Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
29281/34469 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exä olisi halunnut perustaa perheen ja odotti aikansa kun Käärijä pyysi itselleen aikaa toteuttaa musaunelmaansa. Sitten johti mihin johti........

Mitäs jos annettaisiin Käärijän yksityisasioitten olla yksityisasioita

Kunpa noudattaisi Käärijä itsekin tätä periaatetta!

Joo vähän huvittavaa, kun Käärijä on ihan itse näistä asioista säädöistään ja erityisesti tästä yhdestä eksästään (vielä useammassa paikassa tästä edellisestä suhteestaan) kertonut ja sit jotkut palstapoliisit tulee: ei saa puhua, yksityisasioita! 

Edelleenkin voitte puhua, mutta Käärijän yksityisasiat ei liity enää millään tavalla UMK:hon tai Euroviisuihin. Miksi on niin vaikeaa perustaa oma ketju niille, jos noin kovasti kiinnostaa niitä täällä jauhaa, kun valtaosaa tuskin kiinnostaa?

Valtaosaa ei kiinnosta teidän jotkut muut aiheet, mutta ei me silti pyydetä teitä poistumaan.

No miten sen nyt ottaa... Vähän väliähän täällä joku on ohjaamassa ihmisiä Euroviisut-ketjuun :-D

Niin, koska osa meistä ei jaksa lukea tätä jatkuvaa valitusta ja määräilyä, mistä saa puhua ja mistä ei. Mun mielestä on ainakin tosi mälsää, että täällä valvotaan, mistä saa puhua. Viisuedustajan haastikset on osa tätä koko matkaa ja olisi outoa, jos niistä ei saisi puhua, vaikka kaikki hänen sanomansa ei liittyisi nyt suoraan viisuihin. Mun mielestä tänne mahtuu hyvin sekä juryspekuloinnit, esityksen analysoinnit, stressinhallintavinkit ja sit nämä, mitä Kärtsä itse puhuu haastiksissa.

Vierailija
29282/34469 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei missään muutes ole määritetty että umk-ketjussa pitää puhua vain musiikista. Senkun puhutte mutta jos joku tyrkkää väliin joitain muita huomioita umk-finalisteihin liittyen niin ei siihen ole nokan koputtamista kellään.

Ei ole sanottu että pelkästään musiikista pitää keskustella, kyllähän ne artistit ja kaikki myös kulissien takana UMK:hon ja viisuihin liitännäiset jututkin aiheeseen littyy. Mutta yksityiselämän kaivelu ihan oikeasti alkaa vaan olla sellaista ihan aiheen ulkopuolella olevaa seiskajuorukamaa jo, ei liity viisuihin enää nimeksikään. Miksi sitä on niin vaikea ymmärtää?

Mä en ole kyllä nähnyt täällä mitään yksityiselämän kaivelua tänään, vaan ihan on puhuttu siitä, mitä Käärijä on ITSE podcastissa ja haastiksissa tuonut julkisesti esiin. Ihan itse kertoi entisistä tapailusuhteistaan ja eksästään taas.

Eikö podcastissa puhuttu mistään muusta? Av-palstalla ei ole ainakaan vatvottu kuin tuota yhtä asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29283/34469 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exä olisi halunnut perustaa perheen ja odotti aikansa kun Käärijä pyysi itselleen aikaa toteuttaa musaunelmaansa. Sitten johti mihin johti........

Joo vähän huvittavaa, kun Käärijä on ihan itse näistä asioista säädöistään ja erityisesti tästä yhdestä eksästään (vielä useammassa paikassa tästä edellisestä suhteestaan) kertonut ja sit jotkut palstapoliisit tulee: ei saa puhua, yksityisasioita! 

Edelleenkin voitte puhua, mutta Käärijän yksityisasiat ei liity enää millään tavalla UMK:hon tai Euroviisuihin. Miksi on niin vaikeaa perustaa oma ketju niille, jos noin kovasti kiinnostaa niitä täällä jauhaa, kun valtaosaa tuskin kiinnostaa?

Valtaosaa ei kiinnosta teidän jotkut muut aiheet, mutta ei me silti pyydetä teitä poistumaan.

Juu kyllä muakin alkoi esimerkiksi juryjankkaus ärsyttämään, mutta koska se liittyy UMK:hon ja viisuihin olennaisesti, niin en maininnut asiasta mitään. Käsittääkseni viisuedustajan haastiksetkin on osa tätä kaikkea.

