Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työpaikkailmoituksissa ei juurikaan mainita palkasta mitään?

Vierailija
04.01.2023 |

Kaikkea muuta tyhjänpäiväistä lätinää siellä riittää että tarjotaan mukava ja viihtyisä työympäristö, mukavat työkaverit, työasut, plaa plaa mutta palkka tuntuu olevan sivuseikka vaikka se on tynhakijalle tärkein asia, miksi siitä ei mainita mitään? Kysyin yhdeltä työnantajalta joka on iso firma lisätietoa avoimesta työpaikasta johon hakevat työntekijää että mikä palkka olisi tällä kokemuksellani niin ei vastata sähköpostiin.

Kommentit (199)

Vierailija
21/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä kumma juttu, kun palkkatietoa pihdataan, vaikka kyseessä on tärkein tieto.

Palkka on ansaittava. Eikö liene useimilla työpaikoilla monen tasoisia tekijöitä ja töitä. Meillä ainakin samojen seinien sisällä on minimi-maksimi palkan ero reilu 9€/h

Vierailija
22/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka määritellään osaamisen mukaan. Voin hakea jollain perusprofiililla henkilöä, mutta jos saankin paremman kuin ajattelin, voin maksaa sille enemmän. Sama alaspäin.

Se ei oikein toimi että sanon palkan olevan 5k€ ja palkkaankin vähän kokemattoman kasvamaan niin se luulee saavansa sen 5k

Miksi ihmeessä laitat ilmoitukseen palkan olevan 5000e jos et aio maksaa sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri olen töitä hakemassa kansainvälisistä kouluista ja olen saanut kaksi työtarjousta. Näistä toisessa nettopalkka on 1500€. Olisivat kertoneet sen heti työpaikkailmoituksessa, niin minun ei olisi tarvinnut hikoilla kolmen kierroksen verran haastatteluja vain sanoakseni ei kiitos.

Voi harmi, on kyllä onneton palkka Itse kysyn palkkahaitarista aina ekassa haastattelussa tai puhelussa. Nyt tiedät mitä tehdä ensi kerralla.

Olen ollut töissä neljässä kansainvälisessä koulussa, joten en ole ummikkona liikenteessä. Jos kyselee palkasta, niin aika varmasti saa heittää hyvästit työtarjoukselle. Amerikkalaisista kouluista voi vähän rohkeammin kysellä, mutta brittijohtoisista ei.

Vierailija
24/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä kumma juttu, kun palkkatietoa pihdataan, vaikka kyseessä on tärkein tieto.

Palkka on ansaittava. Eikö liene useimilla työpaikoilla monen tasoisia tekijöitä ja töitä. Meillä ainakin samojen seinien sisällä on minimi-maksimi palkan ero reilu 9€/h

Mitä sitten? Eihän kukaan pakota laittamaan ilmoitukseen vain yhtä summaa, vaan voi myös laittaa jonkinlaisen haarukan, johon kaikkien palkat mahtuvat. Ei ole vaikeaa ja selkeyttää hakua huomattavasti. 

Vierailija
25/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkka määritellään osaamisen mukaan. Voin hakea jollain perusprofiililla henkilöä, mutta jos saankin paremman kuin ajattelin, voin maksaa sille enemmän. Sama alaspäin.

Se ei oikein toimi että sanon palkan olevan 5k€ ja palkkaankin vähän kokemattoman kasvamaan niin se luulee saavansa sen 5k

Riippuu alasta. joiltakin aloilta saa suoraan koulusta tuollaisia palkkoja.

Niillä aloilla kokenut ja hyvä saa 15k tai enemmän.

26/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainahan se on vähintään tessin mukainen, katso sieltä.

Vierailija
27/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään näin hyvän ilmoituksen. Oli sentilleen tuntipalkka mainittu ja kerrottu, millä tavoin sen päälle voi tienata lisää. Ei ole vaikeaa, kun asiasta ei tehdä vaikeaa. 

Vierailija
28/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailija kirjoitti:

Minkä tessin? Ei kaikilla aloilla ole sellaista ja osalla aloista noudatetaan hyvinkin montaa eri tessiä. 

Vierailija
29/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niissä firmoissa on annettu rekrytoijalle budjetti, minkä verran ovat valmiita maksamaan palkkaa rekrytoitavalle. Mutta se hinta onkin se maksimi, ja jos halvemmalla löytyy niin sitä parempi. Mutta joo, työntekijänä toivoisin kyllä itsekin edes palkkahaitaria ilmoituksiin. Palkan määrän lisäksi se kertoisi hieman myls työn vaativuudesta ja siitä, kuinka kovaa tekijää etsivät. Kun nuo nykyiset tittelit eivät paljon kerro...

Vierailija
30/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä pihdataan aloilla missä palkka on matala. Sitten kun palkka on keski tasoa todetaan sen olevan liiton mukainen. Sitten kun palkka riittävä se sanotaan suoraan. Esim 4000€

Vierailija
31/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkka menee hakijan työkokemuksen ja koulutuksen mukaan useimmiten.

No miten vaikeaa on kirjoittaa ilmoitukseen esim. "palkka 1600-2900€/kk kokemuksesta riippuen". Antaisi edes jotain suuntaa, missä summissa liikutaan. 

Tämä. Kyllähän minä ihan itsekin tajuan että kokemus ja työn vaatimuksiin liittyvä mahdollinen koulutus vaikuttaa palkkaan. Mutta olisi kiva tietää mistä lähdetään edes liikkeelle, ennen kuin näillä bensahinnoilla lähden ajelemaan hyvinkin kauas työhaastatteluun, sitä matkaa kun ei kukaan minulle korvaa. Ei pitäisi olla kohtuuton vaatimus saada tietää edes osapuilleen palkka jo etukäteen.

Vierailija
32/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailija kirjoitti:

Paljon euroina on vähintään tess? Vai etkö tiennyt, että tessissäkin on monia eri palkkaluokkia?

Vierailija
33/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri olen töitä hakemassa kansainvälisistä kouluista ja olen saanut kaksi työtarjousta. Näistä toisessa nettopalkka on 1500€. Olisivat kertoneet sen heti työpaikkailmoituksessa, niin minun ei olisi tarvinnut hikoilla kolmen kierroksen verran haastatteluja vain sanoakseni ei kiitos.

Voi harmi, on kyllä onneton palkka Itse kysyn palkkahaitarista aina ekassa haastattelussa tai puhelussa. Nyt tiedät mitä tehdä ensi kerralla.

Olen ollut töissä neljässä kansainvälisessä koulussa, joten en ole ummikkona liikenteessä. Jos kyselee palkasta, niin aika varmasti saa heittää hyvästit työtarjoukselle. Amerikkalaisista kouluista voi vähän rohkeammin kysellä, mutta brittijohtoisista ei.

Sama kokemus mullakin kansainvälisestä firmasta.

Kommenteista näkee että töitä haetaan ja oma palkka on ajateltu valmiiksi on sitten kokemusta

tai ei.

Vierailija
34/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten vaikeaa on kirjoittaa ilmoitukseen esim. "palkka 1600-2900€/kk kokemuksesta riippuen". Antaisi edes jotain suuntaa, missä summissa liikutaan. 

aikamoinen haitari.

Vierailija
35/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastailija kirjoitti:

Minkä tessin? Ei kaikilla aloilla ole sellaista ja osalla aloista noudatetaan hyvinkin montaa eri tessiä. 

Jep olisi edes kädenojennus työnantajalta lisätä esim valmis linkki heidän käyttämään tessiin ilman että sitä sitten pitää erikseen etsiä.

Ja tietysti jos mahdollista niin se vaativuusryhmä myös!

Vierailija
36/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkahaitari tai vähintäänkin "palkka alkaen..." Ei motivoi hakemaan, kun haastattelussa saattaa selvitä, että palkka ei ole ollenkaan sitä, mitä tavoittelee. 

Vierailija
37/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoituksesta, jossa ei mainita palkkaa millään tavalla, tulee tunne, että palkka on niin surkea, ettei sitä pysty julkisesti kertomaan. 

Näin se on.

"Viran tehtäväkohtainen palkka on 3 482,08 €/kk."

https://www.valtiolle.fi/fi-FI/ilmoitus?id=28-12-2023

Vierailija
38/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusasia jätetään "piiloon". Liian pitkään ollut työnantajan markkinat, ovat voineet valkata miten haluavat. Osa jättää vastaamatta asiallisiin kyselyihin jne.

Vierailija
39/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aikamoinen haitari.

Riittävän tarkka kertomaan palkkaluokan. Jos on vähänkään pääkopassa sisältöä, tuosta ei ole vaikea arvioida mihin kohtaa haarukkaa itse kuuluu. 

Vierailija
40/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta tätä kulttuuria emme halua suomeen. Siksi kaikki kyselemään palkkaa rohkeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi