UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla niin, että PB menossa Barcelonaan Eurovision partyihin maaliskuun viimeisellä viikolla.
Ne on rankat bileet, kestää monta päivää. Onkohan ne myös kaikkein suurimmat juhlat, ainakin niihin viitataan monessa yhteydessä.
Hyvä että PB huomattu maan rajojen ulkopuolella. Isoilta bileiltä vaikuttaa! UMK finaali toi mukavasti näkyvyyttä heillekin.
Viina siellä halpaa joten bändin nainen onnessaan. Eikä perseilyä, lavalta putoilua ja seiniin törmäilyä ole todistamassa fanit kun niitä ei ole.
PB:llä taitaa olla enemmän vientiä jo nyt kuin Käärijällä koskaan kun jo maaliskuun lopulla Espanjassa. Onko Käärijää kutsuttu noihin Barcelonan Partyihin esiintymään?
Tottakai on kutsuttu.
Luulisi, että kutsuja satelee enemmän vasta sitten, kun kaikki maat ovat näyttäneet edustajansa ja tiedetään, keitä kannattaa kutsua enemmän, keitä vähemmän. Tuskin kai yksikään party haluaa kaikkia esiintyjiä paikalle jo kustannussyistä. On pakko tehdä karsintaa ja valikoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukapa olisi uskonut alle 170 senttinen ja pottatukkainen Jere Vantaalta peittoaa Robinin ja Portion Boysin UMK:ssa ja räjäyttää näyttökerrat taivaisiin ja saa osan niin sekaisin, että hänelle lähetetään alastonkuvia ja treffipyyntöjä?
En osaa arvostaa näyttökertoja. Enemmän arvostan, kun keikoilla salit täynnä ja pyyntöjä tulla esiintymään tulee ulkomaita myöten.
Niinhän Kärtsällä nyt onkin.
Tykkään miten Käärijä käyttää suomenkieltä sen biisissä. Esimerliksi tiettyjen kirjainten painotus peräkkäisissä sanoissa "Kaksin Käsin Kiinni..." tai "jatkaN kuNNes eN eNää..". Siitä tulee lyriikkaan myös oma rytmi.
Vierailija kirjoitti:
Tuo biisi ja esitys on jo nyt niin ikoninen, vaikka vielä joitakin kohtia voi viilata. Etenkin rakastan sitä kohtaa ihan ekan kertsin jälkeen ennen toisen säkeistön alkamista, kun Käärijä näyttää siinä just sellaiselta viisuikoniseksisymbolilta. Ja yleisö kiljuu ja hurraa ihan fiiliksissä. Se possujuna on kans mun suosikkikohtia, siis niin ihanan hullua ja
hyvällä tavalla euroviisua.
Alun kamerakulma on ihan törkeän hyvä, ihan systemaattisesti on saanut ihmiset heti alusta alkaen koukkuuntumaan esitykseen kun ihmettelevät, että "mitä hittoa tämä oikein nyt on?". Käärijän ilmeet toimii todella hyvin!
Mulla on aivan erityinen fiksaatio siihen kohtaan, kun tanssijat on tulleet ja Käärijä heiluttelee niitä nauhoja, tulee aina mieleen kuin ajaisi jollain vankkureilla siinä jonkun muinaisen hurjan mongolihallitsijan elkein... HEI!-huuto vielä korostaa tätä mielikuvaa. Vähän kuin huutaisi hevosilleen sen. :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän aikaa kuluu ja mitä useamman reaktiovideon olen katsonut, sitä enemmän luulen ettei Käärijän esitykselle tarvitsekaan tehdä mitään. Ajattelin että olis näyttävää jos scriineillä ainakin kaikkea jännää, naamarimiestä ja peruukkikäärijää, mutta ei sekään lopulta ole hyvä ajatus. Veisi vain huomiota itse esityksestä lavalla.
Aika sama juttu. Olin kans aluksi vähän skeptinen tanssijoista, mutta nyt jopa rakastan niitä. Ehkä tokassa kertsissä voisivat olla vähän sivummalla, mutta muuten tykkään. Eteläeurooppalaisila tullut etenkin tanssijoista hyvää palautetta. Myös kielen näyttämisestä on tykätty kommenteissa, vaikka täällä osa piti ällöttävänä.
Mun mielestä yksi kielen vilauttelu riittäisi. Se viimeinen oli seksikäs, kun Käärijä lipoi huuliaan. Kaksi ekaa lipomista voisi jättää pois.
Mä en tykännyt ekalla katsomiskerralla ollenkaan tuosta kielen lipomisesta, mutta nyt oikeastaan tykkään. :D Nuo kaikki pienet yksityiskohdat tekevät esityksestä hauskemman. Ainakin juna kannattaa säilyttää kun moni pitää sitä huvittavana ja se aiheuttaa wtf-hetken ensimmäistä kertaa katsoville.
Tästä tullee mukava viisukevät.
Vierailija kirjoitti:
Tästä tullee mukava viisukevät.
Niinpä. Toukokuuhun tuntuu tosin olevan ikuisuus... 😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla suuri rakkaus joka sitten loukkasi Käärijää. Eiole ehkä päässyt siitä yli kunnolla.
Mitähän tämä suuri rakkaus ajattelee nyt kun katsoo kaikkea tätä hypetystä :D
Siitä Viisin sanat oli kyllä semmoset jotka kolahti vähän itseenikin. Olen harrastanut samankaltaista selkärangattomuutta. (Naisena).
Käärijähän sanoi, että purki siihen biisiin erovihan eikä enää kirjoittaisi ehkä sellaisin sanakääntein. Joten eikähän jonkinlainen uusi sivu ole kääntynyt ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen Käärijän persoona sitten todella on? Jääkö sekin mysteeriksi?
Eiköhän se aikalailla paljon ole tuon hahmon kaltainen. (Arkiminäni yksi puoli)
Jotain osviittaa ehkä voi saada noista podcasteista, joissa puhuu vanhojen nuoruuskavereidensa kanssa. Kova poika ainakin nauramaan korkealta kovaa!
On kertonut olevansa nuorempana vähän kusipää ja sellainen kova jätkä. Yritti kuulemma sillä kukkoilulla kompensoida mm. pituuttaan. Kertoi, että kasvoi sitten henkisesti ja löysi herkän ja kiltin puolensa. Jossain haastiksessa sanoi Käärijän olevan yksi osa häntä. On myös kertonut, ettei ole ehkä tyypillisin mies kaikessa, esimerkiksi suhteissa on ollut se, joka tiskaa ja naiset hoitaneet autoasiat.
Ei hitto, mä tarvin just tollasen tiskaavan ja seksikkään miehen!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla niin, että PB menossa Barcelonaan Eurovision partyihin maaliskuun viimeisellä viikolla.
Ne on rankat bileet, kestää monta päivää. Onkohan ne myös kaikkein suurimmat juhlat, ainakin niihin viitataan monessa yhteydessä.
Hyvä että PB huomattu maan rajojen ulkopuolella. Isoilta bileiltä vaikuttaa! UMK finaali toi mukavasti näkyvyyttä heillekin.
Viina siellä halpaa joten bändin nainen onnessaan. Eikä perseilyä, lavalta putoilua ja seiniin törmäilyä ole todistamassa fanit kun niitä ei ole.
Voisko tän uskomattoman lapsellisen kiusaamisen nyt viimein jättää tästä ketjusta? En itse yhtään tykkään bändistä (Vauhti kiihtyy on Matin & Tepon:n takia iso poikkeus) mutta jotain rajaa sentään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain osviittaa ehkä voi saada noista podcasteista, joissa puhuu vanhojen nuoruuskavereidensa kanssa. Kova poika ainakin nauramaan korkealta kovaa!
On kertonut olevansa nuorempana vähän kusipää ja sellainen kova jätkä. Yritti kuulemma sillä kukkoilulla kompensoida mm. pituuttaan. Kertoi, että kasvoi sitten henkisesti ja löysi herkän ja kiltin puolensa. Jossain haastiksessa sanoi Käärijän olevan yksi osa häntä. On myös kertonut, ettei ole ehkä tyypillisin mies kaikessa, esimerkiksi suhteissa on ollut se, joka tiskaa ja naiset hoitaneet autoasiat.
Missä tämmösiä haastatteluja voi lukea/katsoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukapa olisi uskonut alle 170 senttinen ja pottatukkainen Jere Vantaalta peittoaa Robinin ja Portion Boysin UMK:ssa ja räjäyttää näyttökerrat taivaisiin ja saa osan niin sekaisin, että hänelle lähetetään alastonkuvia ja treffipyyntöjä?
Sekä kiihkeänä palava kateus joka ajaa ryyppyporukka portion boysin suurimmaksi faniksi näköjään.
Olen ollut tähän mennessä n. 10 keikalla ja ihmetellyt joka kerta miten selvää porukkaa siellä on.
Monellako keikalla itse ole käynyt toteamassa väitteesi oikeaksi?
Jos ei ole käynyt, lopeta valehtelu.
Kun itse on tuhannen kännissä niin näyttäähän se muu väki selväpäiseltä ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tämmösiä haastatteluja voi lukea/katsoa?
No esimerkiksi Urheilucastissa avaa aika paljon näitä asioita ja puhutaan aika syvällistä jutuista, se on julkaistu tammikuun lopussa. Muistan lukeneeni tuon tiskausjutun olikohan se jostain Voicen artikkelista, samoin kuin tuon, et Käärijä on yks osa häntä. Ensin mainittu löytyy Spotifysta ainakin.
Redditin euroviisu kanava on 80% käärijää, 10% kinastelua loreenin biisistä, 5% puolalaisten raivoamista ja heidän finaalin fiaskosta keskustelua ja loput 5 % sitten muita 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo biisi ja esitys on jo nyt niin ikoninen, vaikka vielä joitakin kohtia voi viilata. Etenkin rakastan sitä kohtaa ihan ekan kertsin jälkeen ennen toisen säkeistön alkamista, kun Käärijä näyttää siinä just sellaiselta viisuikoniseksisymbolilta. Ja yleisö kiljuu ja hurraa ihan fiiliksissä. Se possujuna on kans mun suosikkikohtia, siis niin ihanan hullua ja
hyvällä tavalla euroviisua.Alun kamerakulma on ihan törkeän hyvä, ihan systemaattisesti on saanut ihmiset heti alusta alkaen koukkuuntumaan esitykseen kun ihmettelevät, että "mitä hittoa tämä oikein nyt on?". Käärijän ilmeet toimii todella hyvin!
Mulla on aivan erityinen fiksaatio siihen kohtaan, kun tanssijat on tulleet ja Käärijä heiluttelee niitä nauhoja, tulee aina mieleen kuin ajaisi jollain vankkureilla siinä jonkun muinaisen hurjan mongolihallitsijan elkein... HEI!-huuto vielä korostaa tätä mielikuvaa. Vähän kuin huutaisi hevosilleen sen. :-D
Koreografiassa on onnistunutta juurikin näilä alistusfantasioilla leikkiminen. Mennään hyvän maun rajoja koetellen mutta pysytään sillä paremmalla puolella ja kaikilla on hauskaa. Itseironiaakin mukana. Minusta on aivan mahtihauskaa, kun laulaja ratsastaa tanssijoiden selän päällä. Rohkeaa, hauskaa ja siitä saa hienoja, mieleenjääviä still-kuvia.
Käärijä uhkaa Euroviisuissa jo Loreenia, arvioi ruotsalaislehti. Nice.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wiwibloggsin instassa mainostetaan Käärijän paitaa :D Muutenkin siellä näkyy olevan paljon matskua Käärijästä. Hyvä!
William Lee oli ihan täpinöissään Käärijän esityksestä - ja koko Suomen vierailusta.
Williamilla ja myös Debanilla on paljon hyviä kokemuksia Suomesta, UMK:sta ja suomalaisista euroviisuedustajista, joten he tuovat Suomea mielellään esille. Wiwibloggs oli ensimmäisen kerran mukana Euroviisuissa kymmenen vuotta sitten, kun Krista Siegfrids oli Malmössa Suomen edustajana, ja siellä William ihastui siihen tapaan, miten Krista toimi median kanssa. Tässä video parin vuoden takaa Rotterdamin viisuista, kun Krista ja William mm. muistelevat Malmön kevättä.
Kristan ohella William tykkää myös Saara Aallosta, jonka kanssa hän on tehnyt paljon haastatteluja Euroviisujen, X-factorin ja Dancing on ice:n tiimoilta. Tässä William ja Saara Lissabonin turkoosilla matolla:
Lisäksi monet muut edustajat kuten Norma John, Darude, BC ja The Rasmus ovat jatkaneet tätä hyvää yhteistyötä heidän kanssaan. Tämä kaikki on luonut hyvää pohjaa sille, että he antavat nyt paljon näkyvyyttä Käärijälle, vaikkeivat saakaan mitään pidempiä haastatteluja. Toki William myös aidosti tykkää Cha cha cha:sta ja Käärijästä ja uskoo menestymismahdollisuuksiin ainakin yleisöön menevänä bängerinä.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään miten Käärijä käyttää suomenkieltä sen biisissä. Esimerliksi tiettyjen kirjainten painotus peräkkäisissä sanoissa "Kaksin Käsin Kiinni..." tai "jatkaN kuNNes eN eNää..". Siitä tulee lyriikkaan myös oma rytmi.
Suomi kuulostaa kuulemma todella hyyvältä siinä biisissä.
Se lautainen purkutyömaa ei ehkä ole sopiva Liverpooliin? Sellainen siitä tulimieleen.
Käärijäenglantia parin viikon takaa, ei hitto et repesin tolle vi ses -lopulle 😅
https://youtube.com/shorts/X9X_1u-u5Ds?feature=share