Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
18821/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monelle juuri videon aggressiivisuus on ollut liikaa.

Aika monelle se metalliosuus on ollut juuri the juttu, miksi diggaavat ja innostuvat biisistä heti ensitahdeista. Jotkut ovat jopa harmitelleet, että se muuttuu lopussa kevyemmäksi. Enemmistön mielestä kappale on upea ja yllättävä juuri näin! Rasksamman ja hilpeämmän tanssimusan ihana kombo!

Vierailija
18822/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😍Supersymppis ex tempore haastattelu Sanomatalolta alkuviikosta. Asenne on 💯!

https://www.instagram.com/reel/CpMw4OWOL71/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Ihana. Tykkäsin vastauksesta siihen miten kestää paineet ja mitä sanoo, jos ei menestystä tule :D

Eihän Käärijä mikään hirveän lyhyet edes ole, jos tuossa videollakin on Katria (jolla takuulla korkoa kengissä) reippaasti pidempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18823/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti parantelevat koreografiaa. UMK esitys liian kotikutoinen. Kappale hyvä.

Kappale hyvä (se tosin väljähtyy kun usein kuuntelee), mutta esittäjä huono. Löllykkä. Ei ole asennetta, joka tarvitaan räpissä. En hahmota, onko se ollenkaan räppiä vai iskelmää.

Kenraali Vahvaa pakottava PB-faniko siellä?

Vierailija
18824/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti parantelevat koreografiaa. UMK esitys liian kotikutoinen. Kappale hyvä.

Kappale hyvä (se tosin väljähtyy kun usein kuuntelee), mutta esittäjä huono. Löllykkä. Ei ole asennetta, joka tarvitaan räpissä. En hahmota, onko se ollenkaan räppiä vai iskelmää.

Kenraali Vahvaa pakottava PB-faniko siellä?

Vaikea kuvitella cha cha chan esittäjäksi ketään muuta kuin Käärijää. Mutta: näitä versioita odotellessa, varmasti koviakin juttuja tulee.

Vierailija
18825/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä suomalaisia vaivaa? Ihan kuin osa yrittäisi tahallaan sabotoida Käärijän hyvät mahdollisuudet yrittämällä milloin mitäkin typerää kohua. Onko nää jotain katkeria PB-faneja, Oksasen woke-jengiä vai mitä? Ja tiedoksi, että Suomessa on edelleen mielipiteenvapaus.

On ihan asiallista pohtia tämän kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Jos täällä ääneen spekuloi asiaa, niin se on heti henkilökohtainen hyökkäys Käärijää vastaan? Itsekin tykkään Käärijän biisistä ja toivon onnea ja menestystä. En ole kuitenkaan "pää puskaan" -ihminen.

Se, että suhtautuu kriittisesti Sofi Oksasen ulostuloon, ei tarkoita sitä että olisi pää puskaan -ihminen. Miten itseään korottava kommentti!

Sanottiinko tuossa niin? Kyse oli siitä, että saa alapeukkuja, mikäli ääneen pohtii kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Vaikka jopa kannattaisi Käärijää, niin edes huolta ei saisi ilmaista. Aika naurettavaa. Luetun ymmärtäminen on joillekin vaikeaa.

Osa ei tajua vieläkään, että pitäisi ottaa tämä nyt opettavaisena asiana kun kansainväliselle kentälle lähtee pelaamaan. Tuollainen asenne, että se pitää salata herättää kaikista eniten epäluuloja. Fiksu selittää asian siten, että hyvä kun Sofi Oksanen kysyi tarkentavan kysymyksen, ettei sodanvastainen kanta jäänyt epäselväksi Helsingin Sanomien haastattelun jälkeen. Nyt on artisti todennut olevansa sotaa vastaan. Artisti seurasi hörhöjen juttuja vitsinä ja piste.

Joo mutta Oksasen tviitista tuli mieleen kuin Käärijä olisi suunnilleen joku Kreml-fani seurauksiltaan mikä teki myös hallaa Kärtsän maineelle joka näkyi esim siinä että joku yritti alkaa levittämään Oksasen sanomisia somessa yrittäen mustamaalata Käärijää. On vieläkin epäselvää seurasiko Käärijä Kremliä vai VKK:ta vai mitä kun Oksanen sai kuulostamaan Käärijän tosi jotenkin Venäjämieliseltä.

Jos levittää valheita, vääristelee totuutta ja aiheuttaa selvää hallaa toisen ihmisen maineelle, niin silloinhan kyseessä on kunnianloukkaus.

