Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
28701/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä toivon Kärtsälle voittoa jo ihan sen takia, että suomalaiset negaajat saisivat nenilleen :D 

Ärsyttää tuo ainainen valitus, että ei Suomi voi millään voittaa.

Jep. Ite oon ehkä outo suomalainen, kun minä taas uskon, että tänä vuonna voidaan oikeasti voittaa viisut. En kuitenkaan suhtaudu asiaan pakkomielteisesti tai vedä jotain huutoraivareita, jos ei voitetakaan, mutta kyllä mä myönnän, että oon vähän pettynyt jos Käärijä ei ole top viidessä. Sitä "hyvää kokemusta" ja "kivaa menoa" on haettu jo niin monena vuonna, että nyt on ihanaa, kun edustaja itsekin on myös kunnianhimoinen ja itsevarma, mutta kuitenkin sopivan nöyrä ja toisia kunnioittava. Uskon, että asennekin vaikuttaa siihen, miten kisoissa käy.

Sama juttu. Minullakin on nyt hyvä tunne siitä, että saatetaan vaikka voittaa. Jos ei niin sitten ei, mutta en nää voitolle mitään estettäkään. 

Jos nuo "harjoitusraadit" ei anna suomelle juuri pisteitä ja jää suuressa osassa nollille niin eiköhän se jostain kerro jo.

Mitä nämä ns. harjoitusraadit on? On mennyt täysin ohi.

Vierailija
28702/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
28703/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oo, kylläpä "vuoden luontokuva" toimii hyvin mustavalkoisena, valojen ja varjojen leikkinä...🔥AL

Vierailija
28704/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä toivon Kärtsälle voittoa jo ihan sen takia, että suomalaiset negaajat saisivat nenilleen :D 

Jep. Ite oon ehkä outo suomalainen, kun minä taas uskon, että tänä vuonna voidaan oikeasti voittaa viisut. En kuitenkaan suhtaudu asiaan pakkomielteisesti tai vedä jotain huutoraivareita, jos ei voitetakaan, mutta kyllä mä myönnän, että oon vähän pettynyt jos Käärijä ei ole top viidessä. Sitä "hyvää kokemusta" ja "kivaa menoa" on haettu jo niin monena vuonna, että nyt on ihanaa, kun edustaja itsekin on myös kunnianhimoinen ja itsevarma, mutta kuitenkin sopivan nöyrä ja toisia kunnioittava. Uskon, että asennekin vaikuttaa siihen, miten kisoissa käy.

Sama juttu. Minullakin on nyt hyvä tunne siitä, että saatetaan vaikka voittaa. Jos ei niin sitten ei, mutta en nää voitolle mitään estettäkään. 

Jos nuo "harjoitusraadit" ei anna suomelle juuri pisteitä ja jää suuressa osassa nollille niin eiköhän se jostain kerro jo.

Ei ne ole oikeasti mitään harjoitusraateja vaan tuollaisen pienen viisuorganisaation jotain raateja joissa on jotain entisiä euroviisuartisteja ja muka asiantuntijoita.

Vierailija
28705/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan sitä Käärijän positiivisuutta kehiin. Käärijä menee ja vetää homman täysillä loppuun ja saa Liverpoolin yleisön sekaisin. Jos se ei riitä voittoon jonkun juryn takia niin kaikki muistavat tämän vuotena, jolloin väärä voitti. 😉

Käärijä voi tehdä siis hyvin Verkat ja se ei ole huono asia varsinkaan ottaen huomioon Suomen surkean viisumenestyksen. Tottakai voittoon silti tähdätään.

Vierailija
28706/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun puolesta juryt saavat olla, mutta painoarvo pitäisi olla pienempi kuin puolet. Vaikka 25% ja yleisöllä 75%.

Epäilen kyllä, että juryjen painoarvoa ei pienennetä finaalissa. Tänä vuonna kuitenkin teleäänille tulee lisää painoarvoa, kun semeissä ei ole juryja ja finaalissakin tulee muun maailman äänet teleääninä. Toki vastaavat yhteensä yhden osallistujamaan teleääniä.

00-luvulla viisuja järjestettiin pitkään pelkillä teleäänillä ja käytännöstä luovuttiin, kun ns. vanhat euroviisumaat tympääntyivät siihen, että kärkisijat menivät jatkuvasti Itä-Eurooppaan. Naapurimaiden äänestäminen ja diasporaäänet olivat liian isossa roolissa. Viisut alkoivat myös muistuttaa yhä enemmän friikkisirkusta, eivätkä isot rahoittajamaat katsoneet tätä hyvällä. Italiahan olikin välillä pitkään poissa. Jos isot rahoittajamaat vetäytyvät kisoista, on se kuolinisku Euroviisuille.

Aivan. Silloin kun vanhoja viisumaita v*tuttaa, kun katsojat äänestävät väärin tehdään isoja muutoksia. Mitäs siitä, että samalla sitä muutosta rukatessa pyllistetään sitten toisille maille, kun kyseiset muutokset ovat negatiivisia heidän pärjäämisensä kannalta.

Suurin osa Euroviisujen historiasta eli n. 45 ensimmäistä vuotta tulokset on ratkaistu pelkillä jurypisteillä. Viimeisten n. 25 vuoden aikana on tehty monia muutoksia ja löydetty tämä nykyinen balanssi raati- ja yleisöpisteiden välillä. Sehän on vain tosiasia, että Euroviisuille tekee aina hyvää, kun suuret rahoittajamaat pärjäävät. Viime vuotinen Sam Ryderin kakkossija oli tosi hyvä juttu sen jälkeen, kun Britit olivat kyntäneet vuosikausia viimeisillä sijoilla. Nyt, kun Britit isännöivät kisoja, voisi olettaa, että kiinostus Viisuja kohtaan lisääntyy. Ei luulisi ainakaan tulevan ajatuksia, että turhaa olla moisessa mukana.

Vierailija
28707/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliks tää jo täällä? Onhan tää nyt ihan uskomatonta viisuja vuosia seuranneenna, että suomalaiset oikeasti askartelee Suomen viisuedustajan inspiroimina käsitöitä, leivoksia ja muuta kivaa. Hyvä, kun osa aina edes tiesi kuka se on ja UMK:ta seuras pienempi porukka. Pitkälle on tultu niistä ajoista.

https://www.meillakotona.fi/artikkelit/kaarija-inspiroi-kasitoihin

Vierailija
28708/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että UMK:ssa Käärijä oli raatienkin suosikki

Niitä raateja ei paljoa ollut. Millainen kokoonpano? Puhelinäänestys oli puhallus, tässä tietotekniikan takapajul.. eikun kärkimaassa.

Mulla meni usko UMK raateihin sekä sen puhelinäänestykseen.

Luotan kuitenkin siihen, että ESC on hoitanut tekniikkapuolen siten kuin pitääkin ja että homma toimii ja juryt Juryjä.

Jos kerran raadit niin kovin aina äänestävät puhtaiden vokaalien ja hyvän pop biisin perusteella, niin miksi ihmeessä Ruotsi antoi Benjaminille 12 pistettä?

Koska se on niin 'ruotsalainen'

Vierailija
28709/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytähän Kärtsy noille aliarvioiville raadeille mistä sut on tehty. Vedä niin hieno esitys jota muistellaan vuosienkin päästä toisinkuin monia geneerisiä balladeja ja muita mitäänsanomattomuusbiisejä. 😜

Ainakin porukalla on ollut hauskaa. Vähän sama, kun Helsingin viisuissa voitti se yksi noita, kukaan ei oikeastaan edes puhu hänestä enää, mutta Verka muistetaan.

Käärijän kannattaa keskittyä tekemään ihmiset iloisiksi, ei voittoon kun kuitenkin raadit torppaa sitä. Kun tekee parhaansa ei kellään pitäisi olla napistavaa. Voi nähdä viisuissa myös Verka Serduschkan jota ihailee😍 odottaisin tätä näkemistä niin paljon 😄

Yksi neuvo minulla kyllä olisi, että tärkeimmät nimet muistiin. Ettei ihan varsinaisessa skabassa tulisi blackoutteja jos haastatellaan. Että "mitäs ne kaksi mun naissuosikkia oli... Tanskalaisia?" Kun joskus oli toinenkin tapaus missä kysyttiin kaikkien aikojen euroviisusuosikkia. Pitiköhän sen tyyliin hyräillä Verkaa, että juontaja sai senkin nimen kerrottua 😂 

Vierailija
28710/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jotain höpöjöpö-raateja

Vierailija
28711/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo ei ole edes harjoitusraateja, vaan yhden viisusivuston kasaamia porukoita.  Tosin kansallisissa kisoissa nykyään suositut kv-raadit voivat olla samaa tasoa.

