UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.
Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.
Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.
Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.
Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.
Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.
Suomi on osallistunut euroviisuihin ties kuinka monta kertaa, mutta onko koskaan aiemmin ollut puhettakaan edustajan englannin kielen taidosta tai pystyykö tämä hoitamaan kv-pressin. Paljon enemmän on ollut huolta siitä, kuinka itse esitys sujuu ja tuleeko pisteitä.
No mutta kun jostain on pakko päästä valittamaan ja murehtimaan etukäteen. Ei voi millään vaan antaa nyt ihmisen olla ilman negailua.
Niinpä. Kyllä se on pakko jonkun meitä kokoajan muistuttaa, että Käärijä ei välttämättä voita, vaikka me täällä kuinka hehkutetaan. Kun ei itse osata sitä vaihtoehtoa ajatella...
Saisikohan tuosta kielitaidosta nyt jotenkin sen seuraavan kohun pakotettua? "Skandaali! Suomen viisumenestys vaakalaudalla! Käärijä tunnustaa, ettei ollut koulussa kovin lahjakas oppimaan kieliä - YLE unohti tarkistaa asian etukäteen"
Tuskinpa siitä ihan skandaalia saadaan aikaiseksi, mutta se on varmaa, että asia pysyy pinnalla joka tapauksessa ainakin puheen, ihmettelyn ja naureskelun tasolla. Muuten Ylellä kenellekään ei varmastikaan kenellekään tullut mieleen tarkistaa kielitaitoasiaa, mutta jatkossa tulee.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on osallistunut euroviisuihin ties kuinka monta kertaa, mutta onko koskaan aiemmin ollut puhettakaan edustajan englannin kielen taidosta tai pystyykö tämä hoitamaan kv-pressin. Paljon enemmän on ollut huolta siitä, kuinka itse esitys sujuu ja tuleeko pisteitä.
No mutta kun jostain on pakko päästä valittamaan ja murehtimaan etukäteen. Ei voi millään vaan antaa nyt ihmisen olla ilman negailua.
Niinpä. Kyllä se on pakko jonkun meitä kokoajan muistuttaa, että Käärijä ei välttämättä voita, vaikka me täällä kuinka hehkutetaan. Kun ei itse osata sitä vaihtoehtoa ajatella...
Saisikohan tuosta kielitaidosta nyt jotenkin sen seuraavan kohun pakotettua? "Skandaali! Suomen viisumenestys vaakalaudalla! Käärijä tunnustaa, ettei ollut koulussa kovin lahjakas oppimaan kieliä - YLE unohti tarkistaa asian etukäteen"
Varmasti saa... vaikka Kärtsä kieltämättä on tämän puutteensa kanssa ollut ihan realisti, eikä toisaalta ole sitä mitenkään erityisesti nolostellut. Se on oikeastaan pieni ihme suomalaisten keskuudessa, eihän täällä tohdita sanoa mitään, jos se ei mene kieliopillisesti 100% korrektisti. Myönnän ongelman myös itsessäni, ja esim Briteissä käydessä ensimmäinen päivä on tuskaa, kunnes kieli alkaa taas tulla spontaanisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijän eilinen Putous-vetokin noussut YouTuben trendaaviin. Neljä Kärtsä-videota jo siellä.
Se on ihan vaan Suomen trendilista, ei siis kerro juuri mistään, kun kyse on kuitenkin tämän hetken kuumimmasta puheenaiheesta maassa. Maailmalla tuskin mikään Roni Back tai tuo Putous-pätkäkään jaksaa isommin kiinnostaa. ;-)
Kai nuo videot näkyy ulkomaillakin?
Yt näyttää maakohtaiset trendaavat jne. Kun laitat VPN:n päälle niin näet muiden maiden trendaavat sen mukaan, että missä ikäänkuin VPN:n mukaan olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Tuolla tavalla ammattilainen vastaa: empaattisesti ja yksiselitteisesti. Näki kyllä, ettei Ukrainan ESC Clubin edustajalla ollut helppoa noin tunteellisella hetkellä. Jos ei mitään muuta englanniksi itkevälle ihmiselle keksi sanoa niin Thats fine/ok on ihan hyvin sanottu. Se osoittaa, että toisella on oikeus tunteisiinsa ja saa itkeä jos itkettää.
Anteeksi, kun otan tämän typerän aiheen vieläkin esille, mutta siis epäilevätkö jotkut että Käärijä samassa tilanteessa toimisi jotenkin epäkunnioittavasti? Nokka pystyssä kääntäisi vain päänsä pois vai mitä ihmettä? Olen kyllä ihan sata varma, että hän antaisi tasan niin empaattisen ja Käärijämäisen sympaattisen reaktion tälle itkevälle naiselle, kuin millaisena on nytkin koko ajan esiintynyt.
Aikamoista aliarvioimista taas vaihteeksi.
Paitsi, että hänen kielitaitonsa ei riittäisi tuollaiseen reagoimiseen niin kuin Eerolla ja Laurilla oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Ei saakeli. Sofi Oksanen pitäisi saada tästä jonkinlaiseen vastuuseen. Aivan hirveää, miten läntisessä maailmasta on tullut tämmöinen totalitaristinen valtio. Ja kaikki lähti jostain hiton INSTASEURAAMISESTA.
Instaseuraamisesta kaikki lähtee.
Läpinäkyvää että YLE ja UMK oli sanoittanut Käärijän perjantaisen jutun. Ei se hänen omaa "käsialaansa" ollut. Laitettu sanomaan noin.
En tiedä, miten paljon tuollainen syö miestä.
Että joutuu sanomaan sitä mitä ei tarkoita.
Valheellisesti muuttamaan mielipiteitään, että tulisi hyväksytyksi.
Viisut ei ole koko elämä.
Jos alat sanomaan sitä mitä et tarkoita vain siitä syystä, että et tulisi loukanneeksi ketään, sehän on rasittavaa pidemmän päälle.
Ehkä Jere joutuu jossain kohtaa tämän kevään aikana miettimään onko rehellisyys itseään kohtaan hänelle tärkeää ja kaiken tämän arvoista.
Tai sitten ei mieti, jolloin sammakoita voi suusta tulla.
Käärijä on hyvä esimerkki artistista, joka ei ole valmistaunut eikä valmis Euroviisuihin. Hän kuuluu niihin, jotka lähtivät hakemaan UMK:hon näkyvyyttä Suomessa, ei todellakaan tavoittelemaan ensisijaisesti euroviisuedustuspaikkaa ja kansainvälistä näkyvyyttä. En ole uskonut ollenkaan hänen kommentteihinsa, että hän on seurannut aina Euroviisuja nähtyäni videon, jossa hänelle tehtiin testi kymmenen viime vuoden euroviisuvoittajan tunnistamisesta - hyvin huonosti tunnisti. Käärijälle itselleen olisi ollut paljon parempi, jos hän ei olisi voittanut. Saisi nyt rauhassa keskittyä keikkailuun Suomessa ja uuden musiikin tekoon.
Huokaisisin helpotuksesta, jos Käärijä vapautettaisiin palvelemaan suomalaisia palvovia fanejaan suursuosiostaan nauttien ja Britanniaan lähetettäisiin edustamaan valmis paketti eli Robin. Ehkei tulisi voittoa (ei tule Käärijällekään), mutta ihan varmasti hyvästä live-esiintymisestä äänestyspisteitä tulisi tarpeeksi finaaliin ja roppakaupalla hyvää palautetta Suomelle.
Mistä nyt juuri Robinin lähettäminen tulikin mieleesi? Eiks hän ollut vasta neljäs tuloksissa?
Robin on rautainen ammattilainen. Ruotsin tai Tanskan artistin kappaleena olisi ollut kärkikahinoissa. Vain Gustaphin Because of You olisi ollut myös puhdas funk-kappale.
Usko nyt vaan, että ainakaan tuolla sovituksella sillä biisillä ei olisi Liverpoolissa ollut kärkikahinoihin mitään asiaa. Ei edes, vaikka sen olisi esittänyt joku vielä rautaisempi ammattilainen. Vika oli biisissä, joka oli aivan liian turvallinen valinta tällaiseen kisaan. Liian perusmiellyttävä ja tasainen ilman mitään mahdollisuuksia erottua massasta muuten kuin ehkä genren osalta.
Vaikea löytää rautaisempaa ammattilaista kuin Robin vetämään sitä esitystä, mikä UMK-finaalissa nähtiin. Kyllä se olisi Liverpoolissakin erottunut joukossa esityksen omaperäisyydellä ja vaikeudella ja sillä, miten puhtaasti ja varmasti hän pystyi laulamaan niin liikunnallisen ja vaikea esityksen aikana. Sitä paitsi tuolla musiikkigenrellä on hyvin paljon suosiota maailmanlaajuisesti.
Harmillista, että juuri kansainväliset raadit jättivät hänet viimeiseksi. Tai jaetulle viimeiselle sijalle BP:n kanssa.
Tuossa ei ole kaikkia viisumaita. Suomen ulkomaalaisraati koostuu viisufaneista ja viisuympyröistä tutuista tyypeistä, jotka suostuvat UMK-raatiin.
UMK:ssa kappaleita verrataan toisiinsa. Viisuissa semifinaalin kappaleita verrataan toisiinsa. Finaalissa musiikin ammattilaisista koostuvat raadit antavat osan pisteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.
Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.
Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.
Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.
Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.
Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.
Suomi on osallistunut euroviisuihin ties kuinka monta kertaa, mutta onko koskaan aiemmin ollut puhettakaan edustajan englannin kielen taidosta tai pystyykö tämä hoitamaan kv-pressin. Paljon enemmän on ollut huolta siitä, kuinka itse esitys sujuu ja tuleeko pisteitä.
No mutta kun jostain on pakko päästä valittamaan ja murehtimaan etukäteen. Ei voi millään vaan antaa nyt ihmisen olla ilman negailua.
Niinpä. Kyllä se on pakko jonkun meitä kokoajan muistuttaa, että Käärijä ei välttämättä voita, vaikka me täällä kuinka hehkutetaan. Kun ei itse osata sitä vaihtoehtoa ajatella...
Saisikohan tuosta kielitaidosta nyt jotenkin sen seuraavan kohun pakotettua? "Skandaali! Suomen viisumenestys vaakalaudalla! Käärijä tunnustaa, ettei ollut koulussa kovin lahjakas oppimaan kieliä - YLE unohti tarkistaa asian etukäteen"
Tuskinpa siitä ihan skandaalia saadaan aikaiseksi, mutta se on varmaa, että asia pysyy pinnalla joka tapauksessa ainakin puheen, ihmettelyn ja naureskelun tasolla. Muuten Ylellä kenellekään ei varmastikaan kenellekään tullut mieleen tarkistaa kielitaitoasiaa, mutta jatkossa tulee.
Ai kun kamala! Voi sitä myötähäpeän määrää, jos joku maailmalla naureskelee meidän Käärijän kielitaidolle. Pitäisikö laittaa ihan kansalaisaloite pystyyn nyt siitä, ettei meidän verorahoilla enää ikinä vahingossa kustanneta Euroviisuihin edustajaa, jolla englanti ei ole tarpeeksi sujuvaa? Onhan se hirveää, kun pitää tavallisen kansalaisen tuntea aina jostain myötähäpeää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
No voi nyt hyvä tavaton. Eiköhän ne maailmalla ymmärrä, että kaikki nyt ei vaan osaa sitä kieltä yhtä hyvin, edes täällä onnellisten Suomessa. Jossain Saksassakin on kasapäin nuoria ihmisiä, jotka ei puhu sitä Käärijänkään vertaa, kokemusta on.
