Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työpaikkailmoituksissa ei juurikaan mainita palkasta mitään?

Vierailija
04.01.2023 |

Kaikkea muuta tyhjänpäiväistä lätinää siellä riittää että tarjotaan mukava ja viihtyisä työympäristö, mukavat työkaverit, työasut, plaa plaa mutta palkka tuntuu olevan sivuseikka vaikka se on tynhakijalle tärkein asia, miksi siitä ei mainita mitään? Kysyin yhdeltä työnantajalta joka on iso firma lisätietoa avoimesta työpaikasta johon hakevat työntekijää että mikä palkka olisi tällä kokemuksellani niin ei vastata sähköpostiin.

Kommentit (199)

Vierailija
181/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyypä ruveta laittamaan työhakemuksiin palkkatoive esim. 25€/h, niin eivät vahingossakaan ota yhteyttä, ja selviän työnhakuvelvoitteesta byrokratian vaatimalla tavalla. Jos nyt sitten joku tarjoutuu pyydetyn maksamaan tai edes neuvottelemaan siitä summasta, niin otan kyllä melkein homman kuin homman vastaan. Ehkä joku kalmasiivous voisi jäädä tuohonkin rahaan tekemättä, ja korkeita paikkoja kammoksun niin etten vaan pystyisi pesemään jotain pilvenpiirtäjän ikkunoita tms, mutta muuten miltei kaikki hommat missä saa pitää vaatteet päällä, kelpaisivat.

Jos ilmoituksessa mainitaan "Hyvät Tyypit", niin kierrän kaukaa vaikka tuntipalkka olisi 100€. Todellakin haluan vain tehdä työni ja saada siitä palkan, ja piste.

Oletko suorittanut vain peruskoulun vai miksi noin alhainen pyyntihinta? Muistathan, että palkasta menee myös verot ja muut vähennykset?

Älä viitsi esittää tyhmää. Tiedät ihan hyvin, että moni tekee töitä 10 euron tuntipalkalla. 

Tekee toki, jos on koulutuksena vain peruskoulu. Vähänkään enemmän jos on kouluja käynyt on sulaa hulluutta suostua riistopalkkaan. 

Minä esim. olen mieluummin töissä kympillä tunti kuin työkkärin pyöriteltävänä. Ymmärrän, jos sinä mieluummin haet pakolla neljää sopimatonta työtä kuussa. 

Mikäpä siinä, jos orjudesta tykkää. Työnhakuvelvoitteen saa täytettyä noin 5minuutissa. Ei ole edes vaikeaa. Kukaan ei tarkista, oletko oikeasti hakenut ja jos olet, millaisen hakemuksen teit. Sen kun laitat vaan rastin ruutuun, että juujuu hainhain. Niin minäkin teen sen harvan kerran kun aiheesta jotain kyselevät.

t. eri

Minä koen olevani orjana työkkärin asiakkaani enemmän kuin huonosti maksetussa työssä, mutta jokainen saa mielestäni määritellä asian omalla tavallaan. 

Juuri tuolla asenteella se palkkataso pysyykin matalana. Miksi maksaa 25€/tunti, kun joku vässykkä kuitenkin suostuu tulemaan 8€/tunti palkalla töihin. 

Joo, tosiaan Suomessa palkkatasohan on noussut huimasti sillä, että meillä on joukko ihmisiä, jotka välttelevät töitä tahallaan. Sekin trolli, joka käy viikoittain kysymässä, mitä hyötyä hänelle on mennä töihin alle 3500 euron palkalla, kun saa tukia niin paljon, on varmasti nostanut yleistä palkkatasoa jo vaikka kuinka paljon. 

On sulla unelmat :D.

Sinulta hurahti nyt pointti ohi ja lujaa. Yritäpä uudelleen. 

Ei mennyt. Miksi minun pitäisi oman itseni kustannuksella saada vähemmän rahaa, jotta sinä saisit enemmän? Ethän sinäkään halua tehdä sellaista. 