Vierailija
28712/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijä lumosi Anna (Liisan Kokon) perheen

https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000009524893.html

Hauska uutinen :D Pikkupoika oli toivonut pottatukankin itselleen :D

Vierailija
28713/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijä lumosi Anna (Liisan Kokon) perheen

https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000009524893.html

Hauska uutinen :D Pikkupoika oli toivonut pottatukankin itselleen :D

Sitten kun se tulee yhdenneksitoista, niin bolerot viedään kirppikselle ja poika uudelleen parturiin. Ja vaimoväki heittää pienet vihreät sähkölaitteet yöpöydän laatikosta SER keräykseen 🤣😂🤣

Vierailija
28714/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliks tää jo täällä? Onhan tää nyt ihan uskomatonta viisuja vuosia seuranneenna, että suomalaiset oikeasti askartelee Suomen viisuedustajan inspiroimina käsitöitä, leivoksia ja muuta kivaa. Hyvä, kun osa aina edes tiesi kuka se on ja UMK:ta seuras pienempi porukka. Pitkälle on tultu niistä ajoista.

Tämä on niin hauskaa😁  Paras viisukevät koskaan! Nuo jonkun linkkaamat käärijä-munkit näyttävät niin hyviltä 😋

Vierailija
28715/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä viisuvuosi on ollut erikoinen. Positiivinen ja hauska. Toivottavasti ilo välittyy myös ulkomaalaisille. Käärijä on sanonut, että johtuu siitä, ettei hän ole superstar, vaan tavallinen Vantaan poika.

Vierailija
28716/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt myös pottatukkia noin yläastelaisilla, mutta potan alla näkyvä siili

Vierailija
28717/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä köykäinen meininki nykyään.....

Vierailija
28718/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
28719/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytähän Kärtsy noille aliarvioiville raadeille mistä sut on tehty. Vedä niin hieno esitys jota muistellaan vuosienkin päästä toisinkuin monia geneerisiä balladeja ja muita mitäänsanomattomuusbiisejä. 😜

Ainakin porukalla on ollut hauskaa. Vähän sama, kun Helsingin viisuissa voitti se yksi noita, kukaan ei oikeastaan edes puhu hänestä enää, mutta Verka muistetaan.

Käärijän kannattaa keskittyä tekemään ihmiset iloisiksi, ei voittoon kun kuitenkin raadit torppaa sitä. Kun tekee parhaansa ei kellään pitäisi olla napistavaa. Voi nähdä viisuissa myös Verka Serduschkan jota ihailee😍 odottaisin tätä näkemistä niin paljon 😄

Yksi neuvo minulla kyllä olisi, että tärkeimmät nimet muistiin. Ettei ihan varsinaisessa skabassa tulisi blackoutteja jos haastatellaan. Että "mitäs ne kaksi mun naissuosikkia oli... Tanskalaisia?" Kun joskus oli toinenkin tapaus missä kysyttiin kaikkien aikojen euroviisusuosikkia. Pitiköhän sen tyyliin hyräillä Verkaa, että juontaja sai senkin nimen kerrottua 😂 

Varsinaisessa skabassa todellakin haastatellaan ja paljon. Myöskin haastattelujen alkuihin voisi skarpata. Lontoossa Wiwibloggsin William sanoi Käärijälle: "Thank you so much for coming." Ja Käärijä vastasi: "Of course, why not." Kyllä särähti korvaan. Samoin, kun häneltä kysytään "How are you?", hänen pitäisi jättää se "I'm tired" pois, koska eihän tuohon kysymykseen todellakaan odoteta mitään "totuudenmukaista" vastausta vaan pelkästään "I'm fine, thank you."

Vierailija
28720/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että UMK:ssa Käärijä oli raatienkin suosikki

Niitä raateja ei paljoa ollut. Millainen kokoonpano? Puhelinäänestys oli puhallus, tässä tietotekniikan takapajul.. eikun kärkimaassa.

Mulla meni usko UMK raateihin sekä sen puhelinäänestykseen.

Luotan kuitenkin siihen, että ESC on hoitanut tekniikkapuolen siten kuin pitääkin ja että homma toimii ja juryt Juryjä.

Jos kerran raadit niin kovin aina äänestävät puhtaiden vokaalien ja hyvän pop biisin perusteella, niin miksi ihmeessä Ruotsi antoi Benjaminille 12 pistettä?

Ketäs siinä Ruotsin raadissa sitten olikaan?

Ketju on lukittu.