Meinasitko ihan tosissasi, että kielitaito haastattelutilanteessa on jollekin viisukatsojalle kynnyskysymys olla äänestämättä esiintyjää, jonka esityksestä muuten pitää eniten? Onko sulle joskus käynyt näin? Muistuttaisin myös, että Suomen ratkaisevin esityskin on ihan suomenkielinen ja "tulkattu" tekstityksellä muihin maihin. Hyvin se silti on uponnut ihmisiin, joten miksi jostain englannin kielestä pitää ihan väkisin yrittää tehdä tässä nyt jotain ongelmaa? Eri asia olisi, jos Käärijä myös laulaisi rallienglannilla.
Käännökset ja tekstitykset ovat vain Suomessa ja Virossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.
Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.
Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.
Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.
Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.
Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.
Suomi on osallistunut euroviisuihin ties kuinka monta kertaa, mutta onko koskaan aiemmin ollut puhettakaan edustajan englannin kielen taidosta tai pystyykö tämä hoitamaan kv-pressin. Paljon enemmän on ollut huolta siitä, kuinka itse esitys sujuu ja tuleeko pisteitä.
No mutta kun jostain on pakko päästä valittamaan ja murehtimaan etukäteen. Ei voi millään vaan antaa nyt ihmisen olla ilman negailua.
Niinpä. Kyllä se on pakko jonkun meitä kokoajan muistuttaa, että Käärijä ei välttämättä voita, vaikka me täällä kuinka hehkutetaan. Kun ei itse osata sitä vaihtoehtoa ajatella...
Saisikohan tuosta kielitaidosta nyt jotenkin sen seuraavan kohun pakotettua? "Skandaali! Suomen viisumenestys vaakalaudalla! Käärijä tunnustaa, ettei ollut koulussa kovin lahjakas oppimaan kieliä - YLE unohti tarkistaa asian etukäteen"
Tuskinpa siitä ihan skandaalia saadaan aikaiseksi, mutta se on varmaa, että asia pysyy pinnalla joka tapauksessa ainakin puheen, ihmettelyn ja naureskelun tasolla. Muuten Ylellä kenellekään ei varmastikaan kenellekään tullut mieleen tarkistaa kielitaitoasiaa, mutta jatkossa tulee.
Ei tule ja tuskin tulee.
Käärijä on ihana persoona ja hänekllä on hyvä kappale mutta kaikki ei lämpene Käärijälle. Enemmistö vaikuttais tykkäävän. Toivon ettei esitys ole Liverpoolissa samanlainen kuin UMK:ssa. Se oli vähän sekalainen.Parempi kokonaisuus niin pärjätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.
Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.
Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.
Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.
Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.
Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.
Suomi on osallistunut euroviisuihin ties kuinka monta kertaa, mutta onko koskaan aiemmin ollut puhettakaan edustajan englannin kielen taidosta tai pystyykö tämä hoitamaan kv-pressin. Paljon enemmän on ollut huolta siitä, kuinka itse esitys sujuu ja tuleeko pisteitä.
No mutta kun jostain on pakko päästä valittamaan ja murehtimaan etukäteen. Ei voi millään vaan antaa nyt ihmisen olla ilman negailua.
Niinpä. Kyllä se on pakko jonkun meitä kokoajan muistuttaa, että Käärijä ei välttämättä voita, vaikka me täällä kuinka hehkutetaan. Kun ei itse osata sitä vaihtoehtoa ajatella...
Saisikohan tuosta kielitaidosta nyt jotenkin sen seuraavan kohun pakotettua? "Skandaali! Suomen viisumenestys vaakalaudalla! Käärijä tunnustaa, ettei ollut koulussa kovin lahjakas oppimaan kieliä - YLE unohti tarkistaa asian etukäteen"
Tuskinpa siitä ihan skandaalia saadaan aikaiseksi, mutta se on varmaa, että asia pysyy pinnalla joka tapauksessa ainakin puheen, ihmettelyn ja naureskelun tasolla. Muuten Ylellä kenellekään ei varmastikaan kenellekään tullut mieleen tarkistaa kielitaitoasiaa, mutta jatkossa tulee.
