UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Oletteko muuten huomanneet, että vaikka keskustelu Käärijä vs. Oksanen kävi täällä palstalla eilisiltana harvinaisen voimakkaana niin iltapäivälehdet ovat kuitenkin armollisesti sivuuttaneet tämän keissin, ja todella arvostan sitä. Eivät ole lähteneet mässäilemään kummankaan osapuolen kustannuksella. Hyvä niin.
Luojan kiitos.
Hesarissa käytiin aiheesta melko vilkasta keskustelua. Yllättävän paljon oli myös Oksasen kannatusta. Suurin osa kommentoijista on tuttuun tapaan vakioänkyröitä, jotka pystyvät tehtailemaan kriittisen mielipiteen asiasta kuin asiasta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä saisiko tälle Käärijä vs Loreen - twiitille nauraa mutta nauroin silti
https://twitter.com/eurovisionbrent/status/1629215693869821953?t=YXG0T-…
(Mustaa huumoria)
Jessus, aika paha 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten, vaikka Käärijä kannattaisi VKK:ta, persuja tai mitä ikinä? Kai Suomessa on edelleen vapaus olla sitä mieltä, mitä haluaa ja ilmaista mielipiteensä. Onko vain vasemmisto, vihreät ja demarit hyväksytyt puolueet, joita saa kannattaa? Mikä Venäjä tämä on, että vain tiettyjen asioiden kannattaminen on sallittua?
Sitä paitsi Käärijä ei ole halunnut tuoda poliittisia mielipiteitään esiin eikä muutenkaan tuo esiin politiikkaa somessaan. No, nyt oli hänenkin pakko painostuksen alla, että canceloijat ois tyytyväisiä. Pidän tuota tosi vastenmielisenä ilmiönä, että ihmisten täytyy paljastaa poliittisia näkemyksiään vasten tahtoaan.
Parempi nyt, kuin viisuaattona tai seuraavana päivånä kansainvälisesti
Nyt jo kannattaa alkaa valmistautua kv. median kysymyksiin. Muistanette Måneskinin huumekohun. Kyllä ainakin Ruotsissa suomalaisten ip-lehtien mediaseuranta toimii.
Måneskinin maine vain kasvoi kohujen myötä.
Onko kukaan voittaja muuten pystynyt samanlaiseen menestykseen kuin måneskin? Varsinkin nyt viime vuosikymmenenä. Lähinnä abba tulee mieleen. En tiedä tosin oliko suosittu jo ennen viisuja.
Minusta Måneskinissa ihanaa oli se kaikki nöyryys millä he arvostivat paljon euroviisuvoittoaan eikä se voitto tosiaan ollut minkään hömppäkilpailun voitto vaan voitto ja kisa millä he nousi maailmanmaineeseen. Osoittaa että euroviisut ei laita mitään leimoja mitkä hankaloittaisi pärjäämistä minkä joku luulee tekevän niin. Se oli heillä vain välietappi uralla kohti isompaa mainetta. Moni ei kyllä nouse euroviisujen jälkeen suurempaan maineeseen
Vierailija kirjoitti:
(Mustaa huumoria)
Mä toivon vaan ettei suomalaiset dissaa Ruotsia/Loreenia liikaa, moni siitä kuitenkin tykkää ja voi olla että viisupiireissä menee Suomen äänestämisestä maku jos fanit on liian aggressiivisia. Moni ei toki näitä meemeilyjä edes seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Ah, odotan jo sitä kun Käärijä pistää Liverpoolissa kunnon bileet pystyyn ja yleisö alkaa riehua ja laulaa mukana. Moni ulkomaalainen on sanonut, että tämän biisin vuoksi haluaa opetella suomea. :D
Olen myös yllättynyt, miten moni oikeasti on jo panostanut Käärijän nimen lausumisen opetteluun ja osaa hoilottaa mukana "niinku cha cha chaa" :D