Ei täällä kukaan ole sanonut, ettei haastatteluista ja niiden sisällöistä saisi puhua.

Kyse on ollut siitä, että porukka täällä jatkaa spekulointia niitä pidemmälle ja miettii Jeren parsuhdehistoriaa yms. viestitolkulla. Vähän sama kun joskus oli puhetta videolla näkyvistä varpaista, yhtäkkiä oli pitkät keskustelut testosteronista yms. täysin Käärijän hahmon ulkopuolisista asioista. Niistäkin asioista voi halutessaan keskustella, mutta on muita kohtaan huomaavaista tehdä se jossain muussa ketjussa.

Vierailija
29284/34469 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää ennusteet lupaa kyllä hyvää! Kaikissa Kärtsä kärjen tuntumassa. Ei kukaan varmaan olettanutkaan, että K ois juryäänissä ekana. Mulla ainakin on hyvä fiilis tästä :)

Yle on kyllä ihan pihalla arviointiperusteista. Tässäkin artikkelissa levitetään sitä huhua, että vocal capacity ois poistettu kriteereistä: "Mutta kuinka musiikin ammattilaisiin uppoaa Cha cha cha, sitä on mahdoton ennustaa. Tosin tänä vuonna tuomariston ohjeistusta on muutettu siten, että arvioinnissa pitää painottaa mieleenpainuvuutta laulusuorituksen sijaan. Tämä nostaa Käärijän mahdollisuuksia." https://yle.fi/a/74-20027873

Kummallista, miksi?!?

Näin on kerrottu jossain toisaalla aiemminkin. Mikä nyt sitten on totuus, eikö ole mahdollista ettei kaikki tiedä muutoksesta?

Euroviisuissa arvostelukriteerit eivät ole muuttuneet. Tältä sivustolta voi lukea asiasta.

https://eurovision.tv/about/voting-liverpool-2023

Mistäköhän puheet niiden muuttumisesta sitten on saaneet alkunsa? Vai onko suunniteltu muutosta, mutta Käärijän voiton pelossa/Loreenin voiton varmistamiseksi siitä onkin luovuttu?

Ei ole tietoa, mistä Ylelle on tullut tuo käsitys, että kriteeriä muutettaisiin. Minusta tuo muutoshuhu tuntui heti alkuunsa tosi kummalliselta. Vocal capacity on ollut kuitenkin kaikista selkein tuomariston kriteeri.

Vierailija
29285/34469 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten sen nyt ottaa... Vähän väliähän täällä joku on ohjaamassa ihmisiä Euroviisut-ketjuun :-D

Niin, koska osa meistä ei jaksa lukea tätä jatkuvaa valitusta ja määräilyä, mistä saa puhua ja mistä ei. Mun mielestä on ainakin tosi mälsää, että täällä valvotaan, mistä saa puhua. Viisuedustajan haastikset on osa tätä koko matkaa ja olisi outoa, jos niistä ei saisi puhua, vaikka kaikki hänen sanomansa ei liittyisi nyt suoraan viisuihin. Mun mielestä tänne mahtuu hyvin sekä juryspekuloinnit, esityksen analysoinnit, stressinhallintavinkit ja sit nämä, mitä Kärtsä itse puhuu haastiksissa.

Vai niin, että on oikein mälsää.

Vierailija
29286/34469 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi palstapoliisi voisi lopettaa tuon määräilynsä. Hyppii yli ne aiheet mitkä ei kiinnosta niin kuin on jo monta kertaa täälläkin sanottu. Ei sen kummempaa.

Vierailija
29287/34469 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää ennusteet lupaa kyllä hyvää! Kaikissa Kärtsä kärjen tuntumassa. Ei kukaan varmaan olettanutkaan, että K ois juryäänissä ekana. Mulla ainakin on hyvä fiilis tästä :)

Yle on kyllä ihan pihalla arviointiperusteista. Tässäkin artikkelissa levitetään sitä huhua, että vocal capacity ois poistettu kriteereistä: "Mutta kuinka musiikin ammattilaisiin uppoaa Cha cha cha, sitä on mahdoton ennustaa. Tosin tänä vuonna tuomariston ohjeistusta on muutettu siten, että arvioinnissa pitää painottaa mieleenpainuvuutta laulusuorituksen sijaan. Tämä nostaa Käärijän mahdollisuuksia." https://yle.fi/a/74-20027873

Kummallista, miksi?!?

