UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Ei Käärijällä lähdetä euroviisuja voittamaan, mutta sillä lähdetään tekemään unohtumaton wtf-hetki, joka on itsessään paljon arvokkaampaa kuin laittaa sinne joku ihan kiva ja kädenlämpöinen poppi, joka hukkuu ja unohtuu massaan samantien. Syteen tai saveen, mutta tyylillä.
Odotetaan nyt Käärijän liveshow. Monesti ennakkosuosikki on tässä epäonnistunut. En tiedä olenkaan Käärijän taitoja laulajana tai miten ton videon jälkeen saadaan show toimimaan lavalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei Käärijällä lähdetä euroviisuja voittamaan, mutta sillä lähdetään tekemään unohtumaton wtf-hetki, joka on itsessään paljon arvokkaampaa kuin laittaa sinne joku ihan kiva ja kädenlämpöinen poppi, joka hukkuu ja unohtuu massaan samantien. Syteen tai saveen, mutta tyylillä.
Se nimenomaan onkin Kärtsy-fanien missio. Joko vikojen tai kuuden parhaan joukossa, mutta ainakin tyylillä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitelkaa miten mahtavat lausua nimen " Käärijä", jos pääsee viisuihin. Juontajan painajainen.
Kaerijae.Siitä saisi myös hyvän vitsin
Eläköön elämä ja yö
Ääliö älä lyö, ööliä läikkyy
(Hullu yö oli myös aikanaan italialaiselle viisujuontajalle vaikea rasti)
Miten muuten raatien äänet painotetaan itse viisuissa? Umk:ssahan ne on typistetty 25:een prosenttiin. Tietysti raadit oli paikallaan sen jatkuvan naapuripelin takia mutta kaksi räikeintä "naapuriahan", eli kalkkuna ja ryishä, on kisasta ulkona. Jäljellä vaan kreku ja Kypros.
Käärijä painii omassa sarjassaan. Robin ja Benkku ovat söpöjä poppareita mutta heidänlaisiaan on varmaan monta tuolla euroviisuissa.Kuumaakin ok mut ei sen kummempi.Sen tytön esitys oli kaunis balladi mut en minä ainakaan innostu balladeista.Keirakin ok.Pb ei oikein innostanut.Vain Käärijä erottui joukosta ja taatusti edukseen. Käärijä liverpoliin. Taatusti huomataan vaikkei pärjäiskään. Uskon kuitenkin että mukavasti suomi tulee pärjäämään.
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten raatien äänet painotetaan itse viisuissa? Umk:ssahan ne on typistetty 25:een prosenttiin. Tietysti raadit oli paikallaan sen jatkuvan naapuripelin takia mutta kaksi räikeintä "naapuriahan", eli kalkkuna ja ryishä, on kisasta ulkona. Jäljellä vaan kreku ja Kypros.
50 ja 50 % Olen usein raadeista harmissani, mutta reiluuden nimessä raatilaiset antavat pisteitä skaalalla 1-12. Silloin raadit valikoivat juuri niitä turhakkeita, joita voisi ehkä kuunnella autossa joskus. Yleisöäänestäjät varmaan äänestävät vain yhtä tai jotkut isommat viisufanit muutamaa suosikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako Käärijä laulaa melodioita? Kuuluu strategisen tärkeä pieni kysymys.
Tai Benjamin.
Live-esitysten jälkeen saattaa olla, että Robini lähtee hissibiisinsä kanssa isolle kirkolle.
En tiedä, mutta Robin ei ainakaan osaa.
Kaikkien ei tarvitse tykätä Robinista ja hänen biisistään, mutta se nyt vaan tosiasia, että laulaa hän kyllä osaa taitavasti ja takuuvarmasti.
Rakastan rehellistä homoilua! Ääni Benkulle täältä 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 ja 50 % Olen usein raadeista harmissani, mutta reiluuden nimessä raatilaiset antavat pisteitä skaalalla 1-12. Silloin raadit valikoivat juuri niitä turhakkeita, joita voisi ehkä kuunnella autossa joskus. Yleisöäänestäjät varmaan äänestävät vain yhtä tai jotkut isommat viisufanit muutamaa suosikkiaan.
