Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimon kiukuttelu kotitöistä ihmetyttää.

Vierailija
04.01.2023 |

Aamulla käytin koiran ulkona, kannoin puita ja kolasin lumet isolta pihaltamme. Kun menin sisälle hiestä märkänä vaimo oli alkanut tekemään ruokaa, ähisten varmaan viis minuuttia yhtä ja samaa "mitähän sitä toisella rullalla tekisi, en kyllä tee huomenna mitään ruokaa, jankuttaen samaa varmasti viis minuuttia siinä lastenkin kuullen. Ei aamulla puhunut mitään siitä että olis mun vuoro tehdä ruokaa tai tarjoutunut lähtemään käyttämään koiraa ulkona, kantamaan puita ja lumitöihin. Aivan kuin niitä ei tarviis kenenkään tehä. Seuraavan kerran kun on satanut lunta ja ollaan molemmat aamulla kotona, aion sanoa että ala painua sinne lumitöihin, minä teen ruoan. Pääsen siinä puolet helpommalla,ei edes hiki tule.

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdota, että vaihdatte hommia välillä nainen saa tehdä seuraavan viikon aikana kaikki lumityöt yms muut työt mitä sinä yleensä teet ja sinä teet muut hommat mitä nainen tekisi. Katotaan muuttuuko sitten miten hänellä ääni kellossa.

Mutta kun ne perinteiset miesten työt on vielä tänäpäibånäkin miesten töitä eikä niitä jaeta. Ne perinteiset naisten työt kyllä jaetaan että naiset pääsee helpommalla. Naiselle korkeintaan puolet kotitöistä ja miehelle toinen puoli perinteisten miesten töiden lisäksi

Mitä perinteisiä miesten töitä kerrostalossa asuvilla on?

Paha sanoa kun en ole koskaan kerrostalossa asunut. Hommasin jo nuorempana hyväpalkkaisen työn ja ostin omakotitalon niin ei ole tarvinut miettiä kommuuni elämää

No sittenhän ne perinteiset miesten työt on sinun oma valinta. Minä sain omakotitaloelämästä tarpeekseni jo lapsena, kun sellaisessa jouduin asumaan. Sellaiseen en muuttaisi vaikka maksettaisi.

Vierailija
42/119 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdota, että vaihdatte hommia välillä nainen saa tehdä seuraavan viikon aikana kaikki lumityöt yms muut työt mitä sinä yleensä teet ja sinä teet muut hommat mitä nainen tekisi. Katotaan muuttuuko sitten miten hänellä ääni kellossa.

Ääni muuttuu AP:n kellossa. Koiran ulkoilutus menee liikunnasta, ei kotityöstä. Puiden haku kestää 5min. Pihan kolaus max puoli tuntia. Sen sijaan kun laittaa ruuan oheistoimintoineen menee päivässä useampi tunti, plus kaikki muut mitä AP on vaimolleen kasannut.

Sulla ainakaan ei ole paljon hajua ruoanlaitosta tai muistakaan hommista joten jätä kommentoimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoa nyppii, kun teet kiltisti hänenkin työnsä. Taitaa olla vakavan keskustelun paikka. Jos ei tuota tulosta, ammattiauttajalle mars. Vaimosta on tullut yksi lapsi lisää perheeseen.

Vierailija
44/119 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääni muuttuu AP:n kellossa. Koiran ulkoilutus menee liikunnasta, ei kotityöstä. Puiden haku kestää 5min. Pihan kolaus max puoli tuntia. Sen sijaan kun laittaa ruuan oheistoimintoineen menee päivässä useampi tunti, plus kaikki muut mitä AP on vaimolleen kasannut.

Sulla ainakaan ei ole paljon hajua ruoanlaitosta tai muistakaan hommista joten jätä kommentoimatta.

