Vaimon kiukuttelu kotitöistä ihmetyttää.
Aamulla käytin koiran ulkona, kannoin puita ja kolasin lumet isolta pihaltamme. Kun menin sisälle hiestä märkänä vaimo oli alkanut tekemään ruokaa, ähisten varmaan viis minuuttia yhtä ja samaa "mitähän sitä toisella rullalla tekisi, en kyllä tee huomenna mitään ruokaa, jankuttaen samaa varmasti viis minuuttia siinä lastenkin kuullen. Ei aamulla puhunut mitään siitä että olis mun vuoro tehdä ruokaa tai tarjoutunut lähtemään käyttämään koiraa ulkona, kantamaan puita ja lumitöihin. Aivan kuin niitä ei tarviis kenenkään tehä. Seuraavan kerran kun on satanut lunta ja ollaan molemmat aamulla kotona, aion sanoa että ala painua sinne lumitöihin, minä teen ruoan. Pääsen siinä puolet helpommalla,ei edes hiki tule.
Kommentit (119)
Tää on tää ikuisuusaihe.Kotityöt!
Koskahan pääsette siitä eroon?
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalo on luksusta. pihatyöt on perseestä.
Kommuuni elämässä ei ole mitään luksusta. Itse nautin kun voin mennä koska tahansa suihkuun tai saan kuunnella vaikka musiikkia koska haluan ilman että joutuisin kyttäämään kelloo ettei joku ala valittamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdota, että vaihdatte hommia välillä nainen saa tehdä seuraavan viikon aikana kaikki lumityöt yms muut työt mitä sinä yleensä teet ja sinä teet muut hommat mitä nainen tekisi. Katotaan muuttuuko sitten miten hänellä ääni kellossa.
Mutta kun ne perinteiset miesten työt on vielä tänäpäibånäkin miesten töitä eikä niitä jaeta. Ne perinteiset naisten työt kyllä jaetaan että naiset pääsee helpommalla. Naiselle korkeintaan puolet kotitöistä ja miehelle toinen puoli perinteisten miesten töiden lisäksi
Mitä perinteisiä miesten töitä kerrostalossa asuvilla on?
Paha sanoa kun en ole koskaan kerrostalossa asunut. Hommasin jo nuorempana hyväpalkkaisen työn ja ostin omakotitalon niin ei ole tarvinut miettiä kommuuni elämää
No sittenhän ne perinteiset miesten työt on sinun oma valinta. Minä sain omakotitaloelämästä tarpeekseni jo lapsena, kun sellaisessa jouduin asumaan. Sellaiseen en muuttaisi vaikka maksettaisi.
Just. Noin sanovat useimmiten ihmiset, joilla ei ole edes varaa asua ok-talossa. Eräskin tuttu paasasi muutaman vuosikymmenen, että ok-talossa ei asuisi edes ilmaiseksi. Sitten tuli perintöä ja niinpa sitten ostikin ok-talon ja nyt kehuu sitten ok-asumistaan maasta taivaaseen.
Mä taas myin omani ja muutin kerrostaloon. Omakotitalo oli jatkuva työleiri. Mieluummin pötkötän ja luen kirjoja.
Toiset onkin laiskoja ja yrittävät joka asiassa päästä mahdollisimman helpolla. Itse tulisin hulluksi jos joutuisin vain pötköttämään ja lukemaan. Siinähän lihookin aivan järkyttävästi jos ei kuluta tankkaamaa energiaa
Voi hankkia salikortin ja myös käydä lenkkeilemässä.
Ne ovat vapaaehtoisia toimia, toisin kuin omakotitalon hommat.
Itse tein polttopuut pystymetsästä sellaisen kymmenen kuution satsin joka talveksi. Ilman traktoriapua tms. Kottikärry oli "kantoväline".
Sitä herkkua riitti aikansa lumitöiden ja remppahommien, nurmikoiden, marjapensaiden jne. keralla.
Ei enää ikinä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdota, että vaihdatte hommia välillä nainen saa tehdä seuraavan viikon aikana kaikki lumityöt yms muut työt mitä sinä yleensä teet ja sinä teet muut hommat mitä nainen tekisi. Katotaan muuttuuko sitten miten hänellä ääni kellossa.
Ääni muuttuu AP:n kellossa. Koiran ulkoilutus menee liikunnasta, ei kotityöstä. Puiden haku kestää 5min. Pihan kolaus max puoli tuntia. Sen sijaan kun laittaa ruuan oheistoimintoineen menee päivässä useampi tunti, plus kaikki muut mitä AP on vaimolleen kasannut.
Ne ovat vaimon mielestä ihan järkyttäviä hommia, samoin pyykinpesu, koko päivä on yhtä pyykkiä pyykkiä pyykkiä. Minulla kestää pari minuuttia kun täytän pyykkikoneen, vielä vähemmän kun heitän ne kuivausrumpuun. Ei kauaakaan kun viikkaan ne. Ei kestä kauaa kerätä lasten sotkut lattialta että robotti saa imuroida. Ja ei se ruoanlaittokaan niin jumalainen homma ole. Mutta ei ole kauaakaan kun tein ruokaa, muistaakseni makkarakeittoa ja alettiin lasten kanssa syömään niin vaimo tuli ja alkoi hakkaamaan pakastimen ovea ja hellaa päälle, kokkaamaan itelle kun ei hän ainakaan syö, kyllä lapsille kelpas. Eikä se ollut ensimmäinen kerta. Pitäiskö itsekkin alkaa kävellä samalla tavalla kylmästi yli, kun vaimo on tehnyt ruoan ja toiset alkaa syömään niin ei ku mä ainakaan en tuota syö, mulle pitää olla eri ruokaa. Onko teillä muilla samanlaista? Ap
Nainen usein kokkaamaan ryhtyessään miettii, mikä ruoka kelpaa kaikille. Mies sitä, mikä maistuu hänelle.
Mä esim. söisin enimmäkseen kasvisruokaa, mutta koska perheessämme on muitakin, meillä sitä harvoin syödään.
Ehkä vaimosi inhoaa makkarakeittoa ja ajatteli, että sä olisit sen huomioinut?
Niin tuttua. Meillä jos mies käy kaupassa, hän ostaa mm. maksalaatikkoa ja nakkeja eikä mitään sellaista, mistä mä pitäisin.
Kerran miehen työmatka peruuntui ja tuli illalla kotiin. Ja alkoi kiukutella, kun kotona ei ollut mitään ruokaa. Kyllä oli... papuja, kikherneitä, linssejä ja kaikkea, mistä minä pidän.
Mies ei ollut tajunnut, että yleensä kaupassa käydessäni ihan harkitusti ostan myös ruokaa, josta hän pitää. Eli mieleistä ruokaa ei ollut, koska hänen piti olla poissa kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääni muuttuu AP:n kellossa. Koiran ulkoilutus menee liikunnasta, ei kotityöstä. Puiden haku kestää 5min. Pihan kolaus max puoli tuntia. Sen sijaan kun laittaa ruuan oheistoimintoineen menee päivässä useampi tunti, plus kaikki muut mitä AP on vaimolleen kasannut.
Ruoan laitossa useampi tunti ? Kummasti ehtii tehdä aamupuuron noin 10 minuutissa, jokainen syöjä laittaa lautaset ja lusikat koneeseen. Päivällä sitten heittää potut kattilaan ja odottelee että vesi kiehuu hella pienemmälle, ei mene tunteja, sitten paistaa vaikka jauhelihaa siinä menee 10 minuuttia ja kastike sekaan, viiden minuutin päästä on valmis eikä pidä vieressä seistä. Oletko miettinyt että ihmiset käy töissä hyvin moni sen kahdeksan tuntia päivässä, ja ehtivät ruokaa tekemään jos menisi tunteja eivät ehtisi nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
törkeä sikamies livahti ulos raatamaan ja vaimoparka joutui seisomaan hellan vieressä somettamassa ja vahtimassa ettei ruoka pala pohjaan.
Naisten tekemät kotityöt ovat aina niin helppoja ja hoituvat sohvalla somettaen. Silti on jännä juttu, että miehet eivät voi tehdä niitä samoja kotitöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun ne perinteiset miesten työt on vielä tänäpäibånäkin miesten töitä eikä niitä jaeta. Ne perinteiset naisten työt kyllä jaetaan että naiset pääsee helpommalla. Naiselle korkeintaan puolet kotitöistä ja miehelle toinen puoli perinteisten miesten töiden lisäksi
Mitä perinteisiä miesten töitä kerrostalossa asuvilla on?
Paha sanoa kun en ole koskaan kerrostalossa asunut. Hommasin jo nuorempana hyväpalkkaisen työn ja ostin omakotitalon niin ei ole tarvinut miettiä kommuuni elämää
No sittenhän ne perinteiset miesten työt on sinun oma valinta. Minä sain omakotitaloelämästä tarpeekseni jo lapsena, kun sellaisessa jouduin asumaan. Sellaiseen en muuttaisi vaikka maksettaisi.
Just. Noin sanovat useimmiten ihmiset, joilla ei ole edes varaa asua ok-talossa. Eräskin tuttu paasasi muutaman vuosikymmenen, että ok-talossa ei asuisi edes ilmaiseksi. Sitten tuli perintöä ja niinpa sitten ostikin ok-talon ja nyt kehuu sitten ok-asumistaan maasta taivaaseen.
Mä taas myin omani ja muutin kerrostaloon. Omakotitalo oli jatkuva työleiri. Mieluummin pötkötän ja luen kirjoja.
Toiset onkin laiskoja ja yrittävät joka asiassa päästä mahdollisimman helpolla. Itse tulisin hulluksi jos joutuisin vain pötköttämään ja lukemaan. Siinähän lihookin aivan järkyttävästi jos ei kuluta tankkaamaa energiaa
No mä tykkäänkin sitten käydä juoksemassa ym. hupiliikuntaa, mille jää enemmän aikaa ja energiaa, kun ei oo pihatöitä.
Omakotitalossa aina joko lukeminen tai hupuliikunta kärsi ja itse pitkästyn, jos en saa päivittäin lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalo on luksusta. pihatyöt on perseestä.
Kommuuni elämässä ei ole mitään luksusta. Itse nautin kun voin mennä koska tahansa suihkuun tai saan kuunnella vaikka musiikkia koska haluan ilman että joutuisin kyttäämään kelloo ettei joku ala valittamaan
Luukutatko sinä musiikkia täysillä vaikka muu perhe nukkuu? Ja miksi kuvittelet, että kerrostalossa ei saa käydä yöllä suihkussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä juuri, kaikki miehet ovat ulkona luomassa lunta kesät talvet ja polttopuutkin pitää raahata kelkassa toiselta puolelta kylää. Samaan aikaan se vaimo vain makaa kotona eikä yhtään arvosta miehen tekemää työtä. On se julmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä juuri, kaikki miehet ovat ulkona luomassa lunta kesät talvet ja polttopuutkin pitää raahata kelkassa toiselta puolelta kylää. Samaan aikaan se vaimo vain makaa kotona eikä yhtään arvosta miehen tekemää työtä. On se julmaa.
Sinuna lähtisin liikkeelle siitä, että hommaisin ensin ihan oikean miehen. Sitten vasta ottaisin osaa tällaisiin keskusteluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalosta/koiran hankkimisesta haaveilevien kannattaa muistaa tämä, tulee vaan lisää hommia mistä riidellä.
Vaikka kuinka nainen koiraa hankkiessaan valehtelisi että miehen ei tarvitse huolehtia niin odotappa vaan kun sataa vettä tai on paljon pakkasta niin ääni muuttuu ja miehen onkin huolehdittava ja lenkitettävä
Meillä kyllä minä, olen nainen, ulkoilutan koiran ja ihan mielellään, katsos kun mies ajaa rekkaa työkseen ei välttämättä ole edes samassa maassa kun on lenkin aika. Ja minua ei haittaa vesisade mutta koira ei lähde ovesta ulos, pakkasesta tykätään kumpikin.