No ei. Kunnianloukkauksen täytyy koskea jotain oikeasti rikollista asiaa. Se olisi kunnianloukkaus jos Oksaska olisi syyttänyt Käärijää esim. maanpetoksesta, josta rangaistus on vankeutta. Mutta koska syytös oli täysin älytön, ei se voi minkään oikeuslaitoksen mukaan loukata kenenkään kunniaa. Naistakin saa epäiläl prostituoiduksi, vaikka jonkun mielestä sekin saattaa kuulostaa loukkaavalta.

Vierailija
18826/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä suomalaisia vaivaa? Ihan kuin osa yrittäisi tahallaan sabotoida Käärijän hyvät mahdollisuudet yrittämällä milloin mitäkin typerää kohua. Onko nää jotain katkeria PB-faneja, Oksasen woke-jengiä vai mitä? Ja tiedoksi, että Suomessa on edelleen mielipiteenvapaus.

On ihan asiallista pohtia tämän kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Jos täällä ääneen spekuloi asiaa, niin se on heti henkilökohtainen hyökkäys Käärijää vastaan? Itsekin tykkään Käärijän biisistä ja toivon onnea ja menestystä. En ole kuitenkaan "pää puskaan" -ihminen.

Se, että suhtautuu kriittisesti Sofi Oksasen ulostuloon, ei tarkoita sitä että olisi pää puskaan -ihminen. Miten itseään korottava kommentti!

Sanottiinko tuossa niin? Kyse oli siitä, että saa alapeukkuja, mikäli ääneen pohtii kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Vaikka jopa kannattaisi Käärijää, niin edes huolta ei saisi ilmaista. Aika naurettavaa. Luetun ymmärtäminen on joillekin vaikeaa.

Osa ei tajua vieläkään, että pitäisi ottaa tämä nyt opettavaisena asiana kun kansainväliselle kentälle lähtee pelaamaan. Tuollainen asenne, että se pitää salata herättää kaikista eniten epäluuloja. Fiksu selittää asian siten, että hyvä kun Sofi Oksanen kysyi tarkentavan kysymyksen, ettei sodanvastainen kanta jäänyt epäselväksi Helsingin Sanomien haastattelun jälkeen. Nyt on artisti todennut olevansa sotaa vastaan. Artisti seurasi hörhöjen juttuja vitsinä ja piste.

Joo mutta Oksasen tviitista tuli mieleen kuin Käärijä olisi suunnilleen joku Kreml-fani seurauksiltaan mikä teki myös hallaa Kärtsän maineelle joka näkyi esim siinä että joku yritti alkaa levittämään Oksasen sanomisia somessa yrittäen mustamaalata Käärijää. On vieläkin epäselvää seurasiko Käärijä Kremliä vai VKK:ta vai mitä kun Oksanen sai kuulostamaan Käärijän tosi jotenkin Venäjämieliseltä.

Jos levittää valheita, vääristelee totuutta ja aiheuttaa selvää hallaa toisen ihmisen maineelle, niin silloinhan kyseessä on kunnianloukkaus.

No ei. Kunnianloukkauksen täytyy koskea jotain oikeasti rikollista asiaa. Se olisi kunnianloukkaus jos Oksaska olisi syyttänyt Käärijää esim. maanpetoksesta, josta rangaistus on vankeutta. Mutta koska syytös oli täysin älytön, ei se voi minkään oikeuslaitoksen mukaan loukata kenenkään kunniaa. Naistakin saa epäiläl prostituoiduksi, vaikka jonkun mielestä sekin saattaa kuulostaa loukkaavalta.

Kunnianloukkaukseen syyllistyy Suomen rikoslain mukaan se, joka "esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa" tai muuten halventaa toista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18827/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä suomalaisia vaivaa? Ihan kuin osa yrittäisi tahallaan sabotoida Käärijän hyvät mahdollisuudet yrittämällä milloin mitäkin typerää kohua. Onko nää jotain katkeria PB-faneja, Oksasen woke-jengiä vai mitä? Ja tiedoksi, että Suomessa on edelleen mielipiteenvapaus.

On ihan asiallista pohtia tämän kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Jos täällä ääneen spekuloi asiaa, niin se on heti henkilökohtainen hyökkäys Käärijää vastaan? Itsekin tykkään Käärijän biisistä ja toivon onnea ja menestystä. En ole kuitenkaan "pää puskaan" -ihminen.