Mitään tuollaista en missään kohtaa sanonut. Yritäpä vielä kerran. Huomaa yrittäessäsi, että minä en ole työtön, vaan ihan hyvin palkatussa työssä. Alle 10€/tunti en suostuisi edes sängystä nousemaan. 

t. sama

Olethan. Sinusta minä en saa mennä töihin 10 euron palkalla. Jos muuta ei ole tarjolla, niin joudun työkkärin asiakkaaksi. Saan silloin vähemmän rahaa kuin tuolla palkalla. 

Jos työpaikka tarjoaa kymmenen euroa tunti, niin eivät he minua palkkaa, vaikka yrittäisin sanoa, että tuollainen summa polkee palkkatasoa, joten suostun tulemaan hommiin vain 30 eurolla tunti. 

Eipä muuta kuin kerrot viestin numeron, jossa minä sanon, että et saa mennä töihin. Odotan mielenkiinnolla. 

t. sama

En rupea numeroita etsimään, mutta jos minulle sanotaan, etten saa suostua 10 euron tuntipalkkaan, niin se on sama asia kuin sanottaisiin, etten saa mennä töihin. Parempaa palkkaa ei minulle kukaan tarjoa, vaikka kuinka vaatisin. 

Miksi tämä pitää toistaa monta kertaa?

Ei varmasti tarjoakaan, kun olet noin pässi jankkaaja ja valmiiksi jo päättänyt, että mitään muutosta ei kannata edes yrittää saada aikaan. Juuri tuollaisten jäärien takia tietyt alat jäävät ikuisesti alipalkatuiksi.

t. eri

Kerropa sinäkin muutama esimerkki asiasta, jonka olet muiden hyväksi, vaikket itse saanut yhtään mitään hyötyä. 

Normaalit ihmiset tekevät sellaisia asioita päivittäin. Ei ole mikään saavutus, jolla pitäisi kehuskella. 

t. toinen eri 

Vierailija
182/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyypä ruveta laittamaan työhakemuksiin palkkatoive esim. 25€/h, niin eivät vahingossakaan ota yhteyttä, ja selviän työnhakuvelvoitteesta byrokratian vaatimalla tavalla. Jos nyt sitten joku tarjoutuu pyydetyn maksamaan tai edes neuvottelemaan siitä summasta, niin otan kyllä melkein homman kuin homman vastaan. Ehkä joku kalmasiivous voisi jäädä tuohonkin rahaan tekemättä, ja korkeita paikkoja kammoksun niin etten vaan pystyisi pesemään jotain pilvenpiirtäjän ikkunoita tms, mutta muuten miltei kaikki hommat missä saa pitää vaatteet päällä, kelpaisivat.

Jos ilmoituksessa mainitaan "Hyvät Tyypit", niin kierrän kaukaa vaikka tuntipalkka olisi 100€. Todellakin haluan vain tehdä työni ja saada siitä palkan, ja piste.

Oletko suorittanut vain peruskoulun vai miksi noin alhainen pyyntihinta? Muistathan, että palkasta menee myös verot ja muut vähennykset?

Älä viitsi esittää tyhmää. Tiedät ihan hyvin, että moni tekee töitä 10 euron tuntipalkalla. 

Tekee toki, jos on koulutuksena vain peruskoulu. Vähänkään enemmän jos on kouluja käynyt on sulaa hulluutta suostua riistopalkkaan. 

Minä esim. olen mieluummin töissä kympillä tunti kuin työkkärin pyöriteltävänä. Ymmärrän, jos sinä mieluummin haet pakolla neljää sopimatonta työtä kuussa. 

Mikäpä siinä, jos orjudesta tykkää. Työnhakuvelvoitteen saa täytettyä noin 5minuutissa. Ei ole edes vaikeaa. Kukaan ei tarkista, oletko oikeasti hakenut ja jos olet, millaisen hakemuksen teit. Sen kun laitat vaan rastin ruutuun, että juujuu hainhain. Niin minäkin teen sen harvan kerran kun aiheesta jotain kyselevät.

t. eri

Minä koen olevani orjana työkkärin asiakkaani enemmän kuin huonosti maksetussa työssä, mutta jokainen saa mielestäni määritellä asian omalla tavallaan. 

Ok. Kai se 5 minuuttinen kerran kuussa on sitten jollekin pahempi asia kuin 40h/vk ryöstöpalkatussa työssä. 

