UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Portion boys on saanut ulkomaalaisilta aika raakoja kommentteja YouTubessa.
-kuin netflixin viisuleffan jatko-osa
-parodia euroviisuista
-kuin 1980-luvulta
Jne jne.Vaikka niillä on paljon faneja, niin tunnustakaa se, että kipale on vanhanaikainen.
Jos pitäisi valita sellainen joka eniten edustaa suomalaista musiikkimakua, niin Käärijä.
Vaan kun pitäisi nyt valita sellainen, joka edustaa kaikkien maiden musiikkimaun keskiarvoa🤔
Kaikkia ei voi miellyttää.
Eikö kannata tänäkin vuonna olla edustuskappaleella suomalaisia, kuten melkein aina ennenkin?Suomella on jo nyt monta tulokasta, jotka ovat saaneet faneja ulkomailta. En usko Suomen voittoon millään kappaleella, koska viisut on viisut, ja suurin osa äänestää "vanhoja" viisumaita, kuten Ruotsia.
Mikä on jotenkin tosi outoa. Miksi äänestää joka vuosi samoja maita biisistä riippumatta?
Joo, tästä äänestämiskäyttäytymisestähän on ollut täällä aiemminkin puhetta. Tuomaristoilla on tietyt kriteerit pisteytyksessä. He arvostavat erityisesti sitä, että biisit ovat hyvin tehtyjä, hyvin tuotettuja, melodisia, hyvin laulettuja, radioystävällisiä jne. Esim. Ruotsi saa tästä syystä yleensä paljon tuomaripisteitä. Yleisömagneetteja ovat taas enimmäkseen jollain tapaa erottuvat biisit ja esitykset. Sitten mukaan tulee vielä politiikka, naapurien suosiminen, diaspora, sopupeli jne. Harvoin viisuvoittaja saa enemmistön sekä tuomari-, että yleisöpisteistä. Viime vuonna Ukraina sai valtavan yleisöpistevyöryn syistä, jotka kaikki tietää. Eniten tuomaripisteitä sai Brittien Sam Ryder. Toissa vuonna Italian Måneskin voitti yleisöäänet ja Sveitsin Gjon's Tears tuomaripisteet. Vuonna 2019 Hollannin Duncan Laurence voitti tuomaripisteet ja Norjan Keiino yleisöäänet. Vuonna 2018 taas Israelin Netta voitti yleisöäänet, mutta Kyproksen Eleni tuomaripisteet. Portugalin Salvador Sobral on viimeisin euroviisuvoittaja, joka on saanut sekä korkeimmat tuomari-, että yleisöpisteet. Kaikkia viisuvoittajia on kuitenkin yhdistänyt se, että on pitänyt saada hyvin pisteitä sekä yleisöltä että tuomaristoilta.
Vuoden 2019 voittajahan ei ollut juryjen eikä yleisön ykkössuosikki. Wikistä: "The Netherlands finished third in the jury vote, behind North Macedonia and Sweden, and second in the televote, behind Norway,[47] but ended up winning the Eurovision Song Contest with 492 points" Itse en niin tajunnut tämän kappaleen hyvyyttä, ja olisin suonut voiton Keiinolle :).
Niinpä onkin, kiitos korjauksesta. Katsoin vahingossa Eurovisionworldista Hollannin kohdalla telepisteet jurypisteinä. Sinä vuonna sekä suurimmat tele- että yleisöpisteet jakautuivat tosi tasaisesti ja erot kärjessä olivat pieniä. Hollanti ja Italia olivat pienillä piste-eroilla kaksi parasta. Sitten oli vähän isompi ero kolmanneksi tulleeseen Venäjään, jonka jälkeen oli tosi tasaista aina 8. sijaan asti. Norjan Keiino oli 6. voitettuaan niukasti teleäänet. Tuomaripisteitä tuli vain 40. Hyvä sijoitus joka tapauksessa.
Tää video oli kiinteä osa tuon biisin viehätystä
Oikeastaan tosi pöllöä, että tämä kisa jakautuu ajallisesti tuollaiselle liian pitkälle janalle. Kaikki tavallaan räjäytetään livessä atomeiksi
Vierailija kirjoitti:
Jos Käärijä lähetetään viisuihin, niin ei pääse finaaliin. Te fanit ette vain usko sitä.
Euroviisuissa on tilaa vaikka mille, se on nähty: siellä on ollut mm. Irlannin Dustin the Turkey, Saksan Guido Horn, Suomen PKN, Islannin Silvia Night.
Mutta koittakaa huumassanne muistaa, että osa voi kyllä hehkuttaa kappaleita keskustelupalstoilla, Youtubessa ja televisiossa, mutta se ääniä antava massa onkin sitten aivan eri asia. Tunnen useita Euroviisufaneja, jotka eivät silti anna äänen ääntä semifinaaleissa tai finaalissa ja usean, jotka taas antavat aivan eri viisuille, kuin mitkä vedonlyöjät olettavat. Muistelisin, että The Rasmus oli top 10 tienoilla finaalin aikanakin, mutta sijoitus olikin sitten eri luokkaa.
Jos live onnistuu, voisin melkeinpä satavarmaksi sanoa, että finaaliin menee. Jos on yhtään seurannut sitä, millaiset kappaleet ovat jo valmiiksi olleet suosittuja ja miten on lopulta sitten äänestetty. Tuollaisella erottuvalla mennään paljon varmemmin finaaliin ja saadaan hyvä sijoitus kuin jollain valjulla ja tylsällä. Ei Rasmuksen osalta ollut läheskään samanlaista hehkutusta ennakkoon eikä kappale ollut erikoinen, ennenmin varmaan pettymys monille faneille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä lupaako hyvää tuo, ettei nyrkkeilyteemaa ole välttämättä tulossa. Ajattelin, että se nyrkkeilykehä olisi sopinut ihan hyvin lavalle ja ollut Käärijälle ehkä sikäli luontainen teema, kun hänellä on jollain keikallakin ollut nyrkkeilyhanskat käsissä :D ( Instagramin kohokohdista löytyy). Tuohon olisi sopinut sellainen intensiivinen lähikuvaus alussa, ja biisin lopussa Käärijä olisi tullut kehästä pois laulamaan lähemmäs yleisöä sitä melodisempaa kohtaa. Kunhan ei mitään taustatanssijoita vaan tule ...
Nyrkkeilykehä oli Käärijän biisiin kyllä niin täydellinen, että on hyvinkin todennäköistä, että mikä tahansa muu tulee olemaan valtava pettymys ennakko-odotuksiin nähden.
No, hänhän sanoi ettei VÄLTTÄMÄTTÄ tule nyrkkeilyä. Eli ei voi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa kiva, että Käärijä vaikutti rentoutuneemmalta tämän aamun haastattelussa. Kokemuksesta tulee varmuutta. Vaikuttaa ihan fiksulta sekin, että "samaa vitsiä ei kannata kertoa kahdesti". Olen myös samaa mieltä, toivottavasti keksivät jotain uutta siistiä kilpailuihin.
Mikä haastattelu?
Huomenta Suomi tänään aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Olipa kiva, että Käärijä vaikutti rentoutuneemmalta tämän aamun haastattelussa. Kokemuksesta tulee varmuutta. Vaikuttaa ihan fiksulta sekin, että "samaa vitsiä ei kannata kertoa kahdesti". Olen myös samaa mieltä, toivottavasti keksivät jotain uutta siistiä kilpailuihin.
Mitähän se voisi olla?
Historia on myös osoittanut, että vanhassa vara parempi. Valtaosa itse kilpailujen katsojista ei videota ole edes nähnyt, eli heille kyseessä on täysin uusi vitsi, ja ne jotka on nähneet odottaa jotain vastaavaa kuin siinä videolla.
Toinen asia tietysti, onnistuuko videon tunnelmaan siirto lavalle, kun artistin pitää myös kyetä laulamaan livenä.
Vierailija kirjoitti:
Kovasti jännitän Käärijän live esitystä. Hän sanoi tämänpäiväisessä haastattelussa, että ei luultavasti aijo pitää tätä musiikkivideon nyrkkeilyteema itse esityksessä🤔.
Mulle positiivinen uutinen. En usko että toimisi livessä. Täällä on haluttu jotain kehää liveen ja oon vaan aatellu että toivottavasti ei 😂
ONNEKSI umk jälkeen liveä voi muokata jos eka yritys menee pieleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovasti jännitän Käärijän live esitystä. Hän sanoi tämänpäiväisessä haastattelussa, että ei luultavasti aijo pitää tätä musiikkivideon nyrkkeilyteema itse esityksessä🤔.