Ai kun kamala! Voi sitä myötähäpeän määrää, jos joku maailmalla naureskelee meidän Käärijän kielitaidolle. Pitäisikö laittaa ihan kansalaisaloite pystyyn nyt siitä, ettei meidän verorahoilla enää ikinä vahingossa kustanneta Euroviisuihin edustajaa, jolla englanti ei ole tarpeeksi sujuvaa? Onhan se hirveää, kun pitää tavallisen kansalaisen tuntea aina jostain myötähäpeää...
Tässä taas yksi esimerkki millainen asenneongelma meillä on kielten puhumista ja opettelua kohtaan, vaikka muka ollaan siinä niin kovin hyviä. Jos et osaa jo valmiiksi loistavasti, niin parempi vain että tukit turpasi ja pysyt kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
En äänestäisi sitä Puolan Blankaa, vaikka se olisi itse Jeesus.
Erikoinen asenne täällä sotaa kohtaan alapeukuista päätellen. Sota onkin nyt ihan pikkujuttu. Mitäpä siitä, että se vaikuttaa myös kotimaan asioihin vielä vuosikausia. Pikkujuttu myös tämä sähkönhintojen nousu elintarvikkeista puhumattakaan. Ei muuta kuin pää pensaaseen. Joko täällä kommentoi enimmäkseen elämänkouluja käyneet varttuneemmat henkilöt tai sen ikäinen nuoriso, joka elää vaihetta, jossa ei kiinnosta muu kuin oma napa ja seuraavat bileet.
Suomi ei ole sodassa. Joten itse en kyllä välitä Ukrainan ja Venäjän sodasta. Enkä ole paljoa seurannutkaan.
Olen kuitenkin sitä mieltä että on vain hyvä, jos ajattelee tuon asian itse eikä anna minkään tahon vaikuttaa omiin päätelmiin.
Tällaisessa tilanteessa on vaara, että alatkin ajamaan jonkun toisen agendaa, etkä omaa.
Kyllä se sota koskettaa koko Eurooppaa - ja muutakin maailmaa. On kyse isoista asioista. Ja onhan Suomikin varautunut sotaan tuon jälkeen ihan eri tavalla kuin ennen.
Miksi sitten Euroviisut järjestetään nåin kriittisessä tilanteessa? Jopa Ukrainalla on oma edustaja, Venäjällä ei ole, koska sitä ei päästetä mukaan.
En ihan ymmärrä ajatuksenjuoksuasi..
Se on vastaus edelliseen "sota koskettaa koko Eurooppaa". Ihan kuin tässä elettäisiin sotatoimien keskellä, mutta kuitenkin lähes 40 Euroopan maata varautuu täyttä päätä johonkin laulukilpailuun. Ristiriitaista.
Toisen maailmansodan mainingeissa kukoisti Hollywoodin viihdeteollisuus. Ihmiset janosivat kepeyttä ja iloa. Valoa ja iloa...
Ukrainalaiset ovat kehuneet sitä, että ovat saaneet katsoa UMK-finaalin ukrainaksi selostettuna. Siellä on esimerkiksi Kiovassa ihan ulkonaliikkumiskielto voimassa eli he tarvivat sitä iloa ja viihdettä sekä muun maailman tukea. Yle on Ukrainassa hyvässä maineessa ukrainankielisen Elämäni biisi-jakson vuoksi, joka näytettiin Ukrainan televisiossa.
On ukrainalaisia, jotka tulkitsevat Käärijän biisin rankan viikon olevan ukrainalaisten maanpuolustuksen rankkuutta symbolisoivaa ja kappaleen lopun kutsuvan ukrainalaisia tiiviimpään yhteyteen muun Euroopan kanssa voiton jälkeen.
