttävä kysymys, jota täytyy oikeasti alkaa miettiä. Suoritan ja olen vaan muita varten.
Siksi kysyn teiltäkin.
Kommentit (230)
Harrastus ja lemmikit
Kirjallisuus
Musiikki
Vierailija kirjoitti:
Harrastus ja lemmikit
Kirjallisuus
Musiikki
Lisättäkööt vielä että luonto, sienestys ja puutarhan hoito (kasvatan kukkia ja pieni hyötytarja on kesäisin).
Vierailija kirjoitti:
Rakas kissani 🐈
Tulin etsimään tätä vastausta. En pettynyt!
Nimim. Juuri kahdelle rescuelle kodin antanut.
Vierailija kirjoitti:
Henkinen herääminen.
Mitä tämä meinaa?
Pidän yhdessä laulamisesta kuten yhteislaulutilaisuuksista, joululaulujen laulamisesta ja virsien veisaamisesta.
Maailma on täynnä kaunista musiikkia, mutta itse laulaminen on vain enemmän kuin pelkkä kuunteleminen.
Tämä Vauva palsta tietenkin :D Vitsi. Vitsi :D
Lapset ja rakastava puoliso. Muut läheiset ihmiset. Mukavat asiakkaat.
Kävelyt luonnossa. Kukat ja puutarhat. Koti ja päiväunet sohvalla. Joskus harvoin kun innostun niin myös käsityöt ja taiteilu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkinen herääminen.
Mitä tämä meinaa?
Pekka Tamminen avaa tätä teemaa hyvin: https://www.aurinkotie.fi/artikkeleita/henkinen-totuus-ihmiselamasta/
Parisuhde (pitkä ja onnellinen)
Aikuinen tytär (ei pitkä, uskoakseni onnellinen)
Onnistunut työnteon ja vapaa-ajan suhde (onnellinen keikkatyöläinen, ei ikinä enää kokopäivätyöhön)
Kohtuullinen terveys, kaikki paikat toimivat enemmälti kolisematta ja särkemättä
- lapset ja lastenlapset, joiden elämä on hyvin
- oma ihana kotini
- terveys
- rakas mieheni (asutaan eri osoitteissa, mutta ollaan toisillemme hyvät ystävät)
Rakas mieheni
rakas koirani
piirtäminen
maalaaminen
valokuvaaminen
kitaran soitto
pianon soitto
kirjoittaminen
laulujen teko
ruoan laitto
herkuttelu
sisustaminen
video pelit
elokuvat
matkustus
aurinko
uiminen
kävely
punttisali
kesä
hyvä viini
hymy
kukat
vappu
juhannus
joulu
neulominen
virkkaus
ompelu
puhtaat pyykit
puhdas koti
hajuvedet
sauna
sade
jne
Luonto, tanssitunnit, musiikki, elokuvissa ja konserteissa käynti, hyvä ruoka, matkojen suunnittelu, taidenäyttelyt, ihon ja hiusten hoito, hyvä terveystilanne.
Eläimet. Koirani ja kissani. Tyttäreni koira ja kolme kissaa. Lenkkipoluilla koirakaverit jotka tulee vastaan.
Luonto; rakastan puita. Linnut, kaikki se ihmeellinen mitä näkee kun vain pysähtyy näkemään. Lapsesta asti tutkinut luontoa, kasveja, hyönteisiä kauniita kiviä, ihan kaikkea.
Merenrantakävelyt. Rauhassa koiran kanssa, tai sitten metsässä.
Aurinko ja valo. Olen ehdottomasti valon ihminen, se on elintärkeää minulle. Talvella kärsin kaamosmasennuksesta ja vihaan kylmää ja lunta.
Kun saa uuden paksun kirjan luettavakseen, se on juhlaa.
Hiljaista rauhaa ja iloa tuottaa uppoutua käsityöhön, ihan vain yksin hiljaisuudessa.
Kissaperheeni
Poika ja hänen puolisonsa
Käsityöt
Luonto
Sukulaiset ja ystävät
Oman kodin rauha
Toisten ihmisten auttaminen. Hiljaisuus, liikunta, ystävän kanssa vietetty aika. Kahvi, ruoka, oma koti ja rauha. Veden äärellä ja luonnossa vietetty aika.
Se kun pääsee pois suomesta,säännöllisin väliajoin. En ikinä pystyisi olla koko vuotta putkeen tässä maassa.
Hyvät elokuvat
Uudet asusteet
Se kun netissä joku kirjoittaa mieletöntä paskaa ja repeilen sille
Auringonpaiste ja lasi viiniä tms.
Onnistuneet kävelylenkit hyvän podcastin kanssa. Näitäkään ei ole ollut viimeaikoina kiitos jäätävän paskan sään.
Se kun tukka näyttää hyvältä olen hoikka ja hyvän näköinen. Tämä tunne on siis täysin subjektiivinen ja yhä harvinaisempi, mutta joskus vaaalla numerot laskee, näen vilahduksen menneeestä nätistä minästä tai tunnen itseni taas parikymppiseksi(jolloin näytin paremmalta).
Itse onnistuneesti tehty ruoka esim. viimeksi sipulikeitto
Ulkomaanmatkojen varaus.
Siinäpä ne tällä 39-vuotiaalla vela-naisella.
Hiljaisuus, lepo ja nukkuminen. Aina ollut. On luxusta.
Se aito ja teeskentelemätön ilo mitä näen toisten ihmisten lapsissa joita kohtaan harrastukseni kautta.