UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.
Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.
Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.
Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.
Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.
Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.
Suomi on osallistunut euroviisuihin ties kuinka monta kertaa, mutta onko koskaan aiemmin ollut puhettakaan edustajan englannin kielen taidosta tai pystyykö tämä hoitamaan kv-pressin. Paljon enemmän on ollut huolta siitä, kuinka itse esitys sujuu ja tuleeko pisteitä.
Aiemmin ainakin oli Ylen viisudelegaatiossa eläkkeelle jäänyt useaa kieltä puhunut tiedottaja/media-assistentti.
Kielen oppimisessa tärkeintä on uskallus ottaa kieltä haltuun, Käärijän tapauksessa ennen kaikkea puhua englantia, vaikka miten takeltelisi.
Mielestäni Käärijällä on osoittanut lupaavia merkkejä siitä, että hänellä on oppimisen edellytyksiä:
- hänellä on halu ja tarve oppia
- realistinen käsitys omasta lähtötasosta
- omat virheet naurattavat, mutta eivät estä harjoittelemasta
Kun Käärijällä on varmasti myös realistiset tavoitteet (ottaen huomioon lähtötason ja käytettävissä olevan ajan), niin hän varmasti tulee kehittymään ainakin jonkin verran. Ennen kaikkea hän on mielestäni hyvä roolimalli suomalaisille ujosteleville kielenoppijoille.
T. Ope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku levittelee jossain Youtubessa ynnä muualla somessa Käärijästä muka huhuja kuin hän olisi venäjämielinen(siis aikana jolloin Venäjä on hyökkäyssodassa Ukrainan kanssa), kannattaa jakaa tätä vanhaa Kääriksen 3 v vanhaa haastattelua missä häneltä kysytään mitä hän halveksii ja vastaa sotaa.
ja myöskin sitä että Käärijä on lehdessä tuominnut sodan.Jos joku yrittää siis maalata Käärijässtä jotain Kreml/Venäjäfania ja mustata hänen mainettaan
No, olisi jättänyt sen VKK:n seuraamisen pois hyvissä pois niin ei herää kysymyksiä. Olisi päässyt vähemmällä.
Jälkiviisaus on paras viisaus jne... Eiköhän anneta asian kuitenkin jo olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.
Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.
Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.
Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.
Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.
Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.
Suomi on osallistunut euroviisuihin ties kuinka monta kertaa, mutta onko koskaan aiemmin ollut puhettakaan edustajan englannin kielen taidosta tai pystyykö tämä hoitamaan kv-pressin. Paljon enemmän on ollut huolta siitä, kuinka itse esitys sujuu ja tuleeko pisteitä.
Käärijä otti itse tämän puheeksi. Mutta aikoo levyttää rallienkulla vielä
Käärijän suomihan on todella sujuvaa ja ilmaisuvoimaista. Voi olla, että englantikin lähtee kulkemaan jossain vaiheessa, jos pakko on. Todennäköisesti kuuluu ihmisryhmään, jolla hyvä kielen taju ja korkeat standardit itselleen, joten kokee vaikeaksi puhua mitään kieltä huonosti. Oma kokemus on, että usein kaikkein arimpia ovat aluksi vieraan kielen puhujina juuri ne, jotka eivät halua vaan sanoa jotain, vaan haluaisivat haluaisivat sanoa sen oikein.
Ei Käärijällä ole kyse puhumisen rohkeudesta tai kriittisyydestä, vaan hänen sanavarastonsa ja kielen rakenteiden hallinta ovat niin alkeellisella tasolla, ettei yksinkertaisesti pysty tuottamaan kuin pari yksinkertaista lausetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin äsken Serbian Luke Blackin viisukappaleen, siinä on ehkä kova kilpailija Käärijälle. En usko että voi päihittää koska Cha cha cha'ssa on se omanlainen vahva energia ja tietysti Kärtsärin karisma. Mutta ei huono tuo Serbia ollenkaan.
Kyllä, tämä tulee viemään Kärtsäriltä pisteitä koska jos tykkää erikoisesta musiikista Luke Black menee tässä vielä ylemmäs ja jotkut on ränkänneet top-listoillaan tätä Cha Cha Chan edelle ketkä on ennen nostaneet Käärijän ykkäseksi. Toisaalta sen kokeellisuus ja ehkä biisin tarttuvuuden puute voi karkoittaa äänestäjiä. Tämä on kanssa niitä rakastaa/vihaa biisejä. Serbia pärjäsi tosin viimevuonna kokeellisella biisillä kanssa kohtuuhyvin.
Biisin musiikkivideossa tanssijat on myös kiinni jossakin samannäköisesti kuin Käärijällä, jotkut tanssiliikkeetkin muistuttaa vähän Käärijäshown moshausta semisti (muita yhtymäkohtia ei olekaan, tämä Luken show on aika synkkä siinä missä Kärtsän muuttuu valoisen iloiseksi loppua kohden)..
Kuka antaa serbialle pisteitä? Unkarikaan ei osallistu.
Muut Balkanin maat?
Aiemmin sanottu jo monta keraa että tänä vuonna äänestys on avoinna myös muiden kuin kisamaiden kansalaisille, Rest of the World on lisätty yhdeksi "äänestymaaksi". Eiköhän ne Unkarilaisetkin pääse äänestämään tuossa, tosin heillä on nyt vähemmän äänivaltaa. Mutta jos äänestäjiä on ympä maailmaa, ei kukaan voi ennakoida, mistä niitä ääniä kenellekin tulee.
Juniori euroviisuissa sai käsittääkseni äänestää vapaasti ympäri maailmaa, mutta tästä huolimatta voittaja löytyi ja vieläpä just oikea voittaja.
Sen sijaan äärimmäisen noloa oli somekirjoittelu, jossa pettyneet aikuiset purkivat pettymystään ja haukkuivat 12-13-vuotiasta lasta häpeilemättä.
Miten tuo nyt liittyy tähän äänestykseen?
Siihen että joku epäili äänestyksen menevän vituralleen, kun amerikkalaisetkin pääsevät äänestämään. Kauhuskenaariossa oli äänten ostamista yms. Jos tuo toimi junioreissa, niin miksei sitten senioreissakin.
Näillä ulkopuolisilla mailla ei ole kovinkaan iso painoarvoa äänissä kuitenkaan, kun kaikki "muut" maat on niputettu yhteen ja silloihan ulkomailta voi tulla max 12 pistettä. En jaksaisi huolehtia, eiköhän valtaosa äänestä ihan rehdisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.
Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.
Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.
Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.
Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.
Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.
Suomi on osallistunut euroviisuihin ties kuinka monta kertaa, mutta onko koskaan aiemmin ollut puhettakaan edustajan englannin kielen taidosta tai pystyykö tämä hoitamaan kv-pressin. Paljon enemmän on ollut huolta siitä, kuinka itse esitys sujuu ja tuleeko pisteitä.
Käärijä otti itse tämän puheeksi. Mutta aikoo levyttää rallienkulla vielä
Käärijän suomihan on todella sujuvaa ja ilmaisuvoimaista. Voi olla, että englantikin lähtee kulkemaan jossain vaiheessa, jos pakko on. Todennäköisesti kuuluu ihmisryhmään, jolla hyvä kielen taju ja korkeat standardit itselleen, joten kokee vaikeaksi puhua mitään kieltä huonosti. Oma kokemus on, että usein kaikkein arimpia ovat aluksi vieraan kielen puhujina juuri ne, jotka eivät halua vaan sanoa jotain, vaan haluaisivat haluaisivat sanoa sen oikein.
Ei Käärijällä ole kyse puhumisen rohkeudesta tai kriittisyydestä, vaan hänen sanavarastonsa ja kielen rakenteiden hallinta ovat niin alkeellisella tasolla, ettei yksinkertaisesti pysty tuottamaan kuin pari yksinkertaista lausetta.
Etpä taida itsekään kyetä tuottamaan, kuin tuota yhtä jankkaavaa viestiä....
Vierailija kirjoitti:
Kielen oppimisessa tärkeintä on uskallus ottaa kieltä haltuun, Käärijän tapauksessa ennen kaikkea puhua englantia, vaikka miten takeltelisi.
Mielestäni Käärijällä on osoittanut lupaavia merkkejä siitä, että hänellä on oppimisen edellytyksiä:
- hänellä on halu ja tarve oppia
- realistinen käsitys omasta lähtötasosta
- omat virheet naurattavat, mutta eivät estä harjoittelemastaKun Käärijällä on varmasti myös realistiset tavoitteet (ottaen huomioon lähtötason ja käytettävissä olevan ajan), niin hän varmasti tulee kehittymään ainakin jonkin verran. Ennen kaikkea hän on mielestäni hyvä roolimalli suomalaisille ujosteleville kielenoppijoille.
T. Ope
Tuollahan oli aiemmin linkattu ulkomaalaisen englanninopettajan reaktiovideo Käärijän instavideoon, jossa yrittää esitellä itseään englanniksi. Vastaavanlaisen positiivisen reaktion sai hänessä aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.
Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.
Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.
Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.
Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.
Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.
Suomi on osallistunut euroviisuihin ties kuinka monta kertaa, mutta onko koskaan aiemmin ollut puhettakaan edustajan englannin kielen taidosta tai pystyykö tämä hoitamaan kv-pressin. Paljon enemmän on ollut huolta siitä, kuinka itse esitys sujuu ja tuleeko pisteitä.
Käärijä otti itse tämän puheeksi. Mutta aikoo levyttää rallienkulla vielä
Käärijän suomihan on todella sujuvaa ja ilmaisuvoimaista. Voi olla, että englantikin lähtee kulkemaan jossain vaiheessa, jos pakko on. Todennäköisesti kuuluu ihmisryhmään, jolla hyvä kielen taju ja korkeat standardit itselleen, joten kokee vaikeaksi puhua mitään kieltä huonosti. Oma kokemus on, että usein kaikkein arimpia ovat aluksi vieraan kielen puhujina juuri ne, jotka eivät halua vaan sanoa jotain, vaan haluaisivat haluaisivat sanoa sen oikein.
Ei Käärijällä ole kyse puhumisen rohkeudesta tai kriittisyydestä, vaan hänen sanavarastonsa ja kielen rakenteiden hallinta ovat niin alkeellisella tasolla, ettei yksinkertaisesti pysty tuottamaan kuin pari yksinkertaista lausetta.
Sitähän me ei tiedetä. Kielen oppiminen on todella yksilöllinen prosessi. Itselläni oli ruotsin kanssa aluksi ihan hirveää, kun sanat ei vaan tulleet mieleen, vaikka ymmärsin paljon enemmän kuin osasin sanoa. Harjoituksen kautta sanat tulee siedettävässä ajassa mieleen. Vaatii aikaa ja harjoitusta, that's all. Ei minua ainakaan haittaa, että kaikki eivät puhu englantia. Taustalla saattaa olla myös lukihäiriö, jolle on paha tehdä mitään.
Nää ei oo mitkään maailmanrauhan ratkaisukilpailut eikä viennin edistämiskilpailut.
Käärijä tuottaa reaktiovideoiden perusteella jo muutamalla kääris-englannin sanallaan enemmän iloa, kuin 100:lla sanalla tyhjää stereotyyppistä euroviisuliturgiaa.
Vierailija kirjoitti:
Nää ei oo mitkään maailmanrauhan ratkaisukilpailut eikä viennin edistämiskilpailut.
Käärijä tuottaa reaktiovideoiden perusteella jo muutamalla kääris-englannin sanallaan enemmän iloa, kuin 100:lla sanalla tyhjää stereotyyppistä euroviisuliturgiaa.
Kimi Räikkösen englanti oli aluksi aivan kamalaa kuunnella, mutta kun siihen logiikkaan pääsi mukaan, siitähän tuli tyypin paras myyntivaltti.
Vierailija kirjoitti:
Nää ei oo mitkään maailmanrauhan ratkaisukilpailut eikä viennin edistämiskilpailut.
Käärijä tuottaa reaktiovideoiden perusteella jo muutamalla kääris-englannin sanallaan enemmän iloa, kuin 100:lla sanalla tyhjää stereotyyppistä euroviisuliturgiaa.
Kyllä. Media on myyty, heti kun Käärijä tepastelee paikalle ja avaa sanaisen arkkunsa. Takuulla ei tule mitään ulkoa opeteltua jargonia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.
Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.
Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.
Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.
Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.
Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.
Suomi on osallistunut euroviisuihin ties kuinka monta kertaa, mutta onko koskaan aiemmin ollut puhettakaan edustajan englannin kielen taidosta tai pystyykö tämä hoitamaan kv-pressin. Paljon enemmän on ollut huolta siitä, kuinka itse esitys sujuu ja tuleeko pisteitä.
Käärijä otti itse tämän puheeksi. Mutta aikoo levyttää rallienkulla vielä
Käärijän suomihan on todella sujuvaa ja ilmaisuvoimaista. Voi olla, että englantikin lähtee kulkemaan jossain vaiheessa, jos pakko on. Todennäköisesti kuuluu ihmisryhmään, jolla hyvä kielen taju ja korkeat standardit itselleen, joten kokee vaikeaksi puhua mitään kieltä huonosti. Oma kokemus on, että usein kaikkein arimpia ovat aluksi vieraan kielen puhujina juuri ne, jotka eivät halua vaan sanoa jotain, vaan haluaisivat haluaisivat sanoa sen oikein.
Ei Käärijällä ole kyse puhumisen rohkeudesta tai kriittisyydestä, vaan hänen sanavarastonsa ja kielen rakenteiden hallinta ovat niin alkeellisella tasolla, ettei yksinkertaisesti pysty tuottamaan kuin pari yksinkertaista lausetta.
Etpä taida itsekään kyetä tuottamaan, kuin tuota yhtä jankkaavaa viestiä....
Kykynetkös itse myöntämään totuuden Käärijän kielitaidosta ja sen, että se haittaa kv. edustustehtävän hoitamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää ei oo mitkään maailmanrauhan ratkaisukilpailut eikä viennin edistämiskilpailut.
Käärijä tuottaa reaktiovideoiden perusteella jo muutamalla kääris-englannin sanallaan enemmän iloa, kuin 100:lla sanalla tyhjää stereotyyppistä euroviisuliturgiaa.
Kimi Räikkösen englanti oli aluksi aivan kamalaa kuunnella, mutta kun siihen logiikkaan pääsi mukaan, siitähän tuli tyypin paras myyntivaltti.
Räikkönenhän ei oikeastaan sanonut mitään, definitely.
Siis ihan ku tässä oltais lähettämässä jotain maailmanrauhan ratkaisijaa, kansainvälistä neuvottelijaa tai jotain uutta presidenttiä. Käärijä on hyvänen aika Suomen EUROVIISUEDUSTAJA. Viisuedustajalla ei tietääkseni ole mitään velvollisuutta olla poliittisesti jotain mieltä, hyvin koulutettu, seurata tiettyjä tahoja instassa, puhua loistavaa englantia, tai mitä ikinä. Ja kai tässä maassa edelleen ihmisillä on oikeus olla mitä mieltä haluaa? Tai no ei selvästi ole, mutta pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Ei Käärijällä ole kyse puhumisen rohkeudesta tai kriittisyydestä, vaan hänen sanavarastonsa ja kielen rakenteiden hallinta ovat niin alkeellisella tasolla, ettei yksinkertaisesti pysty tuottamaan kuin pari yksinkertaista lausetta.
Mutta ne pari yksinkertaista lausetta ("It's crazy! It's party!") on jo painettu T-paitoihin. Kuinka moni oman elämänsä Shakespeare voi sanoa samaa omista "lähes natiivitasoisella" (pah!) englannilla tuotetuista viisauksistaan? Kun henkilö on kiinnostava, hän on kiinnostava. Ei sille mitään mahda, eikä haittaa, ettei meillä kaikilla ole samoja vahvuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.
Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.
Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.
Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.
Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.
Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.
Suomi on osallistunut euroviisuihin ties kuinka monta kertaa, mutta onko koskaan aiemmin ollut puhettakaan edustajan englannin kielen taidosta tai pystyykö tämä hoitamaan kv-pressin. Paljon enemmän on ollut huolta siitä, kuinka itse esitys sujuu ja tuleeko pisteitä.
Niin. Jotta pitäisitkö enkkukaheli jo suusi kiinni. Tai perusta ketju, joka käsittelee kielitaidon merkitystä laulukisoissa.
Amen. Itsekin haukun Olli Rehnin englannin joka käänteessä kun vaan mahdollista, mutta onhan se nyt ihme, jos kevyen laulukilpailun edustajan pitäisi puhua sujuvaa englantia! Todellakaan ei tarvitse, varsinkaan euroviisuissa, joiden idea on tuoda esille kunkin maan yksilöllisiä piirteitä. Ulkopoliitikan johtajan pitäisi mielestäni puhua todella hyvää ja sujuvaa englantia nykymaailmassa, euroviisuehdokkaan todellakaan ei tarvitse.
Minusta jokaisen, joka hakeutuu kv. töihin tai edustustehtäviin pitäisi olla tarpeeksi kielitaitoinen.
Eiköhän Käärijä nyt ole ihan tarpeeksi kielitaitoinen osallistumaan lyhyen aikaa kestävään musiikkitapahtumaan, jossa hänen varsinainen työnsä tapahtuu ihan suomeksi. Turha jankata tätä asiaa enempää. Ainakin minun puolestani asia on loppuun käsitelty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Tuolla tavalla ammattilainen vastaa: empaattisesti ja yksiselitteisesti. Näki kyllä, ettei Ukrainan ESC Clubin edustajalla ollut helppoa noin tunteellisella hetkellä. Jos ei mitään muuta englanniksi itkevälle ihmiselle keksi sanoa niin Thats fine/ok on ihan hyvin sanottu. Se osoittaa, että toisella on oikeus tunteisiinsa ja saa itkeä jos itkettää.
Anteeksi, kun otan tämän typerän aiheen vieläkin esille, mutta siis epäilevätkö jotkut että Käärijä samassa tilanteessa toimisi jotenkin epäkunnioittavasti? Nokka pystyssä kääntäisi vain päänsä pois vai mitä ihmettä? Olen kyllä ihan sata varma, että hän antaisi tasan niin empaattisen ja Käärijämäisen sympaattisen reaktion tälle itkevälle naiselle, kuin millaisena on nytkin koko ajan esiintynyt.
Aikamoista aliarvioimista taas vaihteeksi.
Niinpä. Käärijä osaa toimia ihanasti erilaisten ihmisten kanssa. Esim. kun oli keikalla onnitellut sitä 60 v täyttänyttä naista ja joku päivä stoorissa jakoi koululaisille nimmareita. On oikeasti sydämellisen oloinen ihminen. Tulee itsellekin aina hyvä mieli kun haastatteluja hänestä katsoo. :)
Kyllä, vaikuttaa sosiaalisesti taitavalla ihmiseltä. Mitä enemmän näen hänestä haastiksia ja tulee tietoa, sitä enemmän rakastan häntä. Ihana mies.
Pääasia, että hoitaa esiintymisen kunnialla, mitä ei tarvitse edes epäillä. Ja toivottavasti käyttäytyy siivosti, eikä herätä pahennusta, eikä tätäkään tarvitse pelätä.
Mutta tapahtui mitä vaan, niin aina joku moraalinvartija pahoittaa mielensä jostakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.
Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.
Mitä sinä sitten ihmettelet, jos kerran tiedät, että ihmiset ovat erilaisia ja veljesikin on vapautettu enkun opiskelusta?? Mistä tiedät vaikka Käärijälläkin olisi lukivaikeus.
Juryn antamien äänien perusteella ei voi kuitenkaan tehdä mitään johtopäätöksiä siitä, miten ukrainalaiset katsojat olisivat äänestäneet. Jopa Euroviisujen finaalissa katsojien suosikki saattaa olla juryjen mielestä huono, ja toisin päin. Tämä hyvä muistaa aina.