UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pessimi kirjoitti:
Aina kun Suomella on joku hyvä biisi, niin joku toinen maa tekee samantyylisen, mutta paremman.
Kerropas joku esimerkki tällaisesta tapauksesta.
Blind Channel - Måneskin.
Ilman Måneskinia Suomi olisi ollut tulostaulukossa vieläkin korkeammalla. Tosin samalla tavalla Ranska ja Sveitsi ns. söivät toistensa ääniä. Ilman toista kumpi tahansa olisi voinut vaikka voittaa, Ranska todennäköisemmin.
Varmaan Blind Channel olisi ollut korkeammalla ilman Måneskinia. Bändit itse eivät kuitenkaan pitäneet pahana sitä, että olivat samana vuonna mukana. Kummastakin oli vain siistiä, että oli toinen rockbändi mukana.
Siinä en ole samaa mieltä, että Italiasta olisi lähetetty rockbändi Suomen mallin mukaan Euriviisuihin. San Remon artistit ja kappaleet ilmoitetaan jo hyvissä ajoin ja itse festivaali pidetään ihan maaliskuun alussa. Zitti e Buoni oli itse asiassa kirjoitettu jo vuosia ennen Euroviisuja.
Olihan se silti yllätys, että Italia päätyi valitsemaan rockia. Suomen kappalehan oli jo ehditty valita ja herättää valtavaa innostusta, joten tuli siinä vähän sellainen tunne, että rohkaisi Italiaakin heille täysin poikkeavaan tyylivalintaan.
Tuskin San Remon katselijat seuraavat Suomen euroviisukappaleen valintaa. Se on ikoninen ja perinteinen festivaali, joka on ollut olemassa jo ennen euroviisuja, eikä sitä edes ajatella ensisijaisesti euroviisujen karsintana. Voittajalle vain sitten annetaan mahdollisuus edustaa Italiaa euroviisuissa.
San Remossa käytetään muuten vielä taustalla isoa orkesteriakin. Tältä Zitti e Buoni kuulostaa sen kanssa:
Portion Boysilta odotan ehkä jotain Kyläbaarin tapaista kappaletta. Sellaista energistä ja menevää suomimusaa, joka tulee soimaan paljon radiossa ja baareissa (ja Leijonien kultajuhlissa, jos sellaiset taas lähivuosina pidetään). Tuskin he kuitenkaan olisivat käärijää parempi vaihtoehto, jonain muuna vuonna ehkä, mutta biisin pitäisi nyt olla aika huippu että ohittaisi Käärijän. Heidän lavaesiintymisensä on yleensä aika sekavaa, etenkin sen bändin naisen pomppiminen.
Vierailija kirjoitti:
Robinin arvasin jo etukäteen alisuoriutuvan. Benjaminin luulin olevan yllättäjä, petyin. Keirasta, Kuumaasta ja Lxsandrasta en ollut ikinä kuullutkaan. Käärijä osoittautui aivan ylivoimaiseksi POMMIKSI ja voittajasuosikiksi.
Mitähän annettavaa Portion Boys voisi vielä tuoda skabaan?
Eiköhän sekin ole mahdollista, että Portion Boysin ehdokas on jotain vastaavaa kuin Käärijällä, jolloin vievät toisiltaan ääniä ja kisoihin lähetetään taas jotain, joka ei olisi ollut oikeastaan kenenkään ykkösvaihtoehto.
Ihana kun moni ulkomaalainen sano käärijän karitsana 😂 varsinkin enkkua äidinkielenä puhuvat
Vierailija kirjoitti:
Robinissa on tyyliä ja hyväntuulen fiilistä. Kuuntelin juuri aamulla biisiä radiosta ennen töihin lähtöä. Toimii
Robin on tosi symppis, mutta kyllä cha cha cha on sellainen tykki, että Robinin kuten muidenkin biisi kalpenee siinä rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Twitterissä oli ainakin ihan timantteja chachacha-meemejä jo leviämässä
Niin meemejä, koska se on huono biisi
Ei vaan se on eeppinen.
Ja nyt menette sitten poistamaan YouTubesta suorastaan törkeitä, epäkunnioittavia ja ihmisoikeutta loukkaavia kommenttejanne Robinin biisin alta.
