Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
16661/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijäenglantia parin viikon takaa, ei hitto et repesin tolle vi ses -lopulle 😅

https://youtube.com/shorts/X9X_1u-u5Ds?feature=share

Creedge 😂😂

Vierailija
16662/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi olla suuri rakkaus joka sitten loukkasi Käärijää. Eiole ehkä päässyt siitä yli kunnolla.

Mitähän tämä suuri rakkaus ajattelee nyt kun katsoo kaikkea tätä hypetystä :D

Siitä Viisin sanat oli kyllä semmoset jotka kolahti vähän itseenikin. Olen harrastanut samankaltaista selkärangattomuutta. (Naisena).

Käärijähän sanoi, että purki siihen biisiin erovihan eikä enää kirjoittaisi ehkä sellaisin sanakääntein. Joten eikähän jonkinlainen uusi sivu ole kääntynyt ..

Ai saakeli mitkä lyriikat, täähän on aivan loistava. Viha on käsinkosketeltavaa. Jokainen vastaavassa tilanteessa ollut (myös minä, ikävä kyllä) pystyy varmasti samaistumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16663/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen Käärijän persoona sitten todella on? Jääkö sekin mysteeriksi?

Eiköhän se aikalailla paljon ole tuon hahmon kaltainen. (Arkiminäni yksi puoli)

Jotain osviittaa ehkä voi saada noista podcasteista, joissa puhuu vanhojen nuoruuskavereidensa kanssa. Kova poika ainakin nauramaan korkealta kovaa!

On kertonut olevansa nuorempana vähän kusipää ja sellainen kova jätkä. Yritti kuulemma sillä kukkoilulla kompensoida mm. pituuttaan. Kertoi, että kasvoi sitten henkisesti ja löysi herkän ja kiltin puolensa. Jossain haastiksessa sanoi Käärijän olevan yksi osa häntä. On myös kertonut, ettei ole ehkä tyypillisin mies kaikessa, esimerkiksi suhteissa on ollut se, joka tiskaa ja naiset hoitaneet autoasiat.

Ei hitto, mä tarvin just tollasen tiskaavan ja seksikkään miehen!!

Mulla oli parikymppisenä exä, joka oikeasti tykkäsi tiskata ja tiskasi aina mun tiskit melken väkisin kun oli mun luona. Ja jos yöllä baarista toisen luo saapumisen jälkeen oli vaatteet lennellytkin ympäri asuntoa, löytyi ne usein aamulla siististi pinoon viikattuna jostain sängyn vierestä, jos heräsin viimeisenä. Vieläkin muistelen lämmöllä! :-D

Vierailija
16664/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi olla suuri rakkaus joka sitten loukkasi Käärijää. Eiole ehkä päässyt siitä yli kunnolla.

Siitä Viisin sanat oli kyllä semmoset jotka kolahti vähän itseenikin. Olen harrastanut samankaltaista selkärangattomuutta. (Naisena).

Käärijähän sanoi, että purki siihen biisiin erovihan eikä enää kirjoittaisi ehkä sellaisin sanakääntein. Joten eikähän jonkinlainen uusi sivu ole kääntynyt ..

Ai saakeli mitkä lyriikat, täähän on aivan loistava. Viha on käsinkosketeltavaa. Jokainen vastaavassa tilanteessa ollut (myös minä, ikävä kyllä) pystyy varmasti samaistumaan.

Joo sama, mä olin kans vihainen ja katkera mun eksälle pidempään. Olin kans (nainen) nuorempana vähän kusipää silloin 18-19-vuotiaana, tosin olin henkisesti aika huonossa kunnossa.

Vierailija
16665/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään miten Käärijä käyttää suomenkieltä sen biisissä. Esimerliksi tiettyjen kirjainten painotus peräkkäisissä sanoissa "Kaksin Käsin Kiinni..." tai "jatkaN kuNNes eN eNää..". Siitä tulee lyriikkaan myös oma rytmi.

Samaa mieltä! En oo suuremmin suomiräpin (tai minkään) ystävä mut tässä ei haittaa yhtään, koska noi sanat sointuu yhteen ja on rytmitetty niin, että ne jotenkin vaan sulautuu biisiin. Vihaan myös sanaa "niinku" puhekielessä koska sitä on alettu käyttää täytesanana, mutta tässä rakastan jopa sitä.

Vierailija
16667/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistetaan toki, että vedonlyöntitilastoissa Ruotsi edelleen kärjessä aika kovalla erolla. Saan nyt läjän alapeukkuja Käärijäfaneilta, koska mitään poikkipuoleista tässä keskustelussa ei saa sanoa. Lupa on näköjään vaan hehkuttaa. Toivon silti, että Käärijä pärjää.

Vierailija
16668/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Redditin euroviisu kanava on 80% käärijää, 10% kinastelua loreenin biisistä, 5% puolalaisten raivoamista ja heidän finaalin fiaskosta keskustelua ja loput 5 % sitten muita 😅

Keskusteluissa seuratessa vaikuttaa et siellä Melloissa ei oo muita kuin Loreen ja se on jo Ruotsin edustaja. :D

Vierailija
16669/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silloin, kun puhutaan Vantaa/Hkiläisittäin, eikä Turhapuro/miesiekieltå, ollaan todennäköisesti låhempänä perushenkilöä hahmon alla.

Mun mielestä kärtsärin isä näyttää perussavolaiselta niin voisko miesie-kieli tulla sieltä.. musta sekin puhetyyli sopii käärijälle. Muitakin jotain ilmaisuja se haastatteluissa käyttää jotka ei oo ihan pk-seudun nuorisokieltä, toki käärijä ei ihan varhaisnuorisoa enää olekaan :D

Vierailija
16670/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistetaan toki, että vedonlyöntitilastoissa Ruotsi edelleen kärjessä aika kovalla erolla. Saan nyt läjän alapeukkuja Käärijäfaneilta, koska mitään poikkipuoleista tässä keskustelussa ei saa sanoa. Lupa on näköjään vaan hehkuttaa. Toivon silti, että Käärijä pärjää.

Ruotsin edustajaa ei oo vielä edes valittu, joten katotaan sitten, kun valinta on tehty. Ruotsi on kärjessä, koska no, Ruotsi ja Loreen.

Vierailija
16671/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät lyriikat sen kaikissa biiseissä on. Fantastista on niin ammatillisesti samaistuttava monella alalla, pienellä tulkinnalla.

Hyvii hommii Vaik tulee paskaa niskaa On kaiketi mahollista saada sandaalista Eikä näil liksoil oo niin paljon fakin brassaamista mutta Silti tää on niin fantastista Hyvii hommii

Hyvii hommii, vaikka mul ei kulta korista mun korvii Hyvii hommii, vaikka mul ei kulta somista mun sormii ja Sillon tällön on keikan jälkee syy koukkasta jorvin kaut kotii Sillä yleisöön monta kovakourasta monnia sopii Älä heitä tuopilla, tai tuolilla mut jos oot sillä päällä ni mä väistän ne ku luodin ja ku mä poistun täst puodista Vaatteet riekaleina ni se menee muodista se on tän alan yks parhaista puolista..

Siis kukapa ei olis joskus tuoppeja väistellyt, tavalla tai toisella. MUTTA SILTI ON TÄÄ NIIN FANTASTISTA

Vierailija
16672/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Redditin euroviisu kanava on 80% käärijää, 10% kinastelua loreenin biisistä, 5% puolalaisten raivoamista ja heidän finaalin fiaskosta keskustelua ja loput 5 % sitten muita 😅

En oo sitä vielä alkanut seurata mutta mietin, että paljonkohan siellä on suomalaisia? Yritän aina englanninkielistä keskustelua ja YouTuben reaktiovideoiden yms. kommentteja lukiessani suodattaa meikäläiset pois, koska aina kun Suomi on jossain maailmalla mainittu niin sinne sännätään hetkuttamaan omia valtavalla joukolla (onneksi monen tunnistaa käyttäjänimestä ellei suoraan mainitse suomalaisuuttaan), ja välillä se omien hehkutus vääristää mielikuvaa suosion todellisesta määrästä. Mutta joo, niin paljon oon noita videoita katsonut että pakko se on uskoa että tänä vuonna ollaan kärkikahinoissa ihan tosissaan mukana.

Vierailija
16673/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silloin, kun puhutaan Vantaa/Hkiläisittäin, eikä Turhapuro/miesiekieltå, ollaan todennäköisesti låhempänä perushenkilöä hahmon alla.

Mun mielestä kärtsärin isä näyttää perussavolaiselta niin voisko miesie-kieli tulla sieltä.. musta sekin puhetyyli sopii käärijälle. Muitakin jotain ilmaisuja se haastatteluissa käyttää jotka ei oo ihan pk-seudun nuorisokieltä, toki käärijä ei ihan varhaisnuorisoa enää olekaan :D

Saman huomasin. Ehkä tuo savolaistwist on just se olennainen juttu. Savolaisilla on hyvä kielentaju, osaavat leikkiä sanoilla ihan eri tasolla kuin keskivertosuomalainen, mutta eihän se murre sellaisenaan myy. Eli mainstream-suomi plus savolaisasenne = Käärijä.

Vierailija
16674/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla niin, että  PB menossa Barcelonaan Eurovision partyihin maaliskuun viimeisellä viikolla.

Ne on rankat bileet, kestää monta päivää. Onkohan ne myös kaikkein suurimmat juhlat, ainakin niihin viitataan monessa yhteydessä.

Hyvä että PB huomattu maan rajojen ulkopuolella. Isoilta bileiltä vaikuttaa! UMK finaali toi mukavasti näkyvyyttä heillekin.

Viina siellä halpaa joten bändin nainen onnessaan. Eikä perseilyä, lavalta putoilua ja seiniin törmäilyä ole todistamassa fanit kun niitä ei ole.

Voisko tän uskomattoman lapsellisen kiusaamisen nyt viimein jättää tästä ketjusta? En itse yhtään tykkään bändistä (Vauhti kiihtyy on Matin & Tepon:n takia iso poikkeus) mutta jotain rajaa sentään!

Lopetan heti kun toi toinenkin. En ennen.

Sama

Vierailija
16675/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo sitä vielä alkanut seurata mutta mietin, että paljonkohan siellä on suomalaisia? Yritän aina englanninkielistä keskustelua ja YouTuben reaktiovideoiden yms. kommentteja lukiessani suodattaa meikäläiset pois, koska aina kun Suomi on jossain maailmalla mainittu niin sinne sännätään hetkuttamaan omia valtavalla joukolla (onneksi monen tunnistaa käyttäjänimestä ellei suoraan mainitse suomalaisuuttaan), ja välillä se omien hehkutus vääristää mielikuvaa suosion todellisesta määrästä. Mutta joo, niin paljon oon noita videoita katsonut että pakko se on uskoa että tänä vuonna ollaan kärkikahinoissa ihan tosissaan mukana.

Suurimmalla osalla näkyy lippu ja niistä päätellen, suomalaisia on vähän. Redditissä on myös se hyvä puoli, että kirjottajan viestihistorian näkee ja millon käyttäjä on tehty. Eli sinne ei ole soluttautunut mitään käärijän tiimiä :D Käyttäjänimeä napsauttamalla näkee KAIKKI viestit mitä on koko redditiin historian kirjottanut. Aika kaukaa haettu, että 2010-luvulla tehdyt sadat käyttäjät on tätä varten tehty  :D mutta ymmärän toki sun pointin!

Vierailija
16676/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo biisi ja esitys on jo nyt niin ikoninen, vaikka vielä joitakin kohtia voi viilata. Etenkin rakastan sitä kohtaa ihan ekan kertsin jälkeen ennen toisen säkeistön alkamista, kun Käärijä näyttää siinä just sellaiselta viisuikoniseksisymbolilta. Ja yleisö kiljuu ja hurraa ihan fiiliksissä. Se possujuna on kans mun suosikkikohtia, siis niin ihanan hullua ja

hyvällä tavalla euroviisua.

Alun kamerakulma on ihan törkeän hyvä, ihan systemaattisesti on saanut ihmiset heti alusta alkaen koukkuuntumaan esitykseen kun ihmettelevät, että "mitä hittoa tämä oikein nyt on?". Käärijän ilmeet toimii todella hyvin!

Mulla on aivan erityinen fiksaatio siihen kohtaan, kun tanssijat on tulleet ja Käärijä heiluttelee niitä nauhoja, tulee aina mieleen kuin ajaisi jollain vankkureilla siinä jonkun muinaisen hurjan mongolihallitsijan elkein... HEI!-huuto vielä korostaa tätä mielikuvaa. Vähän kuin huutaisi hevosilleen sen. :-D

Koreografiassa on onnistunutta juurikin näilä alistusfantasioilla leikkiminen. Mennään hyvän maun rajoja koetellen mutta pysytään sillä paremmalla puolella ja kaikilla on hauskaa. Itseironiaakin mukana. Minusta on aivan mahtihauskaa, kun laulaja ratsastaa tanssijoiden selän päällä. Rohkeaa, hauskaa ja siitä saa hienoja, mieleenjääviä still-kuvia.

Moni fani on jo reaktioissaan todennut, että siinä on todellinen "Eurovision moment". Niin on, "Human Centipede" tuntuu olevan jo käsite tässä yhteydessä.. Hieman järkytyin kun luin, millainen se alkuperäinen on: https://fi.wikipedia.org/wiki/The_Human_Centipede

Vierailija
16677/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://wiwibloggs.com/2023/03/01/finlands-kaarija-a-favourite-eurovisi…

Äänestyksessä 23 % piti Käärijää parhaana. 2 700 ääntä. Seuraavan osuus 10 %

Vierailija
16678/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Savossa ei puhuta miesiekieltä.

Vierailija
16679/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla näkyy lippu ja niistä päätellen, suomalaisia on vähän. Redditissä on myös se hyvä puoli, että kirjottajan viestihistorian näkee ja millon käyttäjä on tehty. Eli sinne ei ole soluttautunut mitään käärijän tiimiä :D Käyttäjänimeä napsauttamalla näkee KAIKKI viestit mitä on koko redditiin historian kirjottanut. Aika kaukaa haettu, että 2010-luvulla tehdyt sadat käyttäjät on tätä varten tehty  :D mutta ymmärän toki sun pointin!

Ja lisätään vielä, että suurin osa redditin käyttäjistä osallistuu myös omalla kielelään oman maansa kanavaan ja tämänkin pystyy tarkistamaan käyttäjiä klikkaamalla :)

Vierailija
16680/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://wiwibloggs.com/2023/03/01/finlands-kaarija-a-favourite-eurovisi…

Äänestyksessä 23 % piti Käärijää parhaana. 2 700 ääntä. Seuraavan osuus 10 %

Tässä on vain pieni "mutta": Wiwibloggsin äänestyksessä ei ole Loreenia. Onko se kirppukuontalo nyt valittu jo vai ei ? (Sori vaam, mutta tympii tyypin uusiutumattomuus)

Ketju on lukittu.