Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
18581/34469 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltäköhän Samu Haberista tuntuu, kun jättiketjun eka viesti on, että "en voi sietää Samu Haberia" enkä katso livejä hänen takiaan. 18000 viestiä ja tuo pamahtaa aina ekana.

Odotuksia paremmin, ellei jopa oikein hyvinhän poloinen juonsi.

Vierailija
18582/34469 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Oksanen ei ymmärrä julkisesti pyytää anteeksi?

Siksi kun on niin viimeisen päälle koppava ja ylimielinen. On päinvastoin sitä mieltä että häntä kuuluisi kiittää kun antaa ilmaista julkisuusvalmennusta.

Onhan Oksanen pyytänyt anteeksi asiaa Twitterissä. Parempi, että valmennus tapahtui täällä kuin kansainvälisillä kentillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18583/34469 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijä on enkun tunneilla. Nyt suomalaiset toimittajat tekeen käärijälle enkuksi haastiksii.

Vierailija
18584/34469 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijän sympaattisuus ja rehti olemus kaataa kielimuurit. Toinen asia on se, että hän on nyt se kilpailija, joka tunnetaan etukäteen ja on kiinnostava. Hänen ei tarvitse tehdä mediatemppuja saadakseen huomiota.

Tämä.

Vierailija
18585/34469 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.

Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.

Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee. 

Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.

Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.

No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.

 Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.

Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta? 

Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.

Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin

The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:

Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...

Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.

Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.

Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.

Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.

Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.

Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella

-eri-

Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.

Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.

Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.

Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.

Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.

Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.

Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.

Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.

Vierailija
18586/34469 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.

Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.

Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee. 

Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.

Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.

No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.

 Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.

Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta? 

Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.

Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin

The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:

Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...

Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.

Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.

Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.

Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.

Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.

Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella

-eri-

Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.

Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.

Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.

Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.

Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.

Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.

Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.

Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.

Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18587/34469 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijä on enkun tunneilla. Nyt suomalaiset toimittajat tekeen käärijälle enkuksi haastiksii.

Miksi suomalaiset?

Vierailija
18588/34469 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Oksanen ei ymmärrä julkisesti pyytää anteeksi?

Siksi kun on niin viimeisen päälle koppava ja ylimielinen. On päinvastoin sitä mieltä että häntä kuuluisi kiittää kun antaa ilmaista julkisuusvalmennusta.

Onhan Oksanen pyytänyt anteeksi asiaa Twitterissä. Parempi, että valmennus tapahtui täällä kuin kansainvälisillä kentillä.

Ainakin instassa nostelee nokkaansa miksi muka hän pyytelisi yhtään mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18589/34469 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.

Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.

Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee. 

Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.

Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.

No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.

 Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.

Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta? 

Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.

Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin

The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:

Tuolla tavalla ammattilainen vastaa: empaattisesti ja yksiselitteisesti. Näki kyllä, ettei Ukrainan ESC Clubin edustajalla ollut helppoa noin tunteellisella hetkellä. Jos ei mitään muuta englanniksi itkevälle ihmiselle keksi sanoa niin Thats fine/ok on ihan hyvin sanottu. Se osoittaa, että toisella on oikeus tunteisiinsa ja saa itkeä jos itkettää.

Vierailija
18590/34469 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.

Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.

Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee. 

Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.

Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.

No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.

 Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.

Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta? 

En äänestäisi sitä Puolan Blankaa, vaikka se olisi itse Jeesus.

Erikoinen asenne täällä sotaa kohtaan alapeukuista päätellen. Sota onkin nyt ihan pikkujuttu. Mitäpä siitä, että se vaikuttaa myös kotimaan asioihin vielä vuosikausia. Pikkujuttu myös tämä sähkönhintojen nousu elintarvikkeista puhumattakaan. Ei muuta kuin pää pensaaseen. Joko täällä kommentoi enimmäkseen elämänkouluja käyneet varttuneemmat henkilöt tai sen ikäinen nuoriso, joka elää vaihetta, jossa ei kiinnosta muu kuin oma napa ja seuraavat bileet.

Suomi ei ole sodassa. Joten itse en kyllä välitä Ukrainan ja Venäjän sodasta. Enkä ole paljoa seurannutkaan.

Olen kuitenkin sitä mieltä että on vain hyvä, jos ajattelee tuon asian itse eikä anna minkään tahon vaikuttaa omiin päätelmiin.

Tällaisessa tilanteessa on vaara, että alatkin ajamaan jonkun toisen agendaa, etkä omaa.

Kyllä se sota koskettaa koko Eurooppaa - ja muutakin maailmaa. On kyse isoista asioista. Ja onhan Suomikin varautunut sotaan tuon jälkeen ihan eri tavalla kuin ennen.

Miksi sitten Euroviisut järjestetään nåin kriittisessä tilanteessa? Jopa Ukrainalla on oma edustaja, Venäjällä ei ole, koska sitä ei päästetä mukaan.

En ihan ymmärrä ajatuksenjuoksuasi..

Se on vastaus edelliseen "sota koskettaa koko Eurooppaa".  Ihan kuin tässä elettäisiin sotatoimien keskellä, mutta kuitenkin lähes 40 Euroopan maata varautuu täyttä päätä johonkin laulukilpailuun. Ristiriitaista.

Toisen maailmansodan mainingeissa kukoisti Hollywoodin viihdeteollisuus. Ihmiset janosivat kepeyttä ja iloa. Valoa ja iloa...

Ukrainalaiset ovat kehuneet sitä, että ovat saaneet katsoa UMK-finaalin ukrainaksi selostettuna. Siellä on esimerkiksi Kiovassa ihan ulkonaliikkumiskielto voimassa eli he tarvivat sitä iloa ja viihdettä sekä muun maailman tukea. Yle on Ukrainassa hyvässä maineessa ukrainankielisen Elämäni biisi-jakson vuoksi, joka näytettiin Ukrainan televisiossa.

On ukrainalaisia, jotka tulkitsevat Käärijän biisin rankan viikon olevan ukrainalaisten maanpuolustuksen rankkuutta symbolisoivaa ja kappaleen lopun kutsuvan ukrainalaisia tiiviimpään yhteyteen muun Euroopan kanssa voiton jälkeen.

Ukrainalaiset miehet uskaltavat tanssia, laulaa ja hupsutella eli heillekin kappale on poljentoineen ja tunnelmineen kuin kannustuslaulu. Se, ettei osaa suomea jättää heille fantasialle tilaa ja antaa Käärijän äänen puhua. Kun Käärijä ei laula kuin ammattilainen koetaan jopa myös sellaisena, että joka pojalla ja ukolla on myös lupa laulaa mukana.

Eli ei ole outoa jos sitä iloa, valoa ja hupsuttelua halutaan myös Ukrainassa edes hetken verran elämään. Käärijän kappaleessa ei mainita maita ja siten kappale koetaan omistetun enemmän kaikille. PB aiheutti pettymyksen ukrainalaiskatsomossa kun Ukrainan auringonkukkia ei mainittu kappaleessa. Jopa krapula Sunny Beachilla oli tärkeämpää.

Ukrainan jury antoi kuitenkin Robinille 12 pistettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18591/34469 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cha cha chata on soitettu Spotifyssa lähes 6 miljoonaa kertaa, tuohon kun vielä ynnätään kaikki miljoonat videon katselut, niin ollaankin 10 miljoonassa. Käsittämätöntä.

Mä oon vastuussa ainakin 30 kuuntelukerrasta...

Aika vähän, moni on päässyt paljon korkeampiin lukemiin. Eri asia, onko kaikki kuuntelut rekisteröity erikseen vai yhtenä.

Vierailija
18592/34469 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku levittelee jossain Youtubessa ynnä muualla somessa Käärijästä muka huhuja kuin hän olisi venäjämielinen(siis aikana jolloin Venäjä on hyökkäyssodassa Ukrainan kanssa), kannattaa jakaa tätä vanhaa Kääriksen 3 v vanhaa haastattelua missä häneltä kysytään mitä hän halveksii ja vastaa sotaa.

ja myöskin sitä että Käärijä on lehdessä tuominnut sodan.

Jos joku yrittää siis maalata Käärijässtä jotain Kreml/Venäjäfania ja mustata hänen mainettaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18593/34469 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.

Ei saakeli. Sofi Oksanen pitäisi saada tästä jonkinlaiseen vastuuseen. Aivan hirveää, miten läntisessä maailmasta on tullut tämmöinen totalitaristinen valtio. Ja kaikki lähti jostain hiton INSTASEURAAMISESTA.

Instaseuraamisesta kaikki lähtee.

Läpinäkyvää että YLE ja UMK oli sanoittanut Käärijän perjantaisen jutun. Ei se hänen omaa "käsialaansa" ollut. Laitettu sanomaan noin.

En tiedä, miten paljon tuollainen syö miestä.

Että joutuu sanomaan sitä mitä ei tarkoita.

Valheellisesti muuttamaan mielipiteitään, että tulisi hyväksytyksi.

Viisut ei ole koko elämä.

Jos alat sanomaan sitä mitä et tarkoita vain siitä syystä, että et tulisi loukanneeksi ketään, sehän on rasittavaa pidemmän päälle.

Ehkä Jere joutuu jossain kohtaa tämän kevään aikana miettimään onko rehellisyys itseään kohtaan hänelle tärkeää ja kaiken tämän arvoista.

Tai sitten ei mieti, jolloin sammakoita voi suusta tulla.

Käärijä on hyvä esimerkki artistista, joka ei ole valmistaunut eikä valmis Euroviisuihin. Hän kuuluu niihin, jotka lähtivät hakemaan UMK:hon näkyvyyttä Suomessa, ei todellakaan tavoittelemaan ensisijaisesti euroviisuedustuspaikkaa ja kansainvälistä näkyvyyttä. En ole uskonut ollenkaan hänen kommentteihinsa, että hän on seurannut aina Euroviisuja nähtyäni videon, jossa hänelle tehtiin testi kymmenen viime vuoden euroviisuvoittajan tunnistamisesta - hyvin huonosti tunnisti. Käärijälle itselleen olisi ollut paljon parempi, jos hän ei olisi voittanut. Saisi nyt rauhassa keskittyä keikkailuun Suomessa ja uuden musiikin tekoon.

Huokaisisin helpotuksesta, jos Käärijä vapautettaisiin palvelemaan suomalaisia palvovia fanejaan suursuosiostaan nauttien ja Britanniaan lähetettäisiin edustamaan valmis paketti eli Robin. Ehkei tulisi voittoa (ei tule Käärijällekään), mutta ihan varmasti hyvästä live-esiintymisestä äänestyspisteitä tulisi tarpeeksi finaaliin ja roppakaupalla hyvää palautetta Suomelle.

Mistä nyt juuri Robinin lähettäminen tulikin mieleesi? Eiks hän ollut vasta neljäs tuloksissa?

Robin on rautainen ammattilainen. Ruotsin tai Tanskan artistin kappaleena olisi ollut kärkikahinoissa. Vain Gustaphin Because of You olisi ollut myös puhdas funk-kappale.

Usko nyt vaan, että ainakaan tuolla sovituksella sillä biisillä ei olisi Liverpoolissa ollut kärkikahinoihin mitään asiaa. Ei edes, vaikka sen olisi esittänyt joku vielä rautaisempi ammattilainen. Vika oli biisissä, joka oli aivan liian turvallinen valinta tällaiseen kisaan. Liian perusmiellyttävä ja tasainen ilman mitään mahdollisuuksia erottua massasta muuten kuin ehkä genren osalta.

Vaikea löytää rautaisempaa ammattilaista kuin Robin vetämään sitä esitystä, mikä UMK-finaalissa nähtiin. Kyllä se olisi Liverpoolissakin erottunut joukossa esityksen omaperäisyydellä ja vaikeudella ja sillä, miten puhtaasti ja varmasti hän pystyi laulamaan niin liikunnallisen ja vaikea esityksen aikana. Sitä paitsi tuolla musiikkigenrellä on hyvin paljon suosiota maailmanlaajuisesti.

En oo kyseenalaistanut Robinin kykyjä esiintyjänä, sen hän kyllä osaa ja UMK-lavashownsa oli ulkoisesti kaikkein viimeistellyin (ehkä jopa siinä määrin, ettei näyttänyt enää live-showlta, mikä itseäni häiritsi hieman). Hienoimmankaan näköinen show ei vaan riitä, jos musiikki ei yllä samalle tasolle. Tässä tapauksessa sävellys oli liian pliisu, vaikka Robin teki parhaansa. Menevämmällä biisillä tilanne olisi saattanut olla eri. Voit ja saat toki olla kanssani eri mieltä, mutta kyllä se äänestyksen lopputulos nyt sekin jotain kertoo. Edes kansainväliset raadit eivät äänestäneet Robinia kärkeen, vaikka he koostuvat pääasiassa musiikin rautaisista ammattilaisista.

Vierailija
18594/34469 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samu Haberki pärjäs Saksan Voicessa ilman saksan taitoja joten eiköhän Käärijäkin yhdet viisut vedä tulkin kanssa ja rallienglannilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18595/34469 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.

Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.

Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee. 

Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.

Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.

No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.

 Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.

Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta? 

Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.

Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin

The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:

Tilanne oli silloin ihan toinen ja akuutti. Silloinhan ei oikein muusta puhuttukaan.

Tilanne on nyt pahempi ja vähintään yhtä akuutti. Kyllä tästä keskustellaan tänäkin vuonna. Voi olla, että keskustellaan enemmän kansanmurhista jne.

Vierailija
18596/34469 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijän eilinen Putous-vetokin noussut YouTuben trendaaviin. Neljä Kärtsä-videota jo siellä.

Se on ihan vaan Suomen trendilista, ei siis kerro juuri mistään, kun kyse on kuitenkin tämän hetken kuumimmasta puheenaiheesta maassa. Maailmalla tuskin mikään Roni Back tai tuo Putous-pätkäkään jaksaa isommin kiinnostaa. ;-)

Kai nuo videot näkyy ulkomaillakin?

Näkyy tietysti, mutta tuo Trendilista on ihan maakohtainen. Valkenee, kun vähän katsoo, mitä muuta siellä listalla on...

Vierailija
18597/34469 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.

Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.

Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee. 

Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.

Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.

No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.

 Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.

Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta? 

Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.

Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin

The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:

Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...

Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.

Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.

Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.

Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.

Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.

Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella

-eri-

Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.

Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.

Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.

Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.

Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.

Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.

Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.

Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.

Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.

Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.

Vierailija
18598/34469 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samu Haberki pärjäs Saksan Voicessa ilman saksan taitoja joten eiköhän Käärijäkin yhdet viisut vedä tulkin kanssa ja rallienglannilla.

Tämä, tämä ja tåmä!!

Vierailija
18599/34469 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samu Haberki pärjäs Saksan Voicessa ilman saksan taitoja joten eiköhän Käärijäkin yhdet viisut vedä tulkin kanssa ja rallienglannilla.

Ja vieläpä tuomarina.

Vierailija
18600/34469 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.

Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.

Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee. 

Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.

Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.

No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.

 Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.

Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta? 

Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.

Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin

The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:

Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...

Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.

Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.

Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.

Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.

Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.

Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella

-eri-

Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.

Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.

Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.

Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.

Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.

Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.

Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.

Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.

Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.

Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.

No mitähän se Lordikaan sieltä vahanaamarin takaa sai mumistua. Muutaman sanan ja kielenheilutusta. Älä pliis jaksa enää

Ketju on lukittu.