Sai jo nuorena poikana lukea aivan kamalia herjauksia, kun oli tuollainen keskivertoisesta suomalaispojasta ja miehestä hieman poikkeava hyväkäytöksinen komistus suosion huipulla.
Totta vie varmaan vähemmän stressaavaa tehdä musaa englanniksi kohteliaammille ulkomaalaisille. Kyllä siellä on moni ihmetellyt suomalaisten paskoja asenteita ja kommentteja. Ihan vaikka paskaläjäksi nimitellään ja mitä ikinä. Niitä ulkomaalaistrn ihmettelyjä on kyllä poistunut, muttei paskoja kommentteja.
Miksei Umk huolehdi tällaisista asioista.
No Robin on tällaiseen varmasti tottunut, mutta suomalaisena saa silmät päästä hävetä.
Ei ole ihmisoikeuksien mukaista toimintaa. Herjaus alkoi jo ennen biisin julkistamista ja kohdistuu myös ihan muuhun kuin biisiin.
Ei siellä taida montaa laulajaa olla.. on vain autotunen läpi ajettua ala-arvoista tuubaa. Miksi muuten kaikkien pitää kuulostaa pikkulapsilta? Benjamin, Tuure B... kuulostavat lähes pikkutytöiltä...
Musiikistahan näissä karkeloissa ei ole ollut kyse pitkään aikaan. Toisaalta mitäs minä mitään tiedän, kun olen jo boomer.
Ootteko kuunnelleet Käärijän muita biisejä? Itse kuuntelin vähän hänen muita kappaleitaan ja mun mielestä tää Cha Cha Cha vaikuttaa ylivoimaisesti hänen suurimmalta ja parhaimmalta biisiltään. Ihan valovuosien päässä muusta tuotannosta ja aika erilainenkin.
Minä en oikeastaan ymmärrä miksi Robinia pidetään tässä isoimpana nimenä. Olihan hän lapsena suosittu, mutta ei enää aikuisena ole ollut sellaista menestystä, kun hän kerran yrittää koko ajan pois Suomen markkinoilta. Jos hän olisi aikuisena jatkanut musiikintekoa suomeksi, hän varmaan olisi nyt kisan isoin tähti.
Minusta esimerkiksi Portion Boys on nykyisin isompi nimi Suomessa kuin Robin. Jotenkin ärsyttää ulkomaisissa reaktiovideoissakin kun Robinista puhutaan Suomen supertähtenä ja hänelle luodaan kauheat odotukset.
Vierailija kirjoitti:
Jos Käärijä olisi savolainen miten sen nimi lausuttaisiin?
Kiärijä. 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitän: isommaksi 💗
Ihan oikea ja hyvä vastaus.
Ihan ok. Mutta suurin osa viisukansasta kuulee sen yhden kerran semifinaalissa. Sillä ei silleen ole aikaa kasvaa, vaan sen pitäisi jäädä heti mieleen. Ja ei mitään Robinia vastaa. Hyvin laulaa ja hyvältä näyttää.
Robinin biisillä euroviisusivuilla vain 2,9 tähteä. Benkulla ja Keiralla 4,7. Käärijällä 4,8. Eli vaikka kuuntelis monta kertaa, ei vissiin riitä.
Mihin perustuu näkemys, että suurin osa viisukansasta eli katsojista katsoo ainoastaan semifinaalit ja finaalit eikä muka tutustu tarjontaan etukäteen mitenkään? Siis nykyaikana? Noin tehtiin varmasti 30-40 vuotta sitten, mutta nythän noihin edustajiin pääsee tutustumaan todella helposti ja vähällä vaivalla.
Mikäli oma ystävä- ja tuttavapiirisi sen poikkeuksetta tekeekin, mitä kyllä sopii vahvasti epäillä, niin ellet muuten usko, mietipä hetken aikaa ristiriitaa sen suhteen, että varsinaisilla kisoilla katsojaluvut on sadoissa miljoonissa ja vertaa niitä sitten Youtube-videoiden vastaaviin.
Toinen hyvä vertailukohde on tämä UMK-keskustelu verrattuna yleiseen Euroviisukeskusteluun vaikkapa täällä palstalla. Vaikka monet nyt onkin kiinnostuneet Suomen omista ehdokkaista, niin todella hiljaista on keskustelu muiden maiden vastaavista.
Vaikka ehkä itse kuuluisitkin siihen suhteellisen vähälukuiseen joukkoon, joka jaksaa kuunnella ja arvioida kaikkien maiden kaikki ehdokkaat, totuus on ettei valtaosaa suomalaisistakaan kiinnosta edes Ruotsin kisat, vaikka ne olisi Suomessakin helposti katsottavissa, puhumattakaan kaikista muista maista.
Turha siis kuvitella, että muiden maiden kansalaiset on yhtään sen kiinnostuneempia Suomen edustajista kuin täälläkään ollaan niistä muista maista.
Itse kisat ja mm. oman maan menestyminen niissä luonnollisesti kiinnostaa ihan eri tavalla.
Joo, esim. Ruotsin Melodifestivalen ja varsinkin sen finaalilla on kuulemma katsojia enemmän kuin kuin Euroviisuilla.
Melodifestivalen jaksoja on tulossa Areenaan 4.2.23 lähtien, jos jotain kiinnostaa.
Ite oon joskus telkusta ykköseltä tai kakkoselta katsonut Ruotsin karsintoja sattuman varaisesti. Ja itselle jäänyt niistä mieleen The Mamas biisillä Move. Heille kävi samoin kuin Kankaanrannalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitän: isommaksi 💗
Ihan oikea ja hyvä vastaus.
Ihan ok. Mutta suurin osa viisukansasta kuulee sen yhden kerran semifinaalissa. Sillä ei silleen ole aikaa kasvaa, vaan sen pitäisi jäädä heti mieleen. Ja ei mitään Robinia vastaa. Hyvin laulaa ja hyvältä näyttää.
Robinin biisillä euroviisusivuilla vain 2,9 tähteä. Benkulla ja Keiralla 4,7. Käärijällä 4,8. Eli vaikka kuuntelis monta kertaa, ei vissiin riitä.
Mihin perustuu näkemys, että suurin osa viisukansasta eli katsojista katsoo ainoastaan semifinaalit ja finaalit eikä muka tutustu tarjontaan etukäteen mitenkään? Siis nykyaikana? Noin tehtiin varmasti 30-40 vuotta sitten, mutta nythän noihin edustajiin pääsee tutustumaan todella helposti ja vähällä vaivalla.
Mikäli oma ystävä- ja tuttavapiirisi sen poikkeuksetta tekeekin, mitä kyllä sopii vahvasti epäillä, niin ellet muuten usko, mietipä hetken aikaa ristiriitaa sen suhteen, että varsinaisilla kisoilla katsojaluvut on sadoissa miljoonissa ja vertaa niitä sitten Youtube-videoiden vastaaviin.
Toinen hyvä vertailukohde on tämä UMK-keskustelu verrattuna yleiseen Euroviisukeskusteluun vaikkapa täällä palstalla. Vaikka monet nyt onkin kiinnostuneet Suomen omista ehdokkaista, niin todella hiljaista on keskustelu muiden maiden vastaavista.
Vaikka ehkä itse kuuluisitkin siihen suhteellisen vähälukuiseen joukkoon, joka jaksaa kuunnella ja arvioida kaikkien maiden kaikki ehdokkaat, totuus on ettei valtaosaa suomalaisistakaan kiinnosta edes Ruotsin kisat, vaikka ne olisi Suomessakin helposti katsottavissa, puhumattakaan kaikista muista maista.
Turha siis kuvitella, että muiden maiden kansalaiset on yhtään sen kiinnostuneempia Suomen edustajista kuin täälläkään ollaan niistä muista maista.
Itse kisat ja mm. oman maan menestyminen niissä luonnollisesti kiinnostaa ihan eri tavalla.
Joo, esim. Ruotsin Melodifestivalen ja varsinkin sen finaalilla on kuulemma katsojia enemmän kuin kuin Euroviisuilla.
Melodifestivalen jaksoja on tulossa Areenaan 4.2.23 lähtien, jos jotain kiinnostaa.
Ite oon joskus telkusta ykköseltä tai kakkoselta katsonut Ruotsin karsintoja sattuman varaisesti. Ja itselle jäänyt niistä mieleen The Mamas biisillä Move. Heille kävi samoin kuin Kankaanrannalle.
