Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Englannin kielen taitajat! Miten sanoisitte tämän?

Vierailija
18.03.2023 |

Kummin itse sanoisitte, kun Liverpool voittaa Englannin valioliigan mestaruuden jalkapallossa?

Englannin kielen taitajat! Miten sanoisitte tämän?

Vaihtoehdot

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty is kun YHDESTÄ joukkueesta kyse.

Jos joku sanoo are, on kyllä ääliö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääliö täällä olet sinä, ei kukaan muu.

Se miten Suomessa käännetään englantia sanasta sanaan, ei tarkoita sitä että englantia oikeasti oikeasti puhuttaisiin niin.

Vierailija
4/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääliö täällä olet sinä, ei kukaan muu.

Se miten Suomessa käännetään englantia sanasta sanaan, ei tarkoita sitä että englantia oikeasti oikeasti puhuttaisiin niin.

Jeps. Joskus täällä joku trolli teki aloituksen että Suomessa ei nähdä nälkään sanoilla ''in Finland no one sees hunger''.

Vierailija
5/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin on oikein. Kaikki riippuu siitä, millaisena kokonaisuutena Liverpoolin joukkuetta tarkastellaan. Kielioppikirja kertoo enemmän; minä kerron vain maksusta, mutta teen kunnon harjoitukset lisäksi.

Vierailija
7/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin on oikein. Kaikki riippuu siitä, millaisena kokonaisuutena Liverpoolin joukkuetta tarkastellaan. Kielioppikirja kertoo enemmän; minä kerron vain maksusta, mutta teen kunnon harjoitukset lisäksi.

Lue edellinen kommentti.

Vierailija
8/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kun googlaa (englannin kielellä) mitä verbimuotoa käytetään urheilujoukkueesta puhuttaessa, niin ainakin erään kirjoituksen mukaan mahdollisuuksia on kaksi:

monikko kun ajatellaan pelaajia ja yksikkö muissa tapauksissa.

Ja tuon kirjotuksen mukaan aloittajan antamassa esimerkissä yksikkökin olisi mahdollinen. 

En sitten tiedä, kuinka kieliopillisesti oikeaa tietoa tuossa kirjoituksessa jaettiin, mutta näin kuitenkin väitti.

Subject-Verb Agreement for Sports Teams.

Vierailija
9/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue edellinen kommentti.

Miksi?

Vierailija
10/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue edellinen kommentti.

Miksi?

Koska kukaan ei halua maksaa sinun ''tiedostasi'' , jos Cambridgen yliopiston linkki aiheesta on saatavilla.

Vierailija
11/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoisin, että "The worst case scenario has indeed come to pass, let's hope it never happens again."

Yst. terv. United-fani

Vierailija
12/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue edellinen kommentti.

Miksi?

Koska kukaan ei halua maksaa sinun ''tiedostasi'' , jos Cambridgen yliopiston linkki aiheesta on saatavilla.

Miksi minun pitäisi lukea se?

Vierailija
13/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sanoisin, että "The worst case scenario has indeed come to pass, let's hope it never happens again."

Yst. terv. United-fani

Äsken te huutelitte Arsenalille että täältä tullaan kohta ohi :D 

Enää 16 pistettä perässä!

Vierailija
14/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On samantekevää, kun huuhkajat eivät kuitenkaan voita mitään kilpailuja.

Vierailija
15/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue edellinen kommentti.

Miksi?

Jotta ymmärrät että ''tiedollasi'' ei ole paskankaan merkitystä koko universumissa, eikä kukaan häviäisi mitään vaikka joisit itsesi sammuksiin vaikka jo heti tänään.

Vierailija
16/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

English uses plural for a football team yet American uses the singular. For example. English (plural) = Norwich were robbed. American (singular) = Norwich was robbed. Both are in fact correct, yet I always see a football club/team as a collective so always use were/are instead of was/is. Another example is Liverpool ARE the current European and World champions.

Vierailija
17/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu että menee samaan tyyliin kuin Suomessa. Voit sanoa Ässät voittivat tai Ässät voitti. Pori voitti.l 

Vierailija
18/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue edellinen kommentti.

Miksi?

Jotta ymmärrät että ''tiedollasi'' ei ole paskankaan merkitystä koko universumissa, eikä kukaan häviäisi mitään vaikka joisit itsesi sammuksiin vaikka jo heti tänään.

Oijoi, nyt meni ihosi alle. Mikä sinua niin kovasti harmittaa? Et kai vain ole rähinäviinaa siemaillut? Haluaisitko jutella siitä? Vielä on yli tunti aikaa. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi