UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Eikös ainakin Kuopiossa puhuta miesie-kieltä? No, jossain Itä-Suomessa vois olla osa juurista, ei sillä niin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Käärijäenglantia parin viikon takaa, ei hitto et repesin tolle vi ses -lopulle 😅
Mies joka esittelee videon, lausuu Käärijän siten että se kuulostaa (ainakin minun korviini) englannin sanalta courage. Suomeksi rohkeus.
Niinpä. Rohkeuspa rohkeus. :)
Vierailija kirjoitti:
Muistetaan toki, että vedonlyöntitilastoissa Ruotsi edelleen kärjessä aika kovalla erolla. Saan nyt läjän alapeukkuja Käärijäfaneilta, koska mitään poikkipuoleista tässä keskustelussa ei saa sanoa. Lupa on näköjään vaan hehkuttaa. Toivon silti, että Käärijä pärjää.
Annoin alapeukun, koska en ymmärrä miksi mun pitäisi muodostaa oma mielipiteeni jonkun vedonlyöntitilaston pohjalta :-D Nekin tilastot elää sitäpaitsi koko ajan, vielä on paljon aikaa finaaliin ja Suomellakin on ollut edustaja valittuna vasta pari päivää, vielä ehtii kehittyä lisää hypeä biisille. Edelleen reaktiot maailmalla ovat olleet sellaisia, että ainakin yleisöääniä kyllä tulee väistämättä ellei esitystä nyt ihan totaalisesti onnistuta pilaamaan muutoksilla. Mulle kelpaa myös muukin kuin voitto, saan mm. Ukrainan Verkan esityksestä edelleen suunnattomasti iloa vielä vuosienkin jälkeen, vaikka se ei voittanut kisaa. En ole mikään hc-viisufani ja muistan vain harvan voittajan. Tuo jäi kuitenkin mieleen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen Käärijän persoona sitten todella on? Jääkö sekin mysteeriksi?
Ja silloin, kun puhutaan Vantaa/Hkiläisittäin, eikä Turhapuro/miesiekieltå, ollaan todennäköisesti låhempänä perushenkilöä hahmon alla.
Mun mielestä kärtsärin isä näyttää perussavolaiselta niin voisko miesie-kieli tulla sieltä.. musta sekin puhetyyli sopii käärijälle. Muitakin jotain ilmaisuja se haastatteluissa käyttää jotka ei oo ihan pk-seudun nuorisokieltä, toki käärijä ei ihan varhaisnuorisoa enää olekaan :D
Logomossa oli sukulaisia pohjois-Pohjanmaalta, missä puhutaan kanssa noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla niin, että PB menossa Barcelonaan Eurovision partyihin maaliskuun viimeisellä viikolla.
Ne on rankat bileet, kestää monta päivää. Onkohan ne myös kaikkein suurimmat juhlat, ainakin niihin viitataan monessa yhteydessä.
Hyvä että PB huomattu maan rajojen ulkopuolella. Isoilta bileiltä vaikuttaa! UMK finaali toi mukavasti näkyvyyttä heillekin.
No juu, PB edustamaan sinne Suomea. Onkohan paikalla muita 'melkein voittajia'?
Toivottavasti ottavat sen upean viittojamiehen mukaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Redditin euroviisu kanava on 80% käärijää, 10% kinastelua loreenin biisistä, 5% puolalaisten raivoamista ja heidän finaalin fiaskosta keskustelua ja loput 5 % sitten muita 😅
En oo sitä vielä alkanut seurata mutta mietin, että paljonkohan siellä on suomalaisia? Yritän aina englanninkielistä keskustelua ja YouTuben reaktiovideoiden yms. kommentteja lukiessani suodattaa meikäläiset pois, koska aina kun Suomi on jossain maailmalla mainittu niin sinne sännätään hetkuttamaan omia valtavalla joukolla (onneksi monen tunnistaa käyttäjänimestä ellei suoraan mainitse suomalaisuuttaan), ja välillä se omien hehkutus vääristää mielikuvaa suosion todellisesta määrästä. Mutta joo, niin paljon oon noita videoita katsonut että pakko se on uskoa että tänä vuonna ollaan kärkikahinoissa ihan tosissaan mukana.
Suurimmalla osalla näkyy lippu ja niistä päätellen, suomalaisia on vähän. Redditissä on myös se hyvä puoli, että kirjottajan viestihistorian näkee ja millon käyttäjä on tehty. Eli sinne ei ole soluttautunut mitään käärijän tiimiä :D Käyttäjänimeä napsauttamalla näkee KAIKKI viestit mitä on koko redditiin historian kirjottanut. Aika kaukaa haettu, että 2010-luvulla tehdyt sadat käyttäjät on tätä varten tehty :D mutta ymmärän toki sun pointin!
Ok, kiitos, hyvä tietää. En tiedä mistä johtuu mutta en oo oikein koskaan kunnolla päässyt sisään Redditin syvimpään olemukseen (tuntuu sekavalta paikalta jotenkin enkä oikein tiedä mitä siellä haluaisin tehdä ja millä kielellä), lähinnä oon pahimman koronapandemian aikaan seuraillut sieltä QAnonCasualties-"kanavaa" kun Trump-fanaatikkojen ja salaliittoteoreetikoiden sekoilu kiinnostaa kovasti maan sisäpolitiikan ohessa. Pitää varmaan laajentaa maailmaa viisukanavalle! :-) Ja siis en epäillyt että valtaosa käyttäjistä olisi meikäläisiä vaan ainoastaan mietin asiaa, kun en tiennyt yhtään. Nyt olen valaistunut.
Vierailija kirjoitti:
Eikös ainakin Kuopiossa puhuta miesie-kieltä? No, jossain Itä-Suomessa vois olla osa juurista, ei sillä niin väliä.
Ei todellakaan puhuta
Mutta eipä niin väliä
Siis onko Käärijän isän puolen suku kuitenkin jostain Posiolta kotoisin? Mä kun luulin, että Jyväskylästä? Ja mistä päin äidin suku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silloin, kun puhutaan Vantaa/Hkiläisittäin, eikä Turhapuro/miesiekieltå, ollaan todennäköisesti låhempänä perushenkilöä hahmon alla.
Mun mielestä kärtsärin isä näyttää perussavolaiselta niin voisko miesie-kieli tulla sieltä.. musta sekin puhetyyli sopii käärijälle. Muitakin jotain ilmaisuja se haastatteluissa käyttää jotka ei oo ihan pk-seudun nuorisokieltä, toki käärijä ei ihan varhaisnuorisoa enää olekaan :D
Jyväskylässä asuu Käärijän serkkuja. Karjalasta evakoitunut alunperin sukua. (Sori jos tuli liikaa juonipaljastusta)
Vierailija kirjoitti:
Ei ei ei!!! Kuopio on Pohjois-Savoa ja täällä ei puhuta mie ja sie. Etelä-Savossa ehkä saatetaan puhua noin. Terveisin ylpeä kuopiolainen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin lukevinani jostain, että juuria Posiolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylässä asuu Käärijän serkkuja. Karjalasta evakoitunut alunperin sukua. (Sori jos tuli liikaa juonipaljastusta)
Isän sisko siis. Muusta ei tietoa. Sieltä luonteva sien käyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistetaan toki, että vedonlyöntitilastoissa Ruotsi edelleen kärjessä aika kovalla erolla. Saan nyt läjän alapeukkuja Käärijäfaneilta, koska mitään poikkipuoleista tässä keskustelussa ei saa sanoa. Lupa on näköjään vaan hehkuttaa. Toivon silti, että Käärijä pärjää.
Ruotsin edustajaa ei oo vielä edes valittu, joten katotaan sitten, kun valinta on tehty. Ruotsi on kärjessä, koska no, Ruotsi ja Loreen.
Ruotsi on yleensä aina kärjessä ennakoissa. Sitten itse kisoissa sijoitus ei olekaan sitä mitä on odotettu. Ruotsi on viime vuosina pärjännyt aika huonosti. Ja melloja katsoessa tulee väkisinkin mieleen, että Ruotsin pitäis uudistua. Euroviisuhumppa ei enää pure kuten ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla niin, että PB menossa Barcelonaan Eurovision partyihin maaliskuun viimeisellä viikolla.
Ne on rankat bileet, kestää monta päivää. Onkohan ne myös kaikkein suurimmat juhlat, ainakin niihin viitataan monessa yhteydessä.
Hyvä että PB huomattu maan rajojen ulkopuolella. Isoilta bileiltä vaikuttaa! UMK finaali toi mukavasti näkyvyyttä heillekin.
No juu, PB edustamaan sinne Suomea. Onkohan paikalla muita 'melkein voittajia'?
En muista, onko noissa pre-partyissa ollut aiemmin muita kansallisissa karsinnoissa esiintyneitä artisteja kuin voittajia, mutta ainakin Bess oli viime keväänä esiintymässä Torinossa Wiwibloggsin isännöimissä Wiwijameissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut oon käsittänyt, että Käärijän isoäiti asuisi tälläkin hetkellä Jyväskylässä. Ja et hänen isänsäkin olisi nuoruuden asunut Jyväskylässä. Sen takia Käärijän puhe kuulostaa varmaan niin kotoiselta.
T. 17 vuotta Jyväskylässä asunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin Karjalan evakkojen jälkeläisenä, ROCK ON! Sieltä tulee kyllä omankin suvun tarinoiden perusteella mielenkiintoisia oman ladun hiihtäjiä.
Huikea reaktio Italiasta! :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut oon käsittänyt, että Käärijän isoäiti asuisi tälläkin hetkellä Jyväskylässä. Ja et hänen isänsäkin olisi nuoruuden asunut Jyväskylässä. Sen takia Käärijän puhe kuulostaa varmaan niin kotoiselta.
T. 17 vuotta Jyväskylässä asunut
Karjalasta kotoisin isän puolen sukua, Jyväskylässä tosiaan asuvat. Jyväskylään päinsijoittunee MicMacin mummolakin. Siellä päin käytiin tekaisemassa Chachachaakin.
On vain valitut, eli itse asiassa puolet osallistujista puuttuu. Eihän mellot ole Ruotsissa ohi. Miksi oletus, että Loreen olisi erityisesti fanien suosikki? Tunnetun esiintyjän video tietysti kiinnostaa.