Se, että suhtautuu kriittisesti Sofi Oksasen ulostuloon, ei tarkoita sitä että olisi pää puskaan -ihminen. Miten itseään korottava kommentti!

Sanottiinko tuossa niin? Kyse oli siitä, että saa alapeukkuja, mikäli ääneen pohtii kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Vaikka jopa kannattaisi Käärijää, niin edes huolta ei saisi ilmaista. Aika naurettavaa. Luetun ymmärtäminen on joillekin vaikeaa.

Osa ei tajua vieläkään, että pitäisi ottaa tämä nyt opettavaisena asiana kun kansainväliselle kentälle lähtee pelaamaan. Tuollainen asenne, että se pitää salata herättää kaikista eniten epäluuloja. Fiksu selittää asian siten, että hyvä kun Sofi Oksanen kysyi tarkentavan kysymyksen, ettei sodanvastainen kanta jäänyt epäselväksi Helsingin Sanomien haastattelun jälkeen. Nyt on artisti todennut olevansa sotaa vastaan. Artisti seurasi hörhöjen juttuja vitsinä ja piste.

Joo mutta Oksasen tviitista tuli mieleen kuin Käärijä olisi suunnilleen joku Kreml-fani seurauksiltaan mikä teki myös hallaa Kärtsän maineelle joka näkyi esim siinä että joku yritti alkaa levittämään Oksasen sanomisia somessa yrittäen mustamaalata Käärijää. On vieläkin epäselvää seurasiko Käärijä Kremliä vai VKK:ta vai mitä kun Oksanen sai kuulostamaan Käärijän tosi jotenkin Venäjämieliseltä.

Jos levittää valheita, vääristelee totuutta ja aiheuttaa selvää hallaa toisen ihmisen maineelle, niin silloinhan kyseessä on kunnianloukkaus.

No ei. Kunnianloukkauksen täytyy koskea jotain oikeasti rikollista asiaa. Se olisi kunnianloukkaus jos Oksaska olisi syyttänyt Käärijää esim. maanpetoksesta, josta rangaistus on vankeutta. Mutta koska syytös oli täysin älytön, ei se voi minkään oikeuslaitoksen mukaan loukata kenenkään kunniaa. Naistakin saa epäiläl prostituoiduksi, vaikka jonkun mielestä sekin saattaa kuulostaa loukkaavalta.

Vähän yli kuukausi sitten kävi ilmi, että laulutaidon tai puheäänen arvostelu on kunnianloukkaus. Poliisikin oli tämän vahvistanut. Vai onko laki erilainen eri uhreille?

Vierailija
18828/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Possujuna on just mieleenpainuva, sellaista ihanan campia, joka saa ihmiset toteamaan "wtf i love this" Sopii euroviisuihin kuin nenä päähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18829/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä suomalaisia vaivaa? Ihan kuin osa yrittäisi tahallaan sabotoida Käärijän hyvät mahdollisuudet yrittämällä milloin mitäkin typerää kohua. Onko nää jotain katkeria PB-faneja, Oksasen woke-jengiä vai mitä? Ja tiedoksi, että Suomessa on edelleen mielipiteenvapaus.

On ihan asiallista pohtia tämän kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Jos täällä ääneen spekuloi asiaa, niin se on heti henkilökohtainen hyökkäys Käärijää vastaan? Itsekin tykkään Käärijän biisistä ja toivon onnea ja menestystä. En ole kuitenkaan "pää puskaan" -ihminen.

Se, että suhtautuu kriittisesti Sofi Oksasen ulostuloon, ei tarkoita sitä että olisi pää puskaan -ihminen. Miten itseään korottava kommentti!

Sanottiinko tuossa niin? Kyse oli siitä, että saa alapeukkuja, mikäli ääneen pohtii kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Vaikka jopa kannattaisi Käärijää, niin edes huolta ei saisi ilmaista. Aika naurettavaa. Luetun ymmärtäminen on joillekin vaikeaa.

Osa ei tajua vieläkään, että pitäisi ottaa tämä nyt opettavaisena asiana kun kansainväliselle kentälle lähtee pelaamaan. Tuollainen asenne, että se pitää salata herättää kaikista eniten epäluuloja. Fiksu selittää asian siten, että hyvä kun Sofi Oksanen kysyi tarkentavan kysymyksen, ettei sodanvastainen kanta jäänyt epäselväksi Helsingin Sanomien haastattelun jälkeen. Nyt on artisti todennut olevansa sotaa vastaan. Artisti seurasi hörhöjen juttuja vitsinä ja piste.

