UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Odotin Portion boys yhtyeeltä paljon enemmän. Kappale on tosi huono ja vaivaannuttava. Heissä olisi ollut potentiaalia vaikka mihin.
Kestääköhän Käärijän hermot tämän hypetyksen. Voiko esiintymiskokemusta kumminkin olla niin vähä isoille yleisöille, että vaikuttaa jännitykseen liikaa? Ykskaks kaikki tietää apinan, mutta apina ei tiedä ketään!🤔
Mä en vaan oikeasti nää että livessä toimii kehä. En osaa selittää tarkemmin mutta minusta tuntuu että katsojan ja artistin välille ei synny yhteyttä jos heiluu siellä kehässä. Vaikea selittää. Menee liian sekavaksi ja olisi vaan liikaa.
Tykkään videon väreistä, eli tummaa ja vihreitä spotteja.
Biisi voi alkaa kehässä mutta eihän sen käärijän tarvitse siellä koko esityksen ajan pysyä. Tsekkaa vaikka Ukrainan Go-A:n show vuodelta 2021. Siinä oli suht kehämäinen juttu lavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovasti jännitän Käärijän live esitystä. Hän sanoi tämänpäiväisessä haastattelussa, että ei luultavasti aijo pitää tätä musiikkivideon nyrkkeilyteema itse esityksessä🤔.
Mulle positiivinen uutinen. En usko että toimisi livessä. Täällä on haluttu jotain kehää liveen ja oon vaan aatellu että toivottavasti ei 😂
ONNEKSI umk jälkeen liveä voi muokata jos eka yritys menee pieleenMillaisena sitten itse näet sen esityksen?
Video hipoo kyllä niin täydellisyyttä, että vaikea uskoa, että sitä voisi parantaa.
Hyvin mietitty esim. sekin, että äänen volyymi lisääntyy, kun itse ottelu alkaa.
Mä en vaan oikeasti nää että livessä toimii kehä. En osaa selittää tarkemmin mutta minusta tuntuu että katsojan ja artistin välille ei synny yhteyttä jos heiluu siellä kehässä. Vaikea selittää. Menee liian sekavaksi ja olisi vaan liikaa.
Tykkään videon väreistä, eli tummaa ja vihreitä spotteja.
Pitäisi tietenkin kyetä ottamaan myös lähikuvia ihan niin kuin siinä videolla, jossa Käärijällä onkin aivan mielettömiä ilmeitä, ja heti alusta alkaen todella intensiivinen yhteys katsojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovasti jännitän Käärijän live esitystä. Hän sanoi tämänpäiväisessä haastattelussa, että ei luultavasti aijo pitää tätä musiikkivideon nyrkkeilyteema itse esityksessä🤔.
Mulle positiivinen uutinen. En usko että toimisi livessä. Täällä on haluttu jotain kehää liveen ja oon vaan aatellu että toivottavasti ei 😂
ONNEKSI umk jälkeen liveä voi muokata jos eka yritys menee pieleen
Samaa mieltä tuosta lopusta, eli liveä on tosiaan reilusti aikaa muokata jos ei heti onnistu. Toivottavasti äänestäjätkin sen ymmärtää. Nythän on vaan enää n. kuukausi UMK-kisaan, mutta lähes 4 kuukautta varsinaiseen koitokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa. Itse asiassa se voikin olla hyvä ratkaisu siinä mielessä, että lavashow'hun ei saa sitä videon intensiivisyyttä ja lisäksi koska yleisö ei osaa suomea, niin jää se nyrkkeilyteeman merkitys täysin avautumatta.
Moni Suomea osaamaton on kyllä hyvin tulkinnut nimenomaan sitä nyrkkeilyteemaa taisteluksi itseä vastaan ja itsensä voittamiseksi.
Ja joissakin on mietitty, onko hän näyttelijä iskun otot, ilmeet ja eläytyminen ovat niin hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa. Itse asiassa se voikin olla hyvä ratkaisu siinä mielessä, että lavashow'hun ei saa sitä videon intensiivisyyttä ja lisäksi koska yleisö ei osaa suomea, niin jää se nyrkkeilyteeman merkitys täysin avautumatta.
Moni Suomea osaamaton on kyllä hyvin tulkinnut nimenomaan sitä nyrkkeilyteemaa taisteluksi itseä vastaan ja itsensä voittamiseksi.
Ja joissakin on mietitty, onko hän näyttelijä iskun otot, ilmeet ja eläytyminen ovat niin hyviä.
Samaa itsekin pohtinut, sillä niin uskottavasti eläytyy.
Haastatteluiden perusteella Käärijä on hyvä esimerkki ihmisestä, jolla on roppakaupalla tervettä itseluottamusta :)
Ensi vuonna voisi sitten laittaa jonkin Korpiklaanin tyyppisen, eli vanhaa kansanmusiikkia yhdistettynä rokkiin.
Ihme ettei ole aiemmin tehty, kun se vetoaa ihmisiin. Suomalainen kansanmusiikki kun on Ievan polkan suosiosta päätellen selvästi arvostettua.
Tämä vuonna sitten toisenlaista suomalaista "kansanmusiikkia", eli Käärijä.
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuonna voisi sitten laittaa jonkin Korpiklaanin tyyppisen, eli vanhaa kansanmusiikkia yhdistettynä rokkiin.
Ihme ettei ole aiemmin tehty, kun se vetoaa ihmisiin. Suomalainen kansanmusiikki kun on Ievan polkan suosiosta päätellen selvästi arvostettua.
Tämä vuonna sitten toisenlaista suomalaista "kansanmusiikkia", eli Käärijä.
Kuunkuiskaajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Käärijä lähetetään viisuihin, niin ei pääse finaaliin. Te fanit ette vain usko sitä.
Euroviisuissa on tilaa vaikka mille, se on nähty: siellä on ollut mm. Irlannin Dustin the Turkey, Saksan Guido Horn, Suomen PKN, Islannin Silvia Night.
Mutta koittakaa huumassanne muistaa, että osa voi kyllä hehkuttaa kappaleita keskustelupalstoilla, Youtubessa ja televisiossa, mutta se ääniä antava massa onkin sitten aivan eri asia. Tunnen useita Euroviisufaneja, jotka eivät silti anna äänen ääntä semifinaaleissa tai finaalissa ja usean, jotka taas antavat aivan eri viisuille, kuin mitkä vedonlyöjät olettavat. Muistelisin, että The Rasmus oli top 10 tienoilla finaalin aikanakin, mutta sijoitus olikin sitten eri luokkaa.
Jos live onnistuu, voisin melkeinpä satavarmaksi sanoa, että finaaliin menee. Jos on yhtään seurannut sitä, millaiset kappaleet ovat jo valmiiksi olleet suosittuja ja miten on lopulta sitten äänestetty. Tuollaisella erottuvalla mennään paljon varmemmin finaaliin ja saadaan hyvä sijoitus kuin jollain valjulla ja tylsällä. Ei Rasmuksen osalta ollut läheskään samanlaista hehkutusta ennakkoon eikä kappale ollut erikoinen, ennenmin varmaan pettymys monille faneille.
Rasmuksen biisi oli jo vanha ja vanhanaikainen kun se Euroviisu lavalle pääsi. Luultiin, että maineella pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Jos Käärijä lähetetään viisuihin, niin ei pääse finaaliin. Te fanit ette vain usko sitä.
Euroviisuissa on tilaa vaikka mille, se on nähty: siellä on ollut mm. Irlannin Dustin the Turkey, Saksan Guido Horn, Suomen PKN, Islannin Silvia Night.
Mutta koittakaa huumassanne muistaa, että osa voi kyllä hehkuttaa kappaleita keskustelupalstoilla, Youtubessa ja televisiossa, mutta se ääniä antava massa onkin sitten aivan eri asia. Tunnen useita Euroviisufaneja, jotka eivät silti anna äänen ääntä semifinaaleissa tai finaalissa ja usean, jotka taas antavat aivan eri viisuille, kuin mitkä vedonlyöjät olettavat. Muistelisin, että The Rasmus oli top 10 tienoilla finaalin aikanakin, mutta sijoitus olikin sitten eri luokkaa.
Ei kiinnosta pätkääkään, äänestän silti omasta mielestä parasta biisiä ja se on nyt tänä vuonna tämä.
Nostetaan Keiran katsojamääriä niin, että johtaa Robinia ja Benjamia!
Minä olen jo vuosia toivonut viisuihin hanuribändiä, vaan eipä ole tullut! Eikö kukaan soita haitareita enää?
Vierailija kirjoitti:
No "Kääryle Crew", kuinkas pettyneitä olette helmikuussa, kun Suomi lähettääkin Liverpooliin Robinin? Tai Keiran? Tai Benjaminin?
Kun suuri osa heistä, jotka UMK:ssa äänestävät, eivät seuraa, mikä on "in" Euroviisuissa/sen faniyhteisöissä/mitä muu Eurooppa lähettää, vaan äänestävät sitä "söpöä" Robininia tai Benjaminia tai kivaa Keiraa, kun lapsenlapsi siitä niin tykkää.
Kuinka paljon potuttaa, jos kansainvälinen jury ei annakkaan Käärijälle 12 pistettä joka maasta? Kuinka siitä sitten selviätte?
Tai kun äänet jakautuvat ja taas vaihteeksi edustamaan lähtee kompromissibiisi. Niin voi käydä. Ei joka kerta voita Softengine tai Blind Channel.
Miksi se sinua huolettaa :D
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo vuosia toivonut viisuihin hanuribändiä, vaan eipä ole tullut! Eikö kukaan soita haitareita enää?
Kuunkuiskaajilla oli haitari. Olisi kiva saada taas jonain vuonna kansanmmusiikkivaikutteista tarjontaa Suomeltakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No "Kääryle Crew", kuinkas pettyneitä olette helmikuussa, kun Suomi lähettääkin Liverpooliin Robinin? Tai Keiran? Tai Benjaminin?
Kun suuri osa heistä, jotka UMK:ssa äänestävät, eivät seuraa, mikä on "in" Euroviisuissa/sen faniyhteisöissä/mitä muu Eurooppa lähettää, vaan äänestävät sitä "söpöä" Robininia tai Benjaminia tai kivaa Keiraa, kun lapsenlapsi siitä niin tykkää.
Kuinka paljon potuttaa, jos kansainvälinen jury ei annakkaan Käärijälle 12 pistettä joka maasta? Kuinka siitä sitten selviätte?
Tai kun äänet jakautuvat ja taas vaihteeksi edustamaan lähtee kompromissibiisi. Niin voi käydä. Ei joka kerta voita Softengine tai Blind Channel.
Käärijä on ehdottomasti vahvin ehdokas. Mikään muu ei jäänyt mieleen, kun UMK ehdokkaat kuuntelin läpi ja voittihan Israelikin aikoinaan erikoisella biisillään? Måneskinin biisin kuultuani tiesin heti, että siinä on voittaja. Käärijän biisi ja biisin nimi jää mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuunkuiskaajilla oli haitari. Olisi kiva saada taas jonain vuonna kansanmmusiikkivaikutteista tarjontaa Suomeltakin.
Eiköhän se ole parin vuoden sisällä Vilma Jää kuten täällä oli aiemmin puhettakin.
*biisi