Mulle positiivinen uutinen. En usko että toimisi livessä. Täällä on haluttu jotain kehää liveen ja oon vaan aatellu että toivottavasti ei 😂
Millaisena sitten itse näet sen esityksen?
Video hipoo kyllä niin täydellisyyttä, että vaikea uskoa, että sitä voisi parantaa.
Hyvin mietitty esim. sekin, että äänen volyymi lisääntyy, kun itse ottelu alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa. Itse asiassa se voikin olla hyvä ratkaisu siinä mielessä, että lavashow'hun ei saa sitä videon intensiivisyyttä ja lisäksi koska yleisö ei osaa suomea, niin jää se nyrkkeilyteeman merkitys täysin avautumatta.
Moni Suomea osaamaton on kyllä hyvin tulkinnut nimenomaan sitä nyrkkeilyteemaa taisteluksi itseä vastaan ja itsensä voittamiseksi.
Käärijä kannattaa lähettää jo siitäkin syystä, ettei toista tällaista ole varmasti Umk:ssa enää tulossa. Peruspopilla tai balladilla voi kokeilla joku muukin vuosi jos ei ole parempia ehdokkaita tarjolla. Tämä olisi nyt jotain uutta ja erilaista ainakin viisuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ONNEKSI umk jälkeen liveä voi muokata jos eka yritys menee pieleenMillaisena sitten itse näet sen esityksen?
Video hipoo kyllä niin täydellisyyttä, että vaikea uskoa, että sitä voisi parantaa.
Hyvin mietitty esim. sekin, että äänen volyymi lisääntyy, kun itse ottelu alkaa.
Mä en vaan oikeasti nää että livessä toimii kehä. En osaa selittää tarkemmin mutta minusta tuntuu että katsojan ja artistin välille ei synny yhteyttä jos heiluu siellä kehässä. Vaikea selittää. Menee liian sekavaksi ja olisi vaan liikaa.
Tykkään videon väreistä, eli tummaa ja vihreitä spotteja.
Käärijän musavideoon on panostettu eniten umk-kisaajista. Jos on heti ajateltu, että tässä on se selkeästi potentiaalisin Suomen edustaja. Sen vuoksi ehkä myös otettu nimekkäämmät artistit PB ja Robin mukaan kehnommillakin biiseillä, jotta saavat haluamaansa näkyvyyttä? Kun on epäilty etteivät muut kuitenkaan voita Käärijää.
Keräilijä kehiin ja Ukrainaan.
Vierailija kirjoitti:
Käärijä kannattaa lähettää jo siitäkin syystä, ettei toista tällaista ole varmasti Umk:ssa enää tulossa. Peruspopilla tai balladilla voi kokeilla joku muukin vuosi jos ei ole parempia ehdokkaita tarjolla. Tämä olisi nyt jotain uutta ja erilaista ainakin viisuissa.
Tämä. Käärijän biisi on jotain niin ainutlaatuista, ettei samanlainen tule keneltäkään ihan heti onnistumaan, jos koskaan. Poppia ja balladeja taas tullaan varmasti kuulemaan jatkossakin vaikka ja kuinka.
Vierailija kirjoitti:
Keräilijä kehiin ja Ukrainaan.
Liverpooliin.
Cha cha cha on YouTuben trendaavin video (suomalainen).
Vierailija kirjoitti:
Käärijän musavideoon on panostettu eniten umk-kisaajista. Jos on heti ajateltu, että tässä on se selkeästi potentiaalisin Suomen edustaja. Sen vuoksi ehkä myös otettu nimekkäämmät artistit PB ja Robin mukaan kehnommillakin biiseillä, jotta saavat haluamaansa näkyvyyttä? Kun on epäilty etteivät muut kuitenkaan voita Käärijää.
Kyllä muidenkin musavideoihin on panostettu, mutta Käärijän video on vaan yksinkertaisesti mukaansatempaavin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vika kehässä on? Se on visuaalisesti voimakas ja helppo toteuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän kaikkien musavideoihin on panostettu. Käärijä vaan on ainut, jonka biisi kertoo selkeän tarinan ja sanoillakin on sisältöä, jos vähän vaivautuu miettimään, vaikka viisi toimii erinomaisesti sanoja ymmärtämättäkin.
Mikä haastattelu?