Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
5281/34469 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovasti jännitän Käärijän live esitystä. Hän sanoi tämänpäiväisessä haastattelussa, että ei luultavasti aijo pitää tätä musiikkivideon nyrkkeilyteema itse esityksessä🤔.

Tuntuu että näitä esityksiä tehdään ihan viime tipassa. Ilmankos ovat aina nuin tönkköjä. Nytkin Ylellä ja esiintyjillä olisi ollut varmaan ainakin pari kuukautta aikaa miettiä livejäkin. Nehän ne tärkeimmät kuitenkin ovat.

Vierailija
5282/34469 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas Käärijän faneilla alkoi taktikointi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5283/34469 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

YouTubessa on sellaisia huippuja sähkökanteleella. Ei sen tarvitse olla mitään vaka vanha väinämöinen.

Vierailija
5284/34469 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Käärijä lähetetään viisuihin, niin ei pääse finaaliin. Te fanit ette vain usko sitä. 

Euroviisuissa on tilaa vaikka mille, se on nähty: siellä on ollut mm. Irlannin Dustin the Turkey, Saksan Guido Horn, Suomen PKN, Islannin Silvia Night. 

Mutta koittakaa huumassanne muistaa, että osa voi kyllä hehkuttaa kappaleita keskustelupalstoilla, Youtubessa ja televisiossa, mutta se ääniä antava massa onkin sitten aivan eri asia. Tunnen useita Euroviisufaneja, jotka eivät silti anna äänen ääntä semifinaaleissa tai finaalissa ja usean, jotka taas antavat aivan eri viisuille, kuin mitkä vedonlyöjät olettavat. Muistelisin, että The Rasmus oli top 10 tienoilla finaalin aikanakin, mutta sijoitus olikin sitten eri luokkaa. 

Rasmukset nyt olivatkin vanhoja pieruja kädenlämpöisellä biisillä. Käärijä on fresh.

Vierailija
5285/34469 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa-yhtye vois olla myös kova Euroviisuissa.

Vierailija
5286/34469 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo vuosia toivonut viisuihin hanuribändiä, vaan eipä ole tullut! Eikö kukaan soita haitareita enää?

Tää olis hyvä. Vieläkö esiintyvät? Suora valinta ensi vuoden viisuihin.

Vierailija
5287/34469 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä friikimpi, sitä viisumpi.

Vierailija
5288/34469 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo vuosia toivonut viisuihin hanuribändiä, vaan eipä ole tullut! Eikö kukaan soita haitareita enää?

Joo, keikkailevat vaan enempi Saksassa kuin Suomessa.

Vierailija
5289/34469 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YouTubessa on sellaisia huippuja sähkökanteleella. Ei sen tarvitse olla mitään vaka vanha väinämöinen.

Ida Elina

Vierailija
5290/34469 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen esitykseen olisi tavalla tai toisella saatava videon freakshow meininki ja sitä huumoria. En ihan hyväksy ajatusta, että menisi "vain laulamaan". Vaikka biisi itsessään onkin kova, nytkin tuo musiikkivideo on iso osa sen viehätystä. 

Ja EI EI EI taustatanssijoille!

Vierailija
5291/34469 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi tulla jo se video missä reagoivat toistensa biiseihin.

Vierailija
5292/34469 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset oli viisukarsinnoissa joskus aikaan ennen UMK:ta. Ei ollut oma biisi kovinkaan hyvä muistaakseni. En kyllä muista sitäkään, mikä valittiin.

Ei ole oman suosikin karsiutuminen enää niinkään harmittanut kun muistaa sen vuoden, jolloin Nightwish ei päässyt viisuihin ammattilaisraadin vuoksi.

Vierailija
5293/34469 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Käärijä lähetetään viisuihin, niin ei pääse finaaliin. Te fanit ette vain usko sitä. 

Euroviisuissa on tilaa vaikka mille, se on nähty: siellä on ollut mm. Irlannin Dustin the Turkey, Saksan Guido Horn, Suomen PKN, Islannin Silvia Night. 

Mutta koittakaa huumassanne muistaa, että osa voi kyllä hehkuttaa kappaleita keskustelupalstoilla, Youtubessa ja televisiossa, mutta se ääniä antava massa onkin sitten aivan eri asia. Tunnen useita Euroviisufaneja, jotka eivät silti anna äänen ääntä semifinaaleissa tai finaalissa ja usean, jotka taas antavat aivan eri viisuille, kuin mitkä vedonlyöjät olettavat. Muistelisin, että The Rasmus oli top 10 tienoilla finaalin aikanakin, mutta sijoitus olikin sitten eri luokkaa. 

Kyllä mä oon aika 100% varma, että Käärijä pääsisi finaaliin. On sen verran erilainen, mieleenjäävä, ja yhdistelee erittäin onnistuneesti eri tyylilajeja. Mukana on myös raskaampaa tyyliä, mitä tykätään nähdä Suomelta. Nyt ei oo kuule jurykaan pilaamassa finaaliin pääsyä (he eivät perinteisesti arvosta mitään erikoista/ huumoripitoista).

