UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Mahdanko olla ainoa, joka ei pitänyt voittajakappaleesta? Suoraan sanoen inhosin sitä. Mielipiteen saa sanoa. Katsoin vain, kuka voitti ja Euroviisujen ajan nukun. Vaikka Suomi voittaa. Taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, minkä alan ammattilaiset ovat täällä päivän mittaan jaelleet esiintymis- ja lavastusneuvoja Käärijän tiimille, mutta kun esitys kestää vain 3 minuuttia ja tuohon todella lyhyeen aikaan pitäisi saada sopimaan lähes mahdottomilta tuntuvia asioita. Lisäksi kaiken lavalla tehdyn pitää sopia musiikkiin juuri oikeaan aikaan, oikealla hetkellä.
Totta kai video on hieno, mutta sitä ei ole tehty yhdellä otolla, vaan pätkissä ja hiottu ja leikattu ties kuinka monta kertaa. Suora live-esitys on aivan jotain muuta.
Juuri siksi kun se esitys kestää vaan kolme minuuttia, se pitää hyvin tarkkaa miettiä miten se tehdään. Oletko sä ikinä ollut studiossa missä leikataan monikamera livestreamiä? Minä olen. Kyllä kuule ammattilaiset saa hienoa jälkeä jopa live-lähetyksissä. Kaikki vaan pitää suunnitella etukäteen. Toki jos tuolla sun asenteella lähtee liikkeelle "että ei me kuitenkaan pystytä" tai "ei me kuitenkaan osata" niin sitten se on suurempi ongelma.
Måneskinin finaaliesitys oli malliesimerkki tästä. Ei taikatemppuja vaan kaikki suunniteltu etukäteen. Tai jos vertaa vähän samantyyppisempään sekavaan esitykseen, GoA ja solistin katseet kameraan kaiken sekoilun keskellä. Myös Blind Channelin esitys oli hieno. 2021 on suosikkivuoteni viisuhistoriassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olettekos kuulleet Eestin version Käärijän Cha cha cha?
Biisistä tykätään kun sitä jo kopioidaan.Kyseisen maan nimi suomeksi on Viro. Ole hyvä.
Mul on ollut kaksi eestlaista miestä ja Eesti on Eesti vastas vieressä mies.
Totta kai hänen äidinkielellään, mutta suomeksi se on Viro.
Sana Viro oli tavallaan Venäjän aikaista pilkkaa. Ympäri maailmaa maan nimi on Estonia.
Eesti on se miksi he kokevat itsensä.
Jos luet vanhoja asiakirjoja niin
sehän on - yllätys yllätys - Viro.
Suomeksi maan nimi taitaa olla vuonna 2023 suomeksi Viron tasavalta.
Jos vielä todella vanhoja niin sieltähän tulee esiin vaikka mitä nimiä alueen kansalaisille ja alueelle.
Milloin huumeiden käyttö muuttuu rangaistavaksi, on se kumma jos saa käyttää, muttei ostaa tai myydä, siinähän joku tienaa elantonsa.
Vierailija kirjoitti:
Mahdanko olla ainoa, joka ei pitänyt voittajakappaleesta? Suoraan sanoen inhosin sitä. Mielipiteen saa sanoa. Katsoin vain, kuka voitti ja Euroviisujen ajan nukun. Vaikka Suomi voittaa. Taas.
Mun isäkään ei pidä siitä. Sanoi sitä aivan kauheaksi ja äitini suhtautuu hyvin neutraalisti koko kappaleeseen.
Oikeastaan äitini piti enemmän kappaleen ekasta puoliskosta ja isä toisesta puoliskosta.
Mäpäs äänestin Käärijää eli oon kappaleesta oikein innostunut.
Makuasioista voidaan kiistellä, vaikka loputtomiin ja Käärijä vaikuttaa herättävän voimakkaita tuntemuksia puoleen ja vastaan mitä olen netistä lukenut.
Näin ensikertaa eilen osan esityksestä ja näytti muistuttavan liskoa 🐉😱 ilmeet ja eleet,kielen lipomista kuin🐍. Vihreä on matelija väri. Siltä se näyttää.
En pidä tyylistä.Laulutaidottomien rap laji. Ihan sama on nykytaide on rumaa ja luovuudenxpuutetta siis täyttä roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Näin ensikertaa eilen osan esityksestä ja näytti muistuttavan liskoa 🐉😱 ilmeet ja eleet,kielen lipomista kuin🐍. Vihreä on matelija väri. Siltä se näyttää.