Ukrainalaiset miehet uskaltavat tanssia, laulaa ja hupsutella eli heillekin kappale on poljentoineen ja tunnelmineen kuin kannustuslaulu. Se, ettei osaa suomea jättää heille fantasialle tilaa ja antaa Käärijän äänen puhua. Kun Käärijä ei laula kuin ammattilainen koetaan jopa myös sellaisena, että joka pojalla ja ukolla on myös lupa laulaa mukana.
Eli ei ole outoa jos sitä iloa, valoa ja hupsuttelua halutaan myös Ukrainassa edes hetken verran elämään. Käärijän kappaleessa ei mainita maita ja siten kappale koetaan omistetun enemmän kaikille. PB aiheutti pettymyksen ukrainalaiskatsomossa kun Ukrainan auringonkukkia ei mainittu kappaleessa. Jopa krapula Sunny Beachilla oli tärkeämpää.
Ukrainan jury antoi kuitenkin Robinille 12 pistettä.
Ukrainalaiset pitivät esityksestä. Ukrainassa asui ennen sodan alkua 45 miljoonaa ihmistä. Siellä on vieläkin laaja musiikkiskene laidasta laitaan. Ukrainalaiset rakastavat hyviä esityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.
Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.
Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.
Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.
Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.
Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.
Suomi on osallistunut euroviisuihin ties kuinka monta kertaa, mutta onko koskaan aiemmin ollut puhettakaan edustajan englannin kielen taidosta tai pystyykö tämä hoitamaan kv-pressin. Paljon enemmän on ollut huolta siitä, kuinka itse esitys sujuu ja tuleeko pisteitä.
Niin. Jotta pitäisitkö enkkukaheli jo suusi kiinni. Tai perusta ketju, joka käsittelee kielitaidon merkitystä laulukisoissa.
Amen. Itsekin haukun Olli Rehnin englannin joka käänteessä kun vaan mahdollista, mutta onhan se nyt ihme, jos kevyen laulukilpailun edustajan pitäisi puhua sujuvaa englantia! Todellakaan ei tarvitse, varsinkaan euroviisuissa, joiden idea on tuoda esille kunkin maan yksilöllisiä piirteitä. Ulkopoliitikan johtajan pitäisi mielestäni puhua todella hyvää ja sujuvaa englantia nykymaailmassa, euroviisuehdokkaan todellakaan ei tarvitse.
🤭 Nyt vkk vapauden liiton putteporukka on suutahtanut Käärijälle kun "petti" heidät(!) Haukutaan pelkuriksi, hörhöksi, wef orjaksi tms. Ikävä että Käärijä-kulta joutuu lukemaan tollasta -jos lukee- mutta muuten vaan hyväksi. Sitten voikin avautua näiden maalittamisesta ja samalla tehokkaasti sanoutua heistä irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin äsken Serbian Luke Blackin viisukappaleen, siinä on ehkä kova kilpailija Käärijälle. En usko että voi päihittää koska Cha cha cha'ssa on se omanlainen vahva energia ja tietysti Kärtsärin karisma. Mutta ei huono tuo Serbia ollenkaan.
Kyllä, tämä tulee viemään Kärtsäriltä pisteitä koska jos tykkää erikoisesta musiikista Luke Black menee tässä vielä ylemmäs ja jotkut on ränkänneet top-listoillaan tätä Cha Cha Chan edelle ketkä on ennen nostaneet Käärijän ykkäseksi. Toisaalta sen kokeellisuus ja ehkä biisin tarttuvuuden puute voi karkoittaa äänestäjiä. Tämä on kanssa niitä rakastaa/vihaa biisejä. Serbia pärjäsi tosin viimevuonna kokeellisella biisillä kanssa kohtuuhyvin.
Biisin musiikkivideossa tanssijat on myös kiinni jossakin samannäköisesti kuin Käärijällä, jotkut tanssiliikkeetkin muistuttaa vähän Käärijäshown moshausta semisti (muita yhtymäkohtia ei olekaan, tämä Luken show on aika synkkä siinä missä Kärtsän muuttuu valoisen iloiseksi loppua kohden)..
Kuka antaa serbialle pisteitä? Unkarikaan ei osallistu.
Muut Balkanin maat?
Aiemmin sanottu jo monta keraa että tänä vuonna äänestys on avoinna myös muiden kuin kisamaiden kansalaisille, Rest of the World on lisätty yhdeksi "äänestymaaksi". Eiköhän ne Unkarilaisetkin pääse äänestämään tuossa, tosin heillä on nyt vähemmän äänivaltaa. Mutta jos äänestäjiä on ympä maailmaa, ei kukaan voi ennakoida, mistä niitä ääniä kenellekin tulee.
Juniori euroviisuissa sai käsittääkseni äänestää vapaasti ympäri maailmaa, mutta tästä huolimatta voittaja löytyi ja vieläpä just oikea voittaja.
Sen sijaan äärimmäisen noloa oli somekirjoittelu, jossa pettyneet aikuiset purkivat pettymystään ja haukkuivat 12-13-vuotiasta lasta häpeilemättä.
Miten tuo nyt liittyy tähän äänestykseen?
Siihen että joku epäili äänestyksen menevän vituralleen, kun amerikkalaisetkin pääsevät äänestämään. Kauhuskenaariossa oli äänten ostamista yms. Jos tuo toimi junioreissa, niin miksei sitten senioreissakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.
Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.
Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.
Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.
Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.
Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.
Suomi on osallistunut euroviisuihin ties kuinka monta kertaa, mutta onko koskaan aiemmin ollut puhettakaan edustajan englannin kielen taidosta tai pystyykö tämä hoitamaan kv-pressin. Paljon enemmän on ollut huolta siitä, kuinka itse esitys sujuu ja tuleeko pisteitä.
Käärijä otti itse tämän puheeksi. Mutta aikoo levyttää rallienkulla vielä
Käärijän suomihan on todella sujuvaa ja ilmaisuvoimaista. Voi olla, että englantikin lähtee kulkemaan jossain vaiheessa, jos pakko on. Todennäköisesti kuuluu ihmisryhmään, jolla hyvä kielen taju ja korkeat standardit itselleen, joten kokee vaikeaksi puhua mitään kieltä huonosti. Oma kokemus on, että usein kaikkein arimpia ovat aluksi vieraan kielen puhujina juuri ne, jotka eivät halua vaan sanoa jotain, vaan haluaisivat haluaisivat sanoa sen oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku levittelee jossain Youtubessa ynnä muualla somessa Käärijästä muka huhuja kuin hän olisi venäjämielinen(siis aikana jolloin Venäjä on hyökkäyssodassa Ukrainan kanssa), kannattaa jakaa tätä vanhaa Kääriksen 3 v vanhaa haastattelua missä häneltä kysytään mitä hän halveksii ja vastaa sotaa.
ja myöskin sitä että Käärijä on lehdessä tuominnut sodan.Jos joku yrittää siis maalata Käärijässtä jotain Kreml/Venäjäfania ja mustata hänen mainettaan
No, olisi jättänyt sen VKK:n seuraamisen pois hyvissä pois niin ei herää kysymyksiä. Olisi päässyt vähemmällä.
Ei ehkä edes muistanut koko asiaa. Kuka muistaa tarkasti, ketä tai mitä seuraa somessa tai mitä on tilannut youtubessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.
Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.
Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.
Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.
Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.
Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.
Suomi on osallistunut euroviisuihin ties kuinka monta kertaa, mutta onko koskaan aiemmin ollut puhettakaan edustajan englannin kielen taidosta tai pystyykö tämä hoitamaan kv-pressin. Paljon enemmän on ollut huolta siitä, kuinka itse esitys sujuu ja tuleeko pisteitä.
No mutta kun jostain on pakko päästä valittamaan ja murehtimaan etukäteen. Ei voi millään vaan antaa nyt ihmisen olla ilman negailua.
Niinpä. Kyllä se on pakko jonkun meitä kokoajan muistuttaa, että Käärijä ei välttämättä voita, vaikka me täällä kuinka hehkutetaan. Kun ei itse osata sitä vaihtoehtoa ajatella...
Saisikohan tuosta kielitaidosta nyt jotenkin sen seuraavan kohun pakotettua? "Skandaali! Suomen viisumenestys vaakalaudalla! Käärijä tunnustaa, ettei ollut koulussa kovin lahjakas oppimaan kieliä - YLE unohti tarkistaa asian etukäteen"
Tuskinpa siitä ihan skandaalia saadaan aikaiseksi, mutta se on varmaa, että asia pysyy pinnalla joka tapauksessa ainakin puheen, ihmettelyn ja naureskelun tasolla. Muuten Ylellä kenellekään ei varmastikaan kenellekään tullut mieleen tarkistaa kielitaitoasiaa, mutta jatkossa tulee.
Ai kun kamala! Voi sitä myötähäpeän määrää, jos joku maailmalla naureskelee meidän Käärijän kielitaidolle. Pitäisikö laittaa ihan kansalaisaloite pystyyn nyt siitä, ettei meidän verorahoilla enää ikinä vahingossa kustanneta Euroviisuihin edustajaa, jolla englanti ei ole tarpeeksi sujuvaa? Onhan se hirveää, kun pitää tavallisen kansalaisen tuntea aina jostain myötähäpeää...
Tässä taas yksi esimerkki millainen asenneongelma meillä on kielten puhumista ja opettelua kohtaan, vaikka muka ollaan siinä niin kovin hyviä. Jos et osaa jo valmiiksi loistavasti, niin parempi vain että tukit turpasi ja pysyt kotona.
Ymmärsit lainaamasi kommentin väärin, tuo oli puhdasta v*ttuiluja edelliselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.
Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.
Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.
Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.
Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.
Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.
Suomi on osallistunut euroviisuihin ties kuinka monta kertaa, mutta onko koskaan aiemmin ollut puhettakaan edustajan englannin kielen taidosta tai pystyykö tämä hoitamaan kv-pressin. Paljon enemmän on ollut huolta siitä, kuinka itse esitys sujuu ja tuleeko pisteitä.
Niin. Jotta pitäisitkö enkkukaheli jo suusi kiinni. Tai perusta ketju, joka käsittelee kielitaidon merkitystä laulukisoissa.
Amen. Itsekin haukun Olli Rehnin englannin joka käänteessä kun vaan mahdollista, mutta onhan se nyt ihme, jos kevyen laulukilpailun edustajan pitäisi puhua sujuvaa englantia! Todellakaan ei tarvitse, varsinkaan euroviisuissa, joiden idea on tuoda esille kunkin maan yksilöllisiä piirteitä. Ulkopoliitikan johtajan pitäisi mielestäni puhua todella hyvää ja sujuvaa englantia nykymaailmassa, euroviisuehdokkaan todellakaan ei tarvitse.
Minusta jokaisen, joka hakeutuu kv. töihin tai edustustehtäviin pitäisi olla tarpeeksi kielitaitoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.
Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.
Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.
Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.
Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.
Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.
No mitähän se Lordikaan sieltä vahanaamarin takaa sai mumistua. Muutaman sanan ja kielenheilutusta. Älä pliis jaksa enää
Lordi hoiti loistavasti kansainvälisen median. Hehän ovat kiertäneet maailmaa ennen viisujakin ja kiertueilla on puhuttu englantia.
Niinpä. Käärijä osaa toimia ihanasti erilaisten ihmisten kanssa. Esim. kun oli keikalla onnitellut sitä 60 v täyttänyttä naista ja joku päivä stoorissa jakoi koululaisille nimmareita. On oikeasti sydämellisen oloinen ihminen. Tulee itsellekin aina hyvä mieli kun haastatteluja hänestä katsoo. :)