Vierailija kirjoitti:
Käärijä on nyt maailman viraalit biisit listalla kasina. Mutta ikävä kyllä Norjan biisi oli vissiin tuon listan ykkösenä jonkin aikaa. Toki mielestäni merkityksellisimpiä listoja on ihan perus kuuntelulistat pääseekö niille
Suosikkini tällä hetkellä Norja, Ranska, Saksa, Ruotsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah, odotan jo sitä kun Käärijä pistää Liverpoolissa kunnon bileet pystyyn ja yleisö alkaa riehua ja laulaa mukana. Moni ulkomaalainen on sanonut, että tämän biisin vuoksi haluaa opetella suomea. :D
Olen myös yllättynyt, miten moni oikeasti on jo panostanut Käärijän nimen lausumisen opetteluun ja osaa hoilottaa mukana "niinku cha cha chaa" :D
Kääritzä
Vierailija kirjoitti:
Käärijä on nyt maailman viraalit biisit listalla kasina. Mutta ikävä kyllä Norjan biisi oli vissiin tuon listan ykkösenä jonkin aikaa. Toki mielestäni merkityksellisimpiä listoja on ihan perus kuuntelulistat pääseekö niille
Englanninkielisillä biiseillä on varmasti laajempi kattavuus, mutta ei se tarkoita automaattisesti että yleisö sitä äänestää. We'll see.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Mustaa huumoria)
Mä toivon vaan ettei suomalaiset dissaa Ruotsia/Loreenia liikaa, moni siitä kuitenkin tykkää ja voi olla että viisupiireissä menee Suomen äänestämisestä maku jos fanit on liian aggressiivisia. Moni ei toki näitä meemeilyjä edes seuraa.
Mua ainakin itseä naurattaa lähinnä tuollaiset hölmöt meemit jossa on vähän kilpailuhenkisyyttä mutta en koe että Loreenia pitäisi dissata. Toki olen itse hiukan kyllästynyt toisinaan Mellojen kliinisiin kuin jollain heidän euroviisugeneraattorilla tehtyihin saman muotin poppibiiseihin ja siihen kuinka raadit on aina rakastaneet niitä ja yliarvostaa niitä. Lisäksi Loreen on jo joskus ollut skabassa mukana joten koen että hänen hetkensä on ollut jo ja se että hän vähänkuin nimensä turvin saa jo kannatusta ärsyttää. Toisaalta ei ole mitään Loreenia vastaan vaikkakin biisi ei itseäni niin paljoa puhuttele. Esitykseen mielestäni biisi isolta osin nojaa
Vierailija kirjoitti:
Hypetyksesi on kova, mutta jää finaalin hännille. Että mä nauran sitten. 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän hankala kyllä uskoa jos seuraa euroviisuoddseja jotka vain nousivat Käärijän esityksen jälkeen. Kyllä ne monesti aikalailla paikkaansa pitävät. Esim Måneskinin voiton ne ennusti täysin vaikkakin pitkään oli Ranska ykkösenä. Laitoin itse rahaa Måneskinin voitolle kun se oli vjelä kakkosena koska jotenkin kyseenalaistin Ranskan voittomahdollisuudet koska Måneskinia hypetettiin ja jotenkin näin rokin uuden tulemisen. Sitten se nousi lopussa vedonlyöntilistan ykköseksi ja sain rahaa siitä jonkin verran sitten kun Måneskin voitti. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ukko julistaa UMK finaalin jälkeen ihan puskista kahdelle valtamedialle "kansan puolella!" niin en ihmettelis, että julistas viisulavalla: "Alas globalismi ja great reset!"
Koska "Vapaus Kuuluu Kansalle"!
Kuuntelin nuo pressit silloin suorana ja myönnän, että nuo pisti korvaan. Erikoiset vastaukset kysymykseen, että millaisen edustajan Suomi saa - sanoa, että on kansan puolella, heh. Luultavasti sieltä jotain symppausta on löytynyt tuolle touhulle. Mutta kaveri ei ole mikään valtiotieteen maisteri ja on aika perusjätkä - syy myös miksi niin monet hänestä pitää. Lisäksi korona-aika sai monet joilla kaikki lähti alta (kuten artisteilla) turhautumaan ja masentuun, jolloin helposti vie mukanaan tuollainen nk. vaihtoehtoajattelu. Aika raju muutos tulla jostain räppiluolasta ahora an framille keskustelemaan yhteiskunnallisesta vastuusta Sofi Oksasen kanssa :D Ei huolta, hän on taustastaan huolimatta älykäs ja luova ja on nyt oppinut tästä. Hieno esitys ja paras Suomen edustaja viisuissa koskaan.
Kiitos tästä kommentista. Palautti uskoni siihen että tällä palstalla on hyväkin kommentteja.
Mikä ongelma meillä suomalaisilla on, että olemme niin halukkaita repimään keinolla millä hyväänsä alas ihmisen, joka onnistuu ja menestyy? Iltalehteen kommentointi Käärijän jo saavutetusta kv-menestyksestä luo mielikuvan suomalaisista ahdistuneena kateellisena ja tuhoavana (saako sanoa,) kansana.
Käärijä kehtasi sanoa, että lähtee voittamaan! Kyllä on jätkällä pokkaa, kunnon suomalainen on nöyrä ja vaatimaton. Kaikki muu on ylimielisyyttä ja silloin on suorastaan pakko palauttaa ihminen takaisin maan pinnalle. Täytyy olla "realistinen", optimismi on onnellisten maassa silkkaa hömppää ja typerää haaveilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Mustaa huumoria)
Totta. Välillä tälläkin palstalla tulee tunne, että ääni lähtee Loreenille ihan kiusalla koska jatkuva moittiminen ja vähättely tuntuu rasittavalta. Tattoo ei ole mikään huono biisi ja Loreen on taitava laulaja ja esiintyjä.
Tuosta huvittavasta meemistä sen verran, että tekijä ei ole voinut vastustaa kiusausta kun näki lavasteet ja SLAM!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Cha Cha Chan pääsy kymmenen parhaan sisään olisi jo hienoa. Aina vain sitä voittoa yritetään hakea. En ihmettelisi jos on top5:ssä. Saanko minä nauraa sitten jos sä oot väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Piti nyt tulla kommentoimaan, vaikka euroviisut tai UMK ei ole koskaan ollu mun juttu enkä ole vielä ehtinyt perehtyä tähän Käärijäänkään.
Mun ranskalaisen ystävän pikkuveli soitti mulle joskun kahden aikaan viime yönä just tuosta "käärijästä" ja hän ei siis ikinä ennen ole mua muuten edes noteerannut muuten kuin siskon ystävättärenä. Hän on homoseksuaali ja sellainen viimeisenpäälle ulkonäkökeskeinen diiva.
Voi tulla pienenä järkytyksenä, mutta tuo kääriäinen on noussut nyt Pariisin homopiirien "puolijumalaksi"...
He kuulemma luukuttavat bileissä Suomen euroviisukappaletta illasta toiseen.
Käärijä on kuulemma "superseksikäs" "eläimellinen" ja "suloinen".
Siis se "omituinen pottapää"???
Huikeaa!!! Go Jere, go! <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ukko julistaa UMK finaalin jälkeen ihan puskista kahdelle valtamedialle "kansan puolella!" niin en ihmettelis, että julistas viisulavalla: "Alas globalismi ja great reset!"
Koska "Vapaus Kuuluu Kansalle"!
Kuuntelin nuo pressit silloin suorana ja myönnän, että nuo pisti korvaan. Erikoiset vastaukset kysymykseen, että millaisen edustajan Suomi saa - sanoa, että on kansan puolella, heh. Luultavasti sieltä jotain symppausta on löytynyt tuolle touhulle. Mutta kaveri ei ole mikään valtiotieteen maisteri ja on aika perusjätkä - syy myös miksi niin monet hänestä pitää. Lisäksi korona-aika sai monet joilla kaikki lähti alta (kuten artisteilla) turhautumaan ja masentuun, jolloin helposti vie mukanaan tuollainen nk. vaihtoehtoajattelu. Aika raju muutos tulla jostain räppiluolasta ahora an framille keskustelemaan yhteiskunnallisesta vastuusta Sofi Oksasen kanssa :D Ei huolta, hän on taustastaan huolimatta älykäs ja luova ja on nyt oppinut tästä. Hieno esitys ja paras Suomen edustaja viisuissa koskaan.
Kiitos tästä kommentista. Palautti uskoni siihen että tällä palstalla on hyväkin kommentteja.
Mikä ongelma meillä suomalaisilla on, että olemme niin halukkaita repimään keinolla millä hyväänsä alas ihmisen, joka onnistuu ja menestyy? Iltalehteen kommentointi Käärijän jo saavutetusta kv-menestyksestä luo mielikuvan suomalaisista ahdistuneena kateellisena ja tuhoavana (saako sanoa,) kansana.
Käärijä kehtasi sanoa, että lähtee voittamaan! Kyllä on jätkällä pokkaa, kunnon suomalainen on nöyrä ja vaatimaton. Kaikki muu on ylimielisyyttä ja silloin on suorastaan pakko palauttaa ihminen takaisin maan pinnalle. Täytyy olla "realistinen", optimismi on onnellisten maassa silkkaa hömppää ja typerää haaveilua.
No ei kyllä noin saa sanoa! Monet suomalaiset aina odottelee milloin joku epäonnistuu ja puksuttaa maitojunalla takaisin ja Hesarikin jo valmiina kirjoittelemaan floppaavista artisteista.
Vierailija kirjoitti:
Heh. Tsekatkaas tää pb:n uusimman instajulkaisun kakkoskuva. Siellä se näkyy jaloviinan vinkkulasi. 🍷
Siis mikä juttu tää Portion Boysin yhteydessä esiintyvä viinapakotus on, voisko joku asiallisesti avata asiaa? Multa mennyt ihan ohi, kun Matti ja Teppo -biisiä ja UMK-finaalia lukuun ottamatta bändi ei ole mulle tuttu eikä musiikillisesti kiinnostava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Cha Cha Chan pääsy kymmenen parhaan sisään olisi jo hienoa. Aina vain sitä voittoa yritetään hakea. En ihmettelisi jos on top5:ssä. Saanko minä nauraa sitten jos sä oot väärässä.
On tietysti hienoa jo tuokin, mutta Käärijä itsekin lähtee voitto mielessä ja olisi vähän harmissaan, jos ei voita. Hän uskoo, että Eurooppa pääsee samaan Käärijä-hurmioon kuin Suomikin. Jotakuinkin Näin sanoi haastattelussa.
Vierailija kirjoitti:
Mua huvittaa nuo jotkin kommentit Käärijästä milloin on PSY-kopio uusi Gangnam style, milloin Little Big, milloin Rammstein ja milloin Escimo Callboy. Aika monenlaiseen tavaraan verrataan kyllä :D
Sitten nää kommentit että Käärijä ei muka osaa laulaa ja ei ole musiikkia jos on räppiä.
Hassua on myös se, että ulkomailla moni asiasta ilmeisesti jotain ihan oikeastikin ymmärtävä on kehunut Käärijän "laulutaitoa", äänenhallintaa yms. teknisiä seikkoja äänenkäytössä.
Ihme kun siitä ei tullut isompaa kohua kun Oksanen osti niitä raketteja/ohjuksia mitä lie että saa viestinsä niihin. Raketteja jolla ammutaan ihmisiä mitkä tulee mistä lie Venäjän periferiasta pakotettunakin ja painostettuna rintamalle tykinruoaksi
Mutta Venäjä on paha niin voi tällä lailla irvokkaasti laittaa nimiään paukkuihin kun eihän ne sotilaat ole edes ihmisiä vaan pahan Venäjän tykinruokaa