Vierailija kirjoitti:
Lumityöt ja halkojen hakkuu ovat yhtä lailla naisten töitä. Ainakin talvisin on ehdittävä ennen pimeää, ei voi odottaa kun toinen on kotona.
Tähän pitää kyllä miehenä nyt puuttua: ei naiset hakkaa halkoja, siis kirveellä. En tunne/tiedä ketään tällaista naista, en ketään. Klapikoneella osaavat tehdä. Kirves on vaarallinen väärissä käsissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lumityöt ja halkojen hakkuu ovat yhtä lailla naisten töitä. Ainakin talvisin on ehdittävä ennen pimeää, ei voi odottaa kun toinen on kotona.
Tähän pitää kyllä miehenä nyt puuttua: ei naiset hakkaa halkoja, siis kirveellä. En tunne/tiedä ketään tällaista naista, en ketään. Klapikoneella osaavat tehdä. Kirves on vaarallinen väärissä käsissä.
Minä tunnen.
Vierailija kirjoitti:
kyllä ruuanlaitto ja siivoaminen pitää jakaa puoliksi naisen ja miehen kesken!
lumi- ja puutyöt sekä palkkatöissäkäynti on sitten niitä miehen hommia.
Näin asia onkin tilastojen mukaan. Miesten työt on edelleen miesten töitä. Naisten töitä ei ole.
Ja näkeehän tuon kun ulkona liikkuu, kumpi suuremmalla todennäköisyydellä lumia kolaa ja lapioi ja ruohoa leikkaa..
Mutta eipä teidän miesten tuohon tarvitsisi suostua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minusta taas klapikone on pelottava. Kirvestä naiset on käyttäneet iät ja ajat. Hyvä ja oikein painotettu halkomakirves on oikein mukava peli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinuna lähtisin liikkeelle siitä, että hommaisin ensin ihan oikean miehen. Sitten vasta ottaisin osaa tällaisiin keskusteluihin.
Ei kiitos, pidän enemmän naisista. Ovat ahkerampia ja valittavat vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä ruuanlaitto ja siivoaminen pitää jakaa puoliksi naisen ja miehen kesken!
lumi- ja puutyöt sekä palkkatöissäkäynti on sitten niitä miehen hommia.
Näin asia onkin tilastojen mukaan. Miesten työt on edelleen miesten töitä. Naisten töitä ei ole.
Ja näkeehän tuon kun ulkona liikkuu, kumpi suuremmalla todennäköisyydellä lumia kolaa ja lapioi ja ruohoa leikkaa..
Mutta eipä teidän miesten tuohon tarvitsisi suostua.
Itse ainakin mieluummin kolaisin lunta ja leikkaisin nurmikkoa kuin vääntäisin perheelle ruokaa. Valitettavasti myös mieheni ajattelee näin joten hommia ei suostuta jakamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
törkeä sikamies livahti ulos raatamaan ja vaimoparka joutui seisomaan hellan vieressä somettamassa ja vahtimassa ettei ruoka pala pohjaan.
Naisten tekemät kotityöt ovat aina niin helppoja ja hoituvat sohvalla somettaen. Silti on jännä juttu, että miehet eivät voi tehdä niitä samoja kotitöitä.
Sori, mut tän vertailun häviät. On nimittäin tutkittua tietoa, että ns miesten työt ovat kaikkein sukupuolittuneempia. Eli miehet kyllä kokkaa ja siivoaa, mut naiset eivät suostu vastaavalla tavalla omaksumaan ns miesten hommia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos, pidän enemmän naisista. Ovat ahkerampia ja valittavat vähemmän.
Päivän paras vitsi! Kukahan se aina on kaikkein tyytymättömin kaikkeen?! 🤣Nykyään "uutislehdetkin" täynnä naisten valitusta milloin mistäkin...