UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Mä oisin jonain muuna vuonna voinutkin lähettää Robinin viisuihin esim biisillä Hard to love tai Benefits tai Ihana kipu tai Hula hula tyylisellä biisillä.
Mutta tänä vuonna oli vahva taso niin se biisi ei olisi pärjännyt. Se pitää olla iskevä biisi ei mikään etkofiilistely
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.
Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.
Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.
Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.
Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.
Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.
Suomi on osallistunut euroviisuihin ties kuinka monta kertaa, mutta onko koskaan aiemmin ollut puhettakaan edustajan englannin kielen taidosta tai pystyykö tämä hoitamaan kv-pressin. Paljon enemmän on ollut huolta siitä, kuinka itse esitys sujuu ja tuleeko pisteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Tilanne oli silloin ihan toinen ja akuutti. Silloinhan ei oikein muusta puhuttukaan.
Ihan yhtä akuutti tilanne on Liverpoolissa, jossa Euroviisut järjestetään juurikin Ukrainan puolesta. Ukraina ja tilanne siellä tulee olemaan hyvin paljon läsnä.
Niin?
Asiasta keskustellaan haastatteluissa. Kun kerran Ukraina on toinen järjestäjistä näin sodan vuoksi symbolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.
Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.
Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.
Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.
Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.
Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.
Suomi on osallistunut euroviisuihin ties kuinka monta kertaa, mutta onko koskaan aiemmin ollut puhettakaan edustajan englannin kielen taidosta tai pystyykö tämä hoitamaan kv-pressin. Paljon enemmän on ollut huolta siitä, kuinka itse esitys sujuu ja tuleeko pisteitä.
Niin. Jotta pitäisitkö enkkukaheli jo suusi kiinni. Tai perusta ketju, joka käsittelee kielitaidon merkitystä laulukisoissa.
Vierailija kirjoitti:
Mä oisin jonain muuna vuonna voinutkin lähettää Robinin viisuihin esim biisillä Hard to love tai Benefits tai Ihana kipu tai Hula hula tyylisellä biisillä.
Mutta tänä vuonna oli vahva taso niin se biisi ei olisi pärjännyt. Se pitää olla iskevä biisi ei mikään etkofiilistely
Mikäli Käärijää ei olisi ollut olisin lähettänyt Robinin myös Benjaminin sävelmällä jossa eri sanat. 😀
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin äsken Serbian Luke Blackin viisukappaleen, siinä on ehkä kova kilpailija Käärijälle. En usko että voi päihittää koska Cha cha cha'ssa on se omanlainen vahva energia ja tietysti Kärtsärin karisma. Mutta ei huono tuo Serbia ollenkaan.
Luke Blackilla on mieletön lavakarisma livenä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.
Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.
Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.
Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.
Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.
Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.
No mitähän se Lordikaan sieltä vahanaamarin takaa sai mumistua. Muutaman sanan ja kielenheilutusta. Älä pliis jaksa enää
Mr Lordi kyllökin puhuu hyvöä englantia ja hoiti kv. median tosi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin äsken Serbian Luke Blackin viisukappaleen, siinä on ehkä kova kilpailija Käärijälle. En usko että voi päihittää koska Cha cha cha'ssa on se omanlainen vahva energia ja tietysti Kärtsärin karisma. Mutta ei huono tuo Serbia ollenkaan.
Käärijän esitys on täynnä energiaa alusta loppuun, mutta sekä Ruotsin että Serbian laulajat aloittavat esityksensä makuuasennossa.
Taas päästiin pelkäämään Loreenia ja nyt pakkoneuroosi ylettyy Serbian edustajaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin äsken Serbian Luke Blackin viisukappaleen, siinä on ehkä kova kilpailija Käärijälle. En usko että voi päihittää koska Cha cha cha'ssa on se omanlainen vahva energia ja tietysti Kärtsärin karisma. Mutta ei huono tuo Serbia ollenkaan.
Kyllä, tämä tulee viemään Kärtsäriltä pisteitä koska jos tykkää erikoisesta musiikista Luke Black menee tässä vielä ylemmäs ja jotkut on ränkänneet top-listoillaan tätä Cha Cha Chan edelle ketkä on ennen nostaneet Käärijän ykkäseksi. Toisaalta sen kokeellisuus ja ehkä biisin tarttuvuuden puute voi karkoittaa äänestäjiä. Tämä on kanssa niitä rakastaa/vihaa biisejä. Serbia pärjäsi tosin viimevuonna kokeellisella biisillä kanssa kohtuuhyvin.