Säännöt muuttui tänä vuonna siten, että Euroviisujen semifinaaleissa ei ole juryääniä lainkaan. Ainoastaan teleäänet siis ratkaisee finalistit.
Onkohan se niin päätetty, että Robini sinne menee, ku se Samukin juontaa. Eikös se ole joku Robinin setä-samu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säännöt muuttui tänä vuonna siten, että Euroviisujen semifinaaleissa ei ole juryääniä lainkaan. Ainoastaan teleäänet siis ratkaisee finalistit.
Ai niin, kiitos lisäyksestä. Parempaan suuntaan tuokin uudistus ja siksikään ei kannata laittaa semeihin karsiutumaan mitään hissimusiikkia, jolle raadit saattaisivatkin antaa pikkupisteitä.
Minä en edes mista Robinin biisiä, kun en kuuntele ton tyyppistä musaa, niin en jaksa sitä luukuttaa niin, että jäisi mieleen. Keirasta muistan huilut ja lauluäänen.
Mutta joskus on päästy pelkillä juryäänillä finaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Minä pelkään, että Robin muuttuu tapetiksi viisuissa
Turha pelko. Hän olisi todella edustava euroviisuedustaja, taitava livelaulaja ja -esiintyjä, joka hoitaisi tyylillä kaiken mediapyörityksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako Käärijä laulaa melodioita? Kuuluu strategisen tärkeä pieni kysymys.
Tai Benjamin.
Live-esitysten jälkeen saattaa olla, että Robini lähtee hissibiisinsä kanssa isolle kirkolle.
En tiedä, mutta Robin ei ainakaan osaa.
Kaikkien ei tarvitse tykätä Robinista ja hänen biisistään, mutta se nyt vaan tosiasia, että laulaa hän kyllä osaa taitavasti ja takuuvarmasti.
Mihin ihmeeseen tämä fanien ylläpitämä käsitys perustuu?
Ääni on ohut, persoonaton ja täysin ponneton, ja sen voimattomuutta yritetään kompensoida ylimääräisillä äännähdyksillä ja ähkäisyillä. Kertosäkeessä onkin sitten jo katsottu parhaaksi pistää autotune päälle.
Vierailija kirjoitti:
Mutta joskus on päästy pelkillä juryäänillä finaaliin.
Nyt siis semifinaaleissa pelkät yleisöäänet ja finaalissa jury 50% ja yleisö 50%.
Käärijän jälkeen parasta on Kuumaa. Haikea melodia, tarttuva koukku, paluu nuoruuden kesiin. Benjaminin biisi on tarttuva, mutta mielestäni liian "tyrkky" Euroviisuihin. Keira ja Robin on vaan itselleni liian geneerisiä ja toivoisin suomenkielistä biisiä. Portion Boys on varmasti bilehitti Suomessa ja melodia ihan tarttuva, mutta ei vaan musalajina vetoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä olisi pitänyt päästä euroviisuihin:
Suomi-iskelmällä ei olla kyllä koskaan pärjätty.
Riippuu siitä, miten suomi-iskelmä määritellään. Esimerkiksi Anneli Saariston La Dolce Vita kuuluu parhaiten pärjänneisiin Suomen ehdokkaisiin.
34 vuotta sitten, jolloin iskelmää oli viisuissa paljonkin. Suomella tietysti iskelmää on ollut pitkäänkin sen jälkeen. Mieleen tulee esim. Jari Sillanpää.
Jari Sillanpään Takes 2 To Tango ei eroa minusta paljon viime vuoden Romanian menestysbiisistä, vaikka ei yhtä hyvä olisikaan. Ehkä kyse oli jostain muusta kuin itse kappaleesta, miten esitys upposi yleisöön. Suomea kaiken lisäksi karsastettiin ennen Lordin voittoa, se käänsi suosion päälaelleen.
Kyllä se nyt vaan erosi, sekä biisi että esitys ja esittäjä.
Käärijän jälkeen ehdottomasti KUUMAA