UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se yksi kommentoi viisukuppilassa tosi osuvasti: jos mulle olisi Daruden UMK-vuoden aikaan sanottu, että meillä tulee neljän vuoden jälkeen olemaan niin kovatasoinen UMK että huonoimmat biisit tulee Portion Boysilta ja Robinilta, niin en olisi ikinä uskonut.
Hee! Yksi parhaita euroviisumuistojani on entisen koulukiusaajani daruden täysnolo floppi. :D
Olet muistaakseni tuota samaa väittänyt ennenkin. Tiedätkö että tuo täyttää kunnianloukkauksen määreet?
Tosiasian kertominen ei ole loukkaamista. Tai ei kai se itsensä mielestä mikään kiusaaja ollut. Antoi vain "aiheellista tylytystä" tms. Paska mikä paska.
UMK finaalin ja kenraalinkin liput on loppuunmyyty, mutta jatkoille vielä pääsisi. Pitäisköhän..? 🤔
Käärijä käärii jo hyvät massit, Spotifyssakin hyrrä pyörii. Siis ihan ansioituneesti.
Vierailija kirjoitti:
Käärijän kesäkuun keikka näyttää myyvän kuin häkä.
Olis voinu Robinin iltatähteys saada uutta nostetta myös jos ei olisi ollut sokea oman "best song ever" asenteensa suhteen. Takinkääntäjä kohtasi voittajansa.
Vierailija kirjoitti:
Käärijän kesäkuun keikka näyttää myyvän kuin häkä.
En ihmettele. Minä en ollut ennen kuullutkaan koko Käärijästä, mutta hänellä on paljon hyviä biisejä nyt kun on tullut kuunneltua. Kiva saada uutta musaa omillekin soittolistoille!
EscUnitedin Mattin ranking UMK-biiseistä:
Vierailija kirjoitti:
Oletan että Käärijällä on jo vähän mietittynä Liverpoolin viisulavan tekniikkaa ja mahdollisuuksia. Tuohon biisiin sopii loistavasti taitava videoscreenin ja pyrojen käyttö
Kunhan ei vaan anna periksi Ylen Reija Väreelle ja tiimille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa että Euroviisut elää vieläkin. Jossain vaiheessa 2000-luvun alussa luulin että tämä on tässä.
2000-luvun alkuhan oli sitä parasta viisuaikaa ilman juryjen tylsistyttävää vaikutusta
2000-luvun alussa, vuosituhannen vaihteessa kun voittajia olivat Ruotsi, Latvia, Tanska/Norja en muista kumpi:), Venäjä, Viro, Serbia meinasin lyödä hanskat tiskiin.
Tanskasta ne vanhat papat, Ruotsista Charlotta tms, Dima Venäjältä oli kamalia. Latvia, Azerit ja Viro on heikoimmat voittajat ikinä.
Azerit oli mulla itse asiassa se syy miksi vaivuin viisuhorrokseen. Olin järkyttynyt miten niin shaisse kappale voi ikinä voittaa. Diman voittobiisi myös, säälitti että esitti paremman biisinsä Lordin vuotena, olisi saanut sillä voittaa mieluummin jonain toisena vuotena. Toisaalta noita vihaamiani voittajia on tullut yhtä lailla myöhemminkin, kattaus on vain kokonaisuutena muuttunut persoonattomammaksi. Siksi pidän kiinni 00-luvun paremmuudesta :D esim. 2005 on mielestäni kaikkien aikojen eeppisin viisuvuosi, varmaan kuusi viisulemppariani on pelkästään siltä vuodelta. Sääli ettei voinut olla useampaa voittajaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa että Euroviisut elää vieläkin. Jossain vaiheessa 2000-luvun alussa luulin että tämä on tässä.
2000-luvun alkuhan oli sitä parasta viisuaikaa ilman juryjen tylsistyttävää vaikutusta
2000-luvun alussa, vuosituhannen vaihteessa kun voittajia olivat Ruotsi, Latvia, Tanska/Norja en muista kumpi:), Venäjä, Viro, Serbia meinasin lyödä hanskat tiskiin.
Tanskasta ne vanhat papat, Ruotsista Charlotta tms, Dima Venäjältä oli kamalia. Latvia, Azerit ja Viro on heikoimmat voittajat ikinä.Azerit oli mulla itse asiassa se syy miksi vaivuin viisuhorrokseen. Olin järkyttynyt miten niin shaisse kappale voi ikinä voittaa. Diman voittobiisi myös, säälitti että esitti paremman biisinsä Lordin vuotena, olisi saanut sillä voittaa mieluummin jonain toisena vuotena. Toisaalta noita vihaamiani voittajia on tullut yhtä lailla myöhemminkin, kattaus on vain kokonaisuutena muuttunut persoonattomammaksi. Siksi pidän kiinni 00-luvun paremmuudesta :D esim. 2005 on mielestäni kaikkien aikojen eeppisin viisuvuosi, varmaan kuusi viisulemppariani on pelkästään siltä vuodelta. Sääli ettei voinut olla useampaa voittajaa
Azerit on ehkä hirvein voittaja ikinä. Tästä liikkuu monenmoista huhua.