Biisin musiikkivideossa tanssijat on myös kiinni jossakin samannäköisesti kuin Käärijällä, jotkut tanssiliikkeetkin muistuttaa vähän Käärijäshown moshausta semisti (muita yhtymäkohtia ei olekaan, tämä Luken show on aika synkkä siinä missä Kärtsän muuttuu valoisen iloiseksi loppua kohden)..
Kuka antaa serbialle pisteitä? Unkarikaan ei osallistu.
Muut Balkanin maat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä suomalaisia vaivaa? Ihan kuin osa yrittäisi tahallaan sabotoida Käärijän hyvät mahdollisuudet yrittämällä milloin mitäkin typerää kohua. Onko nää jotain katkeria PB-faneja, Oksasen woke-jengiä vai mitä? Ja tiedoksi, että Suomessa on edelleen mielipiteenvapaus.
On ihan asiallista pohtia tämän kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Jos täällä ääneen spekuloi asiaa, niin se on heti henkilökohtainen hyökkäys Käärijää vastaan? Itsekin tykkään Käärijän biisistä ja toivon onnea ja menestystä. En ole kuitenkaan "pää puskaan" -ihminen.
Se, että suhtautuu kriittisesti Sofi Oksasen ulostuloon, ei tarkoita sitä että olisi pää puskaan -ihminen. Miten itseään korottava kommentti!
Sanottiinko tuossa niin? Kyse oli siitä, että saa alapeukkuja, mikäli ääneen pohtii kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Vaikka jopa kannattaisi Käärijää, niin edes huolta ei saisi ilmaista. Aika naurettavaa. Luetun ymmärtäminen on joillekin vaikeaa.
Osa ei tajua vieläkään, että pitäisi ottaa tämä nyt opettavaisena asiana kun kansainväliselle kentälle lähtee pelaamaan. Tuollainen asenne, että se pitää salata herättää kaikista eniten epäluuloja. Fiksu selittää asian siten, että hyvä kun Sofi Oksanen kysyi tarkentavan kysymyksen, ettei sodanvastainen kanta jäänyt epäselväksi Helsingin Sanomien haastattelun jälkeen. Nyt on artisti todennut olevansa sotaa vastaan. Artisti seurasi hörhöjen juttuja vitsinä ja piste.
Joo mutta Oksasen tviitista tuli mieleen kuin Käärijä olisi suunnilleen joku Kreml-fani seurauksiltaan mikä teki myös hallaa Kärtsän maineelle joka näkyi esim siinä että joku yritti alkaa levittämään Oksasen sanomisia somessa yrittäen mustamaalata Käärijää. On vieläkin epäselvää seurasiko Käärijä Kremliä vai VKK:ta vai mitä kun Oksanen sai kuulostamaan Käärijän tosi jotenkin Venäjämieliseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.
Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.
Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.
Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.
Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.
Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.
No edelleenkään se kv-media ei äänestä voittajasta, vaan ihan yleisö. Median haastattelut vieraan maan edustajista kiinnostaa muutenkin lähinnä kovimpia viisufaneja, heitä onneksi kiinnostaa myös muut asiat ja moni on jo muodostanut positiivisen mielikuvan käärijästä. Lopulta kisat ratkaistaan ihan tavallisten äänestäjien kesken, joista valtaosa näkee ehdokkaat ekaa kertaa vasta semifinaalissa tai finaalissa.
Ihan turha nyt jatkaa tätä pakotusta siitä, mitä joku media ajattelee, kyllä ne tulaktutkin vastaukset niille kelpaa ja pari hauskaa sanaa rallienglanniksi siihen päälle viihteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin äsken Serbian Luke Blackin viisukappaleen, siinä on ehkä kova kilpailija Käärijälle. En usko että voi päihittää koska Cha cha cha'ssa on se omanlainen vahva energia ja tietysti Kärtsärin karisma. Mutta ei huono tuo Serbia ollenkaan.
Luke Blackilla on mieletön lavakarisma livenä!
No on. Itsekin tykästyin Luken esitykseen. Vau.
Miinuksena biisissä on:
Kunnon koukku puuttuu ja biisi ei ole tarttuvuudessaan Käärijän veroinen
Meneekö jo tekotaiteellisen puolelle?
Laulajan ääni ei ole kovin vahva
Esityksen punainen lanka voi olla hukassa, toki jos joku ymmärtää esityksen paremmin voi kertoa mistä voi tulla vähän sekava vaikutelma
Vierailija
</p>
<p>Sanottiinko tuossa niin? Kyse oli siitä, että saa alapeukkuja, mikäli ääneen pohtii kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Vaikka jopa kannattaisi Käärijää, niin edes huolta ei saisi ilmaista. Aika naurettavaa. Luetun ymmärtäminen on joillekin vaikeaa./quote kirjoitti:Alapeukkuja sataa, koska kukaan ei enää jaksa vääntää tai lukeakaan tästä aiheesta. Lopettakaa jo, asia on selvitetty ja piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.
Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.
Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.
Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.
Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.
Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.
Suomi on osallistunut euroviisuihin ties kuinka monta kertaa, mutta onko koskaan aiemmin ollut puhettakaan edustajan englannin kielen taidosta tai pystyykö tämä hoitamaan kv-pressin. Paljon enemmän on ollut huolta siitä, kuinka itse esitys sujuu ja tuleeko pisteitä.
Ei ole ollut tarvetta puhua, koska edustajat ovat olleet nykyisen mediakulttuurin Euroviisujen ajan kielitaitoisia.
Nyr tulee jytky.....
Käärijä on palkannut Samun tulkiksi Liverpoolin keikalle. Tästä ei hyvää seuraa. Lisäksi Käärijä osti liput Robinille ja Benjamille katsomoon. Muut jätti törkeeesti ulos! 🤔 Kaikilla noilla on käärijän keltaiset t-paidat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oisin jonain muuna vuonna voinutkin lähettää Robinin viisuihin esim biisillä Hard to love tai Benefits tai Ihana kipu tai Hula hula tyylisellä biisillä.
Mutta tänä vuonna oli vahva taso niin se biisi ei olisi pärjännyt. Se pitää olla iskevä biisi ei mikään etkofiilistely
Mikäli Käärijää ei olisi ollut olisin lähettänyt Robinin myös Benjaminin sävelmällä jossa eri sanat. 😀
Miten ois joku Vain Elämää -extra, jossa UMK-osallistujat eri vuosilta esittäisivät toistensa kappaleita? :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Ei saakeli. Sofi Oksanen pitäisi saada tästä jonkinlaiseen vastuuseen. Aivan hirveää, miten läntisessä maailmasta on tullut tämmöinen totalitaristinen valtio. Ja kaikki lähti jostain hiton INSTASEURAAMISESTA.
Instaseuraamisesta kaikki lähtee.
Läpinäkyvää että YLE ja UMK oli sanoittanut Käärijän perjantaisen jutun. Ei se hänen omaa "käsialaansa" ollut. Laitettu sanomaan noin.
En tiedä, miten paljon tuollainen syö miestä.
Että joutuu sanomaan sitä mitä ei tarkoita.
Valheellisesti muuttamaan mielipiteitään, että tulisi hyväksytyksi.
Viisut ei ole koko elämä.
Jos alat sanomaan sitä mitä et tarkoita vain siitä syystä, että et tulisi loukanneeksi ketään, sehän on rasittavaa pidemmän päälle.
Ehkä Jere joutuu jossain kohtaa tämän kevään aikana miettimään onko rehellisyys itseään kohtaan hänelle tärkeää ja kaiken tämän arvoista.
Tai sitten ei mieti, jolloin sammakoita voi suusta tulla.
Käärijä on hyvä esimerkki artistista, joka ei ole valmistaunut eikä valmis Euroviisuihin. Hän kuuluu niihin, jotka lähtivät hakemaan UMK:hon näkyvyyttä Suomessa, ei todellakaan tavoittelemaan ensisijaisesti euroviisuedustuspaikkaa ja kansainvälistä näkyvyyttä. En ole uskonut ollenkaan hänen kommentteihinsa, että hän on seurannut aina Euroviisuja nähtyäni videon, jossa hänelle tehtiin testi kymmenen viime vuoden euroviisuvoittajan tunnistamisesta - hyvin huonosti tunnisti. Käärijälle itselleen olisi ollut paljon parempi, jos hän ei olisi voittanut. Saisi nyt rauhassa keskittyä keikkailuun Suomessa ja uuden musiikin tekoon.
Huokaisisin helpotuksesta, jos Käärijä vapautettaisiin palvelemaan suomalaisia palvovia fanejaan suursuosiostaan nauttien ja Britanniaan lähetettäisiin edustamaan valmis paketti eli Robin. Ehkei tulisi voittoa (ei tule Käärijällekään), mutta ihan varmasti hyvästä live-esiintymisestä äänestyspisteitä tulisi tarpeeksi finaaliin ja roppakaupalla hyvää palautetta Suomelle.
Mistä nyt juuri Robinin lähettäminen tulikin mieleesi? Eiks hän ollut vasta neljäs tuloksissa?
Robin on rautainen ammattilainen. Ruotsin tai Tanskan artistin kappaleena olisi ollut kärkikahinoissa. Vain Gustaphin Because of You olisi ollut myös puhdas funk-kappale.
Usko nyt vaan, että ainakaan tuolla sovituksella sillä biisillä ei olisi Liverpoolissa ollut kärkikahinoihin mitään asiaa. Ei edes, vaikka sen olisi esittänyt joku vielä rautaisempi ammattilainen. Vika oli biisissä, joka oli aivan liian turvallinen valinta tällaiseen kisaan. Liian perusmiellyttävä ja tasainen ilman mitään mahdollisuuksia erottua massasta muuten kuin ehkä genren osalta.
Vaikea löytää rautaisempaa ammattilaista kuin Robin vetämään sitä esitystä, mikä UMK-finaalissa nähtiin. Kyllä se olisi Liverpoolissakin erottunut joukossa esityksen omaperäisyydellä ja vaikeudella ja sillä, miten puhtaasti ja varmasti hän pystyi laulamaan niin liikunnallisen ja vaikea esityksen aikana. Sitä paitsi tuolla musiikkigenrellä on hyvin paljon suosiota maailmanlaajuisesti.
Robinissa tai ammattimaisuudessaan ei itsessään ole mitään vikaa. Se vaan ei näissä kisoissa riitä. Biisissä taas on paljonkin vikaa. Niin symppis, kuin Robin meidän suomalaisten mielestä onkin, väittäisin ettei hän ole kokonaisuudessaan siltikään kovin kiinnostava hahmo ulkopuolisen silmin. Rautaisia ammattilaisia, kun riittää kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta Putouksesta... Mun mielestä Kärtsällä pitäisi olla muitakin asuja esiintymisessä kuin UMK asu. Saataisiin vähän eri viboja. Toki tuo alkaa olla jo joku trademark Cha Cha Cha-asu.
Olisi kiva nähdä se musta pikkutakki jossain. Toki vihreät hihat silti viisuihin!
Nuo Käärijän nahkahousut on ihanat.Käärijä sanoi, että on pyytänyt sitä itselleen Ylen puvustosta, vaikkei Viisulavalle nyt päädykään.
Yle, vaadimme nähdä sen Käärijän päällä näissä ennen Viisuja -tapahtumissa!!
Tämä on ensisijaisen tärkeää 🔥
Jos kerran on takki tehty herran mitoilla, se on parhaimmassa käytössä edustushommissa päällä. Turhaan sitä sinne puvustoon hilloaa ja kuvittelee, että tulee prikulleen joku samanmittainen käyttämään takkia Ylen ohjelmassa. On Ylenkin etu, ettei Suomen ehdokas näytä rääsyläiseltä. Muurimäki on suunnitellut Dolce et Gabbanallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.
Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.
Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.
Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.
Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.
Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.
Suomi on osallistunut euroviisuihin ties kuinka monta kertaa, mutta onko koskaan aiemmin ollut puhettakaan edustajan englannin kielen taidosta tai pystyykö tämä hoitamaan kv-pressin. Paljon enemmän on ollut huolta siitä, kuinka itse esitys sujuu ja tuleeko pisteitä.
No mutta kun jostain on pakko päästä valittamaan ja murehtimaan etukäteen. Ei voi millään vaan antaa nyt ihmisen olla ilman negailua.
Osa ei tajua vieläkään, että pitäisi ottaa tämä nyt opettavaisena asiana kun kansainväliselle kentälle lähtee pelaamaan. Tuollainen asenne, että se pitää salata herättää kaikista eniten epäluuloja. Fiksu selittää asian siten, että hyvä kun Sofi Oksanen kysyi tarkentavan kysymyksen, ettei sodanvastainen kanta jäänyt epäselväksi Helsingin Sanomien haastattelun jälkeen. Nyt on artisti todennut olevansa sotaa vastaan. Artisti seurasi hörhöjen juttuja vitsinä ja piste.