UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta joskus on päästy pelkillä juryäänillä finaaliin.
Nyt siis semifinaaleissa pelkät yleisöäänet ja finaalissa jury 50% ja yleisö 50%.
Niin ja se tarkoittaa, että biisin ja show.n on oltava sellainen, että ihmiset vaivaantuu äänestämään. Että biisi jää mieleen yhdellä kuulemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuolle yhdelle kirjoittelijalle ei tarvitse antaa niin paljon huomiota kuin nyt saa. Kysytäänpä näin: jos ykkössuosikkisi puuttuisi skabasta kokonaan, mikä viisu saisi sinun äänesi?
Vastaan itse, että jos Käärijä ei olisi päässyt yllättämään, kasariretro Benjamin saisi ääneni. Odottaisin kuitenkin miten live lähtee. Jos sekin puuttuisi kisasta ja mitään korvaavaa ei olisi tilalla, jättäisin ehkä UMK:n seuraamisen siihen. Ei ole mitään kolmossuosikkia.
Mulla täysin sama. Mutta saattaisin laittaa kolmantena vaihtoehtona äänen Keiralle. Jotain freshiä siitä näkökulmasta mitä Suomesta yleensä lähetetään. KUUMAAsta pidän enemmän, mutta en haluaisi heitä viisuihin.
Kuumaata kuuntelen kesäyönä radiosta. Viisuihin lähettäisin Benjaminin tai Käärijän. Show ratkaisee.
Tube tarjosi käärijän liveä keikalta biisillä mic mac. On kyllä kännykällä kuvattu.
Semifinaalin raadeista luovuttiin kai skandaalien vuoksi? Ääniä myytiin ja tehtiin sopupelejä. Finaalissa on sitten kaikki kaikkia vastaan ja raatien korruptiolla vähemmän vaikutusta.
Mielenkiintoista nähdä vaikuttaako tämä äänestysmuutos kilpailuun lähetettäviin biiseihin. Olen toiveikas että saataisiin enemmän räväyttävää settiä mukaan, kun pelkkä geneerinen pop tai laskelmoitu balladi hyvällä livesuorituksella ei ole enää automaattinen pääsylippu finaaliin
Miksi niihin Euroviisujen recapeihin ei saa itse vaikuttaa? Joskus niin onnettomia kohtia valittu niihin. Kuka ne valitsee? Cha cha cha:sta esim kannattaisi valita se silta, koska jos valitaan liian aikainen kohta, niin huonompi juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitelkaa miten mahtavat lausua nimen " Käärijä", jos pääsee viisuihin. Juontajan painajainen.
Kaerijae.Siitä saisi myös hyvän vitsin
Osa ääntää jo melkein Karitsa reaktiovideoissa.
Kertakaikkisen mitäänsanomatonta pa'kaa kaikki. Näillä ei finaaliin rämmitä.
Jotain radiosoittoa Suomessa näistä voi tulla, ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan rehellistä homoilua! Ääni Benkulle täältä 🥰
Voihan sinäkin laulaa saman kappaleen ihan sille, kenelle haluat. Ei se ole mitenkään seksuaalilokeroitu kappale. Senkun pyydät vaikka laulamalla hoitamaan sut!
Mielenkiinnolla odotan umkn raadin ääniä. Vaikea sanoa livejä vielä todistamatta, mutta olettaen että esim. Benjaminin ja Käärijän livet menee ihan ok, jos sieltä tulee taas lähes yksimielisesti täydet pisteet Robinille niin kuin Rasmukselle viime vuonna niin sanon että kusetusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastan rehellistä homoilua! Ääni Benkulle täältä 🥰
Voihan sinäkin laulaa saman kappaleen ihan sille, kenelle haluat. Ei se ole mitenkään seksuaalilokeroitu kappale. Senkun pyydät vaikka laulamalla hoitamaan sut!
No homo laulaa homolle, että hoida mut
Tässä nyt muutaman päivän näitä kuunnellut.. kaikkia muita on tullut popitettua moneen kertaan mutta Portionia riitti yks kerta, ei vaan pysty kuuntelemaan, niin paha myötähäpeä.
Käärijä on ihan ylivoimainen! Ja Kuumaa on hyvä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä olisi pitänyt päästä euroviisuihin:
Suomi-iskelmällä ei olla kyllä koskaan pärjätty.
Riippuu siitä, miten suomi-iskelmä määritellään. Esimerkiksi Anneli Saariston La Dolce Vita kuuluu parhaiten pärjänneisiin Suomen ehdokkaisiin.
34 vuotta sitten, jolloin iskelmää oli viisuissa paljonkin. Suomella tietysti iskelmää on ollut pitkäänkin sen jälkeen. Mieleen tulee esim. Jari Sillanpää.
Jari Sillanpään Takes 2 To Tango ei eroa minusta paljon viime vuoden Romanian menestysbiisistä, vaikka ei yhtä hyvä olisikaan. Ehkä kyse oli jostain muusta kuin itse kappaleesta, miten esitys upposi yleisöön. Suomea kaiken lisäksi karsastettiin ennen Lordin voittoa, se käänsi suosion päälaelleen.
Kyllä se nyt vaan erosi, sekä biisi että esitys ja esittäjä.
Yritin kömpelösti sanoa, ettei kappaletta voi myöskään nimittää erityisen (vain) suomalaiseksi iskelmäksi ja että latinorytmit lyövät edelleen läpi Euroviisuissa. Ricky Martin -tyyliähän oli haettu silloin aikoinaan.
Ei sentään tullut mieleen verrata Sillanpäätä Espanjan viimevuotiseen pyllynpyöritykseen. :D :D Minulla ei ole suuria intohimoja sen enempää Jari Sillanpään kuin näiden tämän vuoden UMK-artistien suhteen. Muut saavat vapaasti tykätä, mistä tykkäävät.
Valitettavasti portion biisin pilasi ainoastaan sanat. Laulajat ovat hyviä, mutta sellainen vauhti ja enerkisyys huumori puuttui. Odotin jotakin hauskaa hulluttelua.
Spotify Suomessa tänään Käärijä 1., PB 3., Kuumaa 4., Benjamin 7., Keira 9., Robin 16. ja Lxandra 27.
Nouseeko muiden ehdokkaiden biisien katsojamäärät noin kuin Käärijän? Onko joku seurannut?
Oltiin mic mac jätkii lalaalalaa
Mä oon kuunnellut Benjaminin kappaleen pari kertaa Spotifysta ja se ei ole kuulostanut niin hyvältä. Omalla kohdallani taitaa siis olla niin, että videon visuaalinen puoli vetosi minuun enemmän. Tykkään siitä kappaleen kasaritunnelmasta ja video taitaa tukea sitä erittäin hyvin. Kappale itsessään ei tunnu enää niin ihmeelliseltä.
Ylivoimainen puolestaan on kuulostanut mukavalta Spotifysta kuunneltuna, siinä sanat ja sanoma ovat tärkeässä roolissa. Tyylissä kuitenkin jotain hieman samantyylistä kuin Benjaminilla, mutta ei tarvitse visuaalisuutta tuekseen.
Mulla täysin sama. Mutta saattaisin laittaa kolmantena vaihtoehtona äänen Keiralle. Jotain freshiä siitä näkökulmasta mitä Suomesta yleensä lähetetään. KUUMAAsta pidän enemmän, mutta en haluaisi heitä viisuihin.