Täällä mammat voivottelee, että toivottavasti teinitytöt ei äänestä Robinia vaan siksi, että se on Robin. Jodelissa nuoret (mukaan lukien teinitytöt) voivottelee, että toivottavasti mammat ei äänestä Robinia vaan siksi, että se on Robin. Aika hauska :D
Ei varmasti ole Käärijä kaikkien makuun (eikä tarvitse ollakaan), mutta itse ajattelen että lähetetään Eurooppaan sitä mikä meille kolahtaa, ja Käärijä on kolahtanut moneen ja eri syistä. Ei Euroviisuissa menestyminen ole pääasia, vaan erilaisen musiikin fiilistely ja hauskanpito. Peace out!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta Käärijähän on hirveä riski. Onhan se oivaltava hauska, mutta. Nuku pommiin, Cha Cha cha? Suomella on ollut niitä paljon, erikoisia ratkaisuja. Ei juuri koskaan takuuvarmaa laadukasta maailmantason kevyttä musiikkia, mitä mm. Robin nyt tarjoaisi.
Blind Channel oli tasokkainta mitä aiemmilta vuosilta muistan. Uhoava keskisormi kuitenkin hämmensi osaa väestä.Ei kai nyt ne kaikki muutkin uudet äänestävät maat innostu jostakin täysin erikoisesta? Musiikkikulttuuri voi olla niin erilaista. Ja juomakulttuuri.....
Tiedättehän; kun jollakin maalla on vastaava, se saa vähän innostumaan ja naureskelemaankin, mutta ei ne äänet jaksa sinne mennä. On niin paljon muitakin, laadukkaita kipaleita.
Olet varmasti joku entinen juoppo kun kerran vain viina pyörii päässä. Kun kerran mainitaan cocktail niin sulla vaan soi "viina viina viina, juomakulttuuri juomakulttuuri!"
Robin on tylsä, omahyväinen karismaton markus ekholmin kopio jolla ei mitään asiaa finaaliin.Markus ekholmin kopio 😂
Tuossa karismassa olen silti eri mieltä. Robinilla on valtavasti karismaa, mutta nämä englanninkieliset pilipalibiisit vetävät sen aika tehokkaasti pytystä alas.
Robinin pitäis laulaa enemmän hyväksi todettuja valmiita sävellyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä vaan siistiä että tästä on tullut tällanen hype, tulee Lordi-vibat. Mutta täytyy vielä kärsivällisesti katella ne livetoteutukset
Anteeksi vaan mutta Lordin kohdalla ei ollut yhtään samanlaista hypeä tässä vaiheessa niinkuin nyt Käärijällä jo on. Moni ei uskonut vielä Ateenassakaan mahiksiin kuin vasta pistelaskun alettua
En sitä väittänytkään? Tarkoitin Käärijän menestymismahdollisuuksia
Jonkun mielestä kaikki on huonoja. Varmaan kyseessä joku humppaveikko joka tota mieltä.
Pakko sanoa että on tuossa Portion Boysin biisissä tarttuva melodia (ja taattua euroviisihenkeä jostain 20 vuoden takaa.)
Sanat ei iske.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun mielestä kaikki on huonoja. Varmaan kyseessä joku humppaveikko joka tota mieltä.
IL-kommenttipalstan vakkarijäärä
Vierailija kirjoitti:
Täällä mammat voivottelee, että toivottavasti teinitytöt ei äänestä Robinia vaan siksi, että se on Robin. Jodelissa nuoret (mukaan lukien teinitytöt) voivottelee, että toivottavasti mammat ei äänestä Robinia vaan siksi, että se on Robin. Aika hauska :D
Kuis niin? Toivottavasti mammat, pappat ja teinit äänestää Robinia. Varmin valinta. Pitää ajatella kauaskantoisesti viisuihin ja huomioida kaikki seikat uutta maailmanlaajuista äänestystapaa myöten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanskasta ne vanhat papat, Ruotsista Charlotta tms, Dima Venäjältä oli kamalia. Latvia, Azerit ja Viro on heikoimmat voittajat ikinä.Azerit oli mulla itse asiassa se syy miksi vaivuin viisuhorrokseen. Olin järkyttynyt miten niin shaisse kappale voi ikinä voittaa. Diman voittobiisi myös, säälitti esitti paremman biisinsä Lordin vuotena, olisi saanut sillä voittaa mieluummin jonain toisena vuotena. Toisaalta noita vihaamiani voittajia on tullut yhtä lailla myöhemminkin, kattaus on vain kokonaisuutena muuttunut persoonattomammaksi. Siksi pidän kiinni 00-luvun paremmuudesta :D esim. 2005 on mielestäni kaikkien aikojen eeppisin viisuvuosi, varmaan kuusi viisulemppariani on pelkästään siltä vuodelta. Sääli ettei voinut olla useampaa voittajaa
Azerit on ehkä hirvein voittaja ikinä. Tästä liikkuu monenmoista huhua.
Mä en usko, että tuo voitto tuli ihan reilusti ja koska kyse on nimenomaa Azerbaijan niin.... En muista mitä muita biisejä sillon oli niin voiton ehkä uskois jos muut biisit olivat LUOKATTOMAN huonoja.
Miten montaa ääntä tuollainen yksi umk-piste finaalissa vastaa? En ole ennen äänestänyt, mutta nyt tekisi mieli pistää maksullisia ääniä Käärijälle ilmaisen äänen lisäksi. Tietysti hänen voittomahdollisuus näyttää aika ylivoimaiselta, mutta kai voisi niinkin käydä että moni luottaisi hänen jokatapauksessa voittavan eikä jaksaisi itse äänestää. Live ratkaisee, mutta Käärijä pitää varmaan aika tiukasti kiinni omasta tyylistään show:n suhteen. Esim. hänen tyyliinsä kuuluu usein keltaiset esiintymisasut.
Tarkoitat varmaan tilannetta, jossa lapsille syötetään stereotyyppisiä näkemyksiä eri kulttuureista vähän tähän tyyliin: