UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua mä oon ihastunu Käärijään 😳🙈
Minä myös. Ehkä seuraavalla videolla Käärijä pohtii, että miten pääsisi karkaamaan baarista ulos, niin ettei naiset juokse perässä.
Pidän kaksin käsin kiinni taxin kahvast niinku cha chachachachacha, päässä mustat lasit sekä sukkahousut niinku chachacha ha 🎵
Oon yllättynyt Benjaminin suosiosta. Tosi symppis tyyppi, mutta omasta mielestä tämän kattauksen toisiksi heikoin biisi.
Nyt on umkssa kova taso, kun mukana on paljon tunnettuja ja nousussa olevia artisteja, ja monta hyvää biisiä. Ehkä umk voi jatkossa kehittyä yhtä isoksi jutuksi kuin melodifestivalen ruotsissa. Monet huippuartistit jotka ennen nyrpistelivät nenää umklle saattaisivat haluta mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Oon yllättynyt Benjaminin suosiosta. Tosi symppis tyyppi, mutta omasta mielestä tämän kattauksen toisiksi heikoin biisi.
Benjaminin biisisså on hyvä kertosäe, mutta koko juna puksuttaa vähån yllätyksettömästi.
Itse olisin säveltäjånä lisännyt pienen pienen yllätystauon kertosäkeen Antaudun sanan eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cha cha chan musiikkivideo keräsi julkaisupäivänään satojatuhansia katselukertoja ja rikkoi UMK-kilpailukappaleiden ensimmäisen päivän striimiennätyksen.
Katselumäärissä selkeä top 3, Käärijä 680 000, Keira 420 000 , Benjamin 365 000.
Keskikastissa melkein tasoissa Portion Boys 259 000 ja Robin 256 000. KUUMAA (230 000) on jo lähellä näitä paljon tunnetumpia artisteja.
LXandra pitää perää (170 000).
Päivitetäänpä. Käärijä 784 k (+104 k), Keira 453 k (+23 k), Benjamin 394 k (+29 k).
Portion Boys 291 k (+32 k), Robin 274 k (+18 k), KUUMAA 261 k (+31 k).
Lxandra 184 k (+14 k)
Robin siis jää PB:stä katselumäärissä ja KUUMAA lähestyy.
Katselumäärät nyt
Käärijä 856 k, Keira 476 k, Benjamin 416 k.Portion Boys 322 k, KUUMAA tasoissa Robinin kanssa, molemmat 288 k.
Lxandra omilla luvuillaan, 194 k
Vuorokausi vierähtänyt,
Käärijä 903 k, Keira lähestyy puolta miljoonaa katselua 492 k, Benjamin 431 k
Portion Boys 350 k, KUUMAA 306 k eli Robin jäänyt taakse 297 000 katseluun. Lxandrakin päässyt 200 k katseluun. PB on vuorokauden aikana ollut eniten katseltu Käärijän jälkeen. Kohu siis on hyödyttänyt
Käärijä 947 k. Video sopii viikonlopun cha cha cha -tunnelmiin, ja miljoonaa saadaan ehkä odottaa kauemmin kuin tiistaihin? Keira 506 k, Benjamin 444 k.
Portion Boys 371 k, Kuumaa 322 k. PB siis taas lauantai-iltapäivästä sunnuntai-iltapäivään kiinnosti toiseksi eniten. Robinin videon katselu on ollut selvästi pienintä, vain 3 000 kertaa. Katselut nyt 300 k. Lxandrankin uusia katseluita oli sentään 6 000, nyt 206 k.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Eikös ne jääkiekon maailmanmestaruuskilpailut ole Sumessa keväällä? Totta kai Käärijä siellä raikaa, koska on harrastanut jääkiekkoa. On jääkiekkokansaa
Cha cha chaa
Ihanaa kun täällä pidetään jo itsestään selvänä, että käärijä edustaa euroviisuisssa ja suomi voittaa lätkän mm 😂 Olen mukana!
😁😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko paketti pitää pystyä pitämään kasassa myös paineiden alla. Jotkut pystyy, jotkut murtuu jo viikossa. Se kunnon pyöritys alkaa vasta Liverpoolissa.
Ratkaisu on selkeä tähän: Robin. Musiikkikin vastaa eniten monen maan musiikkimakua näistä.
Robin ois muuten hyvä, mutta tuolla biisillä saa ihmiset lähinnä jääkaapille. Eli tärkeä osa pakettia puuttuu.
Jos biisiä voi nopeuttaa ja tehosteiden ääntä koventaa, se olisi täydellinen viisubiisi Abba-tyyliin :)
Robinin biisi on niin tasapaksu ja tavallinen, ettei siitä saa hyvää millään tehosteilla.
Biisi on sitä kaurapuuroa. Tosi hyvää, ei maistu miltään!
Robinin pitäisi uskaltaa erottua massasta! Ehkä hän miettii liikaa sitä, mitä muut hänestä ajattelee!
Robin on vähän wannabe international nykyään. Hänen uusi musiikki tavoittelee persoonattoman jenkkiläisen tusinapopin tyyliä.
Robinin uran kompastuskivi tosiaan oli tämä kansainvälisen uran tavoittelu. Musiikkityyli muuttui sellaiseksi mikä sopisi kansainväliselle yleisölle ja Robinista tuli tylsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Benjaminin biisisså on hyvä kertosäe, mutta koko juna puksuttaa vähån yllätyksettömästi.
Itse olisin säveltäjånä lisännyt pienen pienen yllätystauon kertosäkeen Antaudun sanan eteen.
Itse olisin vaihtanut biisin aiheen ja sanat joksikin muuksi
Vierailija kirjoitti:
Minusta toiseksi paras, kasarin syntikkapop vetoaa. Biisi jää kertakuuntelulla mieleen pyörimään. Sanoitus on kieltämättä rivo, mutta sen annan anteeksi. Kysymysmerkiksi jää kuitenkin live, ääni ei tunnu riittävän studioversioonkaan.
Mistäs noita vihreitä hihoja saa? Vois ostaa miehelle synttärilahjaks ja laittaa Cha cha chaan soimaan. 🤭
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä haloo Käärijän videosta siis englanninkielinen tekstitys, joka on jokaisessa UMK:n suomenkielisten kappaleiden videossa? Vai mikä?
Ei se haloo tarkoita aina hyvää biisiä
Vierailija kirjoitti:
Nyt on umkssa kova taso, kun mukana on paljon tunnettuja ja nousussa olevia artisteja, ja monta hyvää biisiä. Ehkä umk voi jatkossa kehittyä yhtä isoksi jutuksi kuin melodifestivalen ruotsissa. Monet huippuartistit jotka ennen nyrpistelivät nenää umklle saattaisivat haluta mukaan.
Tavallaan UMK on jo mennyt Melloista ohi. Eikö siellä pyöri vuodesta toiseen kaikki samat hasbeenit?
Vielä kolme vuotta sitten mua ei olisi voinut vähempää kiinnostaa kuka Suomea edustaa. Nyt elän tätä jännitystä joka solulla :D
Levittäkää tota Käärijän biisiä. On se kova, vaikka porukka ei ymmärrä suomea. Viro, Ruotsi, Norja, Tanska ja Islanti.
Sinne vaan, ihan sama mille kanaville, joillekkin euroviisuja seuraaville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä haloo Käärijän videosta siis englanninkielinen tekstitys, joka on jokaisessa UMK:n suomenkielisten kappaleiden videossa? Vai mikä?
Hakkerit ovat jostain syystä ottaneet Käärijän silmätikuksi. Tekevät kiusaa biisin keskiosassa virallisella umk videolla cha cha chaa! Näistä pitää ilmoittaa ylläpitoon. Eli jos huomaat epätavallista käytöstä videolla, ilmoita siitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko paketti pitää pystyä pitämään kasassa myös paineiden alla. Jotkut pystyy, jotkut murtuu jo viikossa. Se kunnon pyöritys alkaa vasta Liverpoolissa.
Ratkaisu on selkeä tähän: Robin. Musiikkikin vastaa eniten monen maan musiikkimakua näistä.
Robin ois muuten hyvä, mutta tuolla biisillä saa ihmiset lähinnä jääkaapille. Eli tärkeä osa pakettia puuttuu.
Jos biisiä voi nopeuttaa ja tehosteiden ääntä koventaa, se olisi täydellinen viisubiisi Abba-tyyliin :)
Robinin biisi on niin tasapaksu ja tavallinen, ettei siitä saa hyvää millään tehosteilla.
Biisi on sitä kaurapuuroa. Tosi hyvää, ei maistu miltään!
Robinin pitäisi uskaltaa erottua massasta! Ehkä hän miettii liikaa sitä, mitä muut hänestä ajattelee!
Robin on vähän wannabe international nykyään. Hänen uusi musiikki tavoittelee persoonattoman jenkkiläisen tusinapopin tyyliä.
Robinin uran kompastuskivi tosiaan oli tämä kansainvälisen uran tavoittelu. Musiikkityyli muuttui sellaiseksi mikä sopisi kansainväliselle yleisölle ja Robinista tuli tylsä.
Kansainvälisen uran tavoittelu on se mitä Robin haluaa ja minkä eteen hän tekee töitä. Tämä nykyinen musiikkityylinsä on ominta hänelle itselleen. Ja niinkuin totesit, sopii kansainväliselle yleisölle. Toivottavasti hän breikkaa ulkomailla. Sääli, että hänen englanninkielistä tuotantoaan ei osata arvostaa suomessa niin kuin se ansaitsisi. Itse tykkään siitä, mutta musiikkimakuni taitaakin olla aika epäsuomalainen, kun en ole koskaan erityisemmin välittänyt perinteisestä Suomi-popista, räpistä enkä metallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakkerit ovat jostain syystä ottaneet Käärijän silmätikuksi. Tekevät kiusaa biisin keskiosassa virallisella umk videolla cha cha chaa! Näistä pitää ilmoittaa ylläpitoon. Eli jos huomaat epätavallista käytöstä videolla, ilmoita siitä
Hei oikeesti, sovitaanko, että ne katselukerrat saadaan reilulla pelillä! Aidot katselukerrat tuntuu varmasti artististakin parhaalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko kertoa tarkan ajan videolta, siis minuutit ja sekunnit, jossa näkyy jotain epätavallista.
Ei siinä mitään epätavallista tapahdu. Tai niin, tyylilaji vaihtuu ja esiintyjälle vaihtuu peruukki päähän. Anteeksi spoilerit.
Jatkuvasti väitetään että trollit on tehneet videon keskiosaan jotain ylimääräistä. En itse näe mitään mitä ei ollut ennen. Luultavasti kyseessä on pelkkä huijaus kun ei voi sanoa tarkemmin kuin keskiosassa.
Mä kuuntelin Portion Boys - Samaa taivasta katsotaan ja tuli ajatuksen kanssa sitä kuunneltua, niin sehän on tehty suomalaisille, että lähdettäisiin matkustamaan Eurooppaan.
Kappale ollaan liian suomalaisesta perspektiivistä tehty, että ei ole kovinkaan hyvä edustusbiisi.