Kyllähän ihan joka asiasta saa tehtyä paljon aikaa ja vaivaa vieviä jos sitä haluaa mutta kaikesta ei kannata tehdä vaikeaa. Ruoka on pakollista polttoainetta eikä sen tarvi olla elämys

Vierailija
45/119 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ne perinteiset miesten työt on vielä tänäpäibånäkin miesten töitä eikä niitä jaeta. Ne perinteiset naisten työt kyllä jaetaan että naiset pääsee helpommalla. Naiselle korkeintaan puolet kotitöistä ja miehelle toinen puoli perinteisten miesten töiden lisäksi

Paha sanoa kun en ole koskaan kerrostalossa asunut. Hommasin jo nuorempana hyväpalkkaisen työn ja ostin omakotitalon niin ei ole tarvinut miettiä kommuuni elämää

No sittenhän ne perinteiset miesten työt on sinun oma valinta. Minä sain omakotitaloelämästä tarpeekseni jo lapsena, kun sellaisessa jouduin asumaan. Sellaiseen en muuttaisi vaikka maksettaisi.

Just. Noin sanovat useimmiten ihmiset, joilla ei ole edes varaa asua ok-talossa. Eräskin tuttu paasasi muutaman vuosikymmenen, että ok-talossa ei asuisi edes ilmaiseksi.  Sitten tuli perintöä ja niinpa sitten ostikin ok-talon ja nyt kehuu sitten ok-asumistaan maasta taivaaseen.

Vierailija
46/119 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua harmita tehdä ruokaa silloin, kun mies on lumitöissä. Mutta silloin ärsyttää, kun lunta ei oo tullut ja mies pötköttää sohvalla mun kokatessa.

Vierailija
47/119 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo on luksusta. pihatyöt on perseestä.

Vierailija
48/119 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, ettekö keskustele asioista?

Vierailija
49/119 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat vaimon mielestä ihan järkyttäviä hommia, samoin pyykinpesu, koko päivä on yhtä pyykkiä pyykkiä pyykkiä. Minulla kestää pari minuuttia kun täytän pyykkikoneen, vielä vähemmän kun heitän ne kuivausrumpuun. Ei kauaakaan kun viikkaan ne. Ei kestä kauaa kerätä lasten sotkut lattialta että robotti saa imuroida. Ja ei se ruoanlaittokaan niin jumalainen homma ole. Mutta ei ole kauaakaan kun tein ruokaa, muistaakseni makkarakeittoa ja alettiin lasten kanssa syömään niin vaimo tuli ja alkoi hakkaamaan pakastimen ovea ja hellaa päälle, kokkaamaan itelle kun ei hän ainakaan syö, kyllä lapsille kelpas. Eikä se ollut ensimmäinen kerta. Pitäiskö itsekkin alkaa kävellä samalla tavalla kylmästi yli, kun vaimo on tehnyt ruoan ja toiset alkaa syömään niin ei ku mä ainakaan en tuota syö, mulle pitää olla eri ruokaa. Onko teillä muilla samanlaista? Ap

Ei ole. Vaihda vaimoa pikaisesti, ei tommosta tuittuilua tosimies kestä.

Vierailija
50/119 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet, jotka valittaa salaa keskustelupalstoilla on kaikista säälittävimpiä otuksia. Yököttäviä nössöjä. Sano suoraan sille naiselle jos joku harmittaa, niinhän se nainenkin tekee. Sillä ne asiat selkiintyy kun niistä puhuu ääneen. Ehkä nainen ei tajunnut miehen työn määrää? Ehkä häntä kyllästyttää kokkaaminen ja haluaisi vaihtaa mieluummin lumen kolaamiseen?

Vierailija
51/119 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteissa naiset tekee yleensä helpot ja kevyet hommat.

raskaat ja vaikeat työt tekee mies. Eli tasa arvoa tässä ei oo laisinkaan. Nainen pääsee aina helpommalla.

Lumitöistä tulee hyvä olo ja mieli. Raskasta se on vain silloin, kun sitä tulee viikkotolkulla päivittäin ja on sellaista raskasta nuoskalunta.

