UMK 2023 official
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä meen Käärijän junaan everything or nothing at all vaunuun.
Tää on vissiin se viime vuoden Moldovan-juna, joka jatkaa nyt Käärijän johdolla. Minä olen kyydissä ja hyvät kyydit onkin!
Pitää myös huomata, että osa jää asemalle, koska kaikki junat on pashaa. Junissa olijoita tämä ei onneksi haittaa yhtään. 😁
- juna-metaforan aloittanut
Ja sitten meillä on tietysti Pasha Pozdniakova
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Käärijällä on liveissäkin se vihreä muskelipuku. Myös siinä poppi kohdassa sopisi joku blondi tukka päässä balettia tanssimaan sinne taustalle ja mielusti se tanssija on mies, joka ei ole hoikka, sillä se toisi sitä kaivattua komikkaakin.
Samaa mieltä muskelipuvusta, mutten niinkään balettitanssijasta. Paras olisi jos sen videon tunnelman saisi mahdollisimman hyvin säilytettyä vrt, Blind Channel.
Taitaa olla liikaa kopioitu saksalaisbändi Electric call boysin kappaleesta. Pitihän se arvata. Oli liian hyvää ollakseen totta. Ajattelin että kerrankin suomi onnistuu. Mitähän saksalaiset tuumaa Käärijän kappaleesta.
Vierailija kirjoitti:
Jospa tää vuosi olis viimeinen jona motkotetaan siitä, että ei suomeksi voi laittaa mitään kun ei se menesty ja että suomi kuulostaa niin rumalta, ettei suomenkielistä kappaletta voi laittaa eurooppalaisten kuultavaksi.
Käärijä, Benjamin, KUUMAA ovat nyt todistaneet että suomen kieli todellakin toimii. En ole nähnyt yhtäkään kommenttia ulkomaalaiselta jossa sanottaisiin kielen kuulostavan rumalta tai että pitäisi vaihtaa englantiin. Päin vastoin kielestä on tykätty ja toivottu että viisuissa kuultaisi taas suomea.
En vaan tajua miksi me suomalaiset hävetään omaa kieltämme niin paljon. Ollaan ylpeitä siitä että meillä on kiehtovan omaperäiseltä kuulostava kieli!
Suomalaisten kielihäpeä on kyllä jotain ihan ihmeellistä. Muistan omilta kouluajoilta, että oppilaiden keskuudessa oli melkein statusasia olla huono äidinkielessä ja hyvä englannissa. Oli siistiä osata puhua englantia melkeinpä paremmin kuin omaa äidinkieltään 😂
Olen EC- fani ja ei tullut mieleenkään bändi Käärijää kuunnellessa. Käärijällä on tuo kampaus ollut äkkiä googlettaen jo ainakin vuonna 2018. We got the moves on vuodelta 2021. Enemmän yhtenäväisyyttä näen esim. EC:n Pump it- kappaleen (2021) ja Portion Boysin Pumppaa pumppaa- kappaleen (2013) välillä. Paljon melua tyhjästä. Kaikkia yhdistää hyvä, monesta tyylisuunnasta ammentava musiikki ja huumori.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla liikaa kopioitu saksalaisbändi Electric call boysin kappaleesta. Pitihän se arvata. Oli liian hyvää ollakseen totta. Ajattelin että kerrankin suomi onnistuu. Mitähän saksalaiset tuumaa Käärijän kappaleesta.
Tuumaavat että olivatpa fiksuja laittaessaan Käärijän Liverpooliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Käärijällä on liveissäkin se vihreä muskelipuku. Myös siinä poppi kohdassa sopisi joku blondi tukka päässä balettia tanssimaan sinne taustalle ja mielusti se tanssija on mies, joka ei ole hoikka, sillä se toisi sitä kaivattua komikkaakin.
Samaa mieltä muskelipuvusta, mutten niinkään balettitanssijasta. Paras olisi jos sen videon tunnelman saisi mahdollisimman hyvin säilytettyä vrt, Blind Channel.
Mä kuvittelin, että live olisi aika identtinen musiikkivideon kanssa. Sitten kun toiset sanoivat lihava olleen ajatukseni niin miten tukeva voisi edes tanssia balettia, kun otetaan huomioon paino? Ihan kuvittelin Käärijän veroista tanssimaan sinne taustalle.
Benkku Liverpooliin niin kenenkään ei tarvi miettiä onko Käärijä kopioinut kappaleen. Benkku on hyvä.
Reilun tunnin päästä tulee muuten wiwibloggsin reaktio käärijään #kaalikäärylenews
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko tulleet ajatelleeksi, miltä mahtaa Käärijä kuulostaa ilman autotunea? Voi olla monelle hullaantuneelle ikävä yllätys luvassa finaalissa.
IL julkaisi just jutun missä on vaadittu ehdokkailta videolle laulunäytteitä. Sieltä voi jotain osviittaa saada. Oon ite duunissa niin en pääse heti tsekkaamaan
https://www.iltalehti.fi/iltvviihde/a/0a99c1a8-1a60-46cc-bc39-cbe139656…
Ihan hyvältä kuulosti Käärijä tuossa. Robin oli myös hyvä, mutta se nyt tiedetäänkin että Robin osaa laulaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko tulleet ajatelleeksi, miltä mahtaa Käärijä kuulostaa ilman autotunea? Voi olla monelle hullaantuneelle ikävä yllätys luvassa finaalissa.
IL julkaisi just jutun missä on vaadittu ehdokkailta videolle laulunäytteitä. Sieltä voi jotain osviittaa saada. Oon ite duunissa niin en pääse heti tsekkaamaan
https://www.iltalehti.fi/iltvviihde/a/0a99c1a8-1a60-46cc-bc39-cbe139656…
Ihan hyvältä kuulosti Käärijä tuossa. Robin oli myös hyvä, mutta se nyt tiedetäänkin että Robin osaa laulaa :D
Ja Keira!
Onko Käärijälle hyvää idiomivastinetta englanniksi??
The Wrapper ei ole merkitykseltään vastaava
Vähän meni maku Käärijään kun toi kappale muistuttaa niin paljon sen saksalaisbändin kappaletta.
Vierailija kirjoitti:
Ketju on kohta pitkä kuin nälkävuosi, ja muutaman sivun välein tulee tämä sama kommentti tai jopa video.
En jaksa muuten edes kommentoida tuohon väitteeseen, siihen on vastattu varmasti jo kymmeniä kertoja.
Vierailija kirjoitti:
Onko cha cha cha kopio kirjoitti:
Käärijän kipale muistuttaa paljon electric call boy yhtyeen we got the mowesia. Hiustyylikin samanlainen. Onko plakiointi jo.Kuunnelkaa ja verratkaa. Tuleeko hylky Käärijälle.
Ei ole. Alku on saman kaltainen parit tahdit, mutta loppu eri. Käärijällä oli tuo tukka jo 2019. Eli ottiko kuka mallia kenestä?
Noi jätkät matki the Rasmusta räikeesti. Ehkä tälläisen musiikin tunnus
Vierailija kirjoitti:
Vähän meni maku Käärijään kun toi kappale muistuttaa niin paljon sen saksalaisbändin kappaletta.
Voi paska ja paskanmarjat! Siinähän se juju onkin. 😭
Vierailija kirjoitti:
Onko Käärijälle hyvää idiomivastinetta englanniksi??
The Wrapper ei ole merkitykseltään vastaava
Mulle ei tuu mieleen mitään. Oi ihana uniikki suomen kieli
En mä oo ainakaan huomannu että suomalaiset häpeis omaa kieltään?