En pidä tyylistä.Laulutaidottomien rap laji. Ihan sama on nykytaide on rumaa ja luovuudenxpuutetta siis täyttä roskaa.
Kirjoituksesi perusteella oletan, että olet iäkkäämpää palstailijakuntaa, joten olet varmasti kuullut moneen kertaan elämässäsi ohjeen, että jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, kannattaa sulkea suunsa.
Asiallinen kritiikin anto (kun sitä kaivataan) ja mielipiteenvaihto on hyvä taito hankkia missä tahansa iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, minkä alan ammattilaiset ovat täällä päivän mittaan jaelleet esiintymis- ja lavastusneuvoja Käärijän tiimille, mutta kun esitys kestää vain 3 minuuttia ja tuohon todella lyhyeen aikaan pitäisi saada sopimaan lähes mahdottomilta tuntuvia asioita. Lisäksi kaiken lavalla tehdyn pitää sopia musiikkiin juuri oikeaan aikaan, oikealla hetkellä.
Totta kai video on hieno, mutta sitä ei ole tehty yhdellä otolla, vaan pätkissä ja hiottu ja leikattu ties kuinka monta kertaa. Suora live-esitys on aivan jotain muuta.
Juuri siksi kun se esitys kestää vaan kolme minuuttia, se pitää hyvin tarkkaa miettiä miten se tehdään. Oletko sä ikinä ollut studiossa missä leikataan monikamera livestreamiä? Minä olen. Kyllä kuule ammattilaiset saa hienoa jälkeä jopa live-lähetyksissä. Kaikki vaan pitää suunnitella etukäteen. Toki jos tuolla sun asenteella lähtee liikkeelle "että ei me kuitenkaan pystytä" tai "ei me kuitenkaan osata" niin sitten se on suurempi ongelma.
Näillä keskustelupalstoilla perinteisesti pystytään tekemään vaikka mitä ja jaetaan neuvoja kaikista asioista. Mielestäni umk-tiimi onnistui eilen Käärijän esityksessä vähintäänkin kohtuullisesti. Energinen esitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillä keskustelupalstoilla perinteisesti pystytään tekemään vaikka mitä ja jaetaan neuvoja kaikista asioista. Mielestäni umk-tiimi onnistui eilen Käärijän esityksessä vähintäänkin kohtuullisesti. Energinen esitys.
Ehdottomasti! Juuri vastakohtaisuus tanssijoissa ja heidän asuissaan iski, ja se kuitenkin yhdistyi artistiin hänen asunsa kautta. Tästä tuli oikein toimiva kokonaisuus ja Käärijä veti aivan erinomaisen esityksen!
Ihan hirvee biisi tuo Käärijän biisi. Mikä tuossa muka on niin hienoa ja uniikkia? Pelkkää jumputusta ja oudossa munkkikampauksessa ilman paitaa heiluva tyyppi räppää kuinka tekisi mieli ryypätä. En siis ymmärrä miksi tämmöisen on muka ennustettu pärjäävän Euroviisuissa, vaikka nehän on aina olleet kisat, jonne maat lähettää yhden maan huonoimmista artisteista. Ei koske Eleni Foureiraa ja Fuego biisiä tämä kommentti, koska tuommoista biisiä sentään jaksaa radiosta kuunnella. Mut tuommoisia kuunneltavia biisejä onkin ehkä yksi 50:stä biisistä noista kisoista.
Oliko esiintymisasu viittaus Hulkkiin? Green Hulk? Vai oliko sattuma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä yritin miettiä tuota liveä uudestaan.
Siis ne tanssijat on kiinni niillä nauhoilla.. en edes tajunnut.Jos ne tanssijat on pakko pitää niin olisiko niillä voinut olla joku toinen asuste alussa, ei se pinkki.
En tiedä miksi,mutta kiinnyin enemmän siihen videon maskimieheen..
En tiedä; se video vaan kuvasti hienosti sitä sisäistä kamppailua. Livestä se ei välity.
Se on ihan totta, että livestä ei välity se sama sanoma ja energia, minkä näimme videolla, mutta mitenkäs tuollaisen nyrkkeilykehän pystyisi toteuttamaan käytännnössä? Aika vaikea olisi laulaa ja "riehua" kehässä samanaikaisesti. Ja lopussa peruukin vaihdot...