Minä teen vain osa-aikaista. Omaisuutta on sen verran, etten voi saada tt-tukea (enkä haluaisikaan olla siinä asemassa) ja tulen hyvin toimeen pienellä palkalla. 

Outo oletus, että työtön saa automaattisesti tt-tukea, jos ei ole omaisuutta. Mutta kiva, että haluat kurjistaa muidenkin elämää pitämällä alasi palkkatason umpisurkeana. 

Varmaan seuraavaksi kerrot, että menemällä TE-toimiston asiakkaaksi pystyn nostamaan muiden palkkaa. Miksi edes haluaisin tehdä niin?

No en ajatellut sellaista kertoa, kun se ei ole totta. Mutta se on aika huolestuttavaa, ettet hahmota auttamalla koko alan palkkatasoa edistämällä myös oman palkkasi nousua. Älä ole kynnysmatto. 

En ole kiinnostunut oman alani töistä, joten en mitenkään voi vaikuttaa niihin lukuihin. Olen esim. hakenut toimistotyöhön, jota voi tehdä yo-pohjalta ja tuntipalkaksi tarjottiin 15 euroa. En minä olisi kenenkään palkkatasoa nostanut sanomalla, että tulen töihin vain 30 euron palkalla (tämän ketjun mukaanhan 25 euroa tunti on liian vähän). Joten otin sen työn vastaan, etenkin kuin sain edellisestä vähemmän. 

Kummallisen vaikeaa sinulle hahmottaa, että kyse ei ole pelkästään sinusta, vaan yleisestä riiston hyväksymisestä. Jos KUKAAN ei suostuisi töihin alihintaan, olisi työnantajien pakko maksaa KAIKILLE kunnollista palkkaa. Oliko tarpeeksi selkokielistä?

Minä ehdin kuolla ennen kuin tuollainen muutos tapahtuu. Olet tosi lapsellinen, jos kuvittelen sen päivän tulevan pian. Jos olen minäminä sen takia, etten halua kuolla nälkään alle 6-kymppisenä, niin sitten olen. 

Tuntuu vähän siltä, että luulet minun yksinään tekevän sen muutoksen.

Sieltä se itsekkyys taas nostaa päätään. "Kun MINUN elämääni ei vaikuta, ei kannata tehdä mitään ettei vahingossakaan tulisi auttaneeksi muita". 

P.S. Kukaan ei missään kohtaa ole sanonut, että päivä jolloin kaikille maksetaan kunnollista palkkaa tulisi pian. Eihän se tule, kun sinunlaisesi jäärät pitävät tiukasti kiinni siitä, että minimipalkalla ja mieluusti vähän allekin mennään. 

No mutta ilmeisestihän sinä saat hyvää palkkaa, joten et voi väittää, että kaikille maksetaan vain kymppi koska minulle maksetaan. 

Kerro mitä sinä olet tehnyt, jotta muilla olisi paremmin, vaikka itse et hyötyisi siitä mitään. Jään innolla odottamaan. 

Montako kertaa sinulle pitää kertoa sama asia? On nimittäin jo noin 15 kertaa ainakin selitetty, miten tämä palkannostokuvio toimii. Ei vain millään tunnu menevän kaaliin siellä päässä. 

Eli eipä löytynyt esimerkkiä. En luullutkaan. Et sinä tekisi koskaan mitään ilman omaa hyötyäsi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ehdi enää lukea ketjua, mutta ehdin kysäistä mielipidettä.

Tein vastikään hakemuksen, jonka lomakkeessa oli laatikko palkkatoivetta varten. Ilmoituksessa oli aiemmin mainittu, että alemmalla korkeakoulututkinnolla (yliopisto-) ja 10 vuoden työkokemuksella palkka olisi 4300 euroa. Minulla on maisterintutkinto ja 25 vuoden työkokemus. Mitä te minun sijassani olisitte pyytäneet?

t. Utelias

Ei ne maksa enempää kuin tuon 4300, vaikka pyytäisit mitä. Lisäksi eivät kovinkaan todennäköisesti palkkaa ylikoulutettua henkilöä hommaan, jonka voi hoitaa alemmallakin koulutuksella. 

