Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
3361/34469 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa tää vuosi olis viimeinen jona motkotetaan siitä, että ei suomeksi voi laittaa mitään kun ei se menesty ja että suomi kuulostaa niin rumalta, ettei suomenkielistä kappaletta voi laittaa eurooppalaisten kuultavaksi.

Käärijä, Benjamin, KUUMAA ovat nyt todistaneet että suomen kieli todellakin toimii. En ole nähnyt yhtäkään kommenttia ulkomaalaiselta jossa sanottaisiin kielen kuulostavan rumalta tai että pitäisi vaihtaa englantiin. Päin vastoin kielestä on tykätty ja toivottu että viisuissa kuultaisi taas suomea.

En vaan tajua miksi me suomalaiset hävetään omaa kieltämme niin paljon. Ollaan ylpeitä siitä että meillä on kiehtovan omaperäiseltä kuulostava kieli!

Oispa näin. Toisaalta tää mentaliteetti on niin syvällä joissain jäärissä että en tiedä auttaisko viisikään peräkkäistä viisuvoittoa muuttamaan asennevammaa

Vierailija
3362/34469 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaeaerijae

Jee jee känni päälle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3363/34469 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon koko illan ollut youtubessa ja huomasin eri videoissa olevan ihan identtisiä kommentteja.

Reagointi videoita kun katselin.

Vähäks feikkiä youtubessa.

Vierailija
3364/34469 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku oli sitä mieltä,ettei Käärijän biisi ole oikein euroviisukamaa vaikka hyvä onkin. Mun mielestä se on just euroviisubiisi. Nykyään siellä pärjää persoonalliset esitykset. Pitää olla sitä jotain.

Korjaan sen verran, että tuon nykyään-sanan käyttö on tässä asiassa vähän kyseenalaista. Euroviisuissa on nimenomaan viimeisen vuosikymmenen ajan tietoisesti tai tiedostamattomasti tukahdutettu erilaisuutta elvyttämällä jury-systeemi, joka suosii geneerisiä popbiisejä ja on toisaalta johtanut etnisten ja huumoribiisien joukkotuhoon. Oi kultainen 00-luku (ei ironiaa)

Toki ei tota karnevaalia kokonaan saada latistettua onneksi, mistä on paljon osoituksia joka vuosi. Mutta ei kyllä tuu mieleen viimeisen +10 vuoden ajalta montaa huutavaa kalkkunaa, merirosvoasuja tai Lordin kaltaisia monstereita.

Eikös jury-systeemi ole ollut aina käytössä?

On, ihan satuja tässä selittelen. Eiku siinä 10-luvun vaihteessa se tuotiin takaisin, en ole varma milloin lakkautettiin mutta googlaamallahan tuo selviää. En tiedä olisiko Lordi voittanut jos olisi ollut tuomariäänet mukana.

Nykyään pisteet ilmoitetaan muutenkin typerästi. Se oli hyvää aikaa kun joka maa antoi erikseen pisteensä silloin kun Lordikin voitti. 

Vierailija
3365/34469 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijän kipale muistuttaa paljon electric call boy yhtyeen we got the mowesia. Hiustyylikin samanlainen. Onko plakiointi jo.Kuunnelkaa ja verratkaa. Tuleeko hylky Käärijälle.

Vierailija
3366/34469 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttidiscolle🥂

Vierailija
3367/34469 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijän mic mac biisistä vähän kuulee sen äänen, vaikka onkin räpäten

Vierailija
3368/34469 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootteko tulleet ajatelleeksi, miltä mahtaa Käärijä kuulostaa ilman autotunea? Voi olla monelle hullaantuneelle ikävä yllätys luvassa finaalissa.

IL julkaisi just jutun missä on vaadittu ehdokkailta videolle laulunäytteitä. Sieltä voi jotain osviittaa saada. Oon ite duunissa niin en pääse heti tsekkaamaan

https://www.iltalehti.fi/iltvviihde/a/0a99c1a8-1a60-46cc-bc39-cbe139656…

Vierailija
3369/34469 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä meen Käärijän junaan everything or nothing at all vaunuun.

Minä tuun mukaan. All in!

Vierailija
3370/34469 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko cha cha cha kopio kirjoitti:

Käärijän kipale muistuttaa paljon electric call boy yhtyeen we got the mowesia. Hiustyylikin samanlainen. Onko plakiointi jo.Kuunnelkaa ja verratkaa. Tuleeko hylky Käärijälle.

Käärijällä on ollut tuo kampaus jo kauan. Vivahteet samanlaisista musiikkityyleistä ovat hyvinkin ymmärrettäviä ilman plagiointia.

Vierailija
3371/34469 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Käärijällä on liveissäkin se vihreä muskelipuku. Myös siinä poppi kohdassa sopisi joku blondi tukka päässä balettia tanssimaan sinne taustalle ja mielusti se tanssija on mies, joka ei ole hoikka, sillä se toisi sitä kaivattua komikkaakin.

Vierailija
3372/34469 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa tää vuosi olis viimeinen jona motkotetaan siitä, että ei suomeksi voi laittaa mitään kun ei se menesty ja että suomi kuulostaa niin rumalta, ettei suomenkielistä kappaletta voi laittaa eurooppalaisten kuultavaksi.

Käärijä, Benjamin, KUUMAA ovat nyt todistaneet että suomen kieli todellakin toimii. En ole nähnyt yhtäkään kommenttia ulkomaalaiselta jossa sanottaisiin kielen kuulostavan rumalta tai että pitäisi vaihtaa englantiin. Päin vastoin kielestä on tykätty ja toivottu että viisuissa kuultaisi taas suomea.

En vaan tajua miksi me suomalaiset hävetään omaa kieltämme niin paljon. Ollaan ylpeitä siitä että meillä on kiehtovan omaperäiseltä kuulostava kieli!

Amen amen! Tai siis aamen, aamen! 😁

Vierailija
3373/34469 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooo! Ja ihan ite keksit? Ja videossa varmaan Loreenia ja Verkaa. Ooooo!

Vierailija
3374/34469 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti Käärijällä on liveissäkin se vihreä muskelipuku. Myös siinä poppi kohdassa sopisi joku blondi tukka päässä balettia tanssimaan sinne taustalle ja mielusti se tanssija on mies, joka ei ole hoikka, sillä se toisi sitä kaivattua komikkaakin.

Muuten Joo mutta pullea mies ei ole komiikkaa.

Vierailija
3375/34469 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon koko illan ollut youtubessa ja huomasin eri videoissa olevan ihan identtisiä kommentteja.

Reagointi videoita kun katselin.

Vähäks feikkiä youtubessa.

Ihmiset haluavat serotoniininsa internetissä tykkäyksinä ja kommentteina, tuo on ihan yleinen ilmiö, että hauskat tai oivaltavat kommentit kiertävät eri videoissa (liittyen aiheeseen tai ei), kun joku on jossain saanut alun perin paljon huomiota samalla sapluunalla. 

Eli siis hyvinkin aitoa trendausta!

Vierailija
3376/34469 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai taattua komiikkaa, lihava ihminen.

Vierailija
3377/34469 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Alku on saman kaltainen parit tahdit, mutta loppu eri. Käärijällä oli tuo tukka jo 2019. Eli ottiko kuka mallia kenestä?

Vierailija
3378/34469 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten Joo mutta pullea mies ei ole komiikkaa.

Mä en sanonut pullea. Mielessäni oli lihaksikas tai itse Käärijän kokoinen tyyppi.

Vierailija
3379/34469 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä vajaa 3h PB:n biisiin. Youtubeen on jo tullut tuo videon alkukuva näkyviin, ei oikein omaan makuun ollut.. Tulee huonolla tavalla junttifiilis. Jospa itse video ja biisi ovat paremmat

Vierailija
3380/34469 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä meen Käärijän junaan everything or nothing at all vaunuun.

Tää on vissiin se viime vuoden Moldovan-juna, joka jatkaa nyt Käärijän johdolla. Minä olen kyydissä ja hyvät kyydit onkin!

Pitää myös huomata, että osa jää asemalle, koska kaikki junat on pashaa. Junissa olijoita tämä ei onneksi haittaa yhtään. 😁

- juna-metaforan aloittanut

Ketju on lukittu.