UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Katselin areenasta esityksiä uudelleen. Robin oli kyllä hyvä lavalla vaikka biisi vähän meh. Lämpenin Käärijän vedolle nyt vaikka eka reaktio eilen oli että wtf.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, minkä alan ammattilaiset ovat täällä päivän mittaan jaelleet esiintymis- ja lavastusneuvoja Käärijän tiimille, mutta kun esitys kestää vain 3 minuuttia ja tuohon todella lyhyeen aikaan pitäisi saada sopimaan lähes mahdottomilta tuntuvia asioita. Lisäksi kaiken lavalla tehdyn pitää sopia musiikkiin juuri oikeaan aikaan, oikealla hetkellä.
Totta kai video on hieno, mutta sitä ei ole tehty yhdellä otolla, vaan pätkissä ja hiottu ja leikattu ties kuinka monta kertaa. Suora live-esitys on aivan jotain muuta.
Juuri siksi kun se esitys kestää vaan kolme minuuttia, se pitää hyvin tarkkaa miettiä miten se tehdään. Oletko sä ikinä ollut studiossa missä leikataan monikamera livestreamiä? Minä olen. Kyllä kuule ammattilaiset saa hienoa jälkeä jopa live-lähetyksissä. Kaikki vaan pitää suunnitella etukäteen. Toki jos tuolla sun asenteella lähtee liikkeelle "että ei me kuitenkaan pystytä" tai "ei me kuitenkaan osata" niin sitten se on suurempi ongelma.
Näillä keskustelupalstoilla perinteisesti pystytään tekemään vaikka mitä ja jaetaan neuvoja kaikista asioista. Mielestäni umk-tiimi onnistui eilen Käärijän esityksessä vähintäänkin kohtuullisesti. Energinen esitys.
Ehdottomasti! Juuri vastakohtaisuus tanssijoissa ja heidän asuissaan iski, ja se kuitenkin yhdistyi artistiin hänen asunsa kautta. Tästä tuli oikein toimiva kokonaisuus ja Käärijä veti aivan erinomaisen esityksen!
Tanssijat oli ihan hirveet. Ei mulla muuta.
Tanssijat olivat ok, mutta pinkit asut pois, jokin muukin shokkiväri varmasti sopii sitä esiintyjän vihreää asua vastaan yhtä hyvin. Ja tanssijoiden hymyt pitäisi saada myös taittamaan valoa, että sen valkaistun irvistyksen näkee paremmiin. Itse ehkä laitattaisin heille mustat nyrkkeilyhammassuojat viisuihin, jos sinne myös päätyvät.
Vierailija kirjoitti:
Eilen en oikein tiennyt mitä mieltä olen noista hulluista valkohampaisista tanssijoista mutta itse asiassa he on ihania ja sopii tuohon esitykseen. Itse muuttaisin: ei eurolavoja vaan valoilla tms. toteutettu ympäristö, nuo kengät vaihtoon, Käärijä saisi olla videon tyyliin nopea ja sähäkkä kuin ampiainen eikä löntystää, kieli ulos vain kerran please. Sit toivoisi enemmän lähikuvia Käärijän ilmeikkäitä kasvoista. Headbanging pitää säilyttää, se on melkein parasta. Ja sitten niitä pommeja & tulia niin hyvä tulee. <3
Ei unohtunut listasta muuta kuin laulu. Tuntuu, että Käärijä-paralta aletaan vaatia jo mahdottomia, ei yksi mies joka paikkaan ja jokaisen temppuun repeä, vaikka ehtiväinen onkin.
Pommit ja tulet voi unohtaa, mitä lisäarvoa ne tuo?
Vierailija kirjoitti:
Käärijän voitto oli niin ilmiselvä (yli puolet yleisöäänistä), että nyt voisi nekin ketkä ei biisistä pidä, niellä kitkeryytensä ja seisoa ehdokkaamme takana viisuissa. Niin ainakin itse yritän tehdä, vaikkei oma suosikki etenisikään. Naurattaa muuten nämä "nyt en katso Euroviisuja", itse ainakin katson niitä enemmän muiden kuin Suomen esityksen takia, ne kun eivät niin tuttuja ole. Ja jos ei ole seurannut koko UMK:ta niin vielä vähemmän luulisi kiinnostavan, kuka sinne viisuihin lähtee, silti pitää tulla myrkyllisine kommentteineen tänne aukomaan päätä?
40. euroviisukevät minulla, aina katson innolla. En ole Suomen biisistä erityisesti pitänyt kuin 2006, 2021 ja 2023. En ole silti kuukausia käyttänyt valitukseen Suomen valinnoista. Aika harvoin on ollut parempaa tarjolla paitsi 2000, jolloin ei valittu Nightwishiä. Tähän ketjuun tulee näitä valittajia, mutta eivät kerro sitäkään, mikä näistä olisi pitänyt valita.
UMK-voiton jälkeen suomalaisten somekommenteissa on parjattu Käärijää urakalla:
- kappale huono ja kannustaa ryyppäämiseen, esitys huono ja nolo, irstailua, lopunaikojen merkki
- artisti ruma, wt, ei osaa laulaa, sanoo haastatteluissa vääriä asioita, leuhka
- jumbosijalle jää, koko Euroopa nauraa, saamme taas hävetä
Tämä on mielestäni oikein hyvä merkki. Se osoittaa, että Käärijä on noteerattu ja relevantti esiintyjä. Näitä samoja asioita sanottiin aikoinaan Lordistakin. Ja oikeastaan kenestä tahansa tarpeeksi näkyvälle paikalle päätyneestä henkilöstä. Kyllä Käärijän pokka sen kestää, kun on kestänyt tähänkin asti. Itseäni kyllä hävettää joidenkin ulkonäköä kommentoineiden puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Mahdanko olla ainoa, joka ei pitänyt voittajakappaleesta? Suoraan sanoen inhosin sitä. Mielipiteen saa sanoa. Katsoin vain, kuka voitti ja Euroviisujen ajan nukun. Vaikka Suomi voittaa. Taas.
Voi ei. Kylläpä kaikkia nyt harmittaa hirveästi, kun sinä et katso Euroviisuja.
Mitä muuttaisin: tanssijoiden asun värit (ja edellä jo mustat hammassuojat mainitsin), eurolavat voi nyt vaihtaa nyrkkeilykehään, siitä sitten baaritiskille samaan aikaan, kun tanssijat saapuvat lavalle (eli vasta muutaman pina coladan jälkeen, vaikka Käärijällä vielä naama vakava, mutta siitä se sitten lähtee). Ja lopussa Käärijä saisi hymyillä enemmän ja monta kertaa. Se alun kielellä käärmemäisesti lipominen voisi muuttua vaikka yhden kerran ylähuulen hitaaksi ja pitkäkestoiseksi nuolaisuksi, eli pervosetä lähtee juomista käyntiin siinä.
Ne eurolavat on Käärijän idea. Haluaa eurolavoja euroviisulavalle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdanko olla ainoa, joka ei pitänyt voittajakappaleesta? Suoraan sanoen inhosin sitä. Mielipiteen saa sanoa. Katsoin vain, kuka voitti ja Euroviisujen ajan nukun. Vaikka Suomi voittaa. Taas.
Luulisi, että finaalin voi hyvin katsoa ja vaikka toisen seminkin. Eihän Käärijä voi mitenkään olla finaalissa kun vain suomalaisilla voi olla niin kauhea maku, että tämä saisi yhtään yleisöääntä. Vai miten se nyt meni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen en oikein tiennyt mitä mieltä olen noista hulluista valkohampaisista tanssijoista mutta itse asiassa he on ihania ja sopii tuohon esitykseen. Itse muuttaisin: ei eurolavoja vaan valoilla tms. toteutettu ympäristö, nuo kengät vaihtoon, Käärijä saisi olla videon tyyliin nopea ja sähäkkä kuin ampiainen eikä löntystää, kieli ulos vain kerran please. Sit toivoisi enemmän lähikuvia Käärijän ilmeikkäitä kasvoista. Headbanging pitää säilyttää, se on melkein parasta. Ja sitten niitä pommeja & tulia niin hyvä tulee. <3
Ei unohtunut listasta muuta kuin laulu. Tuntuu, että Käärijä-paralta aletaan vaatia jo mahdottomia, ei yksi mies joka paikkaan ja jokaisen temppuun repeä, vaikka ehtiväinen onkin.
Pommit ja tulet voi unohtaa, mitä lisäarvoa ne tuo?
Eihän laulussa ole mitään korjattavaa, se on hyvä tuollaisenaan. Pitää tulla jotain paukkuja Liverpoolissa. :D
Jotku tämän tyyliset vihreät valot vois sopia Käärijän esityksen alkuun. Siis tästäkin vain tuo alku, missä on vihreät välkkyvät valot
Kuten missä hyvänsä skabassa, vain voitolla on merkitystä. Käärijä otti voiton, luusereista ei tarvi siis välittää enää tuon taivaallista.
En pidä kappaleesta. Belsepuupin tekele! Myös rienaava esiintyjä.
Vierailija kirjoitti:
Oliko esiintymisasu viittaus Hulkkiin? Green Hulk? Vai oliko sattuma?
Mä olin jo tässä odotellutkin milloin joku vertaa häntä Hulkiin. Hän tekee Hulk smash:t, oikeastaan Käärijä massit 💶
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, minkä alan ammattilaiset ovat täällä päivän mittaan jaelleet esiintymis- ja lavastusneuvoja Käärijän tiimille, mutta kun esitys kestää vain 3 minuuttia ja tuohon todella lyhyeen aikaan pitäisi saada sopimaan lähes mahdottomilta tuntuvia asioita. Lisäksi kaiken lavalla tehdyn pitää sopia musiikkiin juuri oikeaan aikaan, oikealla hetkellä.
Totta kai video on hieno, mutta sitä ei ole tehty yhdellä otolla, vaan pätkissä ja hiottu ja leikattu ties kuinka monta kertaa. Suora live-esitys on aivan jotain muuta.
Juuri siksi kun se esitys kestää vaan kolme minuuttia, se pitää hyvin tarkkaa miettiä miten se tehdään. Oletko sä ikinä ollut studiossa missä leikataan monikamera livestreamiä? Minä olen. Kyllä kuule ammattilaiset saa hienoa jälkeä jopa live-lähetyksissä. Kaikki vaan pitää suunnitella etukäteen. Toki jos tuolla sun asenteella lähtee liikkeelle "että ei me kuitenkaan pystytä" tai "ei me kuitenkaan osata" niin sitten se on suurempi ongelma.
Näillä keskustelupalstoilla perinteisesti pystytään tekemään vaikka mitä ja jaetaan neuvoja kaikista asioista. Mielestäni umk-tiimi onnistui eilen Käärijän esityksessä vähintäänkin kohtuullisesti. Energinen esitys.
Ehdottomasti! Juuri vastakohtaisuus tanssijoissa ja heidän asuissaan iski, ja se kuitenkin yhdistyi artistiin hänen asunsa kautta. Tästä tuli oikein toimiva kokonaisuus ja Käärijä veti aivan erinomaisen esityksen!
Nimenomaan. Cha-cha-cha on erinomaisen nerokas nimi biisille johtuen siitä, että sen antaa esiintyjälle "luvan" käyttää sähäköitä, värikkäitä vaatteita ja värikästä näyttävää tanssiryhmää. Sillä kaikella on luonteva kytkös biisiin biisin nimen kautta, vaikka itse biisin alku viittaa täysin erilaiseen maailmaan. tuotantoryhmän kannattaa nyt ottaa kaikki, siis aivan kaikki, irti tuosta cha-cha-chan mahdollistavasta näyttävyydestä. Väriä, väriä ja vielä kerran väriä. Euroviisu on spektaakkelien juhlaa, se pitää tajuta. .Nyt meillä on biisi, joka mahdollistaa spektaakkelisuuden!
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuttaisin: tanssijoiden asun värit (ja edellä jo mustat hammassuojat mainitsin), eurolavat voi nyt vaihtaa nyrkkeilykehään, siitä sitten baaritiskille samaan aikaan, kun tanssijat saapuvat lavalle (eli vasta muutaman pina coladan jälkeen, vaikka Käärijällä vielä naama vakava, mutta siitä se sitten lähtee). Ja lopussa Käärijä saisi hymyillä enemmän ja monta kertaa. Se alun kielellä käärmemäisesti lipominen voisi muuttua vaikka yhden kerran ylähuulen hitaaksi ja pitkäkestoiseksi nuolaisuksi, eli pervosetä lähtee juomista käyntiin siinä.
Mustat hammassuojat? Et ole tosissasi?
Cha cha cha on hyvin laajalti ymmärrettyä kieltä. Urpoimmatkin ymmärtävät sen päälle. Se on ainakin plussaa, vaikkei muuten niin tuosta itse biisistä piittaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä niiden tanssijoiden sijaan Liverpooliin voisi lähettää Pb:n pojat, Johanneksen ja Benjaminin. He voisivat tehdä sitten junan lavalla ja Käärijä voisi sitten ratsastaa heidän päällään. Johannes voisi sitten siinä shamppanjaa kohdassa kaataa Benjaminin ja Pb:n poikien paljaille ylävartaloille shamppanjaa. Ole hyvä Yle, saat käyttää tämän idean ihan ilmaiseksi.
Muuten hyvä mut Robin pitäis vielä saada taustalle heittelemään voltteja.
Lxandra kans kiemurtelemaan ja Keira tekemään aaltoliikettä käsillään.
Käärijän voitto oli niin ilmiselvä (yli puolet yleisöäänistä), että nyt voisi nekin ketkä ei biisistä pidä, niellä kitkeryytensä ja seisoa ehdokkaamme takana viisuissa. Niin ainakin itse yritän tehdä, vaikkei oma suosikki etenisikään. Naurattaa muuten nämä "nyt en katso Euroviisuja", itse ainakin katson niitä enemmän muiden kuin Suomen esityksen takia, ne kun eivät niin tuttuja ole. Ja jos ei ole seurannut koko UMK:ta niin vielä vähemmän luulisi kiinnostavan, kuka sinne viisuihin lähtee, silti pitää tulla myrkyllisine kommentteineen tänne aukomaan päätä?