Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi työpaikkailmoituksissa ei juurikaan mainita palkasta mitään?

Vierailija
04.01.2023 |

Kaikkea muuta tyhjänpäiväistä lätinää siellä riittää että tarjotaan mukava ja viihtyisä työympäristö, mukavat työkaverit, työasut, plaa plaa mutta palkka tuntuu olevan sivuseikka vaikka se on tynhakijalle tärkein asia, miksi siitä ei mainita mitään? Kysyin yhdeltä työnantajalta joka on iso firma lisätietoa avoimesta työpaikasta johon hakevat työntekijää että mikä palkka olisi tällä kokemuksellani niin ei vastata sähköpostiin.

Kommentit (199)

Vierailija
1/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella ärsyttävää ja tuhlaa molempien osapuolten aikaa.

Vierailija
2/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuules ihmetellyt samaa. Minua kiinnostaa ainoastaan ja vain ainoastaan palkka. En mene työpaikalle viihtymään vaan saamaan palkkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka menee hakijan työkokemuksen ja koulutuksen mukaan useimmiten.

Vierailija
4/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep!! Välillä lukee jotain sen ja sen tes ja kun katson sen alan tessiä on siellä 20 eri palkkaa?? On h19 ja f32, niinku mikä niistä on se mitä nämä tarjoavat?

Vierailija
5/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkasta mainitaan kun haetaan valtion virka miestä. Vielä selkeästi. Tämä kertoo että kaikkiin töihin ei tarvii kosiskella ties millä etuuksilla kun palkka on riittävä.

Vierailija
6/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetellyt samaa. Todennäköisesti palkka on niin huono ettei sitä haluta mainita. Suomessahan palkat ovat yleisesti huonot verrattuna elämiseen.

Vierailija
7/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mossa paikoissa palkka ilmoitetaan "TESin mukaan", mikä tarkoittaa yleensä alinta palkkaluokkaa.

Vierailija
8/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka määritellään osaamisen mukaan. Voin hakea jollain perusprofiililla henkilöä, mutta jos saankin paremman kuin ajattelin, voin maksaa sille enemmän. Sama alaspäin.

Se ei oikein toimi että sanon palkan olevan 5k€ ja palkkaankin vähän kokemattoman kasvamaan niin se luulee saavansa sen 5k

Vierailija
9/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku boomeri siellä posket lötisten, työhaastattelussa pöydän takana mylvii, että siitä harjan varresta hänestäkin tuli isänsä firman johtaja.

Vierailija
10/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka määritellään osaamisen mukaan. Voin hakea jollain perusprofiililla henkilöä, mutta jos saankin paremman kuin ajattelin, voin maksaa sille enemmän. Sama alaspäin.

Se ei oikein toimi että sanon palkan olevan 5k€ ja palkkaankin vähän kokemattoman kasvamaan niin se luulee saavansa sen 5k

No selitä näille palstalaisille se rautalangasta

silloin EHKÄ menee perille!

Vierailija
11/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu alasta. joiltakin aloilta saa suoraan koulusta tuollaisia palkkoja.

Vierailija
12/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri olen töitä hakemassa kansainvälisistä kouluista ja olen saanut kaksi työtarjousta. Näistä toisessa nettopalkka on 1500€. Olisivat kertoneet sen heti työpaikkailmoituksessa, niin minun ei olisi tarvinnut hikoilla kolmen kierroksen verran haastatteluja vain sanoakseni ei kiitos.

Vierailija
13/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä kumma juttu, kun palkkatietoa pihdataan, vaikka kyseessä on tärkein tieto.

Vierailija
14/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri olen töitä hakemassa kansainvälisistä kouluista ja olen saanut kaksi työtarjousta. Näistä toisessa nettopalkka on 1500€. Olisivat kertoneet sen heti työpaikkailmoituksessa, niin minun ei olisi tarvinnut hikoilla kolmen kierroksen verran haastatteluja vain sanoakseni ei kiitos.

Voi harmi, on kyllä onneton palkka Itse kysyn palkkahaitarista aina ekassa haastattelussa tai puhelussa. Nyt tiedät mitä tehdä ensi kerralla.

Vierailija
15/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka menee hakijan työkokemuksen ja koulutuksen mukaan useimmiten.

No miten vaikeaa on kirjoittaa ilmoitukseen esim. "palkka 1600-2900€/kk kokemuksesta riippuen". Antaisi edes jotain suuntaa, missä summissa liikutaan. 

Vierailija
16/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanmaksu ei vaan ole tätä päivää, paikallinen sopiminen. Ei pysty maksaan, miksi moisesta olet edes kiinnostunut. Pääset huipputiimiin, sähkövalot sohva ja lämmitetty toimipiste.

Vierailija
17/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinulle on täysin mahdotonta kirjoittaa siihen hakemukseen "kokemuksen mukaan" ja edes suuntaa-antava palkkahaitari? 

Vierailija
18/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoituksesta, jossa ei mainita palkkaa millään tavalla, tulee tunne, että palkka on niin surkea, ettei sitä pysty julkisesti kertomaan. 

Vierailija
19/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkevissä työpaikkailmoituksissa tämäkin on otettu huomioon. Niissä on mainittu palkkahaitari, esim. 2300-2700€ riippuen koulutuksen ja kokemuksen määrästä. Tämä tosin taitaa olla enimmäkseen noissa valtion viroissa, niissä on mukavan selkeästi ilmoitettu asiat.

Vierailija
20/199 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kyllä työntantajien asenne selväksi. Heidän mielestään heille tullaan vaan pitämään hauskaa ja viihtymään ilman palkkaa, koska onhan se nyt aivan mahtava työpaikka missä ilmatteeksikin aikaa viettäisi!