Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako luovuttaa? Kuus vuotta tehnyt yliopistossa kandia

Vierailija
04.01.2023 |

Aloitin yliopistossa 2016. Olin poissaoleva 2017-2018 lukuvuoden matkustamassa. Sairastuin psykoosiin 2018 ja siitä toipuminen vei kaksi vuotta. Nyt mun pitäis keväällä tehdä kandia. Tavoiteaika kandiin on 3 vuotta. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä (määräaikainen, koska olen nuori).
Kannattaako luovuttaa ja kuolla? Keksin kyllä keinon. Tuntuu ettei elämässä ole mitään hyvää kun yliopistokin epäonnistui. Opiskelen viestintää.

Kävin amkissakin mutta siellä oli liikaa pakollista läsnäoloa joten se jäi heti alkuunsa kesken. Yliopistoa olen edistänyt 5-10op / periodi. Mutta tunnen oloni luuseriksi. Kaikki mun kanssa samaan aikaan alottaneet on jo maistereita. Itse en ole mitään. Taakka yhteiskunnalle.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko se sama, joka kerran kertoi täällä olevansa Aurorassa psykiatrisella ja vastaili ihmisten kysymyksiin. 🤔

Vierailija
22/60 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko se sama, joka kerran kertoi täällä olevansa Aurorassa psykiatrisella ja vastaili ihmisten kysymyksiin. 🤔

Joo, vuonna 2021. Sulla on hyvä muisti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata lopettamista ajatella, jos työ etenee edes jotakin tahtia. Sitten, jos on täysin seinä pystyssä, voi alkaa miettiä, josko jotain muuta.

Vierailija
24/60 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, muistan aina kaikenlaista! Hei mutta tsemppiä sinulle paljon, älä luovuta! Olet päässyt yliopistoon ja prosentuaalisesti kandeja ja maistereitahan Suomessa ei ole paljon eli me yliopistoissa olevat (itsekin opiskelija) olemme saavuttaneet jo paljon, kun olemme ovista päässeet sisään. Nyt vain rauhassa loppuun!

Vierailija
25/60 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vaan uusi psykoosi, oot lukenu liikaa.

Eli sama toimintapa sama lopputulos.

Ja muutenkin kohta tulee superlama niin miksi tuhlata aikaa?

Vierailija
26/60 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, muistan aina kaikenlaista! Hei mutta tsemppiä sinulle paljon, älä luovuta! Olet päässyt yliopistoon ja prosentuaalisesti kandeja ja maistereitahan Suomessa ei ole paljon eli me yliopistoissa olevat (itsekin opiskelija) olemme saavuttaneet jo paljon, kun olemme ovista päässeet sisään. Nyt vain rauhassa loppuun!

Kiitos

Vierailija
27/60 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa luovuttaa. Kerro vain, kuten muutkin, olevasi "gradua vaille maisteri". Sillä pääsee pitkälle.

Vierailija
28/60 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Vaikka se valmistuu hitaasti, niin se silti etenee. Joku päivä se on valmis ja sulla on edes yksi paperi, jota heilutella työnantajille. Sulla on kuitenkin ihan pätevät syyt siihen, että se on viivästynyt. Teet oman voinnin ja jaksamisen mukaan ja unohdat kaikki, jotka sanoo että vieläkö sinä sitä kandia teet. Minä aloitin yliopistossa vuonna 2015 ja valmistuin burn outissa maisteriksi 2020. Silloin siellä edelleen askarteli gradua mua 3 vuotta aiemmin aloittanut opiskelija. Sillä vaan ei edennyt. Suoritti jonkun muutaman kurssin vuodessa. Nyt sekin sieltä valmistuu ensi kuussa, kun sai kandinsa joulun pyhinä valmiiksi.

Vierailija
29/60 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sille kandille on jo ohjaaja, niin otat häneen yhteyttä ja kiskot kaiken avun irti mitä irtoaa. Yliopiston intresseissä on saada opiskelija paperit kourassa pihalle, koska rahoitus tulee suoritettujen tutkintojen perusteella. Kyllä siellä jeesataan jos näyttää siltä että valmista voisi joskus tulla.

Onko kandi muka nykyään joku tutkinto?

Vierailija
30/60 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh, itse opiskelin peräti 8 vuotta korkeakoulussa ja vasta silloin 8.vuotena sain sekä kandin että maisterin. Vaihdoin pääainetta 6 vuoden jälkeen, kun eka tuntui väärältä. Lisäksi opinnot alkoivat tosi hitaasti. En tuntenut ketään sieltä koulusta, ei ollut kavereita eikä se ala kiinnostanut. Lopulta päätin, että opiskelen omaan tahtiin: otin sellaisia kursseja, joista tiesin että ne on helppoja. Siinä kävi sellanen kiva juttu, että kun opiskelin paljon helppoja aineita, jotka tosin ei liittyneet mun pääaineeseen, sain niiltä kursseilta kavereita, ja ne kaverit auttoivat sekä opiskelumotivaatioon että antoivat myös hyviä vinkkejä muihin opintoihin! Älä luovuta siis!