Vierailija
52/119 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat vaimon mielestä ihan järkyttäviä hommia, samoin pyykinpesu, koko päivä on yhtä pyykkiä pyykkiä pyykkiä. Minulla kestää pari minuuttia kun täytän pyykkikoneen, vielä vähemmän kun heitän ne kuivausrumpuun. Ei kauaakaan kun viikkaan ne. Ei kestä kauaa kerätä lasten sotkut lattialta että robotti saa imuroida. Ja ei se ruoanlaittokaan niin jumalainen homma ole. Mutta ei ole kauaakaan kun tein ruokaa, muistaakseni makkarakeittoa ja alettiin lasten kanssa syömään niin vaimo tuli ja alkoi hakkaamaan pakastimen ovea ja hellaa päälle, kokkaamaan itelle kun ei hän ainakaan syö, kyllä lapsille kelpas. Eikä se ollut ensimmäinen kerta. Pitäiskö itsekkin alkaa kävellä samalla tavalla kylmästi yli, kun vaimo on tehnyt ruoan ja toiset alkaa syömään niin ei ku mä ainakaan en tuota syö, mulle pitää olla eri ruokaa. Onko teillä muilla samanlaista? Ap

Nainen usein kokkaamaan ryhtyessään miettii, mikä ruoka kelpaa kaikille. Mies sitä, mikä maistuu hänelle.

Mä esim. söisin enimmäkseen kasvisruokaa, mutta koska perheessämme on muitakin, meillä sitä harvoin syödään.

Ehkä vaimosi inhoaa makkarakeittoa ja ajatteli, että sä olisit sen huomioinut?

Vierailija
53/119 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. Noin sanovat useimmiten ihmiset, joilla ei ole edes varaa asua ok-talossa. Eräskin tuttu paasasi muutaman vuosikymmenen, että ok-talossa ei asuisi edes ilmaiseksi.  Sitten tuli perintöä ja niinpa sitten ostikin ok-talon ja nyt kehuu sitten ok-asumistaan maasta taivaaseen.

Minulla olisi varaa, mutta en halua. Inhoan pihatöitä kolauksesta kukkapenkkien kitkemiseen ja kaikkea siltä väliltä. On ihan tuurissaan, millaiset naapurit saa. Yksi polttaa roskia takassa, toinen syöttää lintuja ja saa aikaan rottaongelman, kolmannella on tauotta räksyttäviä koiria ja neljännen pihalla on öisin mopomiitit. Ei.

Vierailija
54/119 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ihan joka asiasta saa tehtyä paljon aikaa ja vaivaa vieviä jos sitä haluaa mutta kaikesta ei kannata tehdä vaikeaa. Ruoka on pakollista polttoainetta eikä sen tarvi olla elämys

Kyllä ruuan pitää olla aina hyvää.

Vierailija
55/119 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumityöt ja halkojen hakkuu ovat yhtä lailla naisten töitä.  Ainakin talvisin on ehdittävä ennen pimeää, ei voi odottaa kun toinen on kotona.

Vierailija
56/119 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas myin omani ja muutin kerrostaloon. Omakotitalo oli jatkuva työleiri. Mieluummin pötkötän ja luen kirjoja.

Vierailija
57/119 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua harmita tehdä ruokaa silloin, kun mies on lumitöissä. Mutta silloin ärsyttää, kun lunta ei oo tullut ja mies pötköttää sohvalla mun kokatessa.

Eli miehesi ei saa ottaa rennosti jos sinäkään et saa, toimiiko se teillä myös toisin päin että sinä et saa ottaa rennosti jos miehesikään ei saa?

Vierailija
58/119 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa kerrostaloon, niin ei tarvitse kantaa puita eikä kolata lunta.

Vierailija
59/119 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset sitten sanonu siitä?

Ei jaksa kun se on jatkuvaa vaikka on sanonut monet kerrat.

Kuin sää nöin tyhmän vaimon olet ittelles ottanu.?

Vierailija
60/119 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miehesi ei saa ottaa rennosti jos sinäkään et saa, toimiiko se teillä myös toisin päin että sinä et saa ottaa rennosti jos miehesikään ei saa?

No meillä ei oo sitä, että mä ottaisin rennosti miehen paiskiesss töitä.