Näin on kerrottu jossain toisaalla aiemminkin. Mikä nyt sitten on totuus, eikö ole mahdollista ettei kaikki tiedä muutoksesta?

Euroviisuissa arvostelukriteerit eivät ole muuttuneet. Tältä sivustolta voi lukea asiasta.

https://eurovision.tv/about/voting-liverpool-2023

Mistäköhän puheet niiden muuttumisesta sitten on saaneet alkunsa? Vai onko suunniteltu muutosta, mutta Käärijän voiton pelossa/Loreenin voiton varmistamiseksi siitä onkin luovuttu?

Wiwibloggsin William kirjoitti youtube-kommentin, jossa sanoi, että UMK:n arviointikriteerit on samat kuin Euroviisuissa ja listasi ne alle (vocal capacity tilalla oli memorability). Joko A) William muisti kriteerit väärin tai B) UMK:ssa oli eri kriteerit.

En kyllä näe että euroviisut näitä olisi aikeissa muuttaa. Yhdestä kommentista lähtenyt väärinymmärrys kyseessä.

UMK:ssa oli käytössä juuri ne (väärät) kriteerit. Sitä vaan ei kukaan täällä tiedä, että mistä se oletus kriteereiden vaihtumisesta on peräisin.

Vierailija
29288/34469 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei missään muutes ole määritetty että umk-ketjussa pitää puhua vain musiikista. Senkun puhutte mutta jos joku tyrkkää väliin joitain muita huomioita umk-finalisteihin liittyen niin ei siihen ole nokan koputtamista kellään.

Ei ole sanottu että pelkästään musiikista pitää keskustella, kyllähän ne artistit ja kaikki myös kulissien takana UMK:hon ja viisuihin liitännäiset jututkin aiheeseen littyy. Mutta yksityiselämän kaivelu ihan oikeasti alkaa vaan olla sellaista ihan aiheen ulkopuolella olevaa seiskajuorukamaa jo, ei liity viisuihin enää nimeksikään. Miksi sitä on niin vaikea ymmärtää?

Mä en ole kyllä nähnyt täällä mitään yksityiselämän kaivelua tänään, vaan ihan on puhuttu siitä, mitä Käärijä on ITSE podcastissa ja haastiksissa tuonut julkisesti esiin. Ihan itse kertoi entisistä tapailusuhteistaan ja eksästään taas.

Eikö podcastissa puhuttu mistään muusta? Av-palstalla ei ole ainakaan vatvottu kuin tuota yhtä asiaa.

No tuo nyt ehkä herätti eniten huomiota, kun ei oo aiemmin kertonut noin tarkkaan suhdehistoriastaan ja täällä se nyt osaa kiinnostaa, kun on kaikki varpaat sun muutkin analysoitu. Käärijä on sanonut et haluaa säilyttää mystisyyden eikä kerro sen takia nykyistä parisuhdestatustaan (vaikka moni meistä tietää kyllä nykyisen nimen), joten tiedostaa kyllä itsekin, että kyllä nämä asiat vaan monia kiinnostaa. Vaikka sanoi sitten toisaalla, ettei häntä ainakaan kiinnosta artistien parisuhdestatus. :D

Vierailija
29289/34469 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kun luet keskustelua referoineita viestejä, niin kyllä siellä on muustakin kirjoitettu palstalla. Mm artistiudesta ja levy-yhtiöstä.

Vierailija
29290/34469 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä palstapoliisit oli silloin kun annaliisat riehui täällä?

Annaliisako nyt tympääntynyt, kun puhutaan oikeista asioista eikä varpaista ja panoista.

Vierailija
29291/34469 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote III=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei saisi puhua asiasta josta Kärtsä on itse juuri antanut haastattelun?!?

Sanopa muuta mutta täällä jotkut keksivät ihan omia sääntöjä mistä saa puhua ja mistä ei.

Minä ainakin puhun vaikka possuista ja tossuista, jos siltä tuntuu

Just näin, jos Käärijä tekee stoorin vaikka niistä ihanista varpaista niin totta hemmetissä annaliisat puhuu siitä!

Kaikki vaan puhumaan siitä mistä eniten tykkää ja minkä laki sallii ja joka ketjuun liittyy! UMK voittajaan liittyvät jutut moninaisine näkökulmineen nyt itsestäänselvästi kuuluvat tänne

Vierailija
29292/34469 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annaliisako nyt tympääntynyt, kun puhutaan oikeista asioista eikä varpaista ja panoista.

Ööh no silloinhan vasta etenkin aamulla oli useita viestejä, kuinka "taas on lähtenyt mopo keulimaan", "ei kiinnosta annaliisojen fantasiat", "tehkää oma ketju niille" yms. viestit. Nyt sitten meininki on ehkä vähän rauhoittunut, mutta silti täällä poliiseja riittää. Väsymykseen liittyvistä viesteistä valitettiin, sitten juryjankkausesta, nyt sitten tästä. Kai täällä sitten pitäisi vaan puhua tietyn verran tietyistä aiheista.

Vierailija
29293/34469 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo nyt ehkä herätti eniten huomiota, kun ei oo aiemmin kertonut noin tarkkaan suhdehistoriastaan ja täällä se nyt osaa kiinnostaa, kun on kaikki varpaat sun muutkin analysoitu. Käärijä on sanonut et haluaa säilyttää mystisyyden eikä kerro sen takia nykyistä parisuhdestatustaan (vaikka moni meistä tietää kyllä nykyisen nimen), joten tiedostaa kyllä itsekin, että kyllä nämä asiat vaan monia kiinnostaa. Vaikka sanoi sitten toisaalla, ettei häntä ainakaan kiinnosta artistien parisuhdestatus. :D

Jopa moni palstalainenkin haluaa säilyttää Käärijän mystisyyden eikä halua lukea kaiken maailman palstaspekulaatioita edes hänestä.

Vierailija
29294/34469 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa kun podcastissakin väjän avattiin artistin seksuaalikäyttäytymistä noin niinkuin yleisluontoisesti kun lavapresensiinkin niin vahvasti kuuluu!! Mikä on oikein kiva asia - tuollaisena täydentävänä tehokeinona 💋

Vierailija
29295/34469 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopa moni palstalainenkin haluaa säilyttää Käärijän mystisyyden eikä halua lukea kaiken maailman palstaspekulaatioita edes hänestä.

No Käärijä voisi sitten itse lopettaa puhumisen eksistään, panoistaan ja deiteistään.

Vierailija
29296/34469 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on teillä fanitus heppoisissa kantimissa, jos 'mystisyys" tämmöisestä menee rikki 😂 Mulle antaa vaan tukevamman pohjan fanittaa!

Vierailija
29297/34469 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Käärijä voisi sitten itse lopettaa puhumisen eksistään, panoistaan ja deiteistään.

Päinvastoin kuulen mielelläni lisäää 👂👂

Vierailija
29298/34469 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on teillä fanitus heppoisissa kantimissa, jos 'mystisyys" tämmöisestä menee rikki 😂 Mulle antaa vaan tukevamman pohjan fanittaa!

Sama juttu. :D 

Vierailija
29299/34469 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivaa kun podcastissakin väjän avattiin artistin seksuaalikäyttäytymistä noin niinkuin yleisluontoisesti kun lavapresensiinkin niin vahvasti kuuluu!! Mikä on oikein kiva asia - tuollaisena täydentävänä tehokeinona 💋

No niin, tästä taas lähtee laukalle, onneksi olkoon!

Vierailija
29300/34469 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööh no silloinhan vasta etenkin aamulla oli useita viestejä, kuinka "taas on lähtenyt mopo keulimaan", "ei kiinnosta annaliisojen fantasiat", "tehkää oma ketju niille" yms. viestit. Nyt sitten meininki on ehkä vähän rauhoittunut, mutta silti täällä poliiseja riittää. Väsymykseen liittyvistä viesteistä valitettiin, sitten juryjankkausesta, nyt sitten tästä. Kai täällä sitten pitäisi vaan puhua tietyn verran tietyistä aiheista.

No sepä, kun ihmiset osaisivat hahmottaa, milloin ei olla enää asian ytimessä ja pitäisivät sen off topicin minimissä. Silloin sekin mahtuu tänne.

Valitettavan usein vaan pääsee ihmisiltä se pääaihe eli UMK ja viisuskene unohtumaan, ja sitten paukutetaan sivutolkulla ties mistä omista Tinder- ja burnout-kokemuksista, politiikasta, lainaustekniikasta jne. Koska kiinnostaa niin kovasti ja vielä kerran on pakko päästä sanomaan jotain... Huoh. Vaikka joku asia kiinnostaakin monia, se ei välttämättä tarkoita sitä, että tämä ketju on sopiva paikka kaikelle keskustelulle, esim. niille typerille runoille, vaikka kuinka liittyisivät Käärijään.

Ketju on lukittu.