Mun mielestä live-esitys sopii paremmin eurooppalaisten makuun. Eurolavoosta en tosin tiedä. Ne vaikuttivat joltakin tilapäiseltä hätäratkaisulta.
Eilen en oikein tiennyt mitä mieltä olen noista hulluista valkohampaisista tanssijoista mutta itse asiassa he on ihania ja sopii tuohon esitykseen. Itse muuttaisin: ei eurolavoja vaan valoilla tms. toteutettu ympäristö, nuo kengät vaihtoon, Käärijä saisi olla videon tyyliin nopea ja sähäkkä kuin ampiainen eikä löntystää, kieli ulos vain kerran please. Sit toivoisi enemmän lähikuvia Käärijän ilmeikkäitä kasvoista. Headbanging pitää säilyttää, se on melkein parasta. Ja sitten niitä pommeja & tulia niin hyvä tulee. <3
Vierailija kirjoitti:
Euroviisuissa Eurolavat, ettekö ymmärrä. Ulkomailla hehkutettu esitystä, että oli hyvä eivötkä kaipaa muutoksia, joten lopettakaa tuo urputus.
Euroviisuissa EI tarvita enää eurolavoja, kun ne on = eurolavat!!!
Hauskaa miten kuvittelette kaikki pystyvänne suunnittelemaan paremman lavashow'n. Symppistä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti! Juuri vastakohtaisuus tanssijoissa ja heidän asuissaan iski, ja se kuitenkin yhdistyi artistiin hänen asunsa kautta. Tästä tuli oikein toimiva kokonaisuus ja Käärijä veti aivan erinomaisen esityksen!
Tanssijat oli ihan hirveet. Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirvee biisi tuo Käärijän biisi. Mikä tuossa muka on niin hienoa ja uniikkia? Pelkkää jumputusta ja oudossa munkkikampauksessa ilman paitaa heiluva tyyppi räppää kuinka tekisi mieli ryypätä. En siis ymmärrä miksi tämmöisen on muka ennustettu pärjäävän Euroviisuissa, vaikka nehän on aina olleet kisat, jonne maat lähettää yhden maan huonoimmista artisteista. Ei koske Eleni Foureiraa ja Fuego biisiä tämä kommentti, koska tuommoista biisiä sentään jaksaa radiosta kuunnella. Mut tuommoisia kuunneltavia biisejä onkin ehkä yksi 50:stä biisistä noista kisoista.
Käärijän biisi on hyvä esimerkki ihmisten erilaisista musiikin kuuntelutavoista.
Toiset kun rakastaa ja toiset inhoaa sitä.
Mä kuulen Käärijän biisissä olevan meininkiä, jossa on erilaisia musiikkikerroksia ja jossa on melodiaa, rytmiä ja badass asennetta. Banger biisi on, eli räjäyttää tajuntani.
Tätä Käärijän biisiä rakastan, mutta esim. muista Suomen euroviisuedustajista viimeksi Waldo's People on ollut suosikkini, en edes Lordista pitänyt voitonkaan jälkeen. Ihan sama hävitäänkö jo semissä vai tuleeko zero points finaalissa, mutta tämä biisi on parhautta ja hyvin edustaa esiintyjäkin. Hyvälle mielelle tulen tätä kuunnellessani, vaikken alkoholin juontia harrastakaan. Tämä ei ole junttimusaa vaan itse asiassa jo lyriikatkin on hyvin tehty ulkomaalaisia varten eli helppoa, lyhyttä ja ytimekästä ja miltei kuin japania ääntäisi.
Vierailija kirjoitti:
Eilen en oikein tiennyt mitä mieltä olen noista hulluista valkohampaisista tanssijoista mutta itse asiassa he on ihania ja sopii tuohon esitykseen. Itse muuttaisin: ei eurolavoja vaan valoilla tms. toteutettu ympäristö, nuo kengät vaihtoon, Käärijä saisi olla videon tyyliin nopea ja sähäkkä kuin ampiainen eikä löntystää, kieli ulos vain kerran please. Sit toivoisi enemmän lähikuvia Käärijän ilmeikkäitä kasvoista. Headbanging pitää säilyttää, se on melkein parasta. Ja sitten niitä pommeja & tulia niin hyvä tulee. <3
Täysin samaa mieltä kanssasi kaikesta!
Nyt on kyllä paljon melua tyhjästä!