Älä valehtele. Tässä ketjussa on nyt monta kertaa sanottu, että kun vain pyytää reilusti, ettei polje palkkatasoa, niin saa sen minkä pyytää. Ei saa olla minäminä, joka pyytää liian vähän. 

Onko sinusta 4300€/kk sama asia kuin alle 10€/tunti? Niinpä, ei minunkaan mielestäni, joten älä nyt sotke sitä vänkäämistä tähän. Se vänkääminen kun koski ALIPALKATTUJA ALOJA: 

Vierailija
184/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eri

Ok. Kai se 5 minuuttinen kerran kuussa on sitten jollekin pahempi asia kuin 40h/vk ryöstöpalkatussa työssä. 

Minä teen vain osa-aikaista. Omaisuutta on sen verran, etten voi saada tt-tukea (enkä haluaisikaan olla siinä asemassa) ja tulen hyvin toimeen pienellä palkalla. 

Outo oletus, että työtön saa automaattisesti tt-tukea, jos ei ole omaisuutta. Mutta kiva, että haluat kurjistaa muidenkin elämää pitämällä alasi palkkatason umpisurkeana. 

Varmaan seuraavaksi kerrot, että menemällä TE-toimiston asiakkaaksi pystyn nostamaan muiden palkkaa. Miksi edes haluaisin tehdä niin?

No en ajatellut sellaista kertoa, kun se ei ole totta. Mutta se on aika huolestuttavaa, ettet hahmota auttamalla koko alan palkkatasoa edistämällä myös oman palkkasi nousua. Älä ole kynnysmatto. 

En ole kiinnostunut oman alani töistä, joten en mitenkään voi vaikuttaa niihin lukuihin. Olen esim. hakenut toimistotyöhön, jota voi tehdä yo-pohjalta ja tuntipalkaksi tarjottiin 15 euroa. En minä olisi kenenkään palkkatasoa nostanut sanomalla, että tulen töihin vain 30 euron palkalla (tämän ketjun mukaanhan 25 euroa tunti on liian vähän). Joten otin sen työn vastaan, etenkin kuin sain edellisestä vähemmän. 

Kummallisen vaikeaa sinulle hahmottaa, että kyse ei ole pelkästään sinusta, vaan yleisestä riiston hyväksymisestä. Jos KUKAAN ei suostuisi töihin alihintaan, olisi työnantajien pakko maksaa KAIKILLE kunnollista palkkaa. Oliko tarpeeksi selkokielistä?

Minä ehdin kuolla ennen kuin tuollainen muutos tapahtuu. Olet tosi lapsellinen, jos kuvittelen sen päivän tulevan pian. Jos olen minäminä sen takia, etten halua kuolla nälkään alle 6-kymppisenä, niin sitten olen. 

Sieltä se itsekkyys taas nostaa päätään. "Kun MINUN elämääni ei vaikuta, ei kannata tehdä mitään ettei vahingossakaan tulisi auttaneeksi muita". 

P.S. Kukaan ei missään kohtaa ole sanonut, että päivä jolloin kaikille maksetaan kunnollista palkkaa tulisi pian. Eihän se tule, kun sinunlaisesi jäärät pitävät tiukasti kiinni siitä, että minimipalkalla ja mieluusti vähän allekin mennään. 

No mutta ilmeisestihän sinä saat hyvää palkkaa, joten et voi väittää, että kaikille maksetaan vain kymppi koska minulle maksetaan. 

Kerro mitä sinä olet tehnyt, jotta muilla olisi paremmin, vaikka itse et hyötyisi siitä mitään. Jään innolla odottamaan. 

Montako kertaa sinulle pitää kertoa sama asia? On nimittäin jo noin 15 kertaa ainakin selitetty, miten tämä palkannostokuvio toimii. Ei vain millään tunnu menevän kaaliin siellä päässä. 

Eli eipä löytynyt esimerkkiä. En luullutkaan. Et sinä tekisi koskaan mitään ilman omaa hyötyäsi. 

Löytyi kyllä. Et vain öyhötykseltäsi huomannut sitä viestiä. Eipä yllätä. 

Vierailija
185/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eri

Juuri tuolla asenteella se palkkataso pysyykin matalana. Miksi maksaa 25€/tunti, kun joku vässykkä kuitenkin suostuu tulemaan 8€/tunti palkalla töihin. 

Joo, tosiaan Suomessa palkkatasohan on noussut huimasti sillä, että meillä on joukko ihmisiä, jotka välttelevät töitä tahallaan. Sekin trolli, joka käy viikoittain kysymässä, mitä hyötyä hänelle on mennä töihin alle 3500 euron palkalla, kun saa tukia niin paljon, on varmasti nostanut yleistä palkkatasoa jo vaikka kuinka paljon. 

Ei mennyt. Miksi minun pitäisi oman itseni kustannuksella saada vähemmän rahaa, jotta sinä saisit enemmän? Ethän sinäkään halua tehdä sellaista. 

Mitään tuollaista en missään kohtaa sanonut. Yritäpä vielä kerran. Huomaa yrittäessäsi, että minä en ole työtön, vaan ihan hyvin palkatussa työssä. Alle 10€/tunti en suostuisi edes sängystä nousemaan. 

t. sama

Olethan. Sinusta minä en saa mennä töihin 10 euron palkalla. Jos muuta ei ole tarjolla, niin joudun työkkärin asiakkaaksi. Saan silloin vähemmän rahaa kuin tuolla palkalla. 

Jos työpaikka tarjoaa kymmenen euroa tunti, niin eivät he minua palkkaa, vaikka yrittäisin sanoa, että tuollainen summa polkee palkkatasoa, joten suostun tulemaan hommiin vain 30 eurolla tunti. 

Eipä muuta kuin kerrot viestin numeron, jossa minä sanon, että et saa mennä töihin. Odotan mielenkiinnolla. 

t. sama

En rupea numeroita etsimään, mutta jos minulle sanotaan, etten saa suostua 10 euron tuntipalkkaan, niin se on sama asia kuin sanottaisiin, etten saa mennä töihin. Parempaa palkkaa ei minulle kukaan tarjoa, vaikka kuinka vaatisin. 

Ei varmasti tarjoakaan, kun olet noin pässi jankkaaja ja valmiiksi jo päättänyt, että mitään muutosta ei kannata edes yrittää saada aikaan. Juuri tuollaisten jäärien takia tietyt alat jäävät ikuisesti alipalkatuiksi.

t. eri

Kerropa sinäkin muutama esimerkki asiasta, jonka olet muiden hyväksi, vaikket itse saanut yhtään mitään hyötyä. 

Normaalit ihmiset tekevät sellaisia asioita päivittäin. Ei ole mikään saavutus, jolla pitäisi kehuskella. 

t. toinen eri 

Ei tässä mistään kehuista ole kyse vaan esimerkeistä. Listaa omasi. Lupaan etten kehu. 

Vierailija
186/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eri

no mitä hyötyä edes sinulle itsellesi on tuosta aivottamasta mesoamisesta? 

t. eri

Vierailija
187/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eri

t. sama

t. sama

t. eri

t. toinen eri 

Ei tässä mistään kehuista ole kyse vaan esimerkeistä. Listaa omasi. Lupaan etten kehu. 

Poistun tästä jankutuksesta. Siitä hyötyvät kaikki. Hyvää yötä jankuttaja-jäärä!

Vierailija
188/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuules ihmetellyt samaa. Minua kiinnostaa ainoastaan ja vain ainoastaan palkka. En mene työpaikalle viihtymään vaan saamaan palkkaa. 

sama täälä

Vierailija
189/199 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkka menee hakijan työkokemuksen ja koulutuksen mukaan useimmiten.

No miten vaikeaa on kirjoittaa ilmoitukseen esim. "palkka 1600-2900€/kk kokemuksesta riippuen". Antaisi edes jotain suuntaa, missä summissa liikutaan. 

aikamoinen haitari.

Riittävän tarkka kertomaan palkkaluokan. Jos on vähänkään pääkopassa sisältöä, tuosta ei ole vaikea arvioida mihin kohtaa haarukkaa itse kuuluu. 

1600€ oli paperit ja kokemus mitä tahansa.

Miksi haluat tahallasi tulkita asiat päin persettä?