Siis enemmän kuin Euroviisuilla Ruotsissa,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pessimi kirjoitti:
Aina kun Suomella on joku hyvä biisi, niin joku toinen maa tekee samantyylisen, mutta paremman.
Kerropas joku esimerkki tällaisesta tapauksesta.
Blind Channel - Måneskin.
Ilman Måneskinia Suomi olisi ollut tulostaulukossa vieläkin korkeammalla. Tosin samalla tavalla Ranska ja Sveitsi ns. söivät toistensa ääniä. Ilman toista kumpi tahansa olisi voinut vaikka voittaa, Ranska todennäköisemmin.
Varmaan Blind Channel olisi ollut korkeammalla ilman Måneskinia. Bändit itse eivät kuitenkaan pitäneet pahana sitä, että olivat samana vuonna mukana. Kummastakin oli vain siistiä, että oli toinen rockbändi mukana.
Siinä en ole samaa mieltä, että Italiasta olisi lähetetty rockbändi Suomen mallin mukaan Euriviisuihin. San Remon artistit ja kappaleet ilmoitetaan jo hyvissä ajoin ja itse festivaali pidetään ihan maaliskuun alussa. Zitti e Buoni oli itse asiassa kirjoitettu jo vuosia ennen Euroviisuja.
Olihan se silti yllätys, että Italia päätyi valitsemaan rockia. Suomen kappalehan oli jo ehditty valita ja herättää valtavaa innostusta, joten tuli siinä vähän sellainen tunne, että rohkaisi Italiaakin heille täysin poikkeavaan tyylivalintaan.
Tuskin San Remon katselijat seuraavat Suomen euroviisukappaleen valintaa. Se on ikoninen ja perinteinen festivaali, joka on ollut olemassa jo ennen euroviisuja, eikä sitä edes ajatella ensisijaisesti euroviisujen karsintana. Voittajalle vain sitten annetaan mahdollisuus edustaa Italiaa euroviisuissa.
San Remossa käytetään muuten vielä taustalla isoa orkesteriakin. Tältä Zitti e Buoni kuulostaa sen kanssa:
Vieläkin ihmetyttää miten voi mies olla noin kuuma kuin Damiano. Huh
Jos pitäisi yhtään veikata finaalin lopullisia pisteitä, veikkaisin jotakin tällaista:
1. Käärijä
2./3. Portion Boys / Benjamin
4. Robin
5. Lxandra
6. Keira
7. Kuumaa
Vierailija kirjoitti:
Jos pitäisi yhtään veikata finaalin lopullisia pisteitä, veikkaisin jotakin tällaista:
1. Käärijä
2./3. Portion Boys / Benjamin
4. Robin
5. Lxandra
6. Keira
7. Kuumaa
Tämä voi olla aika lähellä totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Portion Boysilta odotan ehkä jotain Kyläbaarin tapaista kappaletta. Sellaista energistä ja menevää suomimusaa, joka tulee soimaan paljon radiossa ja baareissa (ja Leijonien kultajuhlissa, jos sellaiset taas lähivuosina pidetään). Tuskin he kuitenkaan olisivat käärijää parempi vaihtoehto, jonain muuna vuonna ehkä, mutta biisin pitäisi nyt olla aika huippu että ohittaisi Käärijän. Heidän lavaesiintymisensä on yleensä aika sekavaa, etenkin sen bändin naisen pomppiminen.
Tulee takaumat Waldos populasta
Robinia on aina vähän liikaa suitsutettu. Mitäänsanomaton tusinabiisi toi umk kappale. Johannes Brotherus on parempi laulaja ja karismaattisempi. Benkku on mun makuun liian makee. Nyt odotellaan mitä Portion Boysilla on annettavaa.Tekee hyvää suomipoppirokkia muttei ehkä ihan kansainvälistä.Mutta paras onnistuja on Käärijä.
Suomi nousi vedonlyönnissä 15.sijalle (oli aiemmin noussut 17.sijalle) 🎉🎉🎉
Tämä on ollut paras umk-vuosi ikinä. Olemmeko vihdoin nousseet suosta?
Oma kolmen kärki (Portion Boys voi toki keikauttaa järjestystä):
Käärijä
Benjamin
Kuumaa (ensi kesän korvamato)