UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
En ymmärrä miten Yle olisi alun perin halunnut pukea Käärijän lavalla mustaan! Hänen oma tavaramerkkinsä on jo värikäs keltainen, ja koska sitä ei voitu käyttää valittiin vihreä, mutta miksi vain videolle? Räväkkyyshän huutaa Kärtsästä, ei sitä sovi peitellä minkään mustan alle. Onneksi tämä kuitenkin tajuttiin korjata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin äsken Serbian Luke Blackin viisukappaleen, siinä on ehkä kova kilpailija Käärijälle. En usko että voi päihittää koska Cha cha cha'ssa on se omanlainen vahva energia ja tietysti Kärtsärin karisma. Mutta ei huono tuo Serbia ollenkaan.
Kyllä, tämä tulee viemään Kärtsäriltä pisteitä koska jos tykkää erikoisesta musiikista Luke Black menee tässä vielä ylemmäs ja jotkut on ränkänneet top-listoillaan tätä Cha Cha Chan edelle ketkä on ennen nostaneet Käärijän ykkäseksi. Toisaalta sen kokeellisuus ja ehkä biisin tarttuvuuden puute voi karkoittaa äänestäjiä. Tämä on kanssa niitä rakastaa/vihaa biisejä. Serbia pärjäsi tosin viimevuonna kokeellisella biisillä kanssa kohtuuhyvin.
Biisin musiikkivideossa tanssijat on myös kiinni jossakin samannäköisesti kuin Käärijällä, jotkut tanssiliikkeetkin muistuttaa vähän Käärijäshown moshausta semisti (muita yhtymäkohtia ei olekaan, tämä Luken show on aika synkkä siinä missä Kärtsän muuttuu valoisen iloiseksi loppua kohden)..
Kuka antaa serbialle pisteitä? Unkarikaan ei osallistu.
Muut Balkanin maat?
Aiemmin sanottu jo monta keraa että tänä vuonna äänestys on avoinna myös muiden kuin kisamaiden kansalaisille, Rest of the World on lisätty yhdeksi "äänestymaaksi". Eiköhän ne Unkarilaisetkin pääse äänestämään tuossa, tosin heillä on nyt vähemmän äänivaltaa. Mutta jos äänestäjiä on ympä maailmaa, ei kukaan voi ennakoida, mistä niitä ääniä kenellekin tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta Putouksesta... Mun mielestä Kärtsällä pitäisi olla muitakin asuja esiintymisessä kuin UMK asu. Saataisiin vähän eri viboja. Toki tuo alkaa olla jo joku trademark Cha Cha Cha-asu.
Olisi kiva nähdä se musta pikkutakki jossain. Toki vihreät hihat silti viisuihin!
Nuo Käärijän nahkahousut on ihanat.Käärijä sanoi, että on pyytänyt sitä itselleen Ylen puvustosta, vaikkei Viisulavalle nyt päädykään.
Yle, vaadimme nähdä sen Käärijän päällä näissä ennen Viisuja -tapahtumissa!!
Tämä on ensisijaisen tärkeää 🔥
Liverpoolin tehdään tietenkin uudet vaatteet, malli voi silti olla tuo sama.
Pyytänyt siis mustaa pikkutakkia Ylen puvustosta itselleen. On kuulemma tosi tyylikäs, mutta ei näyttånyt riittävästi paljasta pintaa tullakseen nyt viisu esitykseen
Vaadin nähdä kyseisen jacketin Käärijän yllä! 🤩
Onneksi vihreät hihat näyttävät hyvin paljasta pintaa 😁 Ehkä sen mustan takin voisi laittaa vaikka turkoosille matolle viisuissa tai johonkin esiintymiseen Suomessa!
Turkoosilla matolla pitäisi olla kyllä kansainvälisen median edessä tyylikkäänä sekä Käärijän että säveltäjienkin. Kaipa hekin ovat mukana verkostoitumassa viisuissa? Ovathan he tehneet viisukappaleen Käärijän kanssa ja heidänkin suustaan halutaan kuulla luovasta prosessista.
Jos ei muuta niin pyytää vaikka Turo Tailoria nyt sponsoriksi kuten aiemminkin on tehty. Vaatefirma, joka ajattelee mainosarvoa, sponsoroi kyllä puvun mallistostaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Ei saakeli. Sofi Oksanen pitäisi saada tästä jonkinlaiseen vastuuseen. Aivan hirveää, miten läntisessä maailmasta on tullut tämmöinen totalitaristinen valtio. Ja kaikki lähti jostain hiton INSTASEURAAMISESTA.
Instaseuraamisesta kaikki lähtee.
Läpinäkyvää että YLE ja UMK oli sanoittanut Käärijän perjantaisen jutun. Ei se hänen omaa "käsialaansa" ollut. Laitettu sanomaan noin.
En tiedä, miten paljon tuollainen syö miestä.
Että joutuu sanomaan sitä mitä ei tarkoita.
Valheellisesti muuttamaan mielipiteitään, että tulisi hyväksytyksi.
Viisut ei ole koko elämä.
Jos alat sanomaan sitä mitä et tarkoita vain siitä syystä, että et tulisi loukanneeksi ketään, sehän on rasittavaa pidemmän päälle.
Ehkä Jere joutuu jossain kohtaa tämän kevään aikana miettimään onko rehellisyys itseään kohtaan hänelle tärkeää ja kaiken tämän arvoista.
Tai sitten ei mieti, jolloin sammakoita voi suusta tulla.
Käärijä on hyvä esimerkki artistista, joka ei ole valmistaunut eikä valmis Euroviisuihin. Hän kuuluu niihin, jotka lähtivät hakemaan UMK:hon näkyvyyttä Suomessa, ei todellakaan tavoittelemaan ensisijaisesti euroviisuedustuspaikkaa ja kansainvälistä näkyvyyttä. En ole uskonut ollenkaan hänen kommentteihinsa, että hän on seurannut aina Euroviisuja nähtyäni videon, jossa hänelle tehtiin testi kymmenen viime vuoden euroviisuvoittajan tunnistamisesta - hyvin huonosti tunnisti. Käärijälle itselleen olisi ollut paljon parempi, jos hän ei olisi voittanut. Saisi nyt rauhassa keskittyä keikkailuun Suomessa ja uuden musiikin tekoon.
Huokaisisin helpotuksesta, jos Käärijä vapautettaisiin palvelemaan suomalaisia palvovia fanejaan suursuosiostaan nauttien ja Britanniaan lähetettäisiin edustamaan valmis paketti eli Robin. Ehkei tulisi voittoa (ei tule Käärijällekään), mutta ihan varmasti hyvästä live-esiintymisestä äänestyspisteitä tulisi tarpeeksi finaaliin ja roppakaupalla hyvää palautetta Suomelle.
Mistä nyt juuri Robinin lähettäminen tulikin mieleesi? Eiks hän ollut vasta neljäs tuloksissa?
Robin on rautainen ammattilainen. Ruotsin tai Tanskan artistin kappaleena olisi ollut kärkikahinoissa. Vain Gustaphin Because of You olisi ollut myös puhdas funk-kappale.
Usko nyt vaan, että ainakaan tuolla sovituksella sillä biisillä ei olisi Liverpoolissa ollut kärkikahinoihin mitään asiaa. Ei edes, vaikka sen olisi esittänyt joku vielä rautaisempi ammattilainen. Vika oli biisissä, joka oli aivan liian turvallinen valinta tällaiseen kisaan. Liian perusmiellyttävä ja tasainen ilman mitään mahdollisuuksia erottua massasta muuten kuin ehkä genren osalta.
Vaikea löytää rautaisempaa ammattilaista kuin Robin vetämään sitä esitystä, mikä UMK-finaalissa nähtiin. Kyllä se olisi Liverpoolissakin erottunut joukossa esityksen omaperäisyydellä ja vaikeudella ja sillä, miten puhtaasti ja varmasti hän pystyi laulamaan niin liikunnallisen ja vaikea esityksen aikana. Sitä paitsi tuolla musiikkigenrellä on hyvin paljon suosiota maailmanlaajuisesti.
Robinissa tai ammattimaisuudessaan ei itsessään ole mitään vikaa. Se vaan ei näissä kisoissa riitä. Biisissä taas on paljonkin vikaa. Niin symppis, kuin Robin meidän suomalaisten mielestä onkin, väittäisin ettei hän ole kokonaisuudessaan siltikään kovin kiinnostava hahmo ulkopuolisen silmin. Rautaisia ammattilaisia, kun riittää kaikkialla.
Itse pidän Robinia kiinnostavana hahmona ja laulajana jolla oli huono kappale tänä vuonna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.
Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.
Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.
Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.
Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.
Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.
Suomi on osallistunut euroviisuihin ties kuinka monta kertaa, mutta onko koskaan aiemmin ollut puhettakaan edustajan englannin kielen taidosta tai pystyykö tämä hoitamaan kv-pressin. Paljon enemmän on ollut huolta siitä, kuinka itse esitys sujuu ja tuleeko pisteitä.
Niin. Jotta pitäisitkö enkkukaheli jo suusi kiinni. Tai perusta ketju, joka käsittelee kielitaidon merkitystä laulukisoissa.
Kenelle oikeastaan solkotat?
Vierailija kirjoitti:
Nyr tulee jytky.....
Käärijä on palkannut Samun tulkiksi Liverpoolin keikalle. Tästä ei hyvää seuraa. Lisäksi Käärijä osti liput Robinille ja Benjamille katsomoon. Muut jätti törkeeesti ulos! 🤔 Kaikilla noilla on käärijän keltaiset t-paidat
Jos tää olis totta tää ois parasta ikinä 🙈
Robin tarvitsee jotakin räväkkyyttä. Nyt sulautuu tapettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyr tulee jytky.....
Käärijä on palkannut Samun tulkiksi Liverpoolin keikalle. Tästä ei hyvää seuraa. Lisäksi Käärijä osti liput Robinille ja Benjamille katsomoon. Muut jätti törkeeesti ulos! 🤔 Kaikilla noilla on käärijän keltaiset t-paidat
Jos tää olis totta tää ois parasta ikinä 🙈
Oikeesti olisi. Umk kilpakumppanit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Tuolla tavalla ammattilainen vastaa: empaattisesti ja yksiselitteisesti. Näki kyllä, ettei Ukrainan ESC Clubin edustajalla ollut helppoa noin tunteellisella hetkellä. Jos ei mitään muuta englanniksi itkevälle ihmiselle keksi sanoa niin Thats fine/ok on ihan hyvin sanottu. Se osoittaa, että toisella on oikeus tunteisiinsa ja saa itkeä jos itkettää.
Anteeksi, kun otan tämän typerän aiheen vieläkin esille, mutta siis epäilevätkö jotkut että Käärijä samassa tilanteessa toimisi jotenkin epäkunnioittavasti? Nokka pystyssä kääntäisi vain päänsä pois vai mitä ihmettä? Olen kyllä ihan sata varma, että hän antaisi tasan niin empaattisen ja Käärijämäisen sympaattisen reaktion tälle itkevälle naiselle, kuin millaisena on nytkin koko ajan esiintynyt.
Aikamoista aliarvioimista taas vaihteeksi.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten Yle olisi alun perin halunnut pukea Käärijän lavalla mustaan! Hänen oma tavaramerkkinsä on jo värikäs keltainen, ja koska sitä ei voitu käyttää valittiin vihreä, mutta miksi vain videolle? Räväkkyyshän huutaa Kärtsästä, ei sitä sovi peitellä minkään mustan alle. Onneksi tämä kuitenkin tajuttiin korjata.
Hän kuitenkin itse siitä tuntui kovin pitävän
Joo tuon Luke Blackin ääni on aika ohut mutta jossain reaktiovideon kommentissa sitä perusteltiin samoin kuten myös vähän flegua olemusta (mun mielestä on kyllä ihan läsnä) että esiintyjän on tarkoitus olla unelias "haluan vain nukkua kun maailma palaa". Tms. Tykkään kappaleen tunnelmasta.
Ei voita Kärtsäriä kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyr tulee jytky.....
Käärijä on palkannut Samun tulkiksi Liverpoolin keikalle. Tästä ei hyvää seuraa. Lisäksi Käärijä osti liput Robinille ja Benjamille katsomoon. Muut jätti törkeeesti ulos! 🤔 Kaikilla noilla on käärijän keltaiset t-paidat
Jos tää olis totta tää ois parasta ikinä 🙈
Lähde???
Vierailija kirjoitti:
Robin tarvitsee jotakin räväkkyyttä. Nyt sulautuu tapettiin.
No loihan Antti Tuiskukin nahkansa uudelleen artistina räväkämpään suuntaan. "Mie oon Antti Tuisku ja mie tulin tänne bailaan". Miksei robin sitten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin äsken Serbian Luke Blackin viisukappaleen, siinä on ehkä kova kilpailija Käärijälle. En usko että voi päihittää koska Cha cha cha'ssa on se omanlainen vahva energia ja tietysti Kärtsärin karisma. Mutta ei huono tuo Serbia ollenkaan.
Kyllä, tämä tulee viemään Kärtsäriltä pisteitä koska jos tykkää erikoisesta musiikista Luke Black menee tässä vielä ylemmäs ja jotkut on ränkänneet top-listoillaan tätä Cha Cha Chan edelle ketkä on ennen nostaneet Käärijän ykkäseksi. Toisaalta sen kokeellisuus ja ehkä biisin tarttuvuuden puute voi karkoittaa äänestäjiä. Tämä on kanssa niitä rakastaa/vihaa biisejä. Serbia pärjäsi tosin viimevuonna kokeellisella biisillä kanssa kohtuuhyvin.
Biisin musiikkivideossa tanssijat on myös kiinni jossakin samannäköisesti kuin Käärijällä, jotkut tanssiliikkeetkin muistuttaa vähän Käärijäshown moshausta semisti (muita yhtymäkohtia ei olekaan, tämä Luken show on aika synkkä siinä missä Kärtsän muuttuu valoisen iloiseksi loppua kohden)..
Kuka antaa serbialle pisteitä? Unkarikaan ei osallistu.
Muut Balkanin maat?
Aiemmin sanottu jo monta keraa että tänä vuonna äänestys on avoinna myös muiden kuin kisamaiden kansalaisille, Rest of the World on lisätty yhdeksi "äänestymaaksi". Eiköhän ne Unkarilaisetkin pääse äänestämään tuossa, tosin heillä on nyt vähemmän äänivaltaa. Mutta jos äänestäjiä on ympä maailmaa, ei kukaan voi ennakoida, mistä niitä ääniä kenellekin tulee.
Juniori euroviisuissa sai käsittääkseni äänestää vapaasti ympäri maailmaa, mutta tästä huolimatta voittaja löytyi ja vieläpä just oikea voittaja.
Sen sijaan äärimmäisen noloa oli somekirjoittelu, jossa pettyneet aikuiset purkivat pettymystään ja haukkuivat 12-13-vuotiasta lasta häpeilemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.
Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.
Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.
Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.
Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.
Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.
Suomi on osallistunut euroviisuihin ties kuinka monta kertaa, mutta onko koskaan aiemmin ollut puhettakaan edustajan englannin kielen taidosta tai pystyykö tämä hoitamaan kv-pressin. Paljon enemmän on ollut huolta siitä, kuinka itse esitys sujuu ja tuleeko pisteitä.
No mutta kun jostain on pakko päästä valittamaan ja murehtimaan etukäteen. Ei voi millään vaan antaa nyt ihmisen olla ilman negailua.
Niinpä. Kyllä se on pakko jonkun meitä kokoajan muistuttaa, että Käärijä ei välttämättä voita, vaikka me täällä kuinka hehkutetaan. Kun ei itse osata sitä vaihtoehtoa ajatella...
Saisikohan tuosta kielitaidosta nyt jotenkin sen seuraavan kohun pakotettua? "Skandaali! Suomen viisumenestys vaakalaudalla! Käärijä tunnustaa, ettei ollut koulussa kovin lahjakas oppimaan kieliä - YLE unohti tarkistaa asian etukäteen"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta Putouksesta... Mun mielestä Kärtsällä pitäisi olla muitakin asuja esiintymisessä kuin UMK asu. Saataisiin vähän eri viboja. Toki tuo alkaa olla jo joku trademark Cha Cha Cha-asu.
Olisi kiva nähdä se musta pikkutakki jossain. Toki vihreät hihat silti viisuihin!
Nuo Käärijän nahkahousut on ihanat.Käärijä sanoi, että on pyytänyt sitä itselleen Ylen puvustosta, vaikkei Viisulavalle nyt päädykään.
Yle, vaadimme nähdä sen Käärijän päällä näissä ennen Viisuja -tapahtumissa!!
Tämä on ensisijaisen tärkeää 🔥
Liverpoolin tehdään tietenkin uudet vaatteet, malli voi silti olla tuo sama.
Pyytänyt siis mustaa pikkutakkia Ylen puvustosta itselleen. On kuulemma tosi tyylikäs, mutta ei näyttånyt riittävästi paljasta pintaa tullakseen nyt viisu esitykseen
Vaadin nähdä kyseisen jacketin Käärijän yllä! 🤩
Onneksi vihreät hihat näyttävät hyvin paljasta pintaa 😁 Ehkä sen mustan takin voisi laittaa vaikka turkoosille matolle viisuissa tai johonkin esiintymiseen Suomessa!
Turkoosilla matolla pitäisi olla kyllä kansainvälisen median edessä tyylikkäänä sekä Käärijän että säveltäjienkin. Kaipa hekin ovat mukana verkostoitumassa viisuissa? Ovathan he tehneet viisukappaleen Käärijän kanssa ja heidänkin suustaan halutaan kuulla luovasta prosessista.
Jos ei muuta niin pyytää vaikka Turo Tailoria nyt sponsoriksi kuten aiemminkin on tehty. Vaatefirma, joka ajattelee mainosarvoa, sponsoroi kyllä puvun mallistostaan.
Turkoosilla matolla on ainoastaan edustajat. Yle ei ole kustantanut biisinkirjoittajia muutenkaan Euroviisuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyr tulee jytky.....
Käärijä on palkannut Samun tulkiksi Liverpoolin keikalle. Tästä ei hyvää seuraa. Lisäksi Käärijä osti liput Robinille ja Benjamille katsomoon. Muut jätti törkeeesti ulos! 🤔 Kaikilla noilla on käärijän keltaiset t-paidat
Jos tää olis totta tää ois parasta ikinä 🙈
Lähde???
Tulkitisn huumoriksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin äsken Serbian Luke Blackin viisukappaleen, siinä on ehkä kova kilpailija Käärijälle. En usko että voi päihittää koska Cha cha cha'ssa on se omanlainen vahva energia ja tietysti Kärtsärin karisma. Mutta ei huono tuo Serbia ollenkaan.
Kyllä, tämä tulee viemään Kärtsäriltä pisteitä koska jos tykkää erikoisesta musiikista Luke Black menee tässä vielä ylemmäs ja jotkut on ränkänneet top-listoillaan tätä Cha Cha Chan edelle ketkä on ennen nostaneet Käärijän ykkäseksi. Toisaalta sen kokeellisuus ja ehkä biisin tarttuvuuden puute voi karkoittaa äänestäjiä. Tämä on kanssa niitä rakastaa/vihaa biisejä. Serbia pärjäsi tosin viimevuonna kokeellisella biisillä kanssa kohtuuhyvin.
Biisin musiikkivideossa tanssijat on myös kiinni jossakin samannäköisesti kuin Käärijällä, jotkut tanssiliikkeetkin muistuttaa vähän Käärijäshown moshausta semisti (muita yhtymäkohtia ei olekaan, tämä Luken show on aika synkkä siinä missä Kärtsän muuttuu valoisen iloiseksi loppua kohden)..
Kuka antaa serbialle pisteitä? Unkarikaan ei osallistu.
Muut Balkanin maat?
Aiemmin sanottu jo monta keraa että tänä vuonna äänestys on avoinna myös muiden kuin kisamaiden kansalaisille, Rest of the World on lisätty yhdeksi "äänestymaaksi". Eiköhän ne Unkarilaisetkin pääse äänestämään tuossa, tosin heillä on nyt vähemmän äänivaltaa. Mutta jos äänestäjiä on ympä maailmaa, ei kukaan voi ennakoida, mistä niitä ääniä kenellekin tulee.
Juniori euroviisuissa sai käsittääkseni äänestää vapaasti ympäri maailmaa, mutta tästä huolimatta voittaja löytyi ja vieläpä just oikea voittaja.
Sen sijaan äärimmäisen noloa oli somekirjoittelu, jossa pettyneet aikuiset purkivat pettymystään ja haukkuivat 12-13-vuotiasta lasta häpeilemättä.
Miten tuo nyt liittyy tähän äänestykseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oisin jonain muuna vuonna voinutkin lähettää Robinin viisuihin esim biisillä Hard to love tai Benefits tai Ihana kipu tai Hula hula tyylisellä biisillä.
Mutta tänä vuonna oli vahva taso niin se biisi ei olisi pärjännyt. Se pitää olla iskevä biisi ei mikään etkofiilistely
Mikäli Käärijää ei olisi ollut olisin lähettänyt Robinin myös Benjaminin sävelmällä jossa eri sanat. 😀
Miten ois joku Vain Elämää -extra, jossa UMK-osallistujat eri vuosilta esittäisivät toistensa kappaleita? :-D
Mikä se Katja Stoolin ohjelma oli?
Käärijä otti itse tämän puheeksi. Mutta aikoo levyttää rallienkulla vielä