Tulkitsen asiat annettujen tietojen pohjalta. Väitätkö naivisti että maailmassa ei ole ahneutta?

Vierailija
190/199 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos palkkaa ei erikseen mainita on kyseessä halpa läpikulkupaikka josta pitää varastaa kaikki mikä irti lähtee vessapaperista ja kuulakärkikynästä lähtien.

kuulakärkikynät maksaa nykyään kaupassa 2€ kpl. Ei mitään halpaa roinaa ellei käy messuilla.

Vierailija
191/199 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee kyllä työntantajien asenne selväksi. Heidän mielestään heille tullaan vaan pitämään hauskaa ja viihtymään ilman palkkaa, koska onhan se nyt aivan mahtava työpaikka missä ilmatteeksikin aikaa viettäisi!

Toi himmeli käynnistyi ysärillä. Ihmiset olivat niin epätoivoisia, että tekivät ihan mitä tahansa, että saivat leipää pöytään. Oli jopa parturi-kampaamo, joissa leikkasivat hiukset rinnat paljaana. Kaikki mahdollinen meni läpi siihen aikaan.

Se oli kulta-aikaa finskifirmoille, eivätkä kaikki ole siitä houreesta selvinneet. Silloin syntyi se idea, että suomalaisen pitää olla onnellinen, että pääsee tekemään töitä. Palkasta ei kannata kysellä, koska usein se on Suomessa rupinen. On oikeastaan rikos edes kyselläkään. Pitää olla iloinen, että on valittu joukosta tekemään t y ö t ä. Ajatella. Saat tehdä työtä. Mikä onnenhetki.

Tietenkään ei pidä unohtaa silloisen Aho-Viinasen lanseeraamaa talkootyön käsitettä. Työllä on tärkeä yhteiskunnallinen ulottuvuus. Se sitouttaa meidät yhteiskuntaan. Se tekee meistä kansalaisia. Työ antaa tarkoituksen suomalaisen elämälle. Jos ei ole työtä, suomalainen laiskistuu tai jopa syrjäytyy. On hyväksi terveydelle tehdä työtä. Valtionkin tulee edistää työntekoa ja tehdä siitä osa sosiaaliturvaa. Osa demareistakin nieli tuon shaiban luineen ja päivineen, kuten se eräs demareiden työministeri.

Näin erityivät pikkuhiljaa palkka ja työ, ja palkasta tuli sivupahe, eivätkä edes ilmaiset työpaikat enää herätä ihmetystä suomalaisissa. Eräskin julkinen rahakeräys hamusi rahaa yleisöltä, että joukko down syndroomaisia pääsisi töihin, i l m a i s e k s i.

Jenkeissä/Englannissa muuten taisi tuossa vuosi sitten tulla sellainen lainsäädäntö, että palkasta on ilmoitettava työhakuilmoituksessa. Näkisipä sen hetken Suomessakin.

Viinanen ja Aho... Molemmat boomereita.

Vierailija
192/199 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri olen töitä hakemassa kansainvälisistä kouluista ja olen saanut kaksi työtarjousta. Näistä toisessa nettopalkka on 1500€. Olisivat kertoneet sen heti työpaikkailmoituksessa, niin minun ei olisi tarvinnut hikoilla kolmen kierroksen verran haastatteluja vain sanoakseni ei kiitos.

Vaikea uskoa, että yksikään työpaikka puhuisi nettopalkasta, joten kysymys kuuluu, mikset itse puhu bruttopalkasta? 

Brutolla ei ole väliä vaan sillä mitä jää käteen.

-eri

Vierailija
193/199 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työnantajat pitävät palkkaa niin vähäpätöisenä asiana ja kun sitä ei mainita edes työpaikkailmoituksessa, niin parasta olisi kun työntekijä ei pyytäisi sitä ollenkaan. Työ tekijäänsä kiittää, työn tekemisen ilo ja arvokas työkokemus menevät aina palkan edelle. 

Minullekin tarjottiin juuri huippu hyviä ansaitsemismahdollisuuksia myyntitiimissä ilman alkupalkkaa...

Vierailija
194/199 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ehdi enää lukea ketjua, mutta ehdin kysäistä mielipidettä.

Tein vastikään hakemuksen, jonka lomakkeessa oli laatikko palkkatoivetta varten. Ilmoituksessa oli aiemmin mainittu, että alemmalla korkeakoulututkinnolla (yliopisto-) ja 10 vuoden työkokemuksella palkka olisi 4300 euroa. Minulla on maisterintutkinto ja 25 vuoden työkokemus. Mitä te minun sijassani olisitte pyytäneet?

t. Utelias

Nostelenpa tätä kysymystäni tänne etupäähän, kun se jäi illalla jalkoihin.

Tämä oli ensimmäinen ilmoitus, jossa olen nähnyt tuollaisen kuvauksen palkasta. Haen yleensä vain paikkoja, joilla palkat katsotaan taulukoista, joten tämä oli yllätys. Ja ongelma.

Vierailija
195/199 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niissä firmoissa on annettu rekrytoijalle budjetti, minkä verran ovat valmiita maksamaan palkkaa rekrytoitavalle. Mutta se hinta onkin se maksimi, ja jos halvemmalla löytyy niin sitä parempi. Mutta joo, työntekijänä toivoisin kyllä itsekin edes palkkahaitaria ilmoituksiin. Palkan määrän lisäksi se kertoisi hieman myls työn vaativuudesta ja siitä, kuinka kovaa tekijää etsivät. Kun nuo nykyiset tittelit eivät paljon kerro...

Toisaalta jos siinä lukisi palkkahaitari, niin jokainen käytännössä vaatisi saada sen palkan sieltä yläpäästä. Ylimmän mainitun.

Saahan sitä vaatia mitä haluaa. Mutta normaalilla älyllä varustetut ymmärtävät, että peruskoulupohjalta 0 työkokemuksella ei voi käytännössä saada samaa palkkaa kuin alan koulutuksen ja vuosien kokemuksen omaavana. Hakija kusee omiin muroihinsa, jos vaatii osaamiseensa nähden liikaa. 

Näitä peruskoulupohjalta hakijoita onkin todella paljon. Varsinkin kun nykyään on oppivelvollisuus pidennetty kattamaan amiskan.

Vierailija
196/199 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin ottaa sinut meille tekemään samoja hommia kuin muut, joilla kk palkka on alkaen 3600€. Ei varmaan haittaa, jos sinä et saa samaa?

Ei haittaisi, koska saisin enemmän.

25€/h * 8h * 20pv =4000€

eikö tuosta lähde tonni veroa?

Vierailija
197/199 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää olevan niin että Suomessa sun kuuluu työnhakijana tietää se oikea palkka siinä tehtävässä ja arvuutella sitä siinä hakemuksessasi. Jos arvioit palkan väärin, sua ei valita, ei pyydetä edes haastatteluun. Tyhmähän sellainen hakija on kun ei osaa arvata palkkasummaa oikein! Ihmeelliseksi kiusanteoksi on mennyt. Hakijalta siis pyydetään palkkatoive ja sen on oltava eurolleen oikein. xD Arvaa palkka-visailu.

Eikö silloin kannata arvata ala kanttiin jotta pääsee haastatteluun. Sitten kun työsopimus lyödään nenän eteen voi ruveta palkasta vääntää.

Vierailija
198/199 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkka menee hakijan työkokemuksen ja koulutuksen mukaan useimmiten.

Ja hyvin usein myös pärstäkertoimen ja sukulaisuussuhteen mukaan.

Tai jos on hyvä kaveri vapaa ajalla. Katsoin vuoden sitä pelleilyä yhdessä firmassa.

Vierailija
199/199 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään työpaikkailmoituksissa ei ilmoiteta palkkaa, oikeita työtunteja, eikä aina edes toimipistettä. Näiden pimittämisen syyksi ei voi vedota liikesalaisuuteen. Oikea syy on se että työnantaja (tai rekryfirma joka siihen on nakitettu) itsekin tajuaa millaista pascaa on tarjoamassa, mutta ei osaa hävetä tarpeeksi korjatakseen sitä tai jättääkseen sen kokonaan julkaisematta. Kakku koristellaan korulausein huipputiimistä ja kivasta työilmapiiristä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme