UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Jos Käärijä olisi yksin baaritiskillä ja sä huomaisit sen siinä, niin mitä tekisit?
Vierailija kirjoitti:
Jos Käärijä olisi yksin baaritiskillä ja sä huomaisit sen siinä, niin mitä tekisit?
Jos vesi olisi tulta ja taivas olisi maa...yhtä realistinen kysymys :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tää Pont Aeri ON kiusallisen lähellä Tattoota.
Tässä nämä kaksi vertailussa
Oon pettynyt ettei tuossa edes ole sitä lähempänä olevaa osuutta tuosta Pont Aerin biisistä.
Mä teen TikTokkiin videon tåmän viikon sisällä... Otan mukaan vertailuun kaikki plagioidut kohdat Pont Aerista ja ukrainan biisistä, eikä mitään Abboja
Nimim. Absoluuttinen sävelkorva
Enkä oo mikään Kärtsä hardcore fantili, niin ettei siinäkään suhteessa oo sidonnaisuuksia. Pännii vaan kun jotkut tuntuvat selviävån ilman selitysvelvollisuuksia, jotkut taas eivät
Ei kannata. Se on vaan merkki siitä, että haluaa kapuloita toisen rattaisiin, kun pitää niin suurena uhkana. Ei se edesauta Käärijää, päinvastoin. Jos Pont Auerin ja Mika Newtonin biisien säveltäjät katsovat aiheeksi syyttää Tattoon säveltäjiä plagioinnista, he tekevät sen sitten. Muiden syytökset ovat vain joutavaa räksytystä, joka kääntyy helposti itseä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tää Pont Aeri ON kiusallisen lähellä Tattoota.
Tässä nämä kaksi vertailussa
Oon pettynyt ettei tuossa edes ole sitä lähempänä olevaa osuutta tuosta Pont Aerin biisistä.
Mä teen TikTokkiin videon tåmän viikon sisällä... Otan mukaan vertailuun kaikki plagioidut kohdat Pont Aerista ja ukrainan biisistä, eikä mitään Abboja
Nimim. Absoluuttinen sävelkorva
Enkä oo mikään Kärtsä hardcore fantili, niin ettei siinäkään suhteessa oo sidonnaisuuksia. Pännii vaan kun jotkut tuntuvat selviävån ilman selitysvelvollisuuksia, jotkut taas eivät
Ei kannata. Se on vaan merkki siitä, että haluaa kapuloita toisen rattaisiin, kun pitää niin suurena uhkana. Ei se edesauta Käärijää, päinvastoin. Jos Pont Auerin ja Mika Newtonin biisien säveltäjät katsovat aiheeksi syyttää Tattoon säveltäjiä plagioinnista, he tekevät sen sitten. Muiden syytökset ovat vain joutavaa räksytystä, joka kääntyy helposti itseä vastaan.
Mun tilistä ei näe, minkämaalainen olen.
Jos näkisin Käärijän baaritiskillä niin tivottaisin menestystä Liverpooliin.
Vierailija kirjoitti:
Jos Käärijä olisi yksin baaritiskillä ja sä huomaisit sen siinä, niin mitä tekisit?
Antaisin olla rauhassa ja nauttia vapaahetkestään, kuten luultavasti haluaisikin.
Vierailija kirjoitti:
Jos näkisin Käärijän baaritiskillä niin tivottaisin menestystä Liverpooliin.
Plääh....mieluummin "break your leg"
....
Vierailija kirjoitti:
Jos Käärijä olisi yksin baaritiskillä ja sä huomaisit sen siinä, niin mitä tekisit?
Vaihtaisin kylkeä ja heräisin.
Saas nähdä onko Kärtsä tähdenlento vai tuleeko siitä meidän kultapoika jolla hyvä menestys euroviisuissa ja hulppea ura urkenee.
Vierailija kirjoitti:
Jos Käärijä olisi yksin baaritiskillä ja sä huomaisit sen siinä, niin mitä tekisit?
Menisin juttelemaan! Kääris on HOT, mutta mutta - jossain haastattelussa hän sanoi että hän voi hoitaa vaimon hommia kun toinen hoitaa miesten hommat 🤨 että olisiko sillä siellä tiskillä yksin ollessaan haussa mies vai nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon kyllä että laittaisivat nyt tuon kielitaidon kehittämisen ykköseksi hoidettavien asioiden listalla. Ja ihmettelen todella miten se voi noin huonolla tolalla ollakaan noin nuorella ihmisellä. Mutta onhan meitä joka junaan... Täytyy kyllä nostaa hattua asenteesta ja rohkeudesta. Moni olisi kauhuissaan tuossa tilassa mutta Käärijä vetää ylpeästi huonommallakin kielitaidolla.
Eipä peruskoulussa ja ammattikoulussa nyt ihan hirveän vahvaa kielitaitoa vielä luoda, jos ei ole itsellä kielikorvaa eikä motivaatiota kauheasti panostaa opiskeluun. Veljeni on samanlainen taustaltaan, ymmärtää kyllä kohtuu hyvin englantia (kun puhutaan tavanomaisista aiheista), mutta ikinä ei ole sitä joutunut koulun jälkeen missään puhumaan paria lausetta enempää, matkoillakin on aina ollut joku puhetaitoisempi matkassa mukana. Eihän se puhutaito silloin mihinkään kehity, vaikka passiivista sanavarastoa olisi enemmänkin.
Joo, tarkoitukseni ei ollut mollata Käärijää. Ymmärrän kyllä että kielet toisille vaikeampia. Tuntuu vaan tänä päivänä siltä että enkulta ei voi välttyä niin sitten ajattelee että kaikki imee sitä helposti itseensä. Toivottavasti kaverit tai tyttökaveri opettaa välillä, itse ainakin varmaan alkaisin puhua enkkua sille Käärijälle kotona jos olisin sen puoliso :D
Ja hyvä että tekee niitä videoita englanniksi, fanit tykkää ja kielitaito kehittyy vain käyttämällä. Sanatkin alkaa varmaan jäämään mieleen kohta eikä enää tarvitse kaverilta varmistaa mikä on t-paita englanniksi :D
Vierailija kirjoitti:
Käärijä laittanut takkiinsa roikkumaan heijastimen : ) Hyvä, että suojautuu pimeällä, moni aikuinen kun ei heijastinta käytä
Aivan samaa ajatus tuli jotain videota katsoessa. Hyvä esimerkki niin nuorille kuin vähän vanhemmillekin seuraajilleen!
Vierailija kirjoitti:
Saas nähdä onko Kärtsä tähdenlento vai tuleeko siitä meidän kultapoika jolla hyvä menestys euroviisuissa ja hulppea ura urkenee.
Euroviisuilla ei liene kovin kummoinen maine "uran urkeuttajana"......
Päinvastoin, voitto voi olla taakka, jos sitä ei osaa handlata. Käärijähän on sanonut, että jos voittaa, niin pottatukka lähtee Torilla ja sitten kohti uusia tuulia.
Toivottavasti se oli vitsi, sillä rakastan sen pottatukkaa
Vierailija kirjoitti:
Saas nähdä onko Kärtsä tähdenlento vai tuleeko siitä meidän kultapoika jolla hyvä menestys euroviisuissa ja hulppea ura urkenee.
En itse jaksa uskoa, että tästä tulee nyt uutta Cheek-ilmiötä, mutta kukapa sitä ikinä tietää, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Fanitan Käärijää vain tämän viisukisan yhteydessä, mutta muuten en ole mikään räpin ystävä yksittäisiä biisejä lukuun ottamatta. Jos Käärijä alkaa tehdä enemmänkin musiikkia, jossa nerokakasti yhdistelee erilaisia musiikkityylejä toisiinsa, niin sitten saatan innostuakin. Aika näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Käärijä olisi yksin baaritiskillä ja sä huomaisit sen siinä, niin mitä tekisit?
Menisin juttelemaan! Kääris on HOT, mutta mutta - jossain haastattelussa hän sanoi että hän voi hoitaa vaimon hommia kun toinen hoitaa miesten hommat 🤨 että olisiko sillä siellä tiskillä yksin ollessaan haussa mies vai nainen?
Taidat olla mies...ainahan kannattaa yrittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saas nähdä onko Kärtsä tähdenlento vai tuleeko siitä meidän kultapoika jolla hyvä menestys euroviisuissa ja hulppea ura urkenee.
En itse jaksa uskoa, että tästä tulee nyt uutta Cheek-ilmiötä, mutta kukapa sitä ikinä tietää, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Fanitan Käärijää vain tämän viisukisan yhteydessä, mutta muuten en ole mikään räpin ystävä yksittäisiä biisejä lukuun ottamatta. Jos Käärijä alkaa tehdä enemmänkin musiikkia, jossa nerokakasti yhdistelee erilaisia musiikkityylejä toisiinsa, niin sitten saatan innostuakin. Aika näyttää.
Sama täällä
Vierailija kirjoitti:
Tuolla ainakin puhuu siitä kun voitti tuon summan ja paljon puhuvat vedonlyönnistä muutenkin. Oli hyvä haastattelu, suosittelen. Alusta pitää kelata jonkun matkaa että Käärijä tulee.
Kiitos 😊
Vierailija kirjoitti:
Jos Käärijä olisi yksin baaritiskillä ja sä huomaisit sen siinä, niin mitä tekisit?
No heittäisin paidan pois, tietysti.
Tuosta enkun puhumisesta, luulen että Käärijälläkin on passiivinen osaaminen parempaa kuin aktiivinen, ja kokemattomuus voi viedä puihin, vaikka tuntuukin suhtautuvan tilanteeseen huumorilla. Samahan se on meillä monilla muillakin, myös itselläni. Peruskoulussa ja lukiossa enkku meni aina hyvin, ja yo:ssa se oli väkisin käytössä joka päivä esim. tenttikirjojen muodossa. Aktiivista puhumista olisi saanut kyllä olla merkittävästi enemmän varsinkin jo siellä peruskoulussa, ja siis muutakin kuin jotain ulkolukua.
Nyt kun kieltä ei arjessa joudu hirveästi käyttämään, se myös ruostuu. Luen ja kirjoitan toki sujuvasti, mutta voi jeesus kun vaikka kauppareissulla tulee joku ulkkari pyytämään apua, saatan hetken olla ihan kipsissä :D Löytyyhän se sieltä vaikkapa reissussa ollessa, ensimmäinen päivä menee takellellessa mutta hetken päästä huomaa jo ajattelevansa englanniksi.
No, siitä sitten vaan. :-D