UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa nyt häpeän- ja alemmuudentunnoissanne mallia esim. hänestä
Cha Cha Cha LIVE [BRAZILIAN'S REACT] - FINNISH EUROVISION 2023
Itselläni on ollut huono aamu, mutta tätä reaktiota ei voinut katsoa kuin hymy naamalla. On se kumma, kun ulkomaalaisia ei tunnu häiritsevän Käärijän vartalo/hiukset, tai tanssijoiden pinkit asut, tai "possujuna", tai kielen lipominen (monet ovat ihan fiiliksissä tästäkin), koska he katsovat kokonaisuutta, eikä pieniä yksityiskohtia. Jotkut ovat sanoneet, että tanssijat ehkä häiritsevät hieman, eli heidät voisi sijoittaa pois Käärijän edestä. Sekä huomiota ovat kiinnittäneet Käärijän ääneen ja taustamusiikin yhteensovitukseen = taustamusiikki kuuluu liian kovalla ja Käärijän sanat hukkuvat siihen.
Olen katsonut monia reaktiovideoita ja kommentteja, ja pääsääntöisesti Live-esitys toimi juuri tuollaisenaan, mutta pieniä parannusehdotuksia on myös annettu. Kuten eurolavojen maalaaminen tai nyrkkeilykehän luominen.
Mitä englannin kielen osaamiseen tulee, niin edellä linkatussa IG-videossa vaikutti osaavan juuri sen verran kuin on tarpeellista. Itseasiassa ääntäminen oli parempaa mitä osasin odottaa. Aika usein mm. Espanjan, Kreikan tai jonkun itäblokin maan edustajat eivät osaa muuta kuin thank you, you are welcome, great party, it is good to be here, jne. eli tuollaisia yleisiä fraaseja.
Kyllä nyt espanjaa puhuvat herrat kehuivat, että kappaletta voi bailata, se on jännittävä, hauska ja myös sisältää sensuelleja ja seksuaalisia aineksia katsojalle. Nimenomaan miestä katsottavaksi jopa seksiobjektina. Oli myös spectacular. Vaya con dios!
Videossa on huono äänenlaatu ja en ole lukenut kuin kolme vuotta espanjaa. Näköjään tuo rytmikkyys ja etenkin tanssit vetoavat meitä suomalaisia eläväisempiin ihmisiin. Joku paremmin espanjaa osaava jatkaa tulkkausta, jooko?
Reaccion es a Finlandia Käärijä Cha Cha Cha. ESC 2023
Joo kyllähän nuo cha cha -tanssijat vetoaa varmasti etenkin eteläeurooppalaisiin, ei niitä pois kannata jättää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen muuttanut mieleni. Kilpatanssijat on ihan ok käärijän showssa. Kesti aikaa tottua niihin. Esityksen värimaailmaa muuttaisin paremmaksi ja harmonisemmaksi kuten musiikkivideoilla. Joku ulkomaalainen arvostelijakin videolla sanoi tästä että etenkin eurolavat pistää silmiin eli niiden käsittely muihin väreihin sovitettuna voisi olla yksi idea jos ne on pakko showssa olla.
Human centipedestä en ole vieläkään varma kyllä. :)
Lisäksi esityksessä pitäisi valoin ynnä muiden tehokeinojen avulla olla järjestetty selkeämpi vaihdos biisin tunnelmien välillä siinä vou kohdassa. Valoja paremmaksi niin että lopussa biletetään
Tää on ehkä se kaikista asioista tärkein.
UMKin finaalissa oli savusaunatunnelma kun olisi pitänyt laittaa pystyyn bileet. Ei se valojen tehokkaampi käyttö kai älyttömiä maksa edes nykyään? Biisi kestää kolme minuuttia. Uskaltaa valaista hieman enemmän?
Lokomolla oli vissiin sellainen kalliimpi sähkösoppari, niin eivät raatsineet antaa pitää valoja kunnolla päällä XD
Pitääkö tässä kerätä lamppurahoja kansankeräyksenä kuten Lordille kerättiin pyrorahoja? Vai ostetaanko sovinnolla päreitä valtion metsästä?
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllähän nuo cha cha -tanssijat vetoaa varmasti etenkin eteläeurooppalaisiin, ei niitä pois kannata jättää
Etel on kyllä huima vispaaja. Asunutkin Espanjassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa nyt häpeän- ja alemmuudentunnoissanne mallia esim. hänestä
Cha Cha Cha LIVE [BRAZILIAN'S REACT] - FINNISH EUROVISION 2023
Itselläni on ollut huono aamu, mutta tätä reaktiota ei voinut katsoa kuin hymy naamalla. On se kumma, kun ulkomaalaisia ei tunnu häiritsevän Käärijän vartalo/hiukset, tai tanssijoiden pinkit asut, tai "possujuna", tai kielen lipominen (monet ovat ihan fiiliksissä tästäkin), koska he katsovat kokonaisuutta, eikä pieniä yksityiskohtia. Jotkut ovat sanoneet, että tanssijat ehkä häiritsevät hieman, eli heidät voisi sijoittaa pois Käärijän edestä. Sekä huomiota ovat kiinnittäneet Käärijän ääneen ja taustamusiikin yhteensovitukseen = taustamusiikki kuuluu liian kovalla ja Käärijän sanat hukkuvat siihen.
Olen katsonut monia reaktiovideoita ja kommentteja, ja pääsääntöisesti Live-esitys toimi juuri tuollaisenaan, mutta pieniä parannusehdotuksia on myös annettu. Kuten eurolavojen maalaaminen tai nyrkkeilykehän luominen.
Mitä englannin kielen osaamiseen tulee, niin edellä linkatussa IG-videossa vaikutti osaavan juuri sen verran kuin on tarpeellista. Itseasiassa ääntäminen oli parempaa mitä osasin odottaa. Aika usein mm. Espanjan, Kreikan tai jonkun itäblokin maan edustajat eivät osaa muuta kuin thank you, you are welcome, great party, it is good to be here, jne. eli tuollaisia yleisiä fraaseja.
Kyllä nyt espanjaa puhuvat herrat kehuivat, että kappaletta voi bailata, se on jännittävä, hauska ja myös sisältää sensuelleja ja seksuaalisia aineksia katsojalle. Nimenomaan miestä katsottavaksi jopa seksiobjektina. Oli myös spectacular. Vaya con dios!
Videossa on huono äänenlaatu ja en ole lukenut kuin kolme vuotta espanjaa. Näköjään tuo rytmikkyys ja etenkin tanssit vetoavat meitä suomalaisia eläväisempiin ihmisiin. Joku paremmin espanjaa osaava jatkaa tulkkausta, jooko?
Reaccion es a Finlandia Käärijä Cha Cha Cha. ESC 2023
En onnistunut tuon osoitteen kanssa. Heidän kanavansa nimi on Eurovipsong. Puheliaita keski-ikäisiä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kroatiasta vielä sen verran, että tässä on koettu muutama uneton yö, ja mikä on niille on ollut tunnusomaista... "Hauskana mausteena" mulla soi repeatilla päässä "Mama kupila traktora. Trajna-nina, armagedon, nona". Päässä vilisee ne laulajan kasvomaalaukset ja ydinkärjet vai mitä ovatkaan. Olen sanonut aiemminkin tämän: mun pää ei kestä euroviisuja!! 🤡 Ei ole pelkkä Käärijä josta saa kantaa huolta.
:D
Jäi kyllä mieleen kertakatsoisesta mullekin. Kuin painajaisesta, jää hyvällä tavalla? mieleen ja korvamadoksi kummittelemaan :D
Minä ajattelen sitä kun Likasanko ajaa punaisella rusetilla koristeltua Belarus-traktoria Kremlin pihaan Bunkkeripapan syntymäpäivänä ja toivoo, ettei tule sotketuksi ukon juoniin enempää jos antaa traktorin synttärilahjaksi. Likasanko viisaana totesi koronasta, että se lähtee vodkalla ja ajamalla Belaruksella pellolla. Bunkkeripappa pelkää hulluna koronaa eli hyvin on L3-pumppu uutisensa lukenut 😉.
Käärijän biisi on nerokas siinäkin mielessä, että Cha Cha Cha -kohtia voi laulaa kaikki mukana ilman, että osaa suomea ja muu osa on sitten meidän ihanalla suomen kielellä. Ihanaa, että uskallettiin lähettää suomeksi biisi ja näin selkeällä äänivyöryllä.
Oon nyt ihan vasiten aina silloin tällöin kuunnellut ja katsellut Cha Cha Cha:sta sekä esittelyvideota, että UMK-esitystä.
Onhan se ihan helvetin kova!
Mulle tulee joka kerta hymy huulille ja niskakarvat nousee pystyyn. Hitsi mikä fiilis. Noin koukuttavaa biisiä en ole aikoihin kuullut. Jopa sanoitus on kaikessa korniudessaan erinomainen, kunhan sitä ei ota tosissaan vaan hoksaa sieltä esim. silmän karsastamisen ja muut piruilevat jutut.
Kun vaan sitten itse kisoihin saadaan tehtyä hyvä show ja sitten koko homma 100% vietyä läpi.
Olen saanut Käärijästä hyvin symppiksen kuvan ja toivon hänelle ja biisille menestystä. Ylpeänä olen lähettämässä tätä edustajaa maailmalle.
Voi miten kaikki puolipukeiset pikkumissukat köyhine kopiojumppakomppeineen (joita varmasti taas on mukana monta) voidaan nauraa suohon Cha Cha Cha:n tahtiin!
Vierailija kirjoitti:
Heillä on tuota rytmiä veressä syntymästä lähtien. Vaikuttavat arvostavan, että Suomi-poika tempaisee ja pistää jalalla koreasti ja ranttaliksi muiden kanssa. Kun kerran Käärijän boleroa noin arvostavat, niin Käärijä saa olla viisureissullaankin se paidaton riehuja jos siltä tuntuu.
Juuri ne selkeät rytmit ja rytminvaihto EDM-puolelle rapmetallista lisää sitä tanssittavuutta ja bailaamisen nautintoa. Lyhyesti: pitää olla ruokaa silmille, korville ja mielikuvitukselle. Liian yksi yhteen shown kuvittaminen videon kuvastolla laittamalla peruukki päähän jne latistaa sen mielikuvituksen nautintoa. He ymmärtävät, että se taajuus vaihtuu korvien välissä eikä laittamalla peruukin päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko muuten katsoneet youtubesta ulkomaalaisten euroviisufanien top-listoja tämän vuoden ehdokkaista? Tähän mennessä 21 euroviisubiisiä on julkaistu, eli vielä tulee melkein 20 viisua lisää.Olen seurannut innokkaasti näitä listauksia ja Käärijä on hyvin monella ykkösenä, ja melkein kaikilla kolmen parhaan joukossa. Huonoin sijoitus taisi olla tässä vaiheessa 7. Norja on se, joka kiilaa melkein jokaisella listalla Suomen ohitse, myös Tsekin viisusta pidetään kovasti.
Mun veikkaus tässä vaiheessa
Ranska
Tsekki
Norja
Ruotsi
Kroatian laulu psykopaattidiktaattoreille ja toive maailmanrauhasta on myös suosittu sanomansa vuoksi. Bändi on L2 ja kappale Mama CS. Alkaa siitä kun Likasanko osti Putikalle traktorin syntymäpäivälahjaksi. Kroatian aakkosissa laskien C+S ylämerkkeineen on Z eli Äiti-Vennäälle on protestilaulu omistettu.
Joo, katoin sen kanssa. Aika nerokas, vahva, mielenkiintoinen, tuhmalla tavalla hauska. Ei huono. Mietin voisiko olla jopa voittaja-ainesta tällaisena aikana. En yllättyisi jos niin kävisi.
Ei se ainakaan reaktiovideoiden perusteella ole saanut kovin innostunutta vastaanottoa.
Hauska biisi! Industrial-, rap-, pop-hulluttelua. Nyt vaan hyvä lavashow vielä, niin bätängg!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etel on kyllä huima vispaaja. Asunutkin Espanjassa
Ehdottomasti mukaan tanssimaan. Hänhän tuntee jo viisukuvioita kun oli Daruden mukana tanssimassa viisuissa. Osaa varmasti espanjaa eli siinä on samassa paketissa tulkkikin mukana kätevästi.
Ajattelin että onkohan cha cha cha vähän vahingossa syntynyt noin uskomattoman hyväksi? Sitten kuuntelin Käärijän vanhempaa tuotantoa ja huomasin,että sillähän on ihan hyviä biisejä. Eitoki noin hyviä kuin tämä.
Vierailija kirjoitti:
Käärijän biisi on nerokas siinäkin mielessä, että Cha Cha Cha -kohtia voi laulaa kaikki mukana ilman, että osaa suomea ja muu osa on sitten meidän ihanalla suomen kielellä. Ihanaa, että uskallettiin lähettää suomeksi biisi ja näin selkeällä äänivyöryllä.
Moni on opetellut laulamaan edes muutaman lainin suomeksi. Se jenkkipoika koko biisin.
Edelleenkään reaktiovideoita ei kannata ottaa niin tosissaan. Niistä suurin osa on näyteltyjä, että kanava saa tilaajia ja tykkäyksiä. En sano että kukaan ei biisistä voisi oikeasti pitää, mutta ei nyt kannata ajatella, että Käärijä on paras, koska joku tubettaja sanoo niin.
Puoli miljoonaa näyttökertaa alkaa lähestyä niin UMK:n kuin ESC:n kanavilla.
Vierailija kirjoitti:
Oon nyt ihan vasiten aina silloin tällöin kuunnellut ja katsellut Cha Cha Cha:sta sekä esittelyvideota, että UMK-esitystä.
Onhan se ihan helvetin kova!
Mulle tulee joka kerta hymy huulille ja niskakarvat nousee pystyyn. Hitsi mikä fiilis. Noin koukuttavaa biisiä en ole aikoihin kuullut. Jopa sanoitus on kaikessa korniudessaan erinomainen, kunhan sitä ei ota tosissaan vaan hoksaa sieltä esim. silmän karsastamisen ja muut piruilevat jutut.
Kun vaan sitten itse kisoihin saadaan tehtyä hyvä show ja sitten koko homma 100% vietyä läpi.
Olen saanut Käärijästä hyvin symppiksen kuvan ja toivon hänelle ja biisille menestystä. Ylpeänä olen lähettämässä tätä edustajaa maailmalle.
Euroopassa ja maailmassa on paljon karsastavasilmäisiä ihmisiä ja heitä tulee kohdella samalla rakkaudella ja kunnioituksella kuin muitakin. Minusta Käärijä ei piruile kenenkään karsastaville silmille. Oli yhdessä kuvassa silmälasit päässä. Voi itsekin kärsiä välillä karsastuksesta tai piilokarsastuksesta ja maksaa linsseistä maltaita sen vuoksi.
Tämä pitää saada läpi sellaisena miehekkään rouheana bailubiisinä, jossa askelkuviot vaihtuvat kuten tyylilaji pitkin biisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Portion Boysista tulee lätkän mm-biisi
Sanat pitää nikkaroida uudestaan siten, että kenelle Leijonat ovat antaneet köniin ja kuinka paljon. Siihen perään, että no hätä kun samaa taivasta katsotaan ou jee!
YLE voisi buukata PB:n Käärijälle tulkiksi ja avustamaan median haltuunotossa.
Hevimies pystyy kommunikoimaan 10 kielellä sekä pysymään nuotissa. Pystyvät myös laulamaan hengästyneenä ja pitämään mikkiä vasemmassa kädessä.
PB tehkööt uusia sanoja jo kappaleeseen lätkävoiton varalle. Ehdotan kappaleen nimeksi vaikka Samaa kiekkoa me jahdataan.
Portion Boys teki ikimuistoisen keikan lumisella stadionilla, kun Suomi otti kiekon olympiavoiton. Siis sitä juhlaa ja sitä tv-lähetystä ei hevillä unohda.
Onko tuollaista ihan oikeasti tapahtunut?
Tänä keväänä on muuten Espanjassa peräti kaksi pre-partya: Barcelonassa jo 25.3 ja Madridissa 8.4. Varsova on tullut mukaan uutena paikkana, jossa pre-party on 1.4.. Lisäksi pre-partyt ovat ainakin Amsterdamissa 15.4. ja Lontoossa 16.4. Tel-Avivista ei ole mitään tietoa. Ehkä se on jäänyt pois.