Vierailija
31/60 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että paras tapa melkein on lähteä kotoa lojumasta sinne yliopistolle jos suinkin järjestetään fyysiset luennot/harjoitukset ym.  Itse huomasin, että koululla sai aikaan kun sielä on pakko keskittyä opiskeluun kun ei ole muutakaan tekemistä. Kotona sitä aina keksii kaikkea lojumisen muotoja.

Kovasti tsemppiä, kokeile ainakin! 💪

Etänä opiskelussa saa enemmän aikaan, koska matkustus laitokselle vie voimia.

Vierailija
32/60 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en halunnut venyttää opiskelujani, vaan etenin tehokkaasti eteenpäin.

Tällä hetkellä minulla on kaksi ylempää korkeakoulututkintoa (kauppatieteistä+ teknilliseltä alalta)

Vähän takkuiselta tuo sinun opiskelusi kyllä näyttää!

Kannattaakohan jatkaa, vuodesta toiseen, jos se on sinulle noinkin ylivoimaista?

Mitä sitten ehdotat? Haluan hyvän palkan ja työn. T ap. Mikään vuorotyö, fyysinen työ tms ei oo mun juttu, ei tunnu omalta alalta.

Vierailija
33/60 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule. Meitä vuoden n opiskelijoita on yliopistoissa paljon, että älä siitä välitä yhtään. Mulla on toinen maisteri yhtä kurssia ja alle puolikasta gradua vaille valmis. 7,5 vuotta oon täällä yliopistolla pyörinyt. Kandi valmistui ajallaan, eka gradu valmistui puoli vuotta myöhässä. Toinen valmistuu kans aika lailla ajallaan töiden ohella (eli yhteiskunta ei tätä kustanna vana maksan ihan itse palkalla ja vanhempieni avulla elämisen, kun joku kuitenkin tähän tarttuu) mutta aivan täysin ulkoisesta painostuksesta. Aika iso osa opiskelijoista valmistuu vain, koska on joku ulkoinen seikka, että on pakko.

Ainoa syy miksi edes lähdin sitä opiskelemaan oli, että sillä avaa enemmän ovia yhdistettynä mun aiempaan tutkintoon ja ajattelin, että se ois parin lisävuoden arvoinen, kun palkkiona ois mahdollisesti parempi duuni ja palkka. En ole yhtään parempi ihminen tutkintojen määrästä huolimatta kuin kukaan muukaan. Täällä minä vedän ankeassa yksiössä nuudeleita ja kahvia yhdeltätoista illalla ja mietin, että kannattiko.

Vierailija
34/60 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka omaan tahtiisi opintoja ja ota sellaisia kursseja, joista olet kiinnostunut. Itse opiskelin yhden sivuaineen ihan pelkästä ilosta: johtaminen/kauppatieteet. Tsemppiä ap!

Vierailija
35/60 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän olet opiskellut aktiivisesti vain 2-3 vuotta niin eihän sulla ole mitään hätää edes? Poissaolovuosiahan ei lasketa eli sulla pitäis olla vielä opintoaikaa kandiinkin jäljellä.

Vierailija
36/60 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä minulla on kaksi ylempää korkeakoulututkintoa (kauppatieteistä+ teknilliseltä alalta)

Kannattaakohan jatkaa, vuodesta toiseen, jos se on sinulle noinkin ylivoimaista?

Tämä tyyppi on sairas provo, joka ei ole opiskellut päivääkään. Älä välitä.

Vierailija
37/60 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenkin aina pitänyt teitä kauppatieteilijöitä itsekkäinä ja yksinkertaisina kusipäinä. Kiitos, että vahvistit ajatukseni. t. Toisen alan opiskelija

Vierailija
38/60 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en laittaisi sinuna niin paljon kaikenlaisia rajoitteita siihen, mitä olisit valmis tekemään ja mitä!

Vierailija
39/60 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa, jos ihminen sairastuu, niin eihän se ole halu venyttää opiskeluja. Sanoisitko niin syöpään sairastuneellekin? Oot joku emotionalis & sosialis imbesillis. 

Itsekin olin opiskeluista välillä s-lomalla vakavan ja toistuvan vakavan masennuksen takia. Niinpä vaan hoitoa sain ja palautua ja valmistuin. Tsemii ap!

Vierailija
40/60 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenkin aina pitänyt teitä kauppatieteilijöitä itsekkäinä ja yksinkertaisina kusipäinä. Kiitos, että vahvistit ajatukseni. t. Toisen alan opiskelija

Katso peiliin!