Joo mutta Oksasen tviitista tuli mieleen kuin Käärijä olisi suunnilleen joku Kreml-fani seurauksiltaan mikä teki myös hallaa Kärtsän maineelle joka näkyi esim siinä että joku yritti alkaa levittämään Oksasen sanomisia somessa yrittäen mustamaalata Käärijää. On vieläkin epäselvää seurasiko Käärijä Kremliä vai VKK:ta vai mitä kun Oksanen sai kuulostamaan Käärijän tosi jotenkin Venäjämieliseltä.

Jos levittää valheita, vääristelee totuutta ja aiheuttaa selvää hallaa toisen ihmisen maineelle, niin silloinhan kyseessä on kunnianloukkaus.

No ei. Kunnianloukkauksen täytyy koskea jotain oikeasti rikollista asiaa. Se olisi kunnianloukkaus jos Oksaska olisi syyttänyt Käärijää esim. maanpetoksesta, josta rangaistus on vankeutta. Mutta koska syytös oli täysin älytön, ei se voi minkään oikeuslaitoksen mukaan loukata kenenkään kunniaa. Naistakin saa epäiläl prostituoiduksi, vaikka jonkun mielestä sekin saattaa kuulostaa loukkaavalta.

Vähän yli kuukausi sitten kävi ilmi, että laulutaidon tai puheäänen arvostelu on kunnianloukkaus. Poliisikin oli tämän vahvistanut. Vai onko laki erilainen eri uhreille?

Onko tämä asia edennyt jotenkin tai mitenkään virkakoneistossa?

Vierailija
18830/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lavashowta pitää tietenkin kehittää. Sehän on selvä. Ja onko eurolava ja possujuna sopivia esitykseen? Minä sanon varovaisesti ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18831/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä suomalaisia vaivaa? Ihan kuin osa yrittäisi tahallaan sabotoida Käärijän hyvät mahdollisuudet yrittämällä milloin mitäkin typerää kohua. Onko nää jotain katkeria PB-faneja, Oksasen woke-jengiä vai mitä? Ja tiedoksi, että Suomessa on edelleen mielipiteenvapaus.

On ihan asiallista pohtia tämän kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Jos täällä ääneen spekuloi asiaa, niin se on heti henkilökohtainen hyökkäys Käärijää vastaan? Itsekin tykkään Käärijän biisistä ja toivon onnea ja menestystä. En ole kuitenkaan "pää puskaan" -ihminen.

Se, että suhtautuu kriittisesti Sofi Oksasen ulostuloon, ei tarkoita sitä että olisi pää puskaan -ihminen. Miten itseään korottava kommentti!

Sanottiinko tuossa niin? Kyse oli siitä, että saa alapeukkuja, mikäli ääneen pohtii kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Vaikka jopa kannattaisi Käärijää, niin edes huolta ei saisi ilmaista. Aika naurettavaa. Luetun ymmärtäminen on joillekin vaikeaa.

Osa ei tajua vieläkään, että pitäisi ottaa tämä nyt opettavaisena asiana kun kansainväliselle kentälle lähtee pelaamaan. Tuollainen asenne, että se pitää salata herättää kaikista eniten epäluuloja. Fiksu selittää asian siten, että hyvä kun Sofi Oksanen kysyi tarkentavan kysymyksen, ettei sodanvastainen kanta jäänyt epäselväksi Helsingin Sanomien haastattelun jälkeen. Nyt on artisti todennut olevansa sotaa vastaan. Artisti seurasi hörhöjen juttuja vitsinä ja piste.

Joo mutta Oksasen tviitista tuli mieleen kuin Käärijä olisi suunnilleen joku Kreml-fani seurauksiltaan mikä teki myös hallaa Kärtsän maineelle joka näkyi esim siinä että joku yritti alkaa levittämään Oksasen sanomisia somessa yrittäen mustamaalata Käärijää. On vieläkin epäselvää seurasiko Käärijä Kremliä vai VKK:ta vai mitä kun Oksanen sai kuulostamaan Käärijän tosi jotenkin Venäjämieliseltä.

Jos levittää valheita, vääristelee totuutta ja aiheuttaa selvää hallaa toisen ihmisen maineelle, niin silloinhan kyseessä on kunnianloukkaus.

No ei. Kunnianloukkauksen täytyy koskea jotain oikeasti rikollista asiaa. Se olisi kunnianloukkaus jos Oksaska olisi syyttänyt Käärijää esim. maanpetoksesta, josta rangaistus on vankeutta. Mutta koska syytös oli täysin älytön, ei se voi minkään oikeuslaitoksen mukaan loukata kenenkään kunniaa. Naistakin saa epäiläl prostituoiduksi, vaikka jonkun mielestä sekin saattaa kuulostaa loukkaavalta.

Vähän yli kuukausi sitten kävi ilmi, että laulutaidon tai puheäänen arvostelu on kunnianloukkaus. Poliisikin oli tämän vahvistanut. Vai onko laki erilainen eri uhreille?

Ei kai nyt sentään laulutaidon arvostelu ole kunnianloukkaus. Viittaat nyt JaloTiinan tapaukseen. Huorittelu sen sijaan täyttää kunnianloukkauksen kriteerit. JaloTiina sai myös tappouhkauksia. Näistä syistä häneen kohdistunut vihapuhe päätyi poliisin tutkintaan.

Ps. En ole PB- tai JaloTiina-fani.

Vierailija
18832/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaakaan on hyvin helppo ihastua niin platonisella kuin romanttisella tasolla. Hauskanpito, miellyttävä keskustelu, tsemppaava hymy ja aito välittäminen ovat vaaan valttikortteja ihmissuhteissa."

Harvinaisen osuva kuvaus Kärtsästä, vaikka ei uskoisi astrologiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18833/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä suomalaisia vaivaa? Ihan kuin osa yrittäisi tahallaan sabotoida Käärijän hyvät mahdollisuudet yrittämällä milloin mitäkin typerää kohua. Onko nää jotain katkeria PB-faneja, Oksasen woke-jengiä vai mitä? Ja tiedoksi, että Suomessa on edelleen mielipiteenvapaus.

On ihan asiallista pohtia tämän kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Jos täällä ääneen spekuloi asiaa, niin se on heti henkilökohtainen hyökkäys Käärijää vastaan? Itsekin tykkään Käärijän biisistä ja toivon onnea ja menestystä. En ole kuitenkaan "pää puskaan" -ihminen.

Se, että suhtautuu kriittisesti Sofi Oksasen ulostuloon, ei tarkoita sitä että olisi pää puskaan -ihminen. Miten itseään korottava kommentti!

Sanottiinko tuossa niin? Kyse oli siitä, että saa alapeukkuja, mikäli ääneen pohtii kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Vaikka jopa kannattaisi Käärijää, niin edes huolta ei saisi ilmaista. Aika naurettavaa. Luetun ymmärtäminen on joillekin vaikeaa.

Osa ei tajua vieläkään, että pitäisi ottaa tämä nyt opettavaisena asiana kun kansainväliselle kentälle lähtee pelaamaan. Tuollainen asenne, että se pitää salata herättää kaikista eniten epäluuloja. Fiksu selittää asian siten, että hyvä kun Sofi Oksanen kysyi tarkentavan kysymyksen, ettei sodanvastainen kanta jäänyt epäselväksi Helsingin Sanomien haastattelun jälkeen. Nyt on artisti todennut olevansa sotaa vastaan. Artisti seurasi hörhöjen juttuja vitsinä ja piste.

Joo mutta Oksasen tviitista tuli mieleen kuin Käärijä olisi suunnilleen joku Kreml-fani seurauksiltaan mikä teki myös hallaa Kärtsän maineelle joka näkyi esim siinä että joku yritti alkaa levittämään Oksasen sanomisia somessa yrittäen mustamaalata Käärijää. On vieläkin epäselvää seurasiko Käärijä Kremliä vai VKK:ta vai mitä kun Oksanen sai kuulostamaan Käärijän tosi jotenkin Venäjämieliseltä.

Jos levittää valheita, vääristelee totuutta ja aiheuttaa selvää hallaa toisen ihmisen maineelle, niin silloinhan kyseessä on kunnianloukkaus.

No ei. Kunnianloukkauksen täytyy koskea jotain oikeasti rikollista asiaa. Se olisi kunnianloukkaus jos Oksaska olisi syyttänyt Käärijää esim. maanpetoksesta, josta rangaistus on vankeutta. Mutta koska syytös oli täysin älytön, ei se voi minkään oikeuslaitoksen mukaan loukata kenenkään kunniaa. Naistakin saa epäiläl prostituoiduksi, vaikka jonkun mielestä sekin saattaa kuulostaa loukkaavalta.

Kunnianloukkaukseen syyllistyy Suomen rikoslain mukaan se, joka "esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa" tai muuten halventaa toista.

Ei se näin mene. Kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä. Kyse on julkisesta toiminnasta, jonka toimintaa on lupa arvostella, myös kärjekkäästi.

Jos jollakin olisi syytä loukkaantua Oksasen höpinöistä, se on tuo VKK-puolue, jonka väitetään tässä olevan sama kuin Kreml.

Vierailija
18834/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä suomalaisia vaivaa? Ihan kuin osa yrittäisi tahallaan sabotoida Käärijän hyvät mahdollisuudet yrittämällä milloin mitäkin typerää kohua. Onko nää jotain katkeria PB-faneja, Oksasen woke-jengiä vai mitä? Ja tiedoksi, että Suomessa on edelleen mielipiteenvapaus.

On ihan asiallista pohtia tämän kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Jos täällä ääneen spekuloi asiaa, niin se on heti henkilökohtainen hyökkäys Käärijää vastaan? Itsekin tykkään Käärijän biisistä ja toivon onnea ja menestystä. En ole kuitenkaan "pää puskaan" -ihminen.

Se, että suhtautuu kriittisesti Sofi Oksasen ulostuloon, ei tarkoita sitä että olisi pää puskaan -ihminen. Miten itseään korottava kommentti!

Sanottiinko tuossa niin? Kyse oli siitä, että saa alapeukkuja, mikäli ääneen pohtii kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Vaikka jopa kannattaisi Käärijää, niin edes huolta ei saisi ilmaista. Aika naurettavaa. Luetun ymmärtäminen on joillekin vaikeaa.

Osa ei tajua vieläkään, että pitäisi ottaa tämä nyt opettavaisena asiana kun kansainväliselle kentälle lähtee pelaamaan. Tuollainen asenne, että se pitää salata herättää kaikista eniten epäluuloja. Fiksu selittää asian siten, että hyvä kun Sofi Oksanen kysyi tarkentavan kysymyksen, ettei sodanvastainen kanta jäänyt epäselväksi Helsingin Sanomien haastattelun jälkeen. Nyt on artisti todennut olevansa sotaa vastaan. Artisti seurasi hörhöjen juttuja vitsinä ja piste.

Joo mutta Oksasen tviitista tuli mieleen kuin Käärijä olisi suunnilleen joku Kreml-fani seurauksiltaan mikä teki myös hallaa Kärtsän maineelle joka näkyi esim siinä että joku yritti alkaa levittämään Oksasen sanomisia somessa yrittäen mustamaalata Käärijää. On vieläkin epäselvää seurasiko Käärijä Kremliä vai VKK:ta vai mitä kun Oksanen sai kuulostamaan Käärijän tosi jotenkin Venäjämieliseltä.

Jos levittää valheita, vääristelee totuutta ja aiheuttaa selvää hallaa toisen ihmisen maineelle, niin silloinhan kyseessä on kunnianloukkaus.

No ei. Kunnianloukkauksen täytyy koskea jotain oikeasti rikollista asiaa. Se olisi kunnianloukkaus jos Oksaska olisi syyttänyt Käärijää esim. maanpetoksesta, josta rangaistus on vankeutta. Mutta koska syytös oli täysin älytön, ei se voi minkään oikeuslaitoksen mukaan loukata kenenkään kunniaa. Naistakin saa epäiläl prostituoiduksi, vaikka jonkun mielestä sekin saattaa kuulostaa loukkaavalta.

Vähän yli kuukausi sitten kävi ilmi, että laulutaidon tai puheäänen arvostelu on kunnianloukkaus. Poliisikin oli tämän vahvistanut. Vai onko laki erilainen eri uhreille?

Mitä luin niitä Tiinan saamia kommentteja, niin voi kun oltaisiinkin arvostelu häntä noin asiallisesti. Ne kommentit oli jotain paljon pahempaa, sellaisia, mitä kenenkään julkkisten ei kuuluisi saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18835/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lavashowta pitää tietenkin kehittää. Sehän on selvä. Ja onko eurolava ja possujuna sopivia esitykseen? Minä sanon varovaisesti ei ole.

Semmoinen hieman kieli poskessa meininki sopii esitykseen.

Jos jotain veren maku suussa ja isolla rahalla lähdetään voittamaan viisut- meininkiä joku haluaa, niin kannattaa katsoa Ruotsin Loreenin tattoo. 

Vierailija
18836/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijä on voittajaainesta. Hyvä kappale tai persoonallinen esitys. Itävalta voitti Köpiksessä kun niillä oli se parrakas Concita ja kappale ja esitys hyviä ja persoonallisia. Käärijällä myös persoonallinen esitys ja kappale hyvä. Ruotsilta tulee hyviäkappaleita. Ei erityisen persoonallisia.

On voittaja-ainesta, mutta itseäni huolestuttaa se, että live-esitys ei tällaisena yllä musikkivideon tunnelman tasolle ja saattaa siten heikentää potentiaalia huippumenestykseen. Sitä lavashowta pitäisi jotenkin vielä kehittää. Karsimalla turhaa pois ja kiteyttämällä oleellista. Toivoisin, että sitä genren vaihtumista osattaisiin live showssa korostaa yhtä hyvin kuin musiikkivideolla. Videolla se hahmon muuttuminen toiseksi toteutuu paremmin (peruukki ja vaatteen vaihto) ja se on erittäin hyvä tunnelmanluoja. Jotain samanlaista toivoisin Liverpooliin. Onko musavideon mukainen vaatteiden vaihto shown puolivälissä täysin hylätty idea? Tanssijoiden roolia voisi myös pienentää ja nostaa Käärijää enemmän keskiöön. Tärkeintä kuitenkin, ettei showsta tule liian sekavaa, mutta siinä olisi jotain yllättävää. En pistäisi pahaksi, jos eurolavatkin jäisivät pois.

Toisaalta kun monet maat eivät kuulemma käännä sanoituksia kuten Suomessa, se videon teema on tavallaan ihan turha ja enemmänkin sekava. Cha Cha -tanssijat paljon selkeämpi ja hauskempi juttu kieltä ymmärtämättömille.

Aika monelle juuri videon aggressiivisuus on ollut liikaa.

Tiedostakaa, että Liverpoolissa nähtävä esitys on oltava identtinen UMK liven kanssa.

Osa kommantoijista ehdottaa esitykseen suuria muutoksia....niin ei saa tehdä, säännöt kieltää.

Eli sen mitä näitte UMKlavalla, sen näettä Liverpoolissa (pienet muutokset sallitaan).

En tiedä, koskeeko muutoskielto myös esiintyjän asua?

Btw..videon aggressiivisuus oli itsellenikin liikaa. Tuli vahva vaikutelma, että mukana on oikeaa vihaa jotain kohtaan. Eikä mielikuvani ole siitä muuksi muuttunut.

Vierailija
18837/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä suomalaisia vaivaa? Ihan kuin osa yrittäisi tahallaan sabotoida Käärijän hyvät mahdollisuudet yrittämällä milloin mitäkin typerää kohua. Onko nää jotain katkeria PB-faneja, Oksasen woke-jengiä vai mitä? Ja tiedoksi, että Suomessa on edelleen mielipiteenvapaus.

On ihan asiallista pohtia tämän kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Jos täällä ääneen spekuloi asiaa, niin se on heti henkilökohtainen hyökkäys Käärijää vastaan? Itsekin tykkään Käärijän biisistä ja toivon onnea ja menestystä. En ole kuitenkaan "pää puskaan" -ihminen.

Se, että suhtautuu kriittisesti Sofi Oksasen ulostuloon, ei tarkoita sitä että olisi pää puskaan -ihminen. Miten itseään korottava kommentti!

Sanottiinko tuossa niin? Kyse oli siitä, että saa alapeukkuja, mikäli ääneen pohtii kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Vaikka jopa kannattaisi Käärijää, niin edes huolta ei saisi ilmaista. Aika naurettavaa. Luetun ymmärtäminen on joillekin vaikeaa.

Osa ei tajua vieläkään, että pitäisi ottaa tämä nyt opettavaisena asiana kun kansainväliselle kentälle lähtee pelaamaan. Tuollainen asenne, että se pitää salata herättää kaikista eniten epäluuloja. Fiksu selittää asian siten, että hyvä kun Sofi Oksanen kysyi tarkentavan kysymyksen, ettei sodanvastainen kanta jäänyt epäselväksi Helsingin Sanomien haastattelun jälkeen. Nyt on artisti todennut olevansa sotaa vastaan. Artisti seurasi hörhöjen juttuja vitsinä ja piste.

Joo mutta Oksasen tviitista tuli mieleen kuin Käärijä olisi suunnilleen joku Kreml-fani seurauksiltaan mikä teki myös hallaa Kärtsän maineelle joka näkyi esim siinä että joku yritti alkaa levittämään Oksasen sanomisia somessa yrittäen mustamaalata Käärijää. On vieläkin epäselvää seurasiko Käärijä Kremliä vai VKK:ta vai mitä kun Oksanen sai kuulostamaan Käärijän tosi jotenkin Venäjämieliseltä.

Jos levittää valheita, vääristelee totuutta ja aiheuttaa selvää hallaa toisen ihmisen maineelle, niin silloinhan kyseessä on kunnianloukkaus.

No ei. Kunnianloukkauksen täytyy koskea jotain oikeasti rikollista asiaa. Se olisi kunnianloukkaus jos Oksaska olisi syyttänyt Käärijää esim. maanpetoksesta, josta rangaistus on vankeutta. Mutta koska syytös oli täysin älytön, ei se voi minkään oikeuslaitoksen mukaan loukata kenenkään kunniaa. Naistakin saa epäiläl prostituoiduksi, vaikka jonkun mielestä sekin saattaa kuulostaa loukkaavalta.

Vähän yli kuukausi sitten kävi ilmi, että laulutaidon tai puheäänen arvostelu on kunnianloukkaus. Poliisikin oli tämän vahvistanut. Vai onko laki erilainen eri uhreille?

Ei kai nyt sentään laulutaidon arvostelu ole kunnianloukkaus. Viittaat nyt JaloTiinan tapaukseen. Huorittelu sen sijaan täyttää kunnianloukkauksen kriteerit. JaloTiina sai myös tappouhkauksia. Näistä syistä häneen kohdistunut vihapuhe päätyi poliisin tutkintaan.

Ps. En ole PB- tai JaloTiina-fani.

Päätyikö se?

Vierailija
18838/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abba sata vuotta sitten, Måneskin viime vuonna. Siinä kaksi, joista seurasi maailmanlaajuisesti jotakin. Itse en edes kuunnellut kovin moneen kertaan M:n voittokappaletta, vaikka ehdalta rockilta kuulostikin, mutta kun löysin muutaman videon missä laulaja sai näyttää mihin pystyy (italiankielisiä), niin siinä meni viime kesä, niitä haltioituneena kuunnellessa ja katsellessa. Bändillä on taianomainen tapa ilmaista rytmiä; kuin olisivat yksi ja sama keho.

Umk:hon tämä liittyy siten että ihmetyttää Suomen edustajaksi valitun suhteen, kun hän sanoo menevänsä voittamaan. Mihin hän sitä voittoa tarvitsee, jos Suomessa hänestä on jo noussut ilmiö? Hänhän tarvitsee ison porukan ympärilleen, jos kansainvälistä uraa haluaisi. Vaikea tuon kaltaista hahmoa on kuvitella isompiin ympyröihin vain suitsista vetelemään. Riittäisiköhän kommunikointiin kehonkieli, kun kyseessä on kuitenkin pisnes? Mitähän lie miettii tykönään - pian pitää tehdä valintoja. 

Hyvä hänen osaltaan, kun edustuspaikka lohkesi. Suomessakin pärjää pari vuotta hyvin, jos jaksaa vain riehua eikä tule uutta koronaa.

Mitenkä muuten kävi Lordin maailmanmenestyksen? Onko joku seurannut?

Juuri tuosta syystä olen hemmetin iloinen kun PB tuli kakkoseksi.

Vierailija
18839/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä umk-haastattelussa Käärijältä kysyttiin mikä on hänen suurin tavoitteensa elämässä. Vastasi, että olla onnellinen ja terve, sekä saada muut ihmiset hymyilemään ja nauramaan. Tuossa viimeisessä on ainakin onnistunut. :)

Vierailija
18840/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti parantelevat koreografiaa. UMK esitys liian kotikutoinen. Kappale hyvä.

Kappale hyvä (se tosin väljähtyy kun usein kuuntelee), mutta esittäjä huono. Löllykkä. Ei ole asennetta, joka tarvitaan räpissä. En hahmota, onko se ollenkaan räppiä vai iskelmää.

Kenraali Vahvaa pakottava PB-faniko siellä?

En tiedä, kuka on Kenraali Vahva. Miten hän liittyy edes Käärijään? En ymmärrä kommenttiasi. En tykkää Käärijästä, enkä räpistä ylipäätänsä ollenkaan.

Ketju on lukittu.