Vierailija
5294/34469 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5295/34469 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene montaa päivää, että Cha Cha Cha:lla tulee Spotifyssa miljoona striimiä täyteen.

Oli biisistä ja esiintyjästä mitä mieltä tahansa, tämä on aivan poikkeuksellista.

Mielenkiintoista nähdä (mähän siis oletan 110% että käärijä meenee euroviisuihin, koska mitään muuta vaihtoehtoa ei edes ole :D) tuleeko BC:tä parempi sijoitus. BC oli yleisöäänissä muistaakseni kolmas ja se on ihan h elvetin kova suoritus. Raadilta pisteitä tuli jopa huonosti joän nka takia oli sitten lopulta kuudes. 

Mä henk.koht pidän käärijän biisistä jopa enemmän, mutta BC:n live oli täydellinen! Se onnistu jokaisella mittapuulla. Kaikki laulu, valot, pyrot jne oli 6/5. Me ei tiedetä vielä käärijän livestä mitään. 

Blind Channel oli yleisöpisteissa neljäs Italian, Ukrainan ja Ranskan jälkeen. Tuomaripisteitäkin he saivat itse asiassa aika hyvin eli 83 ja olivat niillä sijalla 11. Käärijän biisillä en odottaisi juurikaan tuomaripisteitä, mutta semistä pelkät teleäänet varmaankin veisivät hänet finaaliin ja finaalissakin voisi tulla ainakin top 10 sijoitus. Hyvä sijoitus siis. Ihan kärkeen en häntä veikkaisi, koska parhaille sijoille tarvitaan myös hyvät tuomaristopisteet.

Vierailija
5296/34469 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärtsäri <3

Vierailija
5297/34469 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset oli viisukarsinnoissa joskus aikaan ennen UMK:ta. Ei ollut oma biisi kovinkaan hyvä muistaakseni. En kyllä muista sitäkään, mikä valittiin.

Ei ole oman suosikin karsiutuminen enää niinkään harmittanut kun muistaa sen vuoden, jolloin Nightwish ei päässyt viisuihin ammattilaisraadin vuoksi.

Minulla kesti viisuboikotti vuosille 2000-2003 tämä vääryyden takia. Nämä vuodet ovat ainoa katkos 40 vuotta sitten alkaneeseen viisuputkeen.

Vierailija
5298/34469 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä lupaako hyvää tuo, ettei nyrkkeilyteemaa ole välttämättä tulossa. Ajattelin, että se nyrkkeilykehä olisi sopinut ihan hyvin lavalle ja ollut Käärijälle ehkä sikäli luontainen teema, kun hänellä on jollain keikallakin ollut nyrkkeilyhanskat käsissä :D ( Instagramin kohokohdista löytyy). Tuohon olisi sopinut sellainen intensiivinen lähikuvaus alussa, ja biisin lopussa Käärijä olisi tullut kehästä pois laulamaan lähemmäs yleisöä sitä melodisempaa kohtaa. Kunhan ei mitään taustatanssijoita vaan tule ...

Nyrkkeilykehä oli Käärijän biisiin kyllä niin täydellinen, että on hyvinkin todennäköistä, että mikä tahansa muu tulee olemaan valtava pettymys ennakko-odotuksiin nähden.

Käärijän kannattaa muuten ottaa tosissaan tämä näkemys. Se, ettei "samaa vitsiä kannata kertoa toista kertaa" on ihan fiksu ajatus sinällään, mutta koitappa pistää vaikka videolla nähty vihreä asu paremmaksi. Ei kannata väheksyä sen voimaa ;) 

Vierailija
5299/34469 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muistakaan tuollaista Nightwishin karsiutumista. No, jokainen, joka ei voita UMK:ta, voi lohduttautua sillä. Ei ole häpeä, jos ei voita.

Saakohan osallistujat jotain ohjausta julkisuuden käsittelyyn ja psykologin palveluita. Voisi olla ihan eettistä.

Vierailija
5300/34469 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa kiva, että Käärijä vaikutti rentoutuneemmalta tämän aamun haastattelussa. Kokemuksesta tulee varmuutta. Vaikuttaa ihan fiksulta sekin, että "samaa vitsiä ei kannata kertoa kahdesti". Olen myös samaa mieltä, toivottavasti keksivät jotain uutta siistiä kilpailuihin.

Katsotaan vaan, niin livessä Reija Wäre on laittanut biisin alkuosaan tanssitytöille mustat vaatteet ja iloiseen osaan keltaiset vaatteet. Ja iloisessa osassa hypitään ja synkässä osassa ryömitään.

Ja Käärijä laulaa syrjässä paikallaan mikkiin.

Näinhän se